» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
La palma
A csontot céljelzőként a földbe szúrják. Min [...]
Az asszertivitás játékai
Egyik oldalán nyitott körben ül a csoport, a ny [...]
Régi ízek, régi ételek
Lényegében ez inkább az "emlékezetmunkára" ha [...]
Királylabda
A játékterepet két egyenlő részre osztjuk egy [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: Arra kérünk minden résztvevőt, hogy írja föl egy papírra: mit vár ettől a csoporttól? Szűrés és válogatás nélkül mindent írjon föl, ami eszébe jut.
Ezután arra kérjük a résztvevőket, hogy az előzőhöz hasonlóan írják össze: mitől tartanak ebben a csoportban?
Amikor mind a két lista készen van, három vagy négy alcsoportot alakítunk a tagokból, minden alcsoportnak egy ív papírt és filctollat adva. Arra kérjük őket, hogy a papíron állítsák össze -az egyéni listákból- a két közös listát: "Mit várunk ettől a csoporttól?” és "Mitől tartunk ebben a csoport­ban?" Felhívjuk figyelmüket, hogy csak a teljesen azonos tételekből hagyják ki az egyiket, és legfeljebb stiláris okokból változtassanak a szövegen; egyébként minden egyéni várakozás, illetve félelem kapjon helyet az összesített listán.
Az összesített listákat kiakasztjuk a helyiségben. Az alcsoportok sorra elmagyarázzák listáikat, válaszolnak a többiek kérdéseire. A megbeszélés során kitérhetünk a várakozások és félelmek gyökereire. Végül megfogalmazzuk az egész csoport közös várakozásait és félelmeit.
Játék információk

Célkitűzés: Megismerkedés, önismeret fejlesztése a csoport kezdetén; a feszültség csökkentése

Tipus: ismerkedős ismerkedős RSS csatorna ismerkedős nyomtatása
Létszám: Tetszés szerinti létszámú csoport
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 5-20 perc
Kellék(ek): papír, íróeszköz.
Játék: Várakozások és félelmek nyomtatása Várakozások és félelmek egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Mindannyian eléggé tapasztaltak vagyunk ahhoz, hogy ne higgyünk a varázsló létezésében, mégis próbáljuk azt elképzelni, hogy itt, az éjszaka igenis varázslat történt. Már tegnap este lehetett érezni, hogy valami különös van a levegőben, a későn elalvók titokzatos fényeket láttak, majd igen gyorsan leszállt az éj. S varázslat történt. Képzeld el, hogy valóban így van, s képzeletben lásd meg, hogy reggel, mikor felébredsz, mi van másképp? Milyen az a környezet, amiben kinyitod a szemed? Ki az első, akit meglátsz? Sorban ezeket a kérdéseket járjuk körül, nem kell nagyon elágazni a kérdésektől, de mindenki szóljon, tegyen hozzá valamit. Ha nagyon belemelegednek a résztvevők a játékba, akkor lehet folytatni elindulva egy fantáziavilág felé, azt egyre jobban, egyre részletesebben leírva. Ne hirtelen, s valami pozitív élményre való figyelemfelhívással hozzuk vissza a résztvevőket a valóságba, az itt és most környezetébe.
Játék információk

Célkitűzés: Feltárni, behozni a csoportba a változás iránti személyes vágyakat.

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem kell hozzá.
Játék: Varázslat történt nyomtatása Varázslat történt egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Nagyobb, zárt teremben lehet játszani, vagy a szabadban egy behatárolt területen. Akit a varázsló megérint, az sóbálvánnyá változik, vagyis abban a pozícióban kell maradnia, amelyben megérintették. Ha viszont két vagy három (megegyezés szerint!) szabad játékos kézenfogva körbeveszi a sóbálványt, akkor ismét szabaddá válik, továbbfuthat. Ha varázsló az egymás kezét fogók láncát vagy körét megérinti, akkor ők is sóbálvánnyá változnak. őket is hasonló módon lehet felszabadítani. Tehát a varázsló mindenkit sóbálvánnyá akar változtatni, a többiek viszont újra meg újra felszabadítják a már elvarázsoltakat.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: nagy csoport
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Varázsló nyomtatása Varázsló egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Egy bekötött szemű játékos mögött egy csont - pl. egy kulcs van. Valakinek a körből meg kell próbálnia ezt ellopni. Az őrző "kutya" vau-t mond abba az irányba, ahonnan a tolvaj közelít, ki kell találni az irányt.
Játék információk

Tipus: érzékszerv fejlesztő érzékszerv fejlesztő RSS csatorna érzékszerv fejlesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): tárgy
Játék: Variáció nyomtatása Variáció egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Jó nagy kört rajzolunk, majd egymásnak adogatjuk a labdát, s aki elsőnek elejti, bemegy a körbe.
A többiek, a külsők, a kör körül adogatják egymásnak a labdát, majd egyikük egy alkalmas pillanatban megcélozza a belső játékost, és dob. (Mivel a belső is ügyesen helyezkedik a labdaadogatás alatt, menekülni próbál.) Ha a dobó nem talál, helyet cserél a belső játékossal. Ha igen, a belső fogja a labdát, a körig fut, s megcélozza a külsőket. Akit a külsők közül eltalál, szintén bemegy a körbe. így dobálnak, céloznak, egészen addig, míg már csak egy játékos maradt kívül, ő lesz a kerítő. A kerítő a kör peremén megy a labdával, megdobja valamelyik belső játékost, és elfut. Akit érintett, gyorsan elkapja a labdát, és igyekszik megdobni a kerítőt. Ha eltalálta, az megy be a körbe, a többiek kijönnek, s kezdődik elölről a játék. (A körbe ki- és belépni nem lehet. Ha a belsők már legalább hárman vannak, a földről felvett labdával a külsők nem dobhatnak be a körbe, legalább egyszer passzolni kell, Csak akkor lehet kilépni a labda után a körből, ha egy belsőt megdobtak, s a labda kipattant. Akkor kimehet érte, beviszi a körbe, és onnan dob.)
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): labda
Játék: Várlabda nyomtatása Várlabda egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A résztvevők két sorban ülnek kb. két méterre egymástól, egymással szemben. (Ha a játékosoknak jobbnak tűnik, magától értetődően ülhetnek körben, vagy asztaloknál is.) Minden játékos alaposan szemügyre veszi a vele szemben ülőt, és megpróbálja a testtartásának, valamint ruházatának olyan sok részletét megjegyezni, amennyit csak lehetséges. Két perc után az "A" sorban ülő összes résztvevő hátat fordít a "B" sorban ülő párjának, vagy egyszerűen csak becsukják a szemüket. Ez alatt a "B" sorban ülők (illetve ha nem sorban ülnek, a párok "B" tagjai) megváltoztatnak egy részletet testtartásukban vagy ruházatukon. A részletnek egyértelműen felismerhetőnek kell lennie. A csoportvezető megbeszélt jelére az "A" csoport visszafordul, illetve kinyitja a szemét, és egymás után megnevezik a partnerükön tapasztalható változást. Ezután megcserélődnek a szerepek: az "A" csoport változtat meg egy részletet a ruházatán vagy testtartásán, és a másik csoport próbálja meg felismerni. A szerepek így többször is cserélődhetnek a két csoport között, a résztvevők kedvéhez, idejéhez, befogadóképességéhez alkalmazkodva.


Más változatban: Ahelyett, hogy a társukat figyelnék meg, a párok felépíthetnek egymásnak tárgyakból egy csendéletet. Ekkor ezen a csendéleten figyelik meg a részleteket, és igyekeznek észrevenni a másik által végrehajtott apró változtatásokat, kiegészítéseket.
A játékvezető összeállíthat egy nagyobb csendéletet az egész csoport számára is, amelyet aztán többszörösen megváltoztat, amikor a játékosok becsukják a szemüket. A csoport együtt is megkeresheti a változásokat, vagy minden csoporttag felírja, amit észrevett, és a játék végén felolvassák.
Olyan csoportok számára, akik csak rövid ideje ismerik egymást, csekély a játéktapasztalatuk, esetleg egy játékdélutánon a szokásosnál szétszórtabbak és nyugtalanabbak, megfelelőbb lehet a játék alábbi leírása. A játékvezető kialakít egy csendéletet olyan tárgyakból, amelyeket a teremben talál, például asztal, szék, könyv, váza, ernyő, táska, kalap, bot és társaik. Kezdjük a játékot ezek közül kettővel. Már két tárgy kombinációja is sokfajta lehetőséget ad a változtatásra. Mutassunk be ezek közül minél többet, kérjük meg a résztvevőket, hogy figyeljék meg és írják le ezeket. Ezután hozzávehetünk egy harmadik tárgyat, ezt a hármas együttest is többféleképpen megváltoztatjuk, a résztvevők pedig, ezúttal is megfigyelik és leírják a változásokat. Az állókép minden további átalakítását most már maguk a játékosok végezhetik, hiszen most már tudják, milyen mértékű és típusú eltérések lehetnek az eredetitől. Az első játékost a játékvezető választja ki (vagy természetesen önként is jelentkezhet), és a játékos mindig kiválasztja az utána következőt. Kiválaszthatjuk persze a játékosokat valamilyen játékos formában, például egy megpörgetett üveg segítségével: akire az üveg nyaka mutat, az lesz a csendélet következő átformálója. Javasolt először nagyobb tárgyakkal kezdeni, és fokozatosan áttérni a kisebbekre. Jó, ha a játékosok minden változást azonnal megneveznek, ahogy felfedezték azt. Így minden résztvevő fokozatosan egyre nagyobb biztonságra tesz szert. A következő alkalommal, pedig esetleg már megpróbálkozhatunk a játék nehezebb, "önállóbb" leírásaival.

Játék információk

Célkitűzés: A játék frissítően hat a résztvevők megfigyelőkészségére és rövid távú memóriájára, de hozzájárulhat ahhoz is, hogy a csoporttagok jobban megismerjék egymást.

Tipus: memóriafejlesztő memóriafejlesztő RSS csatorna memóriafejlesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem kell hozzá.
Játék: Vedd észre a részleteket! nyomtatása Vedd észre a részleteket! egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játékosok indián menetben sorakoznak. Jobb kezüket lábuk alatt a sorban utánuk következőnek nyújtják, aki bal kezével megfogja a feléje nyújtott jobb kezet. Az első hátrafelé megy (guggolva, vagy térden) és a második lába alatt átbújik, mire a harmadikhoz ér, a második is kénytelen őt követni, így folytatódik ez addig, amíg az első sor végére nem kerül és viszont, az utolsó a sor elejére. Ha a játékosok ügyesen oldják meg a feladatot és elég gyorsan, akkor a kígyó vedlését ábrázolja a játék.
Versenyszerűen több csapat egyszerre játszhat, ügyelve a gyorsaságra és a tetszetősségre, valamint arra, hogy a kígyó sehol se szakadjon meg.
Játék információk

Célkitűzés: Ez a tornagyakorlatnak beillő játék sok hajlékonyságot követel.

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Vedlő kígyó nyomtatása Vedlő kígyó egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Elmondjuk, hogy annak ellenére, hogy egy klubba járunk, egy csoportban játszunk, vannak szorosabb és kevésbé szoros kapcsolatok a csoportban. Különben is mindannyian mások vagyunk és mindenkivel más az, amit párban, a csoporton kívül szívesen tennénk együtt. Ennek feltárására készítettük elő ezeket a tevékenységeket írott formában is megmutató kártyákat. Ezek itt vannak kiterítve, jól olvashatóan az asztalon. Járjuk körbe többször is az asztalt, és közben olvassuk el őket, elgondolkozva azon, hogy melyik tevékenységhez kit hívnánk szívesen. Ha ez megtörtént, mindenki visszaül a helyére, majd egyenként, sorban a tagok az asztalhoz mennek, kiválasztanak egy kártyát, és azt odaadják egy embernek. Mindenki csak egyet választhat és csak egy társának adhatja oda, hogy vele mit csinálna szívesen. Így láthatóvá válik, hogy kinek van már a kezében kártya, s kinek nincsen. Természetesen előfordulhat, hogy gondolatban már választottam, de megelőztek, tehát akkor át kell alakítanom a választást, így senki nem marad kártya nélkül.
Azt a játék végén meg lehet beszélni, hogy kinek volt meglepő az, hogy milyen kártyát kapott, lesz-e folytatása ennek a játéknak, annyira, hogy az egyes párok meg is valósítják azt a tevékenységet, amelyhez a párjukat kiválasztották.
Játék információk

Célkitűzés: Megismerni a másikat.

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Kis kartonlapokon jól olvashatóan legyenek rajta azok a tevékenységek, amelyeket szívesen végeznének együtt valamelyik csoporttaggal. Minden tevékenységtípusból legalább öt azonos legyen, s az összes kis karton legalább háromszor annyi legyen, mint a csoport létszáma. Minta a tevékenységekre, amelyek elé oda értendő, hogy mindegyik úgy kezdődik: Veled szívesen... "Írnék egy könyvet, beszélgetnék, néznék tévét, mennék kirándulni, laknék egy szobában, sétálnék a parkban, játszanék páros játékot, mennék nyaralni, vállalkoznék egy hosszú hajóútra, járnék egy klubba, szerepelnék a színpadon, kezdenék újra nyelvet tanulni, szerkesztenék egy újságot, járnék egy kórusba énekelni, állítanám össze a jövő heti étlapot" A lehetséges tevékenységek felsorolásának csak a játékot szervezők fantáziája szabhat határt.
Játék: Veled szívesen nyomtatása Veled szívesen egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.