» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: A játékosok oszlopba állnak. Mindegyik csapat kap egy pénzdarabot, melyet adott jelre minden csapatból az első játékos a cipője orrára helyez és igyekszik minél gyorsabban a célba sántikálni. Ha valaki a pénzdarabot a földre leejti, újra kezdi az utat. Sikeresen célt érve, kézbe veszi a pénzt és visszafutván átadja azt a következő csapat tagnak, aki azután hasonlóképpen jár el.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): pénzérme
Játék: Sántikálók nyomtatása Sántikálók egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játékhoz szükségünk van egy nagy, viszonylag egyenletes talajú mezőre. Kb. 8-10 játékos álljon fel egymás mögé, és mindenki fogja meg az előtte állónak a derekát. (A sárkányok általában nem csikisek!) A sorban az utolsó fűzzön hátul az övébe egy zsebkendőt vagy egy sálat. A startjelre kezdődik a játék: vagyis a sárkány elkezdi üldözni a saját farkát. A játékban az a legérdekesebb, hogy a sárkány feje, vagyis az első játékosok, és az utolsók egymás ellen játszanak, és a közepe sohasem tudja pontosan, melyik oldalhoz tartozik, kinek segítsen. Ha az első játékosnak végül is sikerül elkapnia a sálat, ő tűri most azt az övébe és a sor végére megy, az eddigi második játékos pedig a sor elejére kerül. Micsoda mulattság lenne, ha nem egy, hanem két sárkány üldözné egymást! Sőt! Mi lenne, ha az egész mező tele lenne megkergült sárkányokkal, akik egymás farkát hajkurásszák?!
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: min. 24 fő
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): nem szükséges
Játék: Sárkányfarok vadászat nyomtatása Sárkányfarok vadászat egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Két ellenséges felfedező csapat az északi sark felé indul. Mindkét csapat egy-egy cserkészt küld előre, de egyik sem térhet vissza. Az ő feladatuk az "északi sark"-ot felfedezni. A két csapat az előfutárok által hátrahagyott nyomok, jelek után megy, melyek a hóban könnyen fellelhetők. Az északi sarknál találkozó előfutárok nem hagyják el helyüket, hogy biztosítsák azt saját csapatuk számára. (Az előfutárok nem mehetnek együtt. a vezető megmondja nekik külön-külön, hogy merre van az északi sark, de egyben mindegyiknek más kiindulási irányt ad.) A két felfedező csapat egyszerre indul el (körülbelül negyedórával később, mint az előfutárok) és követik a saját előfutárjuk nyomait. Amelyik csapat előbb éri el az északi sarkot, az birokába veszi olyképpen, hogy az őrsvezető földbeszúrja a zászlót és a fiúk cserkészbotjukat köralakban 8-10 lépésnyire egymástól a zászló köré szúrják. (Ezáltal a botok legalább tíz lépésnyire lesznek a zászlótól.) A cserkészek ellátják magukat hógolyókkal. A később érkező őrs iparkodik elrabolni az ellenpárt botjait. a védők nem érinthetik meg ellenfeleiket, de akit hólabdával kétszer eltalálnak, kiesik a játékból. A védők kiesése, valamint a botok elrablása egyenként egy-egy pontot jelentenek az ellenpártnak. Ha a támadó őrs a nyert pontoknak több, mint a felét megszerezte, magának követelheti az északi sarkot. Mielőtt a védők teljesen sajátjuknak tekinthetnék az északi sarkot, minden egyes ellenfelüket le kell győzniük, ha egy vagy kettő van már csak hátra, üldözőbe vehetik őket Az előfutárok lesznek a bírók, ők a játék további részében nem vehetnek részt.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: nagy csoport
Kellék(ek): havas táj, zászló
Játék: Sarkkutatók nyomtatása Sarkkutatók egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: 10 x 7 méteres pályát jelölünk ki. A pályát középen egyenes vonal osztja két öt méteres részre. Négy sarkában egyméteres oldalú négyzeteket jelölünk meg. A két csoport kijelöl két-két játékost, ezek beállnak a saroknégyzetekbe. Az "A" csapat két játékosa a "B" csapat oldalán, a "B" csapat két játékosa az "A" csapat oldalán. A játékot először csak egy röplabdával kezdjük. Sorsolással döntjük el, hogy melyik csapatnál legyen először a labda. Ezek a saját sarokjátékosaiknak dobják, az ellenfél mezőnyjátékosai pedig igyekeznek megkaparintani. Ha sikerült megszerezniük, akkor ők dobják valamelyik sarokjátékosnak. A játékosok nem léphetnek az ellenfél területére, és nem is érinthetik meg a másik csapathoz tartozókat. Ha a labdát nem tudják elfogni, és kigurul a vonalon túlra, akkor az a csapat kezdi a dobást, amelynek térfelén utoljára érintették. A pályán belül esett labdát bárki megfoghatja - területrészének elhagyása nélkül.
A labdát csak kézzel szabad érinteni, a fejelés is tilos. Ha egyik játékos megsérti a szabályokat, a labdát az ellenfél kapja meg.


Más változatban: Ha már egy labdával jól megy, kettővel játszunk: az egyiket az "A", másikat a "B" csapat indítja el. Ez az igazi élvezetes formája: minden játékosnak kétfelé kell egyszerre figyelni és sokszor egy pillantás alatt eldönteni, hogy melyik labda után vesse magát. A labdával folyó játék persze nem azt jelenti, hogy az egyik labda mindig az "A" csapat kezén van, a másik a "B" csapat kezén. Az ügyesebb csapat sokszor hosszú időre megszerzi mindkettőt. Viszont nem használhatják ki előnyüket a lazsálásra, a labda pihentetésére. Három másodpercnél hosszabb ideig nem szabad labdát kézben tartani. A játék időtartama nincs megszabva: amíg jólesik.

Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: 2 nagy csapat
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): labda
Játék: Sarok labda nyomtatása Sarok labda egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A csapatok felállnak páros sorban a szoba közepére, mindegyik más-más sarok felé fordulva úgy, hogy egy páron belül egy kicsi és egy nagy legyen együtt. Amikor a játékmester elkiáltja magát, hogy "RAJT", akkor a sor elején álló párosból a nagy négykézlábra áll, a kicsi pedig ráül a hátára, és megindulnak a saját sarkuk felé, majd mikor azt megérintették, az óra járásával megegyező körüljárásban a többi felé is. Mikor körbeértek, visszamennek a csapatukhoz, és mehet a következő páros. Az a csapat nyer, amelyik hamarabb végez.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: alsósok
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): nem szükséges
Játék: Sarok-galopp nyomtatása Sarok-galopp egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A szükséges pakli 40 lapos latin, (vagy annak hiányában francia kártya, melyből meghatározott lapokat ki kell venni, ezek: 8, 9, 10 és a jokerek).
A latin kártya 4 színe:
Kard - (Espades) - helyette: pikk
Bot - (Bastione) - helyette: treff
Serleg - (Copas) - helyette: kőr
Arany - (Dinare) - helyette: káró
Értékük és sorrendjük:
a lapok számértéke 7-ig, majd 8: apród (bubi), 9: lovag (dáma), 10: király. (Francia paklival kezdésnek kivehetjük a fejlapokat, ekkor minden lap a számértékén játszik, de ezzel a játék tulajdonképp átminősül sima összeadósdivá..)

Osztás
Az osztó három lapot oszt egyesével az ellenfélnek és magának, majd négy lapot felfedve középre kitesz, a többit talonként az asztalra helyezi.

A játék célja
Az asztal közepén lévő lapok elvitele az alábbiak szerint:
A játékos a kézlapjai közül egy hívólapot kiválaszt, mellyel elviheti az asztalon lévő lapok közül
1. azt az egyet, amelyiknek a számértéke a kijátszott hívólappal azonos,
2. azokat a lapokat egyszerre, melyek számértékének összege megegyezik a hívólapéval.
Ha az asztalon van olyan lap, amelynek értéke a hívólappal megegyezik, de ugyanezzel a hívólappal elvihető lenne az asztalról két vagy több másik lap is (az összegeik alapján), akkor a megegyező értékű, egyes lapot kell elvinni, tehát amíg van a hívólappal elvihető azonos értékű lap, addig az összegzett értékű lapok nem vihetők el. Ha a soron következő játékos nem tud lapot fogni az asztalról, de még van a kezében lap, akkor kézlapjai közül ki kell tennie egyet az asztalra. Amikor elfogytak a lapok a kézből, akkor - de csakis akkor - a játékos három új lapot húz a talonból. Húzni azért, hogy a kézlapokat fogásra lakalmas lapokkal kibővítsük nem lehet, akkor sem, ha már csak egy vagy két lapunk maradt kézben.

A játék menete
Az osztó 3-3- lapot oszt zártan, majd 4 lapot nyitva letesz az asztalra egymás mellé. Az osztó ellenfele a szabályok szerint kezd, vagy elvisz lapo(ka)t az asztalról, vagy kitesz egyet a sajátjai közül. Ezután az ellenfél következik ugyanígy.
Ha az utolsó ütés után még maradt lap az asztalon, azt az utolsó ütést elvivő játékos kapja meg (de ez nem számít "scopá"-nak, "besöprésnek"; lásd később).
Rendszerint a játék 11 gémpont eléréséig tart, annyi játszmából, amennyiből ez teljesíthető. Az elszámolás az egyes menetek végén az alábbi szabályok szerint történik:
- A több lapot vitt játékosnak 1 pont.
- A több aranyat (francia pakliban kárót) vitt játékosnak 1 pont. (Azonos mennyiségű vitt lapnál e két esetben nincs pont.)
- Az arany (káró) 7-est ("Sette Bello", "Szép Hetes") elvivő játékosnak 1 pont.
- Minden "scopáért", azaz "besöprésért" (a játékos "üres asztalt" csinál a saját körében) 1 pont. (E szabály két játékos esetében megállapodás kérdése.)
- A "Primiera" teljesítéséért 1 pont. A Primiera egy sajátos olasz pontozási mód: mind a négy színből a legmagasabb értékű vitt lap összege, de ezek az értékek NEM azonosak a lapok eredeti számértékével:
hetes: 21, hatos: 18, ász: 16, ötös: 15, négyes: 14, hármas: 13, kettes: 12, a Király, Lovag és Apród (Re, Cavall, Fante, francia pakliban a BDK): 10-10 pont. Általában a legtöbb 7-es vagy 6-os lapot elvitt játékos nyeri meg a Primierát. Ha valakinek az egyik színből nincs vitt lapja, az elszámoláskor automatikusan az ellenfele nyeri a Primiera-pontot.


Más változatban: Kezdő játékosok a Primiera-pontozást esetleg eleinte kihagyhatják, bár a későbbiekben ez mindenképpen érdekesebbé teszi a játékot.

Játék információk

Célkitűzés: Hagyományos olasz kártyajáték 2 személy részére. Lapok és kombinációk összegyűjtése.

Tipus: kártyajáték kártyajáték RSS csatorna kártyajáték nyomtatása
Létszám: 2
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): 1 pakli latin kártya, de francia paklival is játszható
Játék: Scopa nyomtatása Scopa egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A cserkészek párosával felállnak. Az egyik játékos szomszédjához fordul azzal, hogy kificamította a bokáját, vagy elvágta az ujját. Ugyanakkor testtartása a balesethez idomul, azonban az is elég, ha sérült testrészét nyújtja szomszédja felé. Az illető cserkésznek azonnal meg kell mondania, mi az eljárás a baj orvoslására. Ha nem tudja, mit feleljen, nem ismeri a segélynyújtás módját, akkor örökli a szomszédja betegségét, illetve sebesülését és ezáltal a sebesült meggyógyul. Ha ellenkezőleg, helyesen felel, a sebesült előbbi sérülését "megtartja" Ugyanez az eljárás minden egyes párnál. Minden esetben azonban más és más sebesülést kell alkalmazni. Az első forduló után a játszók fele részben sebesültek lesznek, a többiek épek és egészségesek. A sebesültek a vesztesek. Betegségéből az előbb említett módon felgyógyult cserkész egyszerre másmilyen súlyos betegségbe esik, melyből szomszédjának ki kell őt gyógyítani. Ha az utóbbi rögtön tud felelni, akkor ismét részt vesz a legközelebbi fordulóban. Az új fordulóban csak azok vesznek részt, akik kétszer nyertek, akik viszont csak egyszer, vagy egyszer sem tudtak helyes feleletet adni, azok kimaradnak a versenyből. A nyertesek tehát újra egymással szembe állnak és addig folytatják a versenyszerű játékot, míg csak egyetlenegy cserkész marad hátra. aki a győztesnek járó babért fogja megkapni. Természetesen nem egészen bizonyos, hogy a győztes csapata a legjobb az elsősegélynyújtás terén. A vezető ellenőrzi a feltett kérdéseket és feleleteket. Ezek szerint állapítják meg, hogy ki a győztes. Esetenként kérdést intéz ő is a cserkészekhez, hogy meggyőződjék az "orvos" tudása felől.
Játék információk

Tipus: cserkész cserkész RSS csatorna cserkész nyomtatása
Játék: Sebesülések nyomtatása Sebesülések egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játékmester a szoba egyik végében áll, lába előtt a babzsákkal. A cserkészek a szoba közepén körbe állnak, és a játékvezető a kör közepére helyezi a műanyag flakont, majd megpörgeti. Akire a flakon mutat, arra rászól a játékvezető, hogy "TE!", és ennek a cserkésznek oda kell szaladnia a játékmesterhez és fel kell kapnia a babzsákot. Amíg a babzsák a kezében van, nem léphet, de meg kell próbálnia eltalálni valakit a babzsákkal. Ha sikertelen, oda kell szaladnia a babzsákért, és újból dobhat. Ha sikeres volt, az akit eltalált szintén fogó lesz, és ketten együttműködve próbálnak kidobni valakit. A kidobottak mind fogók lesznek, a győztes az, aki legtovább szabad marad. A fogók, ha a babzsák van a kezükben, nem léphetnek. Könnyebbé teszi a játékot, ha a fogók pl. sapkát vesznek fel.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: alsósok
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): műanyag flakon, babzsák (vagy egy olyan egyszerű tárgy, amely dobálható és nem üt nagyot)
Játék: Selejtező nyomtatása Selejtező egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.