» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Ismételjük a történelmet
A cédulák összekeverve egy dobozban az asztal k [...]
Egységben az erő
Két ellenséges csapat egymással szemközt köz [...]
Vakjárás egyedül
Mindenki behunyt szemmel, lassan járkál, ha vala [...]
Helyzeteljátszások
El kell játszani bizonyos élethelyzeteket. A hel [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: A játékosok egy körben ülnek. Mindenki elé kiosztunk 6 gyufaszálat. Az első játékos dob a pohárba helyezett két dobókockával. A dobás eredményét csak a dobó játékos láthatja, a többiek nem (magyarán a pohár alján kell megnézni a kockákat, tilos kiborítani). A dobás után közölni kell az eredményt a mellette ülővel, a következő formában:
- Ha dobott számok (a két dobókockán) különbözőek, akkor mindig a nagyobb számot mondjuk előre és utána a kisebbet. (pl. 31, 42, stb.)
- Ha a dobott számok ugyanazok, akkor basunk van. (pl. 11, 44, stb.)
- Ha 21-et dobtunk, az a legértékesebb (erről még írunk a későbbiekben).
A mellettünk ülő játékos dönt arról, hogy elhiszi a mondott értéket, vagy sem:
- Ha igen, akkor ő következik dobásra, de az előzőleg mondott értéknél mindenképpen nagyobb értéket kell dobnia (vagy mondania, ha ez nem sikerült).
- Ha nem hiszi el, akkor az dob be egy gyufaszálat, akinek nem volt igaza.
Ha valaki 21-et dob, akkor azt mindenképpen meg kell mutatni a következőnek, nem lehet lehazudni. Ilyenkor a következőnek is 21-et kell dobnia, különben két gyufaszálat kell bedobnia. Ha megdobja a 21-et, akkor a következőnek is 21-et kell bedobnia, de sikertelenség esetén ő már 4 gyufaszálától válik meg.
Ha valakinek elfogyott az összes gyufaszála, egy lehetőség még adott: az egyik dobókockával gurítva annyi gyufaszálat vehet vissza, ahányast dobott. Erre csak egyszer van lehetősége mindenkinek.

A játék lényege abban rejlik, hogy meg tudjuk-e figyelni a mellettünk ülő mimikájából, hogy igazat mond-e, vagy sem. Egy 65-ös dobás után elég nehéz elhinni, hogy valaki bast dobjon (mert ugye a 65-nél már csak a basok és a 21 a nagyobb), tehát valószínűleg az illető hazudik, ha csak nincs nagy szerencséje. Ha bebizonyosodik, hogy hazudott, máris egy gyufaszállal (élettel) kevesebbje van, s a következő játékos nulláról indulhat (azaz nem kell fölöznie a korábban elhangzott számot). Ha mégis kidobta az illető a 65-nél nagyobb értéket és mi nem hittük el, akkor annak bizonyítása (megnézés) után mi dobjuk be a gyufaszálunkat és ismét a korábbi játékos dobhat, ugyancsak nulláról indulva.

A dobások értéke növekvő sorrendben: 31, 32, 41, 42, 43, 51, 52, 53, 54, 61, 62, 63, 64, 65, 1-es bas, 2-es bas, 3-as bas, 4-es bas, 5-ös bas, 6-os bas, 21.
Játék információk

Célkitűzés: A játék lényege abban rejlik, hogy meg tudjuk-e figyelni a mellettünk ülő mimikájából, hogy igazat mond-e, vagy sem. Persze, a szerencse sem utolsó szempont a játék során.

Tipus: táblás-társasjáték táblás-társasjáték RSS csatorna táblás-társasjáték nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): két dobókocka, nem átlátszó műanyag pohár, egy doboz gyufa
Játék: Bas játék / Basás nyomtatása Bas játék / Basás egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

mi ezt piába játszottuk... aki veszített ivott :D
2011-12-19 18:31:41
nagyon klassz
2011-07-30 10:32:39
igyvan.ez tenyleg egy szuperjatek. :)
2009-11-17 21:26:11
ez egy isteni játék, nagyokat lehet nevetni, és úgy repül az idő közben... Pancsa
2009-09-18 21:28:14
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A vezető különböző tárgyakat mutat fel vagy jelöl meg. Ajátékosoknak e tárgyak méreteit kell megbecsülniük és feljegyezniük.
A 10-15 tárgy felmutatása után összehasonlítjuk a becsléseket a lemért valódi távolságokkal és eldöntjük a verseny eredményét.
Ugyanígy egyes tárgyak súlyát is megbecsültethetjük úgy, hogy a tárgyakat körbeadjuk, hogy mindenki kézbe fogva becsülhesse meg. A tárgyak súlyát legjobb már előre mérlegen lemérni, hogy a méricskélés ne vegyen el sok időt.
Játék információk

Tipus: cserkész cserkész RSS csatorna cserkész nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): 10-15 tetszőleges tárgy
Játék: Becslés verseny nyomtatása Becslés verseny egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

a játék érdekessége az előadótól függ,mert egy fa viccen is lehet kacagni ha megfelelő ember mondja el.
2011-11-22 14:56:40
Szerintem nem túl érdekes.
2011-07-06 20:09:40
ez szerintem unalmas de nagyon...XPXPXP
2011-06-14 15:38:22
hol lehet ezt kipróbálni?
2011-05-27 21:02:42
ez egy nagyon jo jatek ki probaltam
2010-12-29 14:22:07
ezt szerintem nem elvezik a gyerekek!rossz jatek
2010-11-02 16:23:43
figyi én nem találok itt játékot
2010-04-07 19:20:33
igazán jó,de ezt a gyerekek is élveznék?
2010-02-26 16:46:40
nagyon jó játékszabály !!!
2010-01-05 12:42:44
szerintem is jó ×D
2009-03-07 12:10:07
szerintem is nagyon jo:)
2009-02-05 16:42:45
te szerintem ne is játsz ezzel!!!!!
2008-11-05 06:30:14
ez jó,ki is próbálom
2008-11-02 18:44:23
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Egy nagyobb kört rajzolunk a földre, ez lesz a békás tó, amelyben egy kiszámolt vagy kisorsolt cserkész, a gólya sétál. a többiek a békák. A körön kívül állnak és ingerkedve mondják:
- Gólya, gólya, brekeke, Kell-e békapecsenye?
Majd óvatosan belépnek a körbe, és ott így folytatják a mondókát:
- Itt van már, tessék hát, Fogj magadnak egy békát!
A gólya csak a körön belül mozoghat, csak ott foghat meg valakit. Hirtelen mozdulattal kell a békák után kapnia, hogy azokat váratlanul érje a támadás. Az érintés megfogásnak számít. Ellene a körből való kilépéssel lehet védekezni.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: nagy csoport
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Békás tó nyomtatása Békás tó egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Megegyezünk abban, hogy mindenkinek öt perce van arra, hogy keressen magának valakit, akit nem ismer, és elmenjen vele beszélgetni. Ha letelt az öt perc körbe ülünk és mindenki sorban bemutatkozik, úgy mintha ő lenne az akivel az előbb beszélgetett, és elmond mindent amit tud "magáról". Evvel vidámmá tehetjük a bemutatkozás sokszor kínos perceit.


Más változatban: "Mi történt velünk legutóbbi találkozásunk óta" a fenti szabályokkal kezdődik azzal a kiegészítéssel, hogy a diákok nem csak a verbális információkra figyelnek, hanem próbálják meg társukat utánozni is (hanghordozás, sajátos mozdulatok, jellemző szóhasználat stb.). Ezt a gyakorlatot időben később végezzük (miután a csoport már összeszokott), jó alkalom erre egy hosszabb tanítási szünet utáni első találkozás.

Játék információk

Célkitűzés: Ezt a játékot, akkor érdemes játszani, ha olyan emberek jöttek össze, akik még nem ismerik egymást.

Pedagógiai javaslat: Ez a gyakorlat már összetett, nehezebb az előzőeknél. Lehetőség kínálkozik egymás nevének megtanulása mellett a meglévő ismeretek kibővítésére. Kérjük meg a diákokat, hogy próbáljon meg mindenki belebújni a társa bőrébe, és egyes szám első személyben mondja el, amit a társától hallott. Amíg az előadás folyik, a társ a szereplő háta mögött álljon, és fogja annak vállát. A testi kontaktus segít az előadónak, hogy minél jobban beleélje magát a szerepbe. Mindig történjen meg a szerepcsere is. Minden előadást beszéljünk meg, esetleg videofelvétel segítségével hasonlítsuk össze a tényleges és az utánzott "produkciót". Az előadások során kísérjük figyelemmel, hogy ki mit mond el magáról, mert az a csoportvezetőnek sok információt nyújthat a csoporttagok személyiségéről, beállítottságáról.

Tipus: ismerkedős ismerkedős RSS csatorna ismerkedős nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 20-30 perc
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Bemutatkozás szerepcserével nyomtatása Bemutatkozás szerepcserével egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

én azt hittem ez egy online játék ha valaki tud egy mászkálós játékot a club marian és a sherwoodon kívül amivel lehet játszani akkor szóljon létszíves
2011-06-12 17:42:54
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játékvezető 8-10 betűt ír fel a táblára, amit a játékosok 2 percig nézhetnek. Ezután eltakarjuk a betűket s a játékosok emlékezetből leírják a megfigyelt betű-sorozatot. Ugyanazokat a betűket más sorrendben írva fel, a játékosok az észrevett változtatásokat figyelhetik meg és jegyezhetik fel.
Játék információk

Tipus: memóriafejlesztő memóriafejlesztő RSS csatorna memóriafejlesztő nyomtatása
Létszám: teszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): tábla, íróeszköz
Játék: Betű KIM játék nyomtatása Betű KIM játék egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játékot először csak egy dobókockával próbáljuk ki, majd ha sikeresnek bizonyul, akkor használjunk csak két dobókockát. A csoport tagjai húznak egy betűt a betűkészletből és dobnak a dobókockával. Ahányat dobtak, annyi szót kell mondani, olyat, ami a kihúzott betűvel kezdődik. Vigyázzunk nagyon, hogy ne csak főneveket, hanem jelzőket és más szófajokat is mondjunk. Mindenki megjegyzi a maga által kitalált szavakat. (A szavak változatát csak akkor kínáljuk fel, ha vannak önkéntesek, akik segítenek írni.) Ha körbeértünk és mindenkinek van minimum egy és maximum hat, azonos betűvel kezdődő szava, akkor jöhet a játék második része. A jól megjegyzett szavakból most mindenki alkosson egy mondatot. Kötőszavakkal, jelekkel, ragokkal ki lehet egészíteni a mondatot. Nagyon vicces mondatok tudnak így megszületni az egymással alliteráló szavakból. A legjobbakat felírjuk és eltesszük, hátha máskor is jót nevetünk rajtuk. Példaként elmondok egyet, amit egy régebbi csoportban hallottam. Tehát hatot dobott a mondat alkotója, és a "D" betűt húzta. A mondat így szólt: Dóra darázs dereka delejezte Dezsőt Debrecenben.
Játék információk

Célkitűzés: Memóriapróba és az ötletesség, a nyelvi alkotókészség kipróbálása.

Tipus: gondolkodtató gondolkodtató RSS csatorna gondolkodtató nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Két dobókocka és betűkészlet a magyar ábécé betűivel.
Játék: Betűjáték, dobókocka, szavak és mondatok nyomtatása Betűjáték, dobókocka, szavak és mondatok egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Néha készen is lehet kapni, de magunk is készíthetünk kartonból 6 db kockát, a következő betűkkel:
1. A B C D E M
2. I J G K H L
3. A I Y E Z L
4. O M S U R T
5. P R N O Q F
6. T U V S X dzsóker (vagyis egy pont, ami mindent helyettesít)
A kockákat megrázzuk, kiborítjuk és a látható betűkből szót alkotunk. Lehetőleg minél több betűt tartalmazzon, mivel minden betű egy pontot ér. Hasonló játék: Autó rendszámtáblák betű kartonokra vannak írva. Versenyszerűen mondatokat kell készíteni belőlük. Ki tudja a leghosszabbat? Avagy: ki tudja a leggyorsabban a kiadott adatokat értelmes mondatokká alakítani?
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): kocka
Játék: Betűkocka nyomtatása Betűkocka egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játéktér egyik végén 4 cm széles, 5 cm mély gödröt ásunk a bigének. Két csapatot választunk (egy-egy csapatban 4-6 játékos legyen). Kiolvassuk, hogy melyik lesz az ütő, és melyik a lesőcsapat. Az ütőcsapat a lyuk mögött feláll, a lesőcsapat a lyuktól 10-30 méter távolságra szétszórtan helyezkedik el.
A játék több részből áll:
- Lökés: Az ütőcsapat első játékosa a lyukon keresztbe fekteti a bigét, és a bige alá dugja a vesszőt úgy, hogy a végét a lyuk falának nekinyomva meghajlítja. A meghajlított vessző a felrántás pillanatában kilöki a bigét. Ha a repülő bigét egy lesőjátékos elkapja, az ütő kiesik, és helyére a következő ütő áll. Ha a bigét senki sem tudja elkapni, az ütő a lyukon keresztbe fekteti a vesszőjét. S arról a helyről, ahol a bige földet ért, valamelyik lesőjátékos felveszi a bigét, és a keresztbe fektetett vesszőre dobja. Ha eltalálja, az ütőjátékos kiesik, és helyére a következő lép.
- Ütés a földről: Ha az eldobott bige nem érinti a keresztbe fektetett vesszőt, akkor új mozzanat következik: az ütőjátékos úgy teszi a bigét a lyukba, hogy az egyik vége kiálljon. A kiálló végre ráüt, mire a bige felpattan.
- ütés a levegőből: A felpattanó bigét a lyuktól a lehető legtávolabbra kell elütni. Az ütő erre három kísérletet tehet. A melléütés is egy kísérletnek számít. Ha az első ütésre talált, tovább üthet. Az elütés történhet egy nagy ütéssel vagy sorozatütéssel (Vagyis felpattintjuk a bigét a levegőbe, s az ütő vagy egy nagy ütéssel messzire üti, vagy ütögeti, s végén vág bele egy nagyot!)
A sorozatütésnél az ütő annyiszor próbálja érinteni a repülő bigét, ahányszor csak bírja! Mert a sorozatütésnek a számolásnál értéke van.
A harmadik, befejező kísérlet után lemérik a bige távolságát a lyuktól. Ennek több módja van: mérhetik lépéssel vagy a bot hosszával. Ha a bigét egy nagy ütéssel küldtük messzire, akkor az ütő minden lépését egyesével (vagy tízesével) számolja. Ha azonban sorozatütést csinált, akkor a lépést az érintés számával megszorozza. Például ha a felpattanó bigét a levegőben háromszor felütötte érintette, és a negyedik ütéssel küldte messzire, akkor négy érintés volt. (Vagyis négyesével, illetve negyvenesével számol!)
A számolás után az ütőjátékos a részjátékot befejezte, és ütés jogának fenntartásával a botot átadja a következő csapattársának. Az elölről kezdi (lökés, ütés a földről, ütés a levegőből, elütés).
Minden játékos pontszámát hozzáadják a következőéhez, vagy felírják egy papírra, esetleg a földre karcolják. Ha elég idő van, megegyezhetnek, hogy meddig játszanak, pl. tízezerig (tízes számolásnál).
A csapatok akkor cserélnek, ha az ütőcsapatból minden játékos elvesztette az ütésjogát. (Vagyis ha a lesők pl. minden bigét sorra elkapnak, vagy eltalálják a lyukra tett vesszőt. Az ütésjog fenntartása azt jelenti, hogy a kiserő ütő helyére ő léphet az ő menetében!)
Mondani se kell, hogy ügyesen és óvatosan kell játszani: fontos a sok gyakorlás s az, hogy az ütést kapó játékosok ne álljanak közel a lyukhoz, mert az induló bige gyors, és nagyot üt.
Játék információk

Célkitűzés: Ügyesen és óvatosan kell játszani ezt a népszerű, régi játékot.

Tipus: népi népi RSS csatorna népi nyomtatása
Létszám: 8-12 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Kell hozzá egy bigefa (kb. 10-14 cm hosszú, 3 cm átmérőjű, a két végén kihegyezett sima, henger alakú ág) és ütőbot (egyméteres, ruganyos, erő vessző vagy ág).
Játék: Bige nyomtatása Bige egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.