» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: Négy, egyenlő számú főből álló csapatot csinálunk, akik kereszt alakban és oszlopban beállnak egymással szemben. A páratlanul maradt játékos halad mögöttük, majd hozzáér az egyik utolsó ember vállához, és elkiáltja magát: "Velem!", vagy "Ellenem!" és elkezd futni egy irányba. Az egész csapatnak értelemszerűen abba az irányba, vagy az ellenkező irányba kell futnia, cél az, hogy visszaálljanak a helyükre. Aki utolsó marad, ő lesz a páratlan emberke.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: Négy, egyenlő számú csapat
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Velem vagy ellenem nyomtatása Velem vagy ellenem egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Körben ülünk, egyvalaki a kör közepén. A középső játékos sorban mindenkiről mond egy-egy mondatot. Kétféle mondatkezdés áll rendelkezésére: "Nyilvánvaló, hogy..." (és mond valami olyat, ami nyilvánvalónak tűnik a másikról). "Felfedeztem rajtad, hogy..." Amikor mindenkiről mondott egy-egy mondatot, akkor más ül középre, és kezdődik a játék elölről. .
Játék információk

Pedagógiai javaslat: Sok mondatkezdés lehetséges, pl.: Neheztelek rád, mert..., Méltányolom benned, hogy..., Az a véleményem rólad, hogy... stb. Fontos, hogy először a pozitív véleményekkel, megközelítésekkel kezdjük. A játék lehetőséget teremt az egy­másról alkotott vélemények kimondására, illetve a rólunk alkotott vélemények meghallgatására. Kellőképpen készítsük elő a gyakorlatot. A jelenleg egymásra "fújókat" kérjük meg, hogy függesszék fel a haragot, most ne jellemezzék egy­mást. Hagyjunk időt a csoporttagoknak arra, hogy szokják a róluk alkotott kép meghallgatását, feldolgozását, ezért érdemes először pozitív oldalról megközelíteni a személyiségeket. Kérjük meg a diákokat, hogy jobbító szándékkal közelít­senek egymáshoz, és a róluk elhangzott véleményeket is így kezeljék. A diákok nagyon kritikusak tudnak lenni egymással és önmagukkal szemben. Játszhatjuk úgy is, hogy az ül a kör közepére, akiről a többiek véleményt mondanak. Jóllehet az ember egyedül kiülve a kör közepére általában védtelennek érzi magát, ugyanakkor vállalhatja, hogy rábízza magát a csoport többi tagjára. Mindig a csoportvezető legyen az utolsó véleményalkotó. Így lehetősége nyílik arra, hogy a saját véleményét beleszőve mondandójába kompenzálja az esetleges erősen szélsőséges vagy sértő véleményeket.

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: 12 év felett
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Vélemények nyomtatása Vélemények egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Kiválóan alkalmas ez a játék agresszív és harcias ösztöneink kiélésére. Szükséges hozzá egy nagyon jól körülhatárolt pálya (kb. 10 m átmérőjű kör) Talaja lehetőleg füves vagy homokos legyen. A kör két szembenlévő végébe tegyünk egy-egy kosarat vagy vödröt, ezek lesznek a kapuk. Mindkét csapatnak (mert hiszen két egyenlő csapatot alakítunk) szüksége van egy labdára (legjobb a medicinlabda, de lehet felfújható strandlabda, kosárlabda is). Mindenki négykézlábra ereszkedik, majd a két csapat elhelyezkedik egymással szemben a kapuja körül. Mindenki húzza le a cipőjét, sőt megkülönböztetésül az egyik csapat tagjai a zoknijukat is. Rakjuk bele a labdákat a kapukba. Adott jelre elindul a két csapat négykézláb. Az a feladat, hogy saját labdánkat az ellenfél kapujába juttassuk. Az alapszabály az, hogy a körön belül és négykézláb kell maradni, egyébként minden megengedett: be lehet ülni a saját kapuba rá lehet feküdni az ellenfél labdájára ki lehet kényszeríteni az ellenfelet a pályáról stb. Ha valaki a pályán kívülre kerül, kiesik a játékból. Gyakran annyira az ellenfél megsemmisítésére figyelünk, hogy a labdáról teljesen megfeledkezünk. A taktikák szabadon választhatók és variálhatók. Valószínűleg a fiúk között népszerőbb ez a játék, esetleg kiegészíthető azzal a szabállyal, hogy fiú csak fiúra, lány csak lányra támadhat.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: 40-50 fő
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): nem szükséges
Játék: Vérengzés  nyomtatása Vérengzés  egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Minden játékos egy hosszúkás papírlapra egy sornyi szöveg ír, majd a papír szélét behatja úgy, hogy a szöveg utolsó szava (amelyet a többi szónál egy sorral lejjebb írunk), maradjon csak látható. Az így elkészített papírost mindenki a jobb szomszédjának adja tovább. Most mindenki olyan sort ír, mely rímel a sor utolsó szavára. A papírt tovább hajtogatjuk megint ugyanúgy és tovább adjuk, míg a papír hosszából futja. A mulatság csúcspontja az, amikor a játék befejeztével a papírokat szétbontjuk és felolvassuk a remekműveket.
Játék információk

Tipus: tréfás tréfás RSS csatorna tréfás nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): papírlap, íróeszköz
Játék: Versköltés közösen nyomtatása Versköltés közösen egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

szuper játék!
2010-02-14 17:10:21
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Nagy László: Adjon az Isten című verse volt az, ami a leggyorsabban megtanulhatónak bizonyult. Nem szavanként, hanem két sort írva egy felolvasónak, kapta meg mindenki a maga szerepét. Többször elolvasva a verset, úgy, hogy mindenki csak a maga két sorát tette hozzá, lassan elhagyható volt az olvasás. Ekkor elolvastuk együtt, kórusban, majd játszottunk, úgy, hogy már olyan sorokat is kértünk, ami nem a saját lapocskán kézben tartott részlet volt. Később, mikor már eléggé biztonságos volt mindenkinek a tudása, úgy hangzott el a vers, hogy mindenki mondta végig magában, s csak akire a játékvezető rámutatott, az mondta ki hangosan a következő sort.

Nagy László: Adjon az Isten
Adjon az Isten
szerencsét,
szerelmet, forró
kemencét,
üres vékámba
gabonát,
árva kezembe
parolát,
lámpámba lángot
ne kelljen
korán az ágyra
hevernem,
kérdésre választ
ő küldjön,
hogy hitem széjjel
ne düljön,
adjon az Isten
fényeket,
temetők helyett
életet -
nekem a kérés
nagy szégyen,
adjon úgyis, ha
nem kérem.
Játék információk

Célkitűzés: A kívülről megtanulandó szövegek, a "memoriterek" minden életkorban fejlesztik a tanulási készséget, működtetik a memóriát. A jól kiválasztott vers segít megbizonyosodni arról, hogy mindig képesek vagyunk újat tanulni.

Tipus: memóriafejlesztő memóriafejlesztő RSS csatorna memóriafejlesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): A megtanulásra kiválasztott vers kinyomtatva annyi példányban, ahányan a csoportban vagyunk. Ezenkívül szükséges még az is, hogy a jól tanulható sorok vagy mondatok elkülönítve, jól olvashatóan mindenkinek a kezében legyenek, mindenkinél csak egy részlet.
Játék: Verstanulás nyomtatása Verstanulás egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A verset tartalmazó cédulákat kiosztjuk és adott jelre a játékosok vadul nekilátnak a vers megtanulásának. A kiszabott időtartam (pl. 5 perc) elteltével a vezető összegyűjti a cédulákat, a játékosoknak meg emlékezetből kell leírniuk az imént tanult verset.
Játék információk

Tipus: memóriafejlesztő memóriafejlesztő RSS csatorna memóriafejlesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): A vezető ismeretlen, de nem túl nehéz rövid verset vagy versszakot ír le annyi példányban ahány játékos van.
Játék: Verstanuló verseny nyomtatása Verstanuló verseny egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A csoport tagjai elképzelik, hogy egy síkos, majd keskeny, azután egy hepe-hupás felszínű talajon kell végighaladniuk. Egymás után teszik meg az utat először lassan, majd gyorsabban. Érdemes róla felvételt készíteni és megbeszélni. Módosíthatjuk a játékot úgy is, hogy csak egyvalaki képzeletében jelenik meg a terep, és az egész csoportot ő navigálja. (Ez már inkább interakciós játék.) Nagyon érdekes gyakorlat, a diákok szeretik játszani.
Játék információk

Tipus: érzékszerv fejlesztő érzékszerv fejlesztő RSS csatorna érzékszerv fejlesztő nyomtatása
Létszám: 8-20 fő
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 5-10 perc
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Veszélyes útszakasz végigjárás nyomtatása Veszélyes útszakasz végigjárás egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A falra annyi rajztáblát akasztunk, ahány 5-10 tagú csapat van. Mindegyikre egy rajzlap kerül. Elé teszünk egy széket, arra odakészítünk megfelelő rajzeszközöket. A csapatok első tagja kimegy, és rajzol egy vonalat a rajzlapra. Ez lehet egyenes is, görbe is, vagy akár csak egy pont is, de csak összefüggő vonaldarab. Amint a rajzeszközt felemeli, abba kell hagynia az alkotást, következik a csapat másik tagja, aki szintén csak egy vonalat húzhat, de úgy, hogy elképzelése szerint kijöjjön majd belőle valami. Sorra következik minden játékos. Az ügyeletes rajzolónak szabad tanácsokat adni, de a rajzlaphoz odamenni nem lehet. Amikor a csapat tagjai úgy érzik, hogy tökéletes az alkotás, vagy hogy ennél már csak rosszabb lehet, akkor beadják. Megvárják, míg minden csapat elkészül, azután a csapatok egy-egy tagjának el kell magyaráznia, hogy a rajz mit ábrázol. Bizonygathatja, hogy miért az övék a legszebb. Meg kell próbálnia a zsűrit úgy befolyásolni, hogy csapatuk nyerjen. Ha minden csapat elmondta a mondókáját, a zsűri visszavonul. Az "alkotás" mellett a magyarázatot is bele kell számítani az értékelésbe.
Játék információk

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): annyi rajztábla és rajzlap, ahány 5-10 tagú csapat van, szék, rajzeszközök (legjobb a zsírkréta, mert elég vastagon fog, ezért messziről is látszik, és nem mázolódik)
Játék: Vidám rajzok nyomtatása Vidám rajzok egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.