» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Alattomos Simon
A gyerekek kört alkotnak és megfogják egymás k [...]
Szellemi totó
Mindig ügyeljünk arra, hogy a játékosoknak meg [...]
Kötekedő
Az egyik csapat egyik játékosa az ellenfél vona [...]
Páros-páratlan
A két csoport szemben áll egymással, párhuzamo [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: Egy játékos egy fal vagy fa mellé áll hunyónak. A többiek tőle 25-30 méterre felállnak egy sorban. A hunyó hátat fordít a sornak, és hármat számol, hangosan. Ez alatt a többiek megindulhatnak, és léphetnek egyet kettőt a hunyó felé. Több lépésre nincs idejük, mert a hunyó a három után egyet tapsol és visszafordul. Akit mozdulni lát, visszaküldi az indulóvonalhoz. Aztán megint megfordul, számol, tapsol - és így tovább. Akik már közel vannak hozzá, azokat figyeli legszigorúbban a hunyó, hogy visszaküldhesse őket az induláshoz. Előbb-utóbb mégis eléri valaki a hunyó helyét, ráüt a falra vagy fára, s most már ő lesz a hunyó. Minden játékos köteles engedelmeskedni a hunyónak s vita nélkül visszamenni, ha küldik. Az játszik jól, aki óvatosan lép, nem lendül bele nagyon, mert sokszor megeshetik, hogy a lépésnél elveszti az egyensúlyát, s nem tud mozdulatlan maradni, mikor már visszafordult a hunyó.
Játék információk

Tipus: érzékszerv fejlesztő érzékszerv fejlesztő RSS csatorna érzékszerv fejlesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Tolvajlépés nyomtatása Tolvajlépés egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A cserkészek vonalban sorakoznak. Ha vezető egyet sípol, a játékosok kezüket csípőre teszik és utána rögtön alapállásba állnak. Két sípszóra mozdulatlanok maradnak, három sípszóra néhányszor helyben szökdelnek. Egyéb variációkkal is élvezetesebbé tehetjük az ébredést.
Játék információk

Tipus: cserkész cserkész RSS csatorna cserkész nyomtatása
Létszám: teszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): síp
Játék: Torna sípszóra nyomtatása Torna sípszóra egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A két játékos elé kétszer egy 10x10-es négyzetrácsokra osztott lap kerül (szélükön az Excelhez hasonló jelölés oldalt 1-10-ig, illetve felül A-J-ig), az egyik lapra helyezik külön-külön a saját flottájuk hajóit. A két játékos nem láthatja a másik két tábláját. Ezután a hajók felrakása sorrendben történik, a legnagyobb hajóval kezdve.
Elhelyezhető hajók (lehet más, előre egyeztetett kombináció is):
- 1x5 egység hosszú
- 2x4 egység hosszú
- 4x3 egység hosszú
- 4x2 egység hosszú
Ha mindkét játékos minden hajót elhelyezett, kezdődhet a tényleges játék.
A játék során az ellenfél területére adhatnak le felváltva lövéseket a játékosok. Ha a lövés nem talált, akkor a másik ezt közli és a saját lapunkon (nem arra, amelyiken a saját hajóinkat rajzoltuk fel, hanem a másik, üres lapra) egy X-et rajzolunk, jelezve, hogy oda már céloztunk, de nem volt találat. Az ellenfelünk ugyanígy jelzi a lövést, de ő azon a lapon, amelyikre a hajóit rajzolta. Ha talált, akkor egy "o" kerül a saját ellenőrző lapunkra. Ez azt jelzi, hogy egy ellenséges hajó egy darabja az adott mezőn van ellefelünknél. Ilyenkor érdemes a szomszédos mezőket is végiglőni, hogy a fennmaradó részeket is eltaláljuk. Ha egy hajó minden darabját eltaláltuk, akkor az elsüllyedtnek számít.
A játék nyertese az, aki előbb lövi ki az ellenfél hadiflottáját, vagyis az összes hajóját.
A(z) Torpedó játék online is játszható itt!
Játék információk

Célkitűzés: A játékban a két játékos egy-egy hajóflottát irányít, mindkettejük célja a másik flottájának elsüllyesztése.

online játék Online is játszható!

Pedagógiai javaslat: A játék nagyfokú bizalomra épül (nem látom a másik ellenfél hajóit, de el kell fogadnom, ha azt mondja, hogy nem talált a célzásom.

Tipus: táblás-társasjáték táblás-társasjáték RSS csatorna táblás-társasjáték nyomtatása
Létszám: 2 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Játék: Torpedó nyomtatása Torpedó egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

Nem értem még mindig!!Xd
2011-01-10 19:27:16
van olyan játékszabály(nem tudom mi a neve)amelyiknél mindenkinek 4 bábut kell osztani?
2010-12-30 17:25:40
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Két csónak legénysége játszhatja. Mindegyik csónak kap egy nagyobb labdát, pl: futballt, ez a torpedó. Ügyes manőverezéssel olyan közel kell az ellenfél csónakjához jutni, hogy a csónak orrán álló a labdát az ellenfél csónakjába dobhassa. A kidobott torpedót - labdát - a csónak legénységének sem védés, sem támadás céljából érintenie nem szabad. Ha a torpedó talált, a csónak harcképtelen s új játék kezdődik, ha pedig a csónak mellé esett, azé a csónaké lesz, amelyik felveszi, de most is csak a torpedódobó érintheti.


Más változatban: Játszhatjuk lepraként is ezt a játékot. A labda vagy akármilyen más tárgy a lepra. Akinek a csónakjába beleesett (kézzel védeni nem szabad) az lesz a leprás, most nekik kell "kigyógyulni a leprájukból".

Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: nagy csoport
Korosztály: középiskolások
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): víz - csónak, labda
Játék: Torpedójáték nyomtatása Torpedójáték egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játék sötétben játszódik. Rajzolunk egy kört a szoba közepére, ez lesz a ház. A cserkészek egyenlő csapatokra oszlanak, és az egyik kimegy a szobából. A többi cserkész egyénileg vagy csoportosan, kezével a falnak támaszkodva alagutat képez a fal mentén. A játékmester lekapcsolja a villanyt, és a kintlévők bejönnek, és négykézláb elindulnak szorosan a fal mentén az óramutató járásával megegyező irányban. A játékmester egy kis idő múlva felkapcsolja a villanyt, erre a jelre a csapat tagjai megpróbálnak gyorsan négykézláb a házba jutni. A falnak támaszkodók pedig megpróbálják foglyul ejteni őket. Ha valakit négy másodpercre meg tudnak állítani, az kiesett. Az a csapat nyer, amelyiknek több tagja jut el a házba.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: alsósok
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): kréta
Játék: Törj ki! nyomtatása Törj ki! egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Minden játékos kap egy cédulát és ráír egy főnevet. Bármilyen főnév lehet, személynév, tárgy vagy elvont fogalom, történelmi alak vagy személyes ismerős, földrajzi név, növény vagy állat - ki-ki megfuttatathatja a fantáziáját, hogy minél különlegesebb főnevet írjon föl.
A játékvezető összegyűjti a cédulákat, összekeveri, és a véletlenül kialakult sorrendben lediktálja minden játékosnak. A résztvevők most csöndben elmélyedve munkához látnak. Az a feladat, hogy a megadott szavak ebben a sorrendben felhasználva épkézláb történetet írjanak, minél rövidebb idő alatt. Vannak mesélős játékok, amelyekben éppen az a cél, hogy a történet minél kanyargósabb, tarkább legyen, itt azonban a sokféle szóból talpraesett, egységes történetet kell alakítani.
Aki megírta, beadja a kéziratot a játékvezetőnek. Mikor mindenki készen van, következik a felolvasás és a zsűrizés. Ha a társaságnak kedve van hozzá, megállapíthatják a pontos sorrendet, beleszámítva azt is, hogy a művek milyen sorrendben készültek el.
Játék információk

Tipus: gondolkodtató gondolkodtató RSS csatorna gondolkodtató nyomtatása
Kellék(ek): Papír, toll
Játék: Történet, előre gyártott elemekből nyomtatása Történet, előre gyártott elemekből egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Elmondjuk, hogy minden csoportban, így a mi csoportunkban is sok a közös emlék, vannak már hagyományaink, van olyan, amire szívesen emlékszünk vissza. Jól esik, ha ezeket néha felidézzük. Hogy hosszú ideig megmaradjon a történetünk, most leírjuk. Előveszünk egy nagyobb méretű, vonalas lapot és erre jegyezzük fel történetünket, de úgy, hogy mindenki csak három mondatot ír a kezdetektől mostanáig eltelt, közös időről. Elindítjuk a lapot, de igazán izgalmassá az teszi, hogy letakarjuk a papír hajtogatásával a leírt első három mondatot és ehhez teszi hozzá a következő játékos a maga mondatait. Ha lassúnak találjuk, azt is megtehetjük, hogy több kisebb csoportban dolgozunk. Ilyenkor fel lehet osztani a hónapokat, például a januárban induló játékcsoport első két hónapjával foglalkozik az első asztal, második két hónapjával a második, és így tovább. Mikor elkészültek a történetek, akkor vállalja valaki a felolvasást, de hagyjunk neki egy kis időt, amíg kétszer, háromszor el nem olvassa magában a különböző kézírásos szövegeket.


Más változatban: Úgy is lehet megalkotni a csoport történetét, hogy szóban mondjuk el, mint egy közösen elmondott mesét. Ilyenkor se mondjon egy-egy ember többet, mint négy-öt mondat. Ez a közös mese jó alkalmat kínál a visszatekintésre és a csoport együtt töltött idejének lezárására is.

Játék információk

Célkitűzés: Közösen felidézni a csoport élményeit, nevezetesebb eseményeit.

Tipus: gondolkodtató gondolkodtató RSS csatorna gondolkodtató nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Papír, ceruza, esetleg radír, vagy ha nem írjuk a történetet, hanem csak meséljük, érdekes lehet magnetofon-felvételt készíteni róla.
Játék: Történetírás felidézéssel nyomtatása Történetírás felidézéssel egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Két széket úgy raknak egymás mellé, hogy köztük még egy hely maradjon. Szorosan beborítják egy takaróval, jobbról-balról ráül valaki. Egy játékos bejön, mondják neki, hogy felvételi vizsgát kell tennie, és oda kell ülnie a kettő közé. Amint leülne, azok felugranak.
Játék információk

Tipus: tréfás tréfás RSS csatorna tréfás nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): szék, takaró
Játék: Tréfa a takaróval nyomtatása Tréfa a takaróval egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

ezt a tréfás játékok kategóriába kellett volna írni
2010-05-18 22:22:54
Ezt én úgy ismerem, hogy a szélén két hölgy ül, akiket a fiúnak meg kell hódítania, s mikor megpróbál leülni, a lányok már ugranak is. A poén, hogy fenékre ül a srác.Nálunk jó poénos volt, mikor játszottuk!
2009-01-09 22:26:53
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.