» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Címerem és pajzsom
Arra kérjük a részvevőket, hogy a címerre raj [...]
Mr. X.
A csoport sorsolással eldönti, ki lesz az, aki e [...]
Éjfél
A játszó fiúk egyike farkas, a többi pedig bá [...]
Kerek a káposzta
A lányok, fiúk párt választanak, és körbe á [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: A kezdő játékos felveszi a képzelet­beli telefont, s elkezd beszélni valamelyik társáról. Csupa olyan dolgot mond, amiről a hívott fél magára ismerhet, rájöhet, hogy róla van szó. Amikor a kiszemelt játékos rájön, hogy róla beszélnek, felveszi a telefont, vagyis jelzi, megkapta az üzenetet. Most ő kezd beszélni valaki másról. Ha már beszélünk, lehetőleg fontos dolgokkal foglalkozzunk.
Játék információk

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: 10 év fölött
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Telefon  nyomtatása Telefon  egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

Ezt tanórán is sokat használom! JÓ!
2012-02-09 15:49:55
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Oszlopban álljanak el a játékosok, szorosan felzárkózva egymás után. Egymás ruháját, derekát nem szabad megfogni. Jelre elindul a sor kígyózó mozgással, vagyis folyton kanyarogva. A sorban az első irányítja a mozgást. A kígyó mozgása egyre gyorsabb lesz, a játékosok közti hézag egyre nagyobb. A vezető hátranézve kiválaszt egy olyan helyet, ahol már elég nagy hézag van. Ott próbál átszaladni. De ha azt a játékos, aki előtt át akar szaladni, megérinti, akkor át kell neki adni a vezetést. Ha viszont sikerült átfutnia, akkor újra sorakoznak, és ugyanazt lesz a vezetője az új tengeri kígyónak.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: 24 fő
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): nem szükséges
Játék: Tengeri Kígyó nyomtatása Tengeri Kígyó egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Minden résztvevő kap egy A/3-as méretű újságpapírt. A feladatuk az, hogy egy tetszés szerinti állatformát tépjenek ki belőle. A papírt ehhez ketté lehet hajtani, vagy egyszerűen bármilyen tetszés szerinti méretre lekicsinyíteni. Az állatnak lehetőleg egy darab papírból kellene elkészülnie. A fantáziát természetesen ebben az esetben sem kell semmiféle korlátok közé szorítanunk. Végtére is egy állat kikukucskálhat egy nagy fa mögül, elbújhat a kövek között, vagy elképzelhető, hogy csak a feje látszik ki egy virágos mezőből. Ezt mind beleláthatjuk a tépkedett formákba - fő, hogy valamilyen módon legyen egy állat a képen.


Más változatban: Az így elkészített állatok aztán maguk is sokféle további játéklehetőséget kínálnak. Először is, az alkotók bemutathatják az általuk készített állatokat. Ez történhet "realisztikusan", azaz a játékos elmesélhet mindent, amit az adott állatról tud, és természetesen a saját, ahhoz fűződő emlékeit, történeteit. Mesékre fogékonyabb vagy élénkebb képzelőerővel megáldott játékosok kitalálhatnak a képükhöz egy történetet, vagy elmondhatnak egy olyan mesét/történetet, amelyben az adott állat szerepel. A játékosok gyűjthetnek szólásokat, közmondásokat, kifejezéseket is az egyes állatokhoz kapcsolódóan.
A résztvevők kiscsoportos- vagy nagycsoportos formában beszélgethetnek arról, hogy mi lehet az állatokhoz kapcsolódó szólások eredete. Hogyan kapcsolódik a nyúl a húsvéthoz, miért szerencseszimbólum a malac, és miért mindig a szamár a buta. Ha érdeklődést vált ki ez a téma, a résztvevők otthon is utánanézhetnek, felkészülhetnek ezzel a következő játékdélutánra. Lexikonok, régi könyvek nagyon hasznosak lehetnek az ilyen kutakodásban, aminek során új kérdések, ötletek, érdekességek merülhetnek fel, és esetleg a következő összejövetelnek is új irányt adhatnak. Az egyes résztvevők sajátos tudása és tapasztalata gazdagíthatja a csoportot, a közös kutatás, munka és játék pedig szorosabban összekapcsolja a tagokat.
Az állatokat ki is festhetjük, ami által határozottabb egyéniséget nyerhetnek. A rajzolás és festés néha szórakoztatóbb lehet, mint gondolnánk, és olyanokat is magával ragad, akik pedig saját állításuk szerint "az utóbbi ötven évben nem érdeklődtek a festés iránt". A jól sikerült vagy mulatságos művek megnevettethetnek, vidám beszélgetéseket indíthatnak el és jó hangulatot teremthetnek.

Játék információk

Célkitűzés: A papírtépkedés alkalmas a kéz finommotoros mozgásának trenírozására, az így készült állatok, pedig sok különféle játékhoz szolgálhatnak kiindulópontul.

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Újság, papír, íróeszköz, rajzeszköz
Játék: Tépett állatok nyomtatása Tépett állatok egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A csoport szűk körben helyezkedik el úgy, hogy mindenkinek a kör középpontja felé legyen a jobb válla, s egyidejűleg hoz­záérjen az előtte, illetve mögötte állóhoz. A résztvevők meg­fogják az előttük álló derekát. Ezek után mindenki (egyszerre kell cselekedniük! ) lassan behajlítja a térdét egészen addig, míg biztosan nem ül a mögötte lévő társának a térdén. (Ha nem sikerült, akkor próbáljuk meg ismét.) Sikeres kísérlet után akár "mutatványok" is kö­vetkezhetnek, például elengedjük az előttünk lévő derekát, vagy lépkedni próbálunk a "térdelő körrel".
Játék információk

Pedagógiai javaslat: Nehéz gyakorlat, akárki hibázik, széteshet a kör (ami sérülésveszélyt jelent).

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: 8-16 játékos
Korosztály: 10-11 év fölött
Játékidőtartam: 5-20 perc
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Térdelő kör nyomtatása Térdelő kör egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Két rövidnadrágos játékos leül szemben egymással. Az egyes játékos a kettes játékos térdére helyezi kezeit tenyérrel lefelé, a kettes játékos pedig saját térde mellé helyezi kezeit tenyérrel lefelé. Most a kettes játékos igyekszik kezeit gyorsan az egyes kezeire rácsapni. Ha az egyes játékosnak sikerül kezeit elkapni, akkor a kettes játékos saját térdeire csap, s így az lesz vörös.
Játék információk

Tipus: érzékszerv fejlesztő érzékszerv fejlesztő RSS csatorna érzékszerv fejlesztő nyomtatása
Létszám: 2 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Térdvöröspecsenye nyomtatása Térdvöröspecsenye egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A vezető a térképen bizonyos területet körülrajzol. A játékosok két percig nézik és megfigyelik mindazt, ami ezen a kijelölt részen látható. Utána felírják (esetleg vázlatosan lerajzolják) a legapróbb részletekig a látottakat.
Játék információk

Tipus: memóriafejlesztő memóriafejlesztő RSS csatorna memóriafejlesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): térkép, papír, íróeszköz
Játék: Térképes KIM játék nyomtatása Térképes KIM játék egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

Amy Jo Kim azon kevés elméleti szakemberek egyike, aki rendkívül részletesen és tematikusan gondolkodik elméleti síkon a virtuális közösségekről ugyanakkor a tanulmányaiból konkrét gyakorlatra vonatkozóan is hasznos dolgokat lehet ellesni.
2009-01-27 18:50:05
A KIM játékok leginkább az emlékezetre hagyatkozó játékok. Vagyis valamit meg kell figyelni, megjegyezni, és ennek folyománya a játék további része.
2008-05-28 15:06:00
mi ez a KIM?
2008-05-20 22:48:29
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Kiolvasunk egy labdaszedőt. A többiek arccal befelé körbe állnak, terpesztett lábuk éri egymást. Jó nagy terpeszt kell csinálni, a labdaszedő ellenőrizze! Mikor megvan a kör, a labdaszedő valamelyik játékosnak kívülről odadobja labdát, s figyeli a játékot, visszahozza az elgurult labdát, majd újra bedobja. Aki megkapta a labdát, igyekszik valakinek a lába közt kigurítani. A játékosok lehajolva védenek, kézzel csípik vagy ütik el a labdát. Aki elfogta, megpróbálkozhat új gurítással. (Ha valaki csak elütötte, és más csípte el, az gurít.) Ha a labda valamelyik játékos lába közt kimegy, az kiáll, a helyét üresen hagyja. (Aki üres helyen gurít, szintén kiáll, üresen hagyva a helyét.) Ha elütésből ment ki a labda, kiáll, aki kiengedte. (Ha elütésből üres helyen gurul ki, kiáll, aki utoljára érintette.) Bárhol ki lehet gurítani, a szomszéd lába között is!
Addig játszunk, míg csak egy játékos marad. A következő fordulóban ő jelöli ki az új labdaszedőt, s kezdjük elölről!
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: teszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): labda
Játék: Terpeszlabda nyomtatása Terpeszlabda egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: 1. Tükrözés - részletesen később ismertetem
2. Páros küzdelem: a pár tagjai nem érintik meg egymást, de úgy tesznek, mintha küzdenének egymással. Fontos a mozdulatok összehangoltsága.
3. Kötélhúzás: a pár tagjai egy elképzelt kötelet húznak kétfelől. Nem az a lényeg, hogy ki húzza el a másikat, hanem az, hogy mozgásuk mennyire hiteles, összerendezett. A kötél a valóságban nem tud nyúlni?
4. Vívás, bokszolás: a pár tagjai ezeket a sportokat imitálják anélkül, hogy megérintenék egymást.
5. Tenisz, pingpong: a rendelkezésre álló tértől függően lehet tenisz vagy pingpong. A lényeg: a labda útját követni kell, a labda "hollétére" rendezetten kell reagálni.
6. Hangtalan utasítások: a pár egyik tagja aktív, irányító szerepet vállal, társa pedig az utasításainak engedelmes végrehajtója. Az irányító pusztán gesztusok segítségével magyarázza el, hogy mire kéri, utasítja társát. Utána csere.
7. Hívás-küldés: az aktív játéŹkos tekintetével hívja, majd elküldi társát. Semmi más jelzés nem használható. A társ csak akkor induljon el, ha úgy érzi, az irányító hívta, s akkor távozzon, ha úgy érzi, elküldték. Más változatban a hívás-küldés csak gesztusokkal történik. A játékokat kiértékelő megbeszélés kövesse.
Játék információk

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 10-15 perc
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Testbeszéd párokban nyomtatása Testbeszéd párokban egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.