» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Akasztófa
Kezdésnek a játékvezető annyi vonalat húz egy [...]
Bábuk a körben
Négy méter átmérőjű kört rajzolunk a szoba [...]
Passzold a maszkod!
Körbeülünk. A játékvezető nyitott tenyerét [...]
Torpedó
A két játékos elé kétszer egy 10x10-es négyz [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: Körben ülnek a játékosok. Egyikük letérdel valaki előtt és 3-szor miákol. Mindháromszor a megszólított így válaszol: "Szegény fekete kandúr", és megsimogatja a fejét. Ha elneveti magát, ő megy a kör közepére.


Más változatban: Ketten meggyújtanak egy-egy gyufát, egymással szembe mennek és halkan súgják: Meghalt a porosz király! Mire a válasz: Oh, de szomorú! Ekkor elolthatják a gyufát, ha addig még el nem aludt. Aki nem állta meg nevetés nélkül, választ egy másik partnert. Anyácska - vadász - oroszlán Két csoport egymásnak háttal áll. Adott jelre megfordulnak, és előadják az anyácska - vadász - oroszlán-t. Anyácska legyőzi a vadászt, a vadász az oroszlánt, az oroszlán az anyácskát. A játék előtt persze meg kell egyezni a szabályokban. A játék addig tart, amíg nem marad senki.

Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): nem szükséges
Játék: Szegény fekete kandúr nyomtatása Szegény fekete kandúr egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Helyezzünk el két széket egymástól mintegy négy méternyi távolságra. Két játékost kisorsolunk. Mindegyik leül egy-egy székre. A szemüket kössük be. Rajtjelzés után a feladatuk az, hogy álljanak fel, menjenek át - bekötött szemmel! - a szemközti székhez, üljenek rá egy pillanatra, álljanak fel, és saját székükhöz visszabotorkálva üljenek le ismét arra. A két játékos közül az győz, aki hamarabb ért vissza. A másik kiesik a további játékból. A győztes kihívhat valakit a szurkolók közül. Kettejük közül a lassabbik szintén kiesik, a másik újabb játékost hívhat ki. A legutolsó győztes az egész játék győztese.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: 2 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): 2 szék, kendő
Játék: Székcsere nyomtatása Székcsere egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A cserkészeket két csoportra osztjuk, és leültetjük őket egymás mögé törökülésbe egy-egy sorba. A sorban mindenkit megszámozunk. A sorok mindegyike elé teszünk néhány méterre egy-egy ugrókötelet, és még egy kicsivel odébb egy-egy padot. A széket két sor vonala közé helyezzük el az első ember előtt kb. egy méterre. A játék úgy zajlik, hogy a játékmester mond egy számot, és mindkét sorból felpattan a szám gazdája, odaszalad az ugrókötélhez, ugrál vele tízszer, majd odamegy a padhoz, fellép rá szintén tízszer, majd visszamegy a kötélhez újabb tíz ugrálással, majd odaszalad a székhez, és amelyikük hamarabb odaér, az leül rá, és szerez egy pontot a csapatának. Ezután a játékmester feljegyzi a szerzett pontot, és mond egy másik számot. Az ugrálások és lépegetések számlálására előnyösebb, ha mindkét csapatnál van egy-egy játékvezető.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: alsósok
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): szék, két ugrókötél, két pad
Játék: Székfoglaló nyomtatása Székfoglaló egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A cserkészek két csapatra oszlanak és felsorakoznak a szoba végében. A csapatok mellett a szoba középvonalában egy-egy dobozt helyezünk el. A szoba másik végébe a két szék kerül, amelyeken játékvezetők ülnek. A játékmester a szoba közepén foglal helyet, kezében a zacskó borsóval. A játékmester "RAJT" vezényszavára a csapatokból egy egy cserkész elindul. Odaszalad a székhez és átbújik a szék lábai között. Visszafelé a játékmestertől egy szem borsót kap, amelyet csapata dobozába tesz. Ezzel indítja a következőt. Az a nyertes, aki adott idő alatt több borsót gyűjt.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: alsósok
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Két szék, két doboz, egy zacskó borsó, óra
Játék: Székláb verseny nyomtatása Székláb verseny egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály:
Kezdés
Minden játszó személy 200 zsetonnal indul. (1×50, 3×20, 6×10, 6×5) A licitálási minimum 5 zseton, a tétek növelésének minimuma ugyancsak ennyi. A licitálás a szokásos árverési módszerrel zajlik.
Akinek elfogytak a zsetonjai, az a továbbiakban nem játszik. Zseton a játékosok közt át nem adható.
A kikiáltási ár a nyeremény nagyságával, értékével arányosan 5-15 zsetonig lehet, értelemszerűen a kérdések nehézsége is ehhez igazodik. A játékban van egy fődíj, ez a játék végén kerül kalapács alá.

Licitálás
A játék során kétfajta licitálás lehetséges:
1. Hagyományos kérdés: A játékvezető ismerteti a kérdést, bemutatja a nyereményt, megállapítja a kikiáltási árat, majd a játékosok licitálnak. A nyertes fizet, válaszol a kérdésre, és ha sikeres volt, megnyerte a nyereményt. (Ha nem, a játékvezető dönthet, újra kikiáltja-e, vagy sem.)
2. Villámkérdés: A játékvezető elmondja, hogy milyen témakörben várható villámkérdés, megmutatja a nyereményt, majd közli a kikiáltási árat. A játékosok előbb licitálnak, a nyertes fizet, és ekkor kapja csak meg a kérdést. Ha ha sikeres volt, megnyerte a nyereményt. (A játék kiegészíthető azzal, hogy villámkérdés esetén a sikeresen válaszoló játékos fej vagy írás-alapon visszanyerheti a körben kifizetett zsetonjainak felét.)

Gyakorlati megvalósítás
Egy játék 10-15 körből áll (ebből villámkérdés max. 3-4), a végén a fődíjjal. Ezt az utolsó körben kell kalapács alá helyezni, tehát a játékosoknak érdemes erre is tartalékolniuk zsetont. A fődíj kikiáltási ára magasabb, és a kérdés is nehéz, de nem feltétlenül a legnehezebb, mert esetleg a legesélyesebb játékosok már elhasználták zsetonjaikat, és előfordulhat, hogy esetleg a túlzott nehézség miatt ezért nem sikerül fődíjat osztani a játék során.
A nyereményeket a játékosok hozzák az összejövetelre, de a játékvezető is ajánljon fel néhány dolgot, hogy legyen olyan nyeremény, amely az összes játékos számára új. A fődíj legyen lehetőség szerint valamivel értékesebb, mint a többi apróság. A licit kikiáltási ára és az érték álljon arányban a kérdés nehézségével, de lehet pár nehéz kérdés olcsó, hogy nagyobb legyen a verseny.
Játék információk

Célkitűzés: Játékos árverés, ahol feladványokkal lehet nyerni.

Pedagógiai javaslat: E játék eredetije a múlt század 70-es éveiben a Magyar Rádióban volt hallható havonta egyszer, hétfőn, a televízió adásszünetes napjain. Ez a változat tipikus társasági játék, azonban a játékmester részéről komolyabb előkészületeket igényel, amennyiben kb. 20-30 kérdést kell a játékalkalomra összeállítania kategóriákba rendezve, kikiáltási árral, megoldásokkal. A játék azomban meghálálja a kissé munkaigényes előkészületeket, kulturált, értelmes társaságban garantált szórakozást nyújt 1-2 órán keresztül (hosszabban játszva már fárasztó lehet).
A játékkal kapcsolatos árverési feladatok és kérdések ügyében szívesen segítek e-mailben, több száz kérdést állítottam össze az évek során, néhányat szívesen megosztok az érdeklődőkkel: cthulhu[]citromail[]hu.

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: 5-10 személy (vagy 2-3 tagú csapatok)
Korosztály: fiatal felnőttek
Játékidőtartam: 60-
Kellék(ek): Árverési kalapács (vagy bármi, ami koppan), zsetonok vagy egyéb jelölők, óra (a gondolkodási idő méréséhez) Játékosonként/csapatonként egy üres lap és írószköz, hogy a kérdéseket és a gondolataikat lejegyezhessék. Nyeremények, egy fődíjjal a végén.
Játék: Szellemi árverés nyomtatása Szellemi árverés egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Mindig ügyeljünk arra, hogy a játékosoknak megfelelő szintű és az érdeklődésű körükbe tartozó kérdéseket válasszunk. A kérdéseknek rengeteg fajtája van:
- egyszerű felelet választás,
- eldöntendő kérdés,
- két vagy három válasz közül kell kiválasztani a jót,
- a rossz választ kell kiválasztani,
- a felsorolt fogalmak közül melyik nem illik a sorba
... stb. Majd a kérdésekre adott helyes válaszok alapján alakul ki a végleges sorrend - az nyer, aki a legtöbb helyes választ adta.
Játék információk

Célkitűzés: Egy egyszerű kérdéssor is el tud gondolkodtatni, új dolgokat tud tanítani.

Tipus: gondolkodtató gondolkodtató RSS csatorna gondolkodtató nyomtatása
Létszám: min. 4
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): A játékvezetőnek előzőleg komolyan fel kell készülnie a kérdések összeállításával.
Játék: Szellemi totó nyomtatása Szellemi totó egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Egy vagy két játékos középen ül bekötött szemmel. Egy másik mezítláb jár körbe, és valamivel, pl. kanállal, pohárral kopogtat. A bekötött szeműeknek abba az irányba kell mutatniuk, ahonnan a kopogást hallják. Aki kitalálja, mehet kopogtatni. Ehhez a játékhoz teljes nyugalom kell, így jó, ha a játékidő végére tesszük.
Játék információk

Tipus: érzékszerv fejlesztő érzékszerv fejlesztő RSS csatorna érzékszerv fejlesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): pohár, kanál, …
Játék: Szellemkopogtató nyomtatása Szellemkopogtató egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Ehhez mindenkinek papírt és ceruzát kell adni. Miután valaki elhagyta a szobát, a többieknek le kell írniuk a külső megjelenését: magasság, ruházat, haj- és szemszín, arcforma stb.
Játék információk

Tipus: memóriafejlesztő memóriafejlesztő RSS csatorna memóriafejlesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): papír, ceruza
Játék: Személyleírás nyomtatása Személyleírás egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.