» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Szemkontaktus
A játékvezető felszólítja a játékosokat, ho [...]
Szópóker
A kezdő játékos gondol egy szóra, de csak az e [...]
Dugópöckölés
A játékosok körben ülnek. A kör közepén egy [...]
Rabló-pandúr
A játékosok két, erőben nagyjából egyforma r [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: A játékvezető az asztalon (egy ceruzával vagy az ujjával) kikopogtatja 10-15 ismert nóta ritmusát. A játékosok noteszükbe jegyzik sorrendben, hogy a kopogtatásban milyen nótára ismertek. Aki mind eltalálta, vagy legalábbis a legtöbbet, - az a nyertes! (Legközelebb jogában áll a játékot vezetni!)
Játék információk

Tipus: népi népi RSS csatorna népi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Notesz, toll
Játék: Ritmuskopogtatás nyomtatása Ritmuskopogtatás egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Robinzon felmászik egy fára és ezt a vadak, illetőleg emberevők körülveszik. A vadak meg akarják ölni Robinzont - hólabdadobással. Péntek, a szolgája igyekszik megvédeni Robinsont. Az üldözőket hólabdával megdobja, miáltal harcképtelenekké válnak és kiesnek a további játékból. Péntek sérthetetlen. Amint Robinsont például 3 hólabdatalálat éri, más veszi át a szerepét, úgy szintén más lesz Péntek is. A vadak több hólabdával is támadhatnak Robinsonra.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: nagy csoport
Kellék(ek): labda, vagy télen hógolyó
Játék: Robinzon és Péntek nyomtatása Robinzon és Péntek egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Olyan mély lyukat ásunk, hogy a labda ne látsszék ki belőle, de lazán álljon benne, hogy ujjal meg lehessen fogni - vagy elég tág legyen a lyuk. Föléje hurkot formálunk a kötélből, de a hurok nagyobb legyen, mint a lyuk, legalább öt centivel. Kiolvasunk egy rókát és két rókafogót. A két utóbbi a kötél két végéhez hasal, s megfogja azt. A labdát a lyukba tesszük. Jön a róka, nyúlkál a labdáért a hurok fölött. A két rókafogó meg figyel, s alkalmas pillanatban megrántja a hurkot, a hurok megfogja a róka kezét! Igen ám, de ha rosszkor rántják meg, előbb vagy később, a róka kiveszi a labdát! ha sikerül neki, újra ő lesz a róka és új rókafogókat olvasunk ki. Ha megfogja a hurok, marad a két rókafogó, és új rókát olvasunk ki. Az a rókafogó páros győz, amelyik több rókát csípett el! (Hurkot egyszerűen úgy csinálunk, hogy kötünk egyet a kötélen, de nem húzzuk meg, lazán tartjuk. A kötél legalább két méter hosszú legyen!)
Játék információk

Tipus: érzékszerv fejlesztő érzékszerv fejlesztő RSS csatorna érzékszerv fejlesztő nyomtatása
Létszám: 3 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): labda, ásó, kötél
Játék: Rókahurok nyomtatása Rókahurok egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Helyszín: Mivel a résztvevők "vakon" mozognak, nem lehetnek a teremben olyan helyek, amelyek veszélyt jelentenek számukra.
Csukott szemmel játszunk. A teremben ki-ki helyet keres magának, majd egy neki tetsző hangot, hang­sort hallat, időnként ismételve azt. Közben, a szünetekben figyel a többiek által kiadott hangokra, és továbbra is behunyt szemmel - elindul a számára szimpatikus hang irányába. Ily módon csoportok formálódnak.
Játék információk

Célkitűzés: Társválasztás pár- vagy kiscsoportos játékokhoz, hallásérzékelés fejlesztése

Pedagógiai javaslat: Önfegyelmet kíván, mivel a játék értelmetlenné válik, ha a jelzésnek szánt hangokon kívüliek (beszélgetés, nevetés) zavarják a résztvevőket.

Tipus: párosító párosító RSS csatorna párosító nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: 10 év fölött
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Rokonszenves hangforrás  nyomtatása Rokonszenves hangforrás  egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A spontaneitás áll itt előtérben. Rövid előkészületi idő szükséges. Szavak nélkül, pantomimszerűen kell valamit eljátszania 1-5 személynek, a helyzettől függűen. Pl. helyszínek: áruház, vasútállomás, labdarúgó-stadion helyzetek: szerelmi jelenet fölvétele, a győztes ünneplése hivatások: kertész, fogorvosi asszisztens egyesületek: dalárda, öregek klubja sportok: asztalitenisz, hegymászás mondások: kimutatja foga fehérét hónapok könyvcímek, slágerek Pl.:
- Minden csoport kap 5-5 egyforma nagy tárgyat. Ezeket a rövid játékba be kell építeni, a játékhelyzetet el kell játszani, pl. egy kocsmai verekedést.
- Scharade (szótagrejtvény, amelyet játszva adnak föl): egy csoport egymás mellet kis jeleneteket játszik. A nézőknek az egyes szótagokat vagy szórészeket , amelyeket minden előadó eljátszott, teljes szóvá vagy mondattá kell összerakni. Az egyes részek eljátszása után lehetőség szerint a teljes alakzatot el kell játszani. Pl.: fő-fel-ügyelő, nadrág-tartó, autó-belső-világítás
Változatok: Minden csoport kap egy szót, amelyet rövid előkészület után eljátszik. A szavak kezdőbetűi ismét egy szót adnak. Bizonyos körülmények között a szavak egymásutánja is megváltoztatható.
- Minden csoport egy képzeletbeli TV előtt ül, az eljátszott műsort kell kitalálni.
- Bevásárló-pantomim: azt is ki kell találni, hogy ki vásárol, és azt is, hogy mit.
- Néma beszélő: egy játékos felelős egy idegenért, de nem szólalhat meg, úgy kell tudomására hozni mindent. A közölnivalók egy cédulára vannak fölírva, melyet csak ő nézhet meg. Az idegen kérdezhet, beszélhet.
Változat: a társaság két részre oszlik, az egyik rész süket, a másik néma. A süketek kérdeznek, a némák "némán" felelnek.
- Egyedül kettesben: egy párbeszédet egyedül csinál valaki, közben beöltözik hol az egyik, hol a másik beszélő ruhájába.
Játék információk

Tipus: színjáték színjáték RSS csatorna színjáték nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): nem szükséges
Játék: Rögtönzőjátékok nyomtatása Rögtönzőjátékok egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Valamilyen nem túlságosan bonyolult színdarabocska meséjét, cselekményét lemondjuk a fiúknak és azután kijelöljük közülük a színdarab szereplőit. A fiúk ily módon megismerik ugyan a darab tartalmát, de nem tudják a kifejezéseit, tehát saját képzeletükre ügyességükre és ékesszólásukra van bízva, hogy a darabot szövegtanulás nélkül eljátsszák. Ez a gyakorlat nagyban fejleszti a fiúk képzeletét, következtetési, valamint összefüggő előadási képességét. Még érdekesebb, ha a jelmezek rögtönzését is a fiúkra bízzuk!
Játék információk

Tipus: színjáték színjáték RSS csatorna színjáték nyomtatása
Játék: Rögtönzött színjáték nyomtatása Rögtönzött színjáték egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A rulettasztalon az 1-től 36-ig terjedő számok állnak három oszlopban, valamint a 0; az amerikai rulettban a 00 is. Minden számnak színe van, piros vagy fekete. (A 0 és a 00 zöld.) A számok melletti mezők egyes számcsoportokat reprezentálnak.
 
0   00      
1 2 3 pair    
4 5 6   1-12 Piros számok: 1, 3, 5, 7, 9, 12, 14, 16, 18, 19, 21, 23, 25, 27, 30, 32, 34, 36
7 8 9 passe  
10 11 12    
13 14 15 piros    
16 17 18   13-24 Fekete számok: 2, 4, 6, 8, 10, 11, 13, 15, 17, 20, 22, 24, 26, 28, 29, 31, 33, 35
19 20 21    
22 23 24 fekete  
25 26 27      
28 29 30 manque 25-36  
31 32 33      
34 35 36 impair    
P M D      


A következő tétek vannak:
egy szám: valamely számra;
két szám: a két szám (8-11) közötti elválasztóvonalra;
három szám: az egy sorban fekvő három szám (7-8-9) szélére;
négy szám: a négyzetesen fekvő négy szám (22-23-25-26) közepére;
öt szám (csak az amerikai rulettban): a 0, 00, 1, 2, 3 számokra;
hat szám: két sor (4-5-6-7-8-9) szélének érintkezésére;
oszlop: a P, M, D (premier, moyen, dernier) betűk valamelyikére:
premier - azok a számok, amelyek hármas maradéka 1;
moyen - azok a számok, amelyek hármas maradéka 2;
dernier - hárommal maradék nélkül osztható számok;
tucat: az 1-12, 13-24 vagy 25-36 feliratú mezőre;
két oszlop: a P és az M, illetve az M és a D oszlop határvonalára (nem
mindenütt elfogadott);
piros vagy fekete: a piros, illetve fekete négyzettel megjelölt mezőre;
passe vagy manque: az e szavakkal megjelölt mezők valamelyikére:
passe - 1-től 18-ig;
manque - 19-től 36-ig;
pair vagy impair: az e szavakkal megjelölt mezők valamelyikére:
pair - páros számok;
impair - páratlan számok.

Ha mindenki megtette tétjeit, megpörgetik a rulettkereket és beleejtenek egy golyót. Amikor a golyó megáll a 37 (az amerikai rulettban 38) rekesz valamelyikében, az odaírt szám nyer. Az ennek megfelelő tétekre kifizetik a nyereményeket, a vesztes tétek a bankba kerülnek.
A számok sorrendje a rulettkeréken:
0, 28, 9, 26, 30, 11, 7, 20, 32, 17, 5, 22, 34, 15, 3, 24, 36, 13, 1, (00),
27, 10, 25, 29, 12, 8, 19, 31, 18, 6, 21, 33, 16, 4, 23, 35, 14, 2

Fizetési táblázat
esély

tét fizetés európai amerikai
egy szám 35-szörös 1:37 1:38
két szám 17-szeres 1:18,5 1:19
három szám 11-szeres 1:12,33 1:12,66
négy szám 8-szoros 1:9,25 1:9,5
öt szám 6-szoros - 1:7,6
hat szám 5-szörös 1:6,16 1:6,33
oszlop 2-szeres 1:3,08 1:3,16
tucat 2-szeres 1:3,08 1:3,16
két oszlop 1,5-szeres 1:1,54 1:1,58
piros/fekete 1-szeres 1:2,05 1:2,11
passe/manque 1-szeres 1:2,05 1:2,11
pair/impair 1-szeres 1:2,05 1:2,11

Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: idősebbek
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): rulettasztal
Játék: Rulett nyomtatása Rulett egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Minden olyan lépés tiltott, ami a lépő játékos királyát sakkba helyezi, vagy sakkban hagyja. A bábuk -kivétel a huszár (ló)- csak olyan lépést tehetnek, amelyben a a kiindulási helyről az érkezési mezőre egyenesen haladva, csak üres mezőket érintenek.
Egyik bábu sem érkezhet olyan mezőre, amelyen a lépő saját bábuja áll.

Lépések:
- Vezér (királynő): soron és átlón léphet, bármely mezőre
- Bástya: vonalon és soron léphet, bármely mezőre
- Futár(futó): csak átlósan léphet, bármely mezőre
- Huszár (ló): "L" alakban léphet (3 előre, 2 oldalra), illetve ugorhat is
- Gyalog: egy mezőt lphet előre azon a vonalon, amelyen áll, ha az érkezési mező üres. Első lépésekor egyet is, kettőt is léphet előre a saját vonalán, ha üres az érkezési mező. Ha egy gyalog előtti átlósan szomszédos mezőn ellentétes színű bábu áll, akkor az a gyalog által támadottnak minősül és le is üthető.
- Király: Bármelyik olyan szomszédos mezőre léphet, amely nincs megtámadva egyetlen ellenséges bábu által sem. (Sáncolás: a király és bármelyik azzal azonos színű bástyának egyidejűleg történő lépése, egyetlen királylépésnek minősül: a király eredeti helyéről két mezővel elmozdul, annak a bástyának irányába, amelyik ezt követően a már új helyén álló királyt átlépve, a mellette lévő mezőre kerül. A sáncoló lépés csak akkor tehető meg, ha a parti kezdetéig visszatekintve, sem a király, sem a sáncolásban résztvevő bástya nem mozdult el korábban a helyéről, továbbá: sem az a mező, ahol éppen áll a király, sem az áthaladásának útjába eső mezők, nincsenek éppen támadva egyetlen ellenséges bábu által sem.

Terjedelmi okok miatt a teljes játékszabályzatot itt nem tesszük közzé, de az alábbi oldalakon elérhető:
- Wikipédia
- Magyar Sakkszövetség - sakkszabályok (.doc)
A(z) Sakk játék online is játszható itt!
Játék információk

Célkitűzés: Az alapállás után egymást követően, felváltva, egy-egy saját bábut mozgató játékos célja, hogy ellenfél királyának mattot adjon, azaz olyan helyzetbe kényszerítse, amelyben az meg van támadva ("sakkban van") és ez a támadás már semmilyen szabályos ellenlépéssel nem hárítható el.

online játék Online is játszható!

Tipus: táblás-társasjáték táblás-társasjáték RSS csatorna táblás-társasjáték nyomtatása
Létszám: 2 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): sakktábla, sakkbábuk
Játék: Sakk nyomtatása Sakk egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.