» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Mi jut eszedbe erről?
A játékosok körbeülnek. Az egyik mond egy tár [...]
Fapofa
Vidám címét onnan kapta a játék, hogy legfont [...]
La palma
A csontot céljelzőként a földbe szúrják. Min [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: A játékot sekély vízben kell játszani. A játékosokat két csapatra osztjuk, Mindegyikben egyenlően legyenek súlyra nehezebb és könnyebb játékosok. A súlyosabbak lesznek a lovak, a könnyebek a lovasok. A két csapat feláll egymással szemben, a lovasok felmásznak a lovak nyakába. A játékvezető jelére rohamra indulnak a csapatok: a lovasok igyekeznek a másik csapat lovasait a vízbe rántani. A lovak csak mozgással segíthetnek nekik, gáncsolással, lökéssel, kézzel nem. A vízbeesett lovagok lovukkal együtt kiesnek a játékból. Az a csapat győz, amelyiknek először sikerül az ellenfél összes lovasát a vízbe lökni.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: kisebb csoport, páros létszám
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): víz
Játék: Vizicsata nyomtatása Vizicsata egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Mindegyik csapat egymás mögé sorba áll úgy, hogy mindenki megfogja az előtte álló derekát. A játékmester feljegyez néhány a szobában megtalálható tárgyat, de a betűk sorrendjét felcserélve (pl. zászló ÓLZSÁZ). Ezután felolvas egyet ezek közül a fordított szavak közül, és amelyik csapat először jön rá, hogy mi az, és vonatozva odamegy és megérinti, az kap egy pontot. Ezután jön a következő szó. Az a csapat nyer, amelyik több pontot tud összegyűjteni.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: alsósok
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): nem szükséges
Játék: Vonatozás nyomtatása Vonatozás egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Száraz, homokos talajon futják, tele vödör vízzel. A két alapvonal 20 méterre van egymástól. A két versenyző csapat tagjainak fele az egyik, fele a másik vonalnál helyezkedik el. A vedret oda-vissza viszik, amíg a csapat minden tagja sorra nem került. A pályabírák árgus szemmel figyelik, hogy egy csepp víz se loccsanhasson ki a vödörből. Minden loccsanásért hozzá kel számítani a csapat futási idejéhez, tehát a később befutó csapat is lehet győztes.


Más változatban: Játszhatjuk lyukas vödörrel is. Itt olyan gyorsan kell végig vinni a vödröt, hogy még az utolsónak is maradjon.

Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): tele vödör víz
Játék: Vödörváltó nyomtatása Vödörváltó egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A két játékos egymással szemben helyezkedik el és az egyik a másiknak tenyérrel felfelé előretolt kezére ráhelyezi a kézfejét. Az, akinek a tenyere alul van, azon iparkodik, hogy azt hirtelen kirántva a másik kezére ráüssön. Persze a másik se rest s amint észreveszi, hogy a társa miben sántikál, azonnal hátrakapja a karját. Ha az ütő az ütést elhibázta, akkor most ő tartja fent a kezét és neki kell idejekorán hátrakapnia, ha nem akarja, hogy a sikerült ütések után tovább is a másik maradjon az ütő. így váltakozik a játék, vesztes az, akinek hamarább vörösödik meg a keze. Többen egyszerre is játszhatják úgy, hogy körbeállva tartják előre a kezüket, amelyre a középen álló igyekszik váratlanul, egy-egy ügyes fordulattal - ráütni. Akinek sikerül a kezét idejében elkapnia, helyet cserél a középen állóval.
Játék információk

Célkitűzés: Kettesben játszható, jó "melegítő" játék.

Tipus: érzékszerv fejlesztő érzékszerv fejlesztő RSS csatorna érzékszerv fejlesztő nyomtatása
Létszám: 2 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Vöröspecsenye nyomtatása Vöröspecsenye egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

pirospacsi...
2009-06-21 16:36:36
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játékvezető és a játékosok, előre készülve erre a játékdélutánra, összegyűjtenek minél több, zajkeltésre alkalmas és lehetőleg nem túl nagyméretű tárgyat. A lehetőségek tárháza csaknem végtelen: üveggyöngyök, síp, gyufásdoboz, kavicsok, zörgő papír, összeütögethető fadarab vagy ceruza, egy lendkerekes kisautó, kasztanyetta, triangulum, búgócsiga, ceruza és hegyező, könyv átpörgetett lapjai, és egyáltalán bármi, amivel a játékosok valamilyen hanghatást tudnak elérni. Bevisszük a tárgyakat és kitesszük azokat egy asztalra, a kör közepére. Először a játékvezető mutatja be a tárgyakat, aztán a játékosok is kipróbálhatják, de mindenki csak egyet, s nem egyszerre. Ha ez megtörtént, mindenki leül a helyére, behunyja a szemét és a játékvezető egy tárggyal valamilyen hangot, hangzást produkál. Ha ez elhangzott, a játékosok kinyitják a szemüket, és a játékvezető kér meg egy embert, hogy próbálja meg kitalálni, melyik volt a zajkeltő tárgy. Ha nem sikerül, megkér egy következőt, majd egy harmadikat. Aki eltalálja, az lesz a következő "zajkeltő", vagyis mikor újra behunyták a szemüket a játékosok, egy másik tárggyal hangot kelt. Mikor kinyitották a szemüket, ő kérhet meg valakit, hogy mondja meg, melyik tárgy volt a zajkeltő. Ez így mehet tovább, amíg mindegyik tárgyra sor nem kerül, de ha szívesen figyelnek a játékosok a hangokra, akkor többször is sor kerülhet egy-egy tárgyra, vagy egy-egy játékosra. Az az érdekes ebben a játékban, hogy lebecsülve képességeiket, a megromlott hallásra panaszkodva többen vannak, akik nem akarnak részt venni ebben a játékban, majd mikor kiderül, hogy a figyelemkoncentráció révén nekik is sikerül felismerni, hogy melyik tárgytól jön a hang, meglepődnek, s bekapcsolódnak a játékba. Ezért, ha vannak bizonytalan csoporttagok, hagyjuk meg a "kimaradás" jogát, nem érdemes bizonygatni, hogy ez biztos sikerül nekik is, szerencsésebb kivárni, amíg maguk is meggyőződnek arról, hogy mégsem olyan gyenge a hallásuk, mint gondolták. A valóban gyengén hallókra vagy hallókészüléket használókra figyeljünk, a részvételről szintén ők döntsenek, de ezt hagyjuk meg az első hangkeltő sorozat végére. Ha valóban jelentős a nagyothallás, vagy a siketség is fennáll, akkor őket kérhetjük meg arra, hogy kezeljék a tárgyakat, ők állítsák elő a zajokat, míg a résztvevő játékos csak rámutat a tárgyra, hogy melyiket szeretné a következő zajkeltőnek. A tapasztalatokat érdemes a játék után megbeszélni, s kiemelni, azt, ha valóban kiderül, hogy jobban hallanak, mint a játék kezdetekor gondolták. A játék nehézségét lehet fokozni a gyengébb, halkabb "zajkeltéssel" is. Sőt, ha a feladat egy csoportnál túl könnyűnek bizonyul, jelentősen meg lehet nehezíteni azzal, ha a játékosok előzőleg nem ismerkedhetnek meg a zajkeltő tárgyakkal.


Más változatban: Ha kellő számú tárgyat sikerült gyűjteni, akkor mindenki választ magának egy zajkeltésre alkalmas tárgyat, kezébe veszi, és leül. Egy önként jelentkezőnek bekötik a szemét, vagy becsukja. A játékvezető rámutat egy játékosra, aki a nála lévő tárggyal hangot ad ki, a csukott szemű játékosnak pedig fel kell ismernie, melyik tárgytól származik a hang. Ha sikerül a játékvezető újabb játékosra mutat, és újabb hang következik. Játékosonként három hanghatással lehet próbálkozni, utána új játékos következik.

Játék információk

Célkitűzés: A hallás finomítása, megbizonyosodás arról, hogy ha koncentrált figyelemmel szeretnénk megállapítani egy hangforrást, akkor jobban megy, mint kisebb odafigyeléssel. Arra is rá lehet mutatni, hogy nem egyformán halljuk meg a különböző hangmagasságokat, s amúgy is a "szelektív hallás" mindenkire vonatkozhat. Az igazi cél az, hogy ne hagyjuk "rozsdásodni" érzékszerveinket - néha tegyük próbára őket egy kicsit szokatlanabb módon.

Tipus: érzékszerv fejlesztő érzékszerv fejlesztő RSS csatorna érzékszerv fejlesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Több, legalább tíz "zajkeltő" tárgy. Jó, ha ezeket a tárgyakat sikerül úgy összeválogatni, hogy egészen különböző jellegű zajokat, hangokat lehessen belőlük kihozni. Lehet ez két darab összeütögetett kocka, lehet pohár megkocogtatása, lehetnek fémes hangok, különböző méretű csengettyűk, harangok, érdekesen zörgethető papír is, vagy xilofon.
Játék: Zajkeltő tárgyak nyomtatása Zajkeltő tárgyak egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Az osztályban a gyermekek körben ülnek. Mindenki kitalál magának egy hangszert, amelyet majd a csoportból képzett zenekarban képviselni fog. Ezután kialakítják a zenekart, és sorban úgy helyezkednek el a székeken, ahogyan az a hangversenyzenekarban történik. Választhatnak karmestert is. Kezdetben némajátékkal imitálják az egyes hangszereket.
Ezt követően megállhat a játék egy rövid időre, hogy a némajátékkal ki­fejezett hangszereket a gyermekek sorra megnevezzék, ill. kitalálják, hogy ki milyen hangszerrel játszott a zenekarban. A játék második fázisában a karmester vezényel és dúdolással, énekléssel, egymásba kapcsolódó dallamokkal a gyermekek egy kórust alakítanak ki. A kórus vezető dallama lassan kibontakozik, amelyre mindenki rákapcsolódik, és ez lesz az "osztálykórus". Ezt követően az a feladat, hogy a gyermekek címet adjanak a kiformált dallam alapján a kórusműnek. Mit énekeltek? Ha megtalálták a címét a kiformálódott dallamnak, még egyszer együtt "zenekari kísérettel" eljátsszák. A zenekari kíséretet a hangszerimitációk fogják képezni.
Játék információk

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: 8-16 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 5-20 perc
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Zenekar  nyomtatása Zenekar  egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Mindenki körbeül, kivéve a kérdezőt, aki a kör közepén áll. Mindenkinek ismernie kell a mellette ülők keresztnevét. "Zipp"-re a megkérdezettnek a jobb szomszédja nevét, "Zapp"-ra a bal szomszédjáét kell felelnie. Ha a kérdező tízig el tudott számolni, és nem jött jó felelet, a kérdezett lesz a kérdező, egyébként ülve maradhat. A kérdező azonban kiálthat "Zipp-Zapp"-ot is, erre mindenkinek helyet kell cserélnie. Akinek nem jut szék, az megy középre.
A mulatság abban áll, hogy a kérdező hirtelen tudjon váratlan fordulatokkal kérdezni. Bizonyos idő után változtatni lehet, pl. a név helyett hobbit, cipőméretet stb. felelni. Bumm három helyett Körben ülve számolnak, a 3-as helyett "bumm" hangzik.


Más változatban: A résztvevők körben ülnek. Mindenki megkérdezi a szomszédja nevét. Ha a játékmester a kör közepén rámutat valamelyik játékosra, s azt mondja, hogy zsipp, akkor annak, akire rámutat, azonnal meg kell mondania a jobb oldali szomszédja nevét. Ha azt mondja, hogy zsupp, akkor a bal oldali szomszédja nevét kell mondania. Ha azt mondja, zsipp-zsupp, akkor mindenki helyet cserél valakivel, s folytatódik a játék elölről. Aki eltéveszti a nevet, vagy sokat gondolkodik, az beáll a kör közepére játékmesternek.

Játék információk

Célkitűzés: Egy játék, amelyben egyesül a vidámság, koncentráció és tudás.

Pedagógiai javaslat: Felnőttek játszhatják úgy is, hogy minden 3-mal osztható szám kimondása is tilos. Persze különféle számokkal lehet játszani.

Tipus: ismerkedős ismerkedős RSS csatorna ismerkedős nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): nem szükséges
Játék: Zipp-zapp nyomtatása Zipp-zapp egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Alakítsunk csapatokat, mindegyiknek adjunk egy-egy nagy zsákot. Az elsők beleállnak a zsákba és sípszóra megkerülik a 20-30 méterre lévő botot. Ha visszaérkeztek jön a következő. Az a csapat nyer, akik utolsó játékosa is hamarabb ért vissza. A zsákot vagy tartsák a játékosok, vagy kössük egy madzaggal a derekukhoz.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: nagy csoport
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): zsákok, bot
Játék: Zsákbafutás nyomtatása Zsákbafutás egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.