» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
A magashegység veszedelmei
A játékot ismerők egy erős deszkalapra állít [...]
Hotelportás
A játékban az nyer, aki legjobban észben tudja [...]
Csípj fel kisvirág
Cédulákra virágneveket írunk, négy-hat cédul [...]
Üvegpörgetés
A gyerekek leülnek egy nagy körbe. Egyikük áll [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: A terem méreteihez képest a legnagyobb körben állunk. A kör közepén csukott szemmel álló játékos egyenletes tempóval megindul valamelyik irányba. A körben állók feladata: a hoz­zájuk érkező, vakon járó társukat meg kell fogniuk (a sérülések elkerülése végett az érkező elől oldalra kilépve!). Ezek után visszafordíthatják a nekik tetsző irányba. A körben közlekedő játékos újra elindul - mindig egyenes vonalon halad a körön belül. A bizonytalanság és bizalmatlanság jól megfigyelhető a járás tempójának változásán, az irányváltásokon stb. Cserével folytathatjuk. .
Megjegyzés: játék közben a körben állók - adott vezetői jelre - változtathatják (kisebbre, nagyobbra) a kör méretét.
Játék információk

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: 8-16 játékos
Korosztály: 9-10 év fölött
Játékidőtartam: 5-10 perc
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Vak-kör  nyomtatása Vak-kör  egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Mindenki behunyt szemmel, lassan járkál, ha valakivel "találkozik", kapcsolatot próbál vele teremteni, ami ez alkalommal főként érintéssel, tapintással lehetséges.Itt is beszéljük meg a játékélményt. A hallás érzékelésére kell összpontosítani a figyelmet. A szoba egy-egy részletében mindenki a helynek megfelelő pozíciót vesz fel, majd egy megfelelő han­got, hangsort igyekszik találni, s ezt ismételni kezdi. Közben figyel a többiek által kiadott hangokra, s továbbra is behunyt szemmel ki-ki elindul a neki rokonszenves "hívó" hang irányába. Ily módon egy-két ember körül csoportok alakulnak.
Játék információk

Célkitűzés: A tér és a térben lévő személyek, tárgyak érzékelésére kell figyelni.)

Pedagógiai javaslat: Utána megbeszéljük, milyen érzés volt részt venni a játékban.

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: 8-16 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 5-10 perc
Játék: Vakjárás egyedül nyomtatása Vakjárás egyedül egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Két bekötött szemű csoport áll egymással szemben. Start jelzés után mindenki megkísérli a szemben lévő falat úgy elérni, hogy közben a személyeknek nem szabad egymást érni. Hogy az összeütközést elkerüljük, engedélyezett, hogy hangjelzéseket adjunk ki magunkból.


Más változatban: Mind a négy falnál állanak játékosok, akik a szemben lévő falakat kísérlik meg elérni.
2. változat: A játékosok csak az egyik falnál állanak. Az összes játékosnak a szemben levő falat kell elérni, miközben a helyiségben további bekötött szemű résztvevő áll szétszórva.
3. változat: Ugyanúgy,mint az előbbi. A helyiségben fölállított játékosoknak nem kötik be a szemüket, és a többivel ellentétben nem szabad hangjelzést adniuk.

Játék információk

Tipus: szemfényvesztő szemfényvesztő RSS csatorna szemfényvesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): nem szükséges
Játék: Vakon a helyiségen keresztül nyomtatása Vakon a helyiségen keresztül egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Párokban játszuk. A pár egyik tagja behunyt szemmel jár, míg a másik játékos mögötte haladva, a "vak" vállára helyezett kezével irányítja a közös mozgást. Miután érezhető a partner mozgásán a lazulás­oldódás, páron belüli szerepcserével folytatódik a játék. A játék variációi bizonyos fokú nehezítést is jelentenek.
két kézzel a vállon irányít a látó. .
egy kézzel a vállon. .
egy ujjal, és a vak előtt járva irányít, vezet a látó.
csak a vezetett nevét vagy valamilyen előre megbeszélt hangot ismételgetve hívogat a látó.
a vak szabadon járkál, a vezető figyeli, és csak akkor jelez (érintéssel vagy hanggal), ha a vaknak irányt kell változtatnia.
A párok tagjai a terem szemközti falai előtt helyezkednek el. Az egyik sorban állók behunyt szemmel, egyenletes tempóban indulnak a másik oldal felé. A többiek feladata: meg kell fogniuk társukat a fal előtt. A játék után elemezzük a történteket. (A bizalom és a biztonság hiánya jól látható a behunyt szem­mel járók mozgásán: a fal közelébe érve lelassul mozgásuk.) "Megbízok benned" - mondjuk időnként. Ki lehet próbálni! Szerepcserével folytatódik a játék. .
A párok tagjai a terem szemközti falainál állnak, az előző változathoz hasonlóan. Egyetlen páros játszik, majd újabb következik: a látók nem fogják meg társukat, csak szólnak, kiáltanak, mielőtt az a falhoz érne.
Miután a párok egyeztették saját hangjelüket, egymástól két­-három méter távolságra helyezkednek el. Hogy a csukott szemű játékos merre megy, azt társának hangja (a beszéd tilos!) szabja meg számára, ugyanis követnie kell a "hangforrást".
A pár egyik tagja csukott szemmel megy társa felé. Ebben a változatban csak a megállásra és az indulásra adhat hangjelzést a partner. Kellő gyakorlat megszerzése után akár veszélyesnek tűnő helyzetek is felvállalhatók, például a fal (vagy más akadályok, székek, egyéb bútorok) előtt állítja meg a "vakot" társának hangja.


Más változatban: Egy vezető két vak -cél: a vezető mozgásának átvétele, harmonikus mozgás (közben zene)

Játék információk

Pedagógiai javaslat: Hibázni, veszélyeztetni nem szabad! A gyakorlatok végrehajtása során még az apró hibák is épp ellentétes hatást váltanak ki, mint amit elérni szeretnénk. Lehetőleg ne legyenek a teremben "veszélyes pontok" (kályha, olyan bútor, ami felborulhat, fogas, ami eldőlhet stb. ).

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: 8-16 játékos
Korosztály: 9-10 év fölött
Játékidőtartam: 5-10 perc
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Vakvezetés nyomtatása Vakvezetés egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játszók körbe állnak, megfogják egymás kezét. Mindenki behunyja a szemét. A vezető kijelöl két játékost, ők kinyitják a szemüket. Célszerű úgy választani "vakvezetőket", hogy mindegyikre azonos számú játékos jusson.
Halkan megsúgja nekik a feladatot, hogy merre vezessék csukott szemű társaikat. A két vezető lassan elindul a "vakokkal". Természetesen a "vakok" sem beszélhetnek, de kezük szorításával irányíthatják egymást. Gyakorlás után akár a termen kívülre is merészkedhetnek a játszók, vagy termen belül (akadályok elhelyezésével) nehezíthetjük az útvonalat.
Játék információk

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: 8-16 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 5-10 perc
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Vakvezetés II nyomtatása Vakvezetés II egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A következő gyakorlatban a résztvevők szabadon, tetszésük szerint beszélnek magukról a megadott kérdések alapján. A többiek figyelmesen hallgatják, nem fűznek hozzá semmit az elhangzottakhoz. A gyakorlatot célszerű nem az első alkalommal elvégezni, hanem csak akkor, ha a csoport tagjai valamelyest ismerik egymást és megbíznak egymásban, ha önmaguk "megerőszakolása" nélkül képesek önmagukról mélyebben beszélni. A kérdések a következők:
Kinek tartod magad?
Milyen jelzőkkel illetnek leginkább a körülötted élők? Sorolj fel hármat. Elfogadod magad? Jól érzed magad a bőrödben?
Mi az, ami jelenleg értelmet ad az életednek?
Említs, és röviden jellemezz két-három személyt, akikre szeretnél hasonlítani! Miért vonzóak számodra? Mondj el egy pozitív és egy negatív élményt, amelyek érzésed szerint erősen befolyásolnak az életben is!
Játék információk

Célkitűzés: Megismerkedés, önismeret fejlesztése a csoport kezdetén; a feszültség csökkentése

Tipus: ismerkedős ismerkedős RSS csatorna ismerkedős nyomtatása
Létszám: 8-16 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 5-20 perc
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Valamit a mélyről  nyomtatása Valamit a mélyről  egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Egy játékost kisorsolunk. Háttal áll a többieknek. Szembe áll vele a "végrehajtó", aki ötször felteszi neki a kérdést - Kinek csináltad ezt, és hányszor (vagy mikor, hol stb.) Közben pedig a társaságnak mutatja, hogy miről van szó (pl.: kézfogás, vállveregetés, pofonütés, simogatás, hátba vágás, puszi, stb.). A háttal álló játékos sorban felel a kérdésekre. Csak a társaságban levő játékosok nevét szabad említeni! Rendszerint nagy nevetés kíséri a válaszokat. Végül neki is elmondják, hogy kinek mit adott. ő választhatja ki a következő háttal állót és "végrehajtót".
Játék információk

Célkitűzés: A csoporttagok egymáshoz való viszonyának felmérése, esetleg konfliktusok megismerése.

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: min. 4
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Vallomás nyomtatása Vallomás egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játékcsoport tagjai körben ülnek. A játékvezető vagy a kezdő játékos az arcával tréfás grimaszt vág, vagy legalábbis megpróbál valamilyen mulatságos arckifejezést ölteni, és így fordul oda a baloldali szomszédjához. ő szemrevételezi az arckifejezést, megpróbálja minél tökéletesebben átvenni azt, és így fordul oda a saját baloldali szomszédjához. Az újra átveszi az arckifejezést, és az arc így vándorol tovább, amíg vissza nem ér az azt eredetileg útjára bocsátó játékoshoz. Biztosak lehetünk benne, hogy közben az arckifejezés többször is megváltozott. Ezeket a változásokat utólag meg is beszélhetjük.


Más változatban: Az archoz egy következő játékos hozzátehet még egy apró testmozdulatot, és úgy adhatja tovább. Minél nagyobb a csoport, természetesen annál kisebbnek kell lennie a mozdulatnak, hogy a feladat ne váljon kezelhetetlenül terjedelmessé. Ha a soron következő játékos idegenkedik az arca "továbbadásától", az utána következő veheti át az arckifejezést.

Játék információk

Célkitűzés: A játék a mimika utánzásával a megfigyelőképességet mozgósítja, és persze remélhetőleg megnevetteti az együttjátszókat!

Tipus: ismerkedős ismerkedős RSS csatorna ismerkedős nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): nincs
Játék: Vándorló arc nyomtatása Vándorló arc egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

Mi annó egy tanfolyamon egymás mögött állva játszottunk hasonlót, annyi különbséggel, hogy nem vicces grimasz kellett mutatni, hanem valamely érzelmet kifejező arcot. A sor elején álló játékos adta tovább a mögötte állónak, majd a sor legvégén állónak kellett megmutatnia a csoportnak, hogy hozzá mi érkezett. Aztán az első is megmutatta, hogy ő eredetileg mit küldött. A játék így is vicces volt az arckifejezések közti eltérés miatt.
2012-06-12 12:54:41
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.