» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Gyilkosos, maffia
A játék elején cédulákról szerepeket húznak [...]
Bálnavadászat
Két csónak igyekszik a bálnát, mely farokkal, [...]
Kötekedő
Az egyik csapat egyik játékosa az ellenfél vona [...]
Címerem és pajzsom
Arra kérjük a részvevőket, hogy a címerre raj [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: A játékosok párokat alakítanak. Egymással szemben állnak, megfogják egymás alkarját, valamint egyikük finoman rálép a másik cipőjének orrára. Az első feladat, gyakorolni a járást ebben a helyzetben. Ha már elég ügyesek a párok, kezdődhet az igazi játék: utolérni egy másik párost és könyökkel úgy meglökni, hogy elveszítsék az egyensúlyukat. Ha szétlépnek, kiestek. Az utolsó lábonmaradó páros nyer. A játékvezető minden egyes kieső pár után csökkenti a játékteret!!! (Ha egy páros meglökés nélkül is szétlép, akkor is kiesik.)
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: alsósok
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Táncoló medvék nyomtatása Táncoló medvék egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Egyéni gyakorlat:
A gyermek a földön fekszik, kezével és ujjaival szabadon mozog - repülő mozgásokat végez maga körül és minden irányban.

Páros gyakorlat:
A gyermek megfigyeli a partner kezét, ahogy az fel-alá röpköd a levegőben.
A két partner egyszerre mozgatja a kezét, érintkeznek és szétválnak.
Játék információk

Tipus: érzékszerv fejlesztő érzékszerv fejlesztő RSS csatorna érzékszerv fejlesztő nyomtatása
Létszám: nagy csoport
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Tapintási gyakorlatok nyomtatása Tapintási gyakorlatok egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játékosok körben állnak. A kör közepén is áll valaki, ő dobja a labdát egymás után a különböző játékosoknak. Akinek dobja, annak tapsolnia kell mielőtt elkapja, utána pedig visszadobja a kör közepén álló játékosnak. Ha kevés a résztvevő és kicsi a kör, közvetlenül is dobhatja egyik játékos a másiknak.


Más változatban: A játék jól kombinálható a labdás névjátékokkal (lásd az ismerkedési játékoknál!). Ebben az esetben először hangosan ki kell mondani annak a játékosnak a nevét, akinek dobjuk a labdát, és csak utána dobunk. Ha valaki esetleg elfelejt egy nevet, természetesen lehet kérdezni, vagy segíthetnek a többiek!
Az egyszerű labdadobós-tapsolós változatot tetszés szerinti módon és mértékben lehet nehezíteni. Gyakorlott játékosok például az egyszeri tapsolás helyett kétszer vagy háromszor is tapsolhatnak. Ebben az esetben persze a kör nem lehet túl kicsi, hiszen akkor nem lenne elég idő a tapsolásra. Ha a kör - például hely hiányában nem tágítható - egy lehetséges megoldás, ha először nevén szólítjuk az illetőt, és csak utána dobunk, így marad ideje tapsolni. Versengő kedvű játékcsoportokban játszhatjuk úgy, hogy aki elejti, vagy nem tapsol, az kiesik, a bent maradóknak viszont körről körre bonyolultabb feladatot kell a labdaelkapás előtt végrehajtaniuk.

Játék információk

Célkitűzés: Egyszerű, koncentrálást és ügyességet fejlesztő játék.

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Kb. 20 cm átmérőjű gumilabda (esetleg kettő)
Játék: Tapsolj és kapd el! nyomtatása Tapsolj és kapd el! egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játékosok keresnek a helyiségben kb. hat vagy több egyszerű, hétköznapi tárgyat. Egy nagy körbe lefektetik őket a padlóra. Ezek lehetnek például könyv, bot, újság, virágcserép, tányér, hasonlók. Ezután kitalálnak minden egyes tárgygyal egy bizonyos cselekvéssort, amit minden résztvevőnek pontosan meg kell figyelnie és ezt követően utánoznia. Egy lehetséges mozgássor például, ha a könyvet egy kézzel felemeljük, kinyitjuk, felolvasunk belőle egy mondatot, hangosan hallhatóan összecsapjuk, és két kézzel újra a földre helyezzük. Vagy: felvesszük a botot, pantomimszerűen eljátsszuk, mintha egy zenekart vezényelnénk vele, aztán megpróbáljuk felállítani a padlón. Miután ez természetesen nem sikerül, újra visszafektetjük a padlóra, úgy, ahogyan találtuk. Az újságból hajtogathatunk csákót, fejünkre téve sétálhatunk vele egy kört, majd levéve és eredeti újság formájára széthajtogatva visszatehetjük a padlóra. A lehetőségeknek természetesen csak a résztvevők fantáziája szab határt. A cselekvéssorokat kitalálhatja a csoport együtt is, vagy minden tárgynál egy másik játékos. Amikor a játékosok egymás után leutánozzák a megadott mozgássort, a többiek megfigyelik az illető tartását, kézmozdulatait, mimikáját. Érdekes látni, hogyan hoz ki minden játékos valami egyénit ugyanazokból a cselekvésekből. A felhasznált tárgyak számát tetszés szerint bővíthetjük vagy szűkíthetjük, a csoport "befogadóképességéhez" igazítva. Kezdésnek ajánlatos először csak egy tárgyat használni. Jobb, ha nagyvonalúan kezeljük a cselekvéssor utánzásának pontosságát - hiszen a lényeg az, hogy a játék szórakoztató legyen.


Más változatban: A tárgyakat úgy is használhatjuk, hogy minden játékos minden tárggyal egyegy különböző cselekvést hajt végre. A fejére teszi a könyvet és tesz vele néhány lépést, a bottal furulyázik, az újságot szalvétának használja és így tovább. A lényeg ekkor az, hogy ne ismételjen meg olyan cselekvést, ami már szerepelt. Így persze a később sorra kerülők dolga egyre nehezebbé válik, és egyre inkább szükségük van a fantáziájukra!

Játék információk

Célkitűzés: A játék megfigyelőkészségre és a rövid távú memóriára épít a cselekvések megfigyelésében és megismétlésében, a cselekvéssorok kitalálása pedig a fantáziánkat mozgósítja.

Tipus: memóriafejlesztő memóriafejlesztő RSS csatorna memóriafejlesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Környezetünkben található tárgyak
Játék: Tárgyak és cselekvések nyomtatása Tárgyak és cselekvések egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A 42 lapos tarokk-kártya 22 tarokkot és 20 színes lapot tartalmaz. A tarokkok I-től XXI-ig római számot viselnek. Az I-es tarokklap a pagát, a huszonkettedik
a skíz, ezen római szám nincs, rajza bohócot ábrázol. A színes lapok értékei csökkenő sorrendben: király, dáma, lovas, bubi, ász/tízes. Kőrből és káróból csak ász, pikkből és treffből csak tízes van; a figurák mind a négy színből szerepelnek.
A skíz, a XXI-es tarokk és a pagát a honőrök.
Lapértékek: király 5, dáma 4, lovas 3, bubi 2, ász/tízes 1, honőr 5, egyéb tarokk 1. A színek között rangsor nincsen. A nagyobb tarokk üti a kisebbet. A tarokkok valamennyi színes lapot ütik.



Más változatban:
XX-as hívásos (Paskievics-féle) tarokk
Négyen játsszák két párban (felvevő és segítő, illetve ellenpár), ritkán egy felvevő három játékos ellen.
Az a pár nyer, amelyik ütéseiben és skartjában több pontot visz haza (az összes lap értéke 94 pont, a minimális többlet 48 pont; 47-47 pont esetén a
felvevő veszít).
Figurák (bemondva/csendesen):
- tulétroá: a három honőr hazavitele, 2/1 pont;
- négy király: mind a négy király hazavitele, 2/1;
- duplajáték: legalább 71 pont hazavitele a skarttal együtt, 8/4;
- pagátultimó: az utolsó ütés hazavitele a pagáttal, 10/5;
- XXI-esfogás: az ellenfél XXI-esének leütése a skízzel, 42/21;
- volát: az összes ütés hazavitele, az alapjáték hatszorosa/háromszorosa. Csendes volát esetén a csendes tulétroát, illetve négy királyt nem díjazzák, a bemondott duplajátékot igen.

Hat lapot talonként az asztal közepére rakunk, majd 9-9 lapot osztunk.
Licit: csak az licitálhat, akinek a három honőr valamelyike a kezében van.
Lehet passzt vagy játékegységet mondani, a következő sorrendben: három, kettő, egy, szóló. A különböző játékegységeknél a játékosok a következő számú lapot
kapják a talonból (a felvevővel kezdve): hármas 3-1-1-1, kettes 2-2-1-1, egyes 1-2-2-1, szóló 0-2-2-2. A játék díja 1, 2, 3, illetve 4 pont.
Skartolás: a talonból a licit alapján meghatározott számú lap felvétele után ugyanannyit visszafektetnek.
Bemondások: tarokkszám bejelentése; segítségül hívott tarokk megnevezése
(például: segít a XX-as tarokk); figurák bemondásai.

Illusztrált (Palatinusz) tarokk

További figurák (csak bemondva):
- centrum: az első öt ütés hazavitele úgy, hogy az ötödiket a XX-as tarokkal ütjük, 10 pont;
- kismadár: az első hat ütés hazavitele úgy, hogy a hatodikat a XXI-essel ütjük, 10;
- nagymadár: az első hét ütés hazavitele úgy, hogy a hetedike a skízzel ütjük, 10;
- pagátuhu: a nyolcadik ütés hazavitele a pagáttal, illetve az előre bemondott királlyal, 20;
- királyultimó: az utolsó ütés hazavitele a bemondott királlyal, 15.

Játék információk

Tipus: kártyajáték kártyajáték RSS csatorna kártyajáték nyomtatása
Létszám: 4 fő
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): 42 lapos tarokk-kártya
Játék: Tarokk nyomtatása Tarokk egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Kiolvasunk egy távírászt. A többiek leülnek, papírt, ceruzát vesznek elő. A távírász mond egy olyan szót, amelyben tíznél kevesebb betű van. A játékosok felírják a szót, s úgy fogalmazzák meg a távirat szövegét, hogy minden szava sorban a mondott szó betűivel kezdődjön. Például ezt a szót adta meg a távírász: körte. Akkor ilyen táviratot lehet fabrikálni pl.: "Kérlek, öltöztesd rendesen Tibort! - Elemér." Aki hamarább kész a távirattal, elkiáltja magát: "Kész!" A többieknek abba kell hagyniuk az írást. A távírász összeszedi a táviratokat, s értékeli, ellenőrzi: az győz, aki hamarább és jól táviratozott. A következő játékban ő lesz a távírász.
Játék információk

Tipus: memóriafejlesztő memóriafejlesztő RSS csatorna memóriafejlesztő nyomtatása
Kellék(ek): Papír, ceruza
Játék: Távirat nyomtatása Távirat egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A társaság körbe ül, a kör közepére, a földre letesznek két párnát amin majd a két "teáskanna" fog ülni. Ketten kimennek és megállapodnak egy olyan szóban, amelynek kettős értelme van, például a "kosár" (vásárlási kosár vagy a "kosarat kapott" kifejezésben használt kosár), és megállapodnak, hogy ki melyikről fog beszélni. Bejönnek és elkezdenek beszélgetni, úgy hogy nem ejthetik ki a kosár szót, hanem helyette "teáskannát" mondanak. Például:
- Az én teáskannámnak nem szokott örülni az aki kapja.
- Az én teáskannám nagyon hasznos.
- Az én teáskannám sok sértődés okozója lehet.
- Az én teáskannámat sokan annyira szeretik, hogy még utazáskor is magukkal viszik.

Stb. Folytatódik a játék. Ha társaságból valaki rájön, nem mondja ki hangosan, hanem ő is bekapcsolódik a beszélgetésbe: "A teáskannádat műhelyekben szokás fonni?" Ebből a beszélgetők látják, hogy eltalálta miről van szó. A kitaláló beül az egyik játékos helyére. A játék addig folytatódik amíg mindenki ki nem találta miről is van szó.


Más változatban: Az egyik játékos egy szóra gondol. Mond két-három olyan mondatot, amiben szerepel ez a szó. A szót azonban nem mondja ki, helyette a "teáskanna" szót használja. A mondatokból a többi játékos megpróbálja kikövetkeztetni, mi lehet az a szó. Ezután minden játékosnak lehetősége van egy kérdést feltenni az első játékosnak. Ez történhet ülésrend szerinti sorrendben vagy összevissza aszerint, kinek van valami tippje, de mindenki csak egyet kérdezhet. A válaszadónak mindegyik kérdésre úgy kell felelnie, hogy az adott szó benne legyen a válaszban, de persze ezúttal is "teáskannát" mond helyette. Például így:
- Tegnap új teáskannát vettem - mondja az első játékos, aki a "cipő"-re gondol.
A második játékos arra következtet, hogy az illető a "krumpli"-ra gondolt, és azt kérdezi:
- Megsütöd, mielőtt megeszed?
Erre a válasz:
- Nem, a teáskannát nem lehet megenni.
Ekkor a harmadik stb. játékos is felteszi kérdését, egészen addig, amíg valaki ki nem találja, mire gondolt az első játékos. Aki kitalálja, kap egy pontot. Ha már mindenki kérdezett, de a játékosok mégsem tudják, mi az a szó, akkor "szabad a gazda", és a pontot a feladvány kitalálója kapja.
Hasznos lehet, ha az első körben a játékvezető vállalkozik a kigondoló játékos szerepére, hogy bemutassa a játékban rejlő lehetőségeket. Ha már mindenki gondolt, a játékosok összeszámolják pontjaikat, és az nyert, akinek a legtöbb pontja van. A pontozás természetesen nem szükségszerű velejárója a játéknak.

Még másik változat: A játékot úgy is játszhatjuk, hogy a kérdezők is használhatják kérdéseikben a "teáskanna" szót annak ellenére, hogy nem tudják, mit jelent, például így: "Hol vetted az új teáskannádat?" Mulatságosabbá tehetjük a játékot azzal, ha olyan szóra gondolunk, aminek több jelentése van: például "nap" vagy "fogó".

Játék információk

Célkitűzés: A kitalálós játékok egy változata. A másik által kigondolt szónak a szabályok szerinti kitalálása kiváló agytornára ad lehetőséget.

Tipus: gondolkodtató gondolkodtató RSS csatorna gondolkodtató nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem kell hozzá
Játék: Teáskanna nyomtatása Teáskanna egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Valaki a csoportból, de az is lehet, hogy a játékvezető elindít egy néhány elemből álló mozdulatsort, mondjuk karjait mellén keresztbeteszi, és megfogja a vállát. Ezt a mozdulatsort átveszi mindenki, majd, mikor már a zene ritmusára mindenki együtt csinálja ezeket a mozdulatokat, akkor a közvetlen mellette lévő átveszi az irányító és mintaadó szerepet, és az előbbihez egy újabb mozdulatot tesz hozzá, például tapsol egyet. A csoport ezt is átveszi, majd a további játékosok is hozzátesznek egy-egy mozdulatot. A mozgásos játék így mehet tovább, megmozgatva a fejet, nyakat, vállizmokat, karokat, kezet csuklóból. Lehet tovább úgy is folytatni, hogy széken ülve a lábakat, majd újra állva egy lépés előre, egy lépés hátra és így tovább. Ha van lehetőségünk rá, nagyon jól működik ritmusos zenére, ez lendületessé, pergővé tudja tenni, de a tornaórák vezényszavait kerüljük. Ha nehezen megy az, hogy milyen mozdulatot tegyenek hozzá a játékosok, és a bizonytalanság lelassítja a játékot, akkor lehet egy olyan kezdőkört csinálni, ahol végig a játék vezetője az, aki hozzátesz a kiindulóhoz egy mozdulatot, figyel a csoportra és megvárja, hogy mindenki át tudja venni az alapritmus tartásával az elindított mozdulatot.
Játék információk

Célkitűzés: Figyelemkoncentráció, ritmusos, nem túl nehéz mozgás átvétele, a másik ember és az egész csoport mozgásritmusára hangolódás és temperamentumos mozgás.

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Magnó/CD-lejátszó, jó ritmikus zenével, bár e nélkül is működőképes.
Játék: Tégy hozzá egy mozdulatot! nyomtatása Tégy hozzá egy mozdulatot! egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.