» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Repülő abroncs
Két vagy négy csoportot alkotunk (aszerint, hogy [...]
Szökdelés keresztbe-kasul
A szoba mind a négy sarkába rajzolunk egy akkora [...]
Kent-kupé
Ez egy olyan játék amit francia kártyával kell [...]
Üveghorgászás
A játékhoz szükség van legalább három, lehet [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: A játékvezető felszólítja a játékosokat, hogy szabadon mozogjanak, járkálnak a teremben és közben figyeljék a többiek te­kintetét. Szavak nélkül, szemkontaktussal kell mindenkinek párt keresnie. Azok a játékosok félreállhatnak, akik "egymásra találtak" ­így jelezve a többiek számára, hogy ők már nem választhatók. A játék addig tart, amíg mindenki megtalálja a párját. Ügyeljünk arra, hogy ne vegyük igénybe a mimika kifejező eszközeit, a párválasztás valóban szemkontaktuson alapuljon.
Játék információk

Célkitűzés: Társválasztás párjátékokhoz

Pedagógiai javaslat: Nemcsak kezdőknek jelenthet nehézséget a tekintettel közölt üzenetek értelmezése-megfejtése.

Tipus: párosító párosító RSS csatorna párosító nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: 8-9 év fölött
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Szemkontaktus  nyomtatása Szemkontaktus  egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Elmondjuk, hogy ez a játék arra is szolgál, hogy a tapasztalatainkat felhasználva megmutassuk, hogy az idő folyamán milyen jól megtanultuk a távolságokat becsléssel megállapítani. A játékosok zenére sétálgatva elindulnak a teremben. Ha a zene megáll, akkor ők is megállnak ott, ahol vannak. Ha nincs zene, akkor a megállás történhet tapsra vagy más jelzésre is. A játékvezető és segítője ebben a játékban nem vesz részt, hiszen ők lesznek azok, akik mérik a játékosok egymástól való távolságát. A távolságbecslés sorrendjét úgy alakítjuk ki, hogy először az egymáshoz legközelebb eső játékos becsüli meg társának a tőle való távolságát. Ezt felírjuk, majd a második játékos, helyéről el nem mozdulva megteszi a következő távolságbecslést. Így megyünk tovább, míg mindenki nem mondta ki centiméterekben mérve a hozzá legközelebb eső játékos távolságát. Ha ez megtörtént, akkor jöhet az eléggé izgalmas mérés. A viták elkerülése végett lehet egy krétával kis jelet húzni a cipőorrhoz a földön, hogy az volt a mérés kiinduló pontja. A mért eredményeket is felírjuk, majd következik az értékelés. Ekkor megnyitjuk a táblán a harmadik oszlopot, ahol a becsült és a mért távolság közötti eltérést írjuk fel, centiméterben, majd megállapítjuk a sorrendet, vagyis, hogy ki tévedett a legkevesebbet, ki lett a második, ki a harmadik és így tovább. Az a tapasztalat ezzel a játékkal kapcsolatban, hogy az idősek alig tévednek néhány centit, tehát nagyon kell figyelni a pontos mérésre. Ügyeljünk arra, ha rövidlátó is van a csoportban. őt megkérhetjük arra, hogy legyen ellenőrző, vagy más módon segítsen, vagy a játékvezető segítsen neki, de ne kerüljön hátrányba jobban látó társai között.
Játék információk

Célkitűzés: Szemmértékkel megállapítani a játékosok egymás közötti távolságát.

Tipus: érzékszerv fejlesztő érzékszerv fejlesztő RSS csatorna érzékszerv fejlesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): A játékhoz vidám indulózenét használjunk és szükséges egy jól használható mérőszalag is, valamint egy nagy csomagolópapír, ahova az egyik oszlopba feljegyezzük a becsült távolságokat, a másik oszlopba meg a mért távolságokat.
Játék: Szemmérték - a távolságbecslés próbája nyomtatása Szemmérték - a távolságbecslés próbája egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Egy gyufaszálat kézbeveszünk úgy, hogy két ujjunk közé vesszük, a feje a kezünk belseje felé néz, és a kezünk felénk van fordítva. A gyufaszálat a középső ujj körömfelületéhez nyomjuk, amelyet lassan lefelé húzunk. Így létrejön egy vibráció, amit a nézők nem látnak. Ha a gyufa fejét egy másik gyufa alsó részéhez tartjuk, amelyik az asztal széléről kinyúlik, a vibráció átmegy a másik gyufára is. A nézők csak ezt a vibrációt látják. A varázsló a bal kezével megfogja valaki pulzusát, és közli, hogy ezzel tudja érzékelni, hogy szeret-e. Természetesen egyszer "sikerül", máskor nem.
Játék információk

Tipus: szemfényvesztő szemfényvesztő RSS csatorna szemfényvesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): gyufaszálak
Játék: Szerelmi próba nyomtatása Szerelmi próba egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Minden játékos felír egy listára öt olyan dolgot, amit szeret, és öt olyan dolgot, amit nem szeret. Ez bármi lehet, attól függően, hogy mennyire akarunk "mélyre hatolni": lehetnek tréfás, felszínes dolgok, ételek, színek vagy bármi más, de lehetnek fontos, az illetőt mélyen érintő dolgok is, vagy persze ezek vegyesen. Mindenki maga döntheti el, hogy melyik utat választja. A papírok, amelyeket használnak, lehetőleg legyenek egyformák, hogy ne lehessen már arról felismerni a szerzőt. A listákat összehajtogatjuk, és bedobjuk egy kupacba (esetleg kalapba, zacskóba stb.). Amikor mindenki készen van, a játékvezető vagy egy ehhez kedvet érző játékos egyesével felolvassa a listákat, a többi játékos pedig megpróbálja kitalálni, ki lehet a lista szerzője. A játék kimenete nagymértékben függ attól, hogy a játékosok mennyire ismerik egymást. Ezért ez a játék inkább olyan csoportoknak javasolt, akik már egy ideje rendszeresen találkoznak, együtt játszanak. Amennyiben az írás nehézséget okoz, "írnoknak" fel lehet kérni a játékba bekapcsolódó önkénteseket is.
Játék információk

Célkitűzés: Ez a játék segíthet abban, hogy a csoporttagok egymás személyiségét jobban megismerjék, méghozzá szórakoztató és élvezetes módon.

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Papír, ceruza
Játék: Szeretem  - nem szeretem nyomtatása Szeretem  - nem szeretem egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A csoportban mindenki végigmond a hat személyes névmással hat mondatot, amelyeknek kapcsolódniuk kell a csoport aktuális történéseihez. Pl.: Én ma nem tudok feloldódni, te zavarsz a sok beszéddel, ő bántott engem. Mi rosszul bánunk egymással, ti..., stb. Minden tanuló "hat mondatát" megbeszéljük. Fontos, hogy a te és ő névmásoknál legyen kiválasztott személy, akinek a közlés szól. A megbeszélésben az érintettek szólhatnak először hozzá az elhangzott mondatokhoz. Kitűnő eszköz ez a gyakorlat a csoportarculat és egymással kapcsolatos feszültségek megállapítására.
Játék információk

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Szerintem mi illik hozzád? nyomtatása Szerintem mi illik hozzád? egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A résztvevők párokat formálnak. Egy általuk választott ponton (testfelületen) a párok "összenőnek" (például egymás felé eső vállukat vagy karjukat össze­szorítva mozognak). Az egyetlen szabály: az összeszorított testrészek nem válhatnak el a játék során - mintha ketten egy test lennének. A pároknak mindenféle jel, megbeszélés nélkül kell mozogniuk, megállniuk, kedvük szerint újra elindulhatnak, leülhetnek, lehajolhatnak stb. A játék végén kérhetjük a résztvevőket, hogy mutassák be párosuk legnagyobb attrakcióját.
Játék információk

Célkitűzés: Könnyű játék, oldó szerepe lehet; akár az egymást még nem ismerők első foglalkozásán is alkalmazhatjuk.

Tipus: ismerkedős ismerkedős RSS csatorna ismerkedős nyomtatása
Létszám: 8-16 játékos
Korosztály: óvodás kortól
Játékidőtartam: 5-20 perc
Játék: Sziámi nyomtatása Sziámi egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Elhelyezünk a földön négy-öt szétterített újságpapírt. Dallamos muzsika szól magnóról. Mindenki mozog, táncol a papírok között. Ha leáll a zene, mindenki az újságpapír-szigetre lép. Már aki ráfér. A lemaradók kiesnek a játékból. Eggyel kevesebb papír marad a földön. Továbbengedjük a zenét, majd ismét csend. Újból ugrás a papírra. Addig folyik a játék, míg csak egy papír marad.
A csendreflexre épül a játék, koncentrációra késztet, de akár azt is megtudhatjuk belőle, hogy ki segíti a másikat, ki erőszakos stb. .


Más változatban: Felvezethető a játék úgy is, hogy feladatul társaink segítését adjuk: próbáljunk meg egyre kisebb helyre összegyűlni, cso­portszinten. (Ebben az esetben - természetesen - nem kiesésre játszunk. )

Játék információk

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: 8-16 játékos
Korosztály: 7-18 éves kor
Játékidőtartam: 5-20 perc
Kellék(ek): magnó, újságpapír
Játék: Szigetek  nyomtatása Szigetek  egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

ez a játék mindig felpörget :)
2010-04-27 13:41:02
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Négy db két méter átmérőjű kört rajzolunk a padlóra. Két méter távolságra egymástól, mintha egy képzeletbeli négyzet csúcsára rajzolnánk. Minden körbe két konzervdobozt helyezünk, és az őrsök elfoglalják a köröket. A játékvezető méri az időt, miközben a játékosoknak meg kell próbálni az egyik körtől elérni a másikig az óramutató járásának megfelelő irányba a konzervdobozokon lépkedve. Játék közben az egyik konzervdobozon egyensúlyozva kell a másikat hátulról előre tenni. Az a játékos, aki elveszti egyensúlyát és megérinti a földet, azt megeszik a cápák, azaz meghal - előről kell kezdenie a játékot. Ha egy játékosnak sikerül elérnie a szigetet, vissza kell gurítania a konzervdobozokat a többieknek. Ha a konzervdoboz ilyenkor rossz helyre gurul, valakinek meg kell halnia, fel kell áldoznia magát, hogy visszaszerezze. A pontokat a következő képpen kell számolni: tíz pont jár annak a csapatnak, amelyik a legmesszebb jutott, hét pont a másodiknak, négy a harmadiknak, és kettő a negyediknek. Minden "meghalt" játékos miatt egy pontot le kell vonni.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: alsósok
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nyolc konzervdoboz fedelestől, vagy fakockák, vagy féltéglák, kréta
Játék: Szigetről szigetre nyomtatása Szigetről szigetre egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.