» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: Két vagy több csapatot alakítunk, nagy, de egyenlő létszámmal. Húzunk egy indulóvonalat, s vele párhuzamosan jó messze egy célvonalat. (Minden csapatnak egyet-egyet, de egyenlő távolságúak és párhuzamosak legyenek!) Kell aztán még egy csomó minden a vidám váltófutáshoz, hogy valóban vidám legyen.
A csapatok egyik fele az indulóvonalon, a másik fele a célvonal mögött áll. Az eszközöket a következőképpen osszuk el: az indulóvonalnál a három tégla, egy kanál, a kancsó víz, a madzag. A célvonalnál a labda, a gyufásdoboz, egy kanál, a bot. Elindulnak az első játékosok, mégpedig táglán: kettőre rálép, egyet előretesz, rálép, hátranyúl egyért, így megyeget, a földre nem szabad lépni! (Ha valaki hibázik, vissza kell mennie oda, ahonnan indult s újra kell kezdenie.) Mikor a téglán lépegető a célvonalhoz ér, megérinti a váltótársát, s az a lába közé fogva a botot, lovagol-fut az indulóvonalig. Ott megérinti a következő játékost, aki telemeri a kanalat, és viszi. A célvonalnál áttölti a vizet a másik kanálba, amelyet váltótársa tart, s az visszaindul a megmaradt vízzel. Az indulóvonalhoz érve, kívánságra megmutatja, van-e még víz a kanálban. (A másik csapatból egy játékos nézze meg, vagy válasszunk bírót.) Ha egy csöpp sincs (de egy csöpp már elég!), akkor bizony ezt a vízvivést újra kell csinálni, ismét meríteni s vinni, de visszahozni már nem kell. Tegyük fel, hogy sikerült, megérinteni a váltótársát, aki elindul a madzaggal, de a célig tíz görcsöt kell rá kötnie! A célnál vált, átnyújtja a madzagot a társának, s annak mindet ki kell bogoznia a vonalig! Ha az egyik csapat eljutott eddig, számára megkezdődik a páros verseny: a madzagos int a célvonalhoz, ahol már felállt a pár. Két játékos kétfelől egy üres gyufásdobozba dugja az orrát, erősen, hogy le ne essék, a labdát meg az egyik játékos szorosan a hóna alá fogja. Intésre elindulnak. Mehetnek oldalt vagy előre, futhatnak, ugrálhatnak, de a gyufának és a labdának nem szabad leesnie a vonalig. Egyik orrnak sem szabad kijönnie a gyufásdobozból! Az a csapat nyerte a vidám váltót, amelyiknek párosa elsőnek fut be az indulóvonalra! (Aki hibázott, indulási helyéről újrakezdi. Nem érdemes elkeseredni, ha hibáztunk, folytassuk tovább, csináljuk lendülettel, mert az ellenfél is hibázhat, s van remény a győzelemre!) Az új váltóhoz új csapatokat alakítunk, s új bírót választunk.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: 2 nagy csapat
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Csapatonként három tégla, két kanál, egy kancsó víz, egy labda, egy gyufásdoboz, egy méteres madzag, egy méteres bot. Annyi eszközünk legyen, amennyi a csapat létszáma.
Játék: Vidám váltó nyomtatása Vidám váltó egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játékvezető elmagyarázza a játékosoknak, hogy milyen vezényszóra mit kell csinálniuk
Körhinta: a játékvezető körül kell futniuk az óramutató járásával megegyező irányban.
Összevissza: egyhelyben forgás saját tengely körül.
Súlyemelés: a játékos mindkét karját a magasba tartja, mintha súlyt tartana.
Hajóhinta: hasrafekszenek, megfogják a bokájukat és hintáznak.
Műugró: elnyúlnak a padlón.
Kövér hölgy: a játékosok terpeszbe állnak kitárt karokkal.
A játékvezető kijelöl különböző területeket, ahová a játékosoknak oda kell fiutniuk, ha az "óriáskerék, céllövölde, dodzsem" vezényszavak hangzanak el. Aki legutolsóként teljesíti a feladatot, mindig kiesik. Aki utoljára marad, az a győztes.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: alsósok
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Vidámpark nyomtatása Vidámpark egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játékosok egy csomóba állnak. Az otthonban megállapítjuk, hogy merre van észak. A vezető mond egy világtájat, erre az egész őrs arccal arra felé fordul. Aki hibát ejt vagy túl későn fordul a megnevezett világtáj felé, az a jobb kezét a fejére teszi, második hiba elkövetésénél a bal kezét is fejére teszi és ha harmadszor is hibázik, akkor kiesik a játékból. Ha már jól tudják, hogy merre van a négy fő világtáj, akkor a négy mellékvilágtáj megjelölésével folytatjuk a játékot.


Más változatban: A játékosok csoportban állnak a játékvezető előtt. Közösen meghatározzák a fő- és a mellékvilágtájakat (észak, dél, kelet, nyugat, északkelet, délkelet, északnyugat, délnyugat). A játékvezető hangosan mondja a szélirányokat, pl.: "Északi szél!" Erre mindenkinek észak felé kell fordulnia. Ha a játékvezető szélcsendet mond, mindenki mozdulatlanul áll. A vihar szónál gyorsan forogjanak körbe a játékosok. Aki eltéveszti, az kiesik, és le kell, hogy üljön. Aki utoljára marad, az a győztes.

Játék információk

Tipus: cserkész cserkész RSS csatorna cserkész nyomtatása
Játék: Világtájak nyomtatása Világtájak egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

Jó játék! :)
2011-10-19 18:07:26
öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játékosok egy-egy virágnevet találnak ki maguknak. A játékvezető sorban felírja a virágneveket egy papírra. Készítsünk egy kisebb mélyedést és helyezzük bele a labdát. A játékosok lehajolnak, fél kézzel a labda felé nyúlnak, de ugyanakkor futásra is készen állnak. A játékvezető elkiáltja magát, pl.: Margaréta! "Margaréta" felkapja a labdát, és igyekszik valakit eltalálni.
Ha sikerül, akkor "szedett egy szál virágot" a csokrába, kap egy vonást a neve mellé. Ha nem talált el senkit, akkor nem kezdte meg, illetve gyarapította csokrát.
A játékvezető ne sorrendben szólítsa a játékosokat, de ügyeljen arra, hogy mindenkinek egyformán legyen lehetősége a virágszedésre. Az győz, aki a játékidő alatt a legnagyobb csokrot szedte össze.
Játék információk

Tipus: ismerkedős ismerkedős RSS csatorna ismerkedős nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Papír, toll, labda
Játék: Virágcsokor nyomtatása Virágcsokor egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

ez jó játék ovódásoknak
2010-04-25 11:18:51
öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játék az ismert szóláncok egyike, úgy jön létre, hogy a mondott virágnév utolsó betűjével kell kezdődnie a következőnek. Például: rózsa, amarillis, szegfű, gerbera, aranyeső, őszirózsa és így tovább. Ha valaki nem tud mondani egy következőt, akkor kiesik, s a koszorú kisebb lesz. Érdemes megfigyelni, hogy kik azok, akik sokáig játékban tudnak maradni, és az elismerést számukra pozitív visszajelzésben megfogalmazni. Lehet úgy is játszani, hogy nem csak virágokból, hanem növényekből is fonjuk a koszorút, s lehet nem versengő módon, tehát nem kiesést figyelve csak arra koncentrálva játszani, hogy mennyi virágot, mennyi növényt ismerünk. Ennek a játéknak olyan leírását is lehet játszani, amikor a virágnevekhez beviszünk egy virágokat ismertető, a virágokról fotókat is közlő szép albumot, és a koszorúkötés után ezt nézegetjük. Máskor meg, különösen, ha a játékosok között van jó énekhangú, kiegészíthető a játék olyan dalok, nóták eléneklésével, melyeben szerepel egy vagy több virágnak a neve. Ezenkívül ki lehet egészíteni a játékot azzal, hogy megkérdezzük, ki tud valamit a virágok szimbolikus üzenetéről. A rózsa a szerelem üzenetét hordozza, de a dal is azt mondja, hogy "a rózsa azt jelenti, hű vagyok".
Játék információk

Célkitűzés: A memóriát lendületbe hozni és egymásra figyelni, hogy gyorsan, csatlakozva tudjuk a virágokból a koszorút megkötni.

Tipus: memóriafejlesztő memóriafejlesztő RSS csatorna memóriafejlesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem kell hozzá.
Játék: Virágkoszorú nyomtatása Virágkoszorú egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A gyakorlatot a csoportvezető így vezetheti be (a kérdések egy plakáton is állhatnak): ”Befejeztük a témánkat, most még az összejövetel alatti kapcsolattörténésekről lesz szó.” 5 perces csöndben két kérdésen gondolkodunk el:
- Hogyan éreztem magam az összejövetel alatt? (A kérdés pontosabban az, hogy bevonódtam-e a csoportba?)
- Mi történt a csoportban az összejövetel alatt? (A csoportfolyamatért érzett felelősségre való hívás.)
A válaszokat a "meghallgatás körében" közöljük, és szükség esetén - beszélgetés keretében - a további találkozások számára levonjuk a konzekvenciákat.
Játék információk

Célkitűzés: A visszatekintés hozzájárul a közösségérzet kialakulásához, mely akkor kap esélyt, ha a legtöbb csoporttag többet ad bele a csoportba, mint amennyit a csoporttól elvár (pl. figyelmet és időt szentel annak meghallgatására, hogy a többiek hogy vannak). A visszatekintés elősegíti a kapcsolatokat és megteremti a megértés klímáját.
A visszatekintés megkönnyíti az összejövetel jó kimenetelét azáltal, hogy olyan akadályozó magatartásmódokat segít felfedni, melyet a csoportnak a jövőben tudatosítania kell. Ha a csoporton belüli történéseket nem a csoporton belül beszélik meg, a kritika kifelé tolódik, a résztvevők "háta mögé": A kölcsönös kapcsolat nem őszinte, és ez tartós feszültségekhez vezet.

Pedagógiai javaslat: Az első kérdésnél az elégedettség vagy elégedetlenség fogalmazódik meg a maga okaival (Mi segített, mi nem? Mik a nehézségek?). Bár az ok egészen személyes probléma lehet, a csoportnak legalább azt a tényt fel kell ismernie, hogy valaki nem érzi magát odatartozónak ill. elégedetlen. Felismerhetővé lesz, hogy ki hogyan érzi magát, s e tény biztonságot kölcsönös a csoportnak, előmozdítja az összetartozás érzését és az egyesek szorongását közös üggyé teszi.
Ha a második kérdésnél csupán az összejövetel témája kerül terítékre, akkor valószínűleg hiányzik még a csoportfolyamat iránti érzékenység. A csoportvezető nyílt segítőkérdései megkönnyíthetik itt a válaszokat: Történt-e előrelépés? A találkozó sikeresebb volt-e, mint máskor, s ha igen, miért? Milyen volt a hangulat? Vajon érzékeltek-e rejtett feszültségeket vagy más nehézségeket?
Gyakoribb ismétléssel a visszatekintés egyre spontánabb lesz, és a tanulási készség egyre magától értetődőbb.
Alkalomtól függően az összejövetel végén néha a Blitzlicht is elegendő.

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: 8-20 között
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 10 perc
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Visszatekintés nyomtatása Visszatekintés egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Jó gyakorlat és játék az, ha vitákat tartunk bármiféle közérdekű kérdés felett. Elnökként a vezető szerepel. Az ő feladata, hogy gondoskodjék egy felszólaló cserkészről, aki a kérdést bevezeti, elmondva róla a maga véleményét és egy másikról akinek a véleménye eltérő az előbbiétől. A kettő meghallgatása után a többi cserkész sorra hozzászól a kérdéshez és végül szavaznak.
Nagyon fontos, hogy a vezető a fiúkat erősen érdeklő kérdést vessen fel, amely tárgyánál fogva véleményadásra serkenti őket. Egy két gyűlés után már bizonyos gyakorlatra tesznek szert a fiúk és hamarosan elsajátítják a nyilvános ülések egyes formaságait is, mint tetszésnyilvánítás, engedelmeskedés az elnöknek, szavazás, a Ház megkövetése, köszönetmondás stb., emellett az összefüggő ügyes előadásban is gyakorolják magukat. Viták helyett a törvényszéki tárgyalás is érdekes és szórakoztató. A vezető ebben az esetben a bíró, a cserkészek pedig a vádlottak, tanuk, panaszosok, ügyészek, védőügyvédek, rendőrök, fogházőrök stb. szerepét töltik be.
Jó, ha ismert törvényszéki eset tárgyalását utánozzuk, ahol a szereplők nagy vonásokban tudják a mondanivalójukat és azokat saját leleményességük szerint formálják. Maga az eset lehetőleg erkölcsi tanulságot is rejtsen magában, amit az ügyész vagy a bíró a tárgyalás végén kifejthet.
Játék információk

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Játék: Viták, bírósági tárgyalások nyomtatása Viták, bírósági tárgyalások egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Kiolvasunk annyi játékost, ahány kanalunk, poharunk van. A poharakat egy asztalra vagy a földre állítjuk. A vízzel telt vödröt jó messzire tesszük, s mindegyik játékos kezébe egy kiskanalat nyomunk. A pohártól indulnak vezényszóra, és semmi mást nem kell csinálniuk, mint a vödörből kiskanállal telehordani a poharukat. Az a játékos győz, akinek hamarább tele lesz a pohara!
Játék információk

Célkitűzés: A nyarat megvárjuk, jókedvünk is lesz, a többit meg beszerezzük.

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Kell hozzá több pohár, kiskanál, egy veder víz, nyár és jókedv; asztal
Játék: Vízhordó verseny nyomtatása Vízhordó verseny egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.