» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Újságlecsapós
A játékvezető a kör közepén áll és helyet [...]
Mocsárjárás
Az indulók felállnak a rajtvonalra. a célvonal [...]
Páros csapda
Egy széles pályát három sávra osztunk. A köz [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: A csapattagok láncot alkotva futnak 50 métert, majd jobbra fordulva visszafutnak. Ha valahol megszakad a lánc, a csapat kiesett. Az a csapat nyer, akinek a vezetője előbb éri el a célvonalat.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: Csapatonként 8 fő
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): nem szükséges
Játék: Antilopverseny nyomtatása Antilopverseny egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A feladat az, hogy mindenki rövid hirdetést fogalmazzon meg, amiben röviden bemutatja magát és leírja egy létező, valós szükségletét. Az apróhirdetéseket kitesszük a falra, elsétálunk előtte, elolvassuk. Próbáljon meg mindenki legalább egy hirdetést választani, ami iránt érdeklődne, de csak a hirdetés tartalmát és jeligéjét jegyezze meg, és üljön vissza a körbe. Aztán elkezdjük az érdeklődést. Az első hirdetésre jelentkező feláll, beáll a kör közepére és elmondja, hogy melyik hirdetés iránt érdeklődik. Például így: "Érdeklődöm a "Dalolva szép az élet" jeligéjű hirdetés iránt, mert szívesen betársulnék egy dalkörbe." A hirdető ilyenkor feláll mellé, és tárgyalnak arról, hogy a létrejött kapcsolat hogy folytatódjon.
Játék információk

Célkitűzés: Önreprezentáció és a kapcsolatok fejlesztése.

Tipus: ismerkedős ismerkedős RSS csatorna ismerkedős nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Papírlap, filctollak, ceruza, radír. Esetleg egy apróhirdetésekkel teli újság, amiből felolvassuk a legérdekesebbeket, vagy hangfelvétel a szombat délelőttönként a Magyar Rádióban elhangzó "Magyarország apróban" című műsorból.
Játék: Apróhirdetés nyomtatása Apróhirdetés egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A terem közepén nagy lepedőt feszítünk ki. Mögé másfél méternyire égő gyertyát helyezünk. Minden más fényt eloltunk.
Az egyik csapat tagjai sorjában elhaladnak a lepedő és a gyertya között, úgy, hogy árnyékuk a lepedőre vetődik. A többiek, kik a lepedő előtt ülnek, kitalálják, hogy kinek az árnyéka suhant el a lepedő mögött.
Versenyszerűen is lehet játszani.


Más változatban: Természetesen lehet különféle ábrákat is mutatni, ebben az esetben azt kell kitalálni, hogy mit mutatott a másik játékos. Az nyer, aki a legtöbb ábrát felismerte, kitalálta.

Játék információk

Pedagógiai javaslat: A játékokat úgy kell eljátszani, hogy a nézők számára profilunk mindig látható legyen!
A játékosok mindig a lepedőhöz egészen közel helyezkedjenek el.
Figyelem! Tűzveszélyes!

Tipus: érzékszerv fejlesztő érzékszerv fejlesztő RSS csatorna érzékszerv fejlesztő nyomtatása
Kellék(ek): Nagy lepedő, zsineg a lepedő kikötéséhez, gyertya
Játék: Árnyak nyomtatása Árnyak egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A közönséget a színészektől egy kifeszített lepedő választja el. A nézőtér sötét, míg a színpadon lámpát (gyertyát) helyezünk el úgy, hogy az a színészek alakjának az árnyékát a lepedőre vetítse.
- Például a jajgató beteg fájó gyomrából mindenféle különleges tárgyat emelünk ki (fűrészt, kulcsot, stb.) A játékosok mindig a lepedőhöz egészen közel helyezkedjenek el.
- Egyszerű kézmozdulatok, pl. repülő madár több személy együttes kézalakzatai ököl vívnak, az egyik fél méterrel közelebb áll a fényforráshoz, amit a nézők persze nem látnak, így még a legvadabb ütés sem éri el.
- Botjáték: két játékos egy-egy botot fog meg mindkét végén, ekképpen egymásnak ütik közepén, más-más helyzetben.
- Rövid jelenetek, mint pl. mese-helyzetképek, eljátszott viccek, állatok utánzása, japán teaceremónia, balett stb.
Játék információk

Célkitűzés: A játékhoz nagyfokú kreativitás szükséges. Ügyes játékosok így rendkívül mulatságos jeleneteket rögtönözhetnek.

Pedagógiai javaslat: Kb. négy méterre a lepedő mögött helyezzük el a fényforrást; majd a fényforrás és a lepedő között, lehetőleg a lepedőhöz közel játszanak a szereplők.
A játékokat úgy kell eljátszani, hogy a nézők számára profilunk mindig látható legyen!
A ruházat elég, ha csupán jelzésértékű, pl. kalap, hosszú kabát stb.
Figyelem! Tűzveszélyes!

Tipus: színjáték színjáték RSS csatorna színjáték nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): kifeszített lepedő, lámpa (gyertya)
Játék: Árnyképek nyomtatása Árnyképek egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Helyszín: olyan hely ahol kisebb-nagyobb árok van.
Kiválasztunk egy embert aki a macska szerepét vállalja. A többiek egy sorban állnak a árok egyik oldalán. A Macska hátat fordít nekik. Mond egy színt. Akin van ilyen szín az az kikiáltja hogy:
- Rajtam van!
Ekkor átmehet (az árkon) úgy, hogy a macska nem kaphatja el. Akin pedig nincs az meg azt mondja:
- Rajtam meg nincs! Kapj el cica koma!
És minél gyorsabban átfut úgy, hogy el ne kapják. Akit elkapnak az lesz a cica.
Játék információk

Célkitűzés: Juss át úgy, hogy ne kapjon el a cica!

Tipus: érzékszerv fejlesztő érzékszerv fejlesztő RSS csatorna érzékszerv fejlesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): árokpart
Játék: Árokmacska nyomtatása Árokmacska egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

ismerem a jetkot regen jatszotam
2012-05-19 10:27:23
Beszarás jaja, mekkora szöveg már!!
2010-04-22 10:15:13
kapj el cica koma-behalok XD
2010-03-09 19:51:11
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Az árverezendő értékekről (ezek lehetnek erkölcsi, szellemi vagy tárgyi értékek) kártyákat készítünk. Minden résztvevő 100 zsetonnal rendelkezik.
A játék menete: a játékvezető, későbbiekben kikiáltó, felolvassa az árverésre bocsátott tárgyak teljes listáját, majd a kikiáltási árat közölve egyenként megvételre kínálja azokat. Az aukció végén beszéljük meg, hogy ki mit, mennyiért és miért vásárolt.
Játék információk

Célkitűzés: Egyéni és csoportos értékrendek összehasonlítása

Pedagógiai javaslat: Érdemes feljegyezni, mi mennyiért kelt el. A játék végén ezt is beszéljük meg.A játék kapcsán betekintést nyerhetünk a csoport és az egyének értékrendjébe. Láthatjuk személyiségük mozgatórugóit. Példák az árveréshez:b"A legfontosabb számomra: szerelem, karrier, gazdagság, egészség, népszerűség, hosszú élet, sikeres házasság, műveltség, bejárni a világot, nagy szellemi teljesítményeket létrehozni stb."bA diákokkal írassuk le a listát, hogy mindenki válogathasson. Hívjuk fel a figyelmet, hogy csak 100 zseton áll rendelkezésre mindenkinek, azon felül senki sem vásárolhat. Tehát mindenkinek mérlegelnie kell, hogy számára mennyit ér az adott "áru".Kártyák nélkül is játszhatjuk: rövid gondolkodási időt adunk, majd a csoport tagjai egyenként árverésre kínálnak egy-egy képzeletbeli tárgyat. A csoporttagok szabadon kereskedhetnek az általuk megvásárolt értékeikkel. Kialakíthatunk egy "tőzsdét" is, és akár több foglalkozáson keresztül játszhatjuk a játékot.
A kérdésekre plussz- vagy mínuszjellel kell válaszolni. Ha valaki egyetért a kijelentésekkel, akkor egy pluszjelet ír a papírra, ha nem ért egyet azzal, akkor egy mínuszjellel jelezze. Előzetesen érdemes mindenkivel megbecsültetni csupán három sávban a saját maga által megítélt empátia szintjét: alacsony - átlagos - magas. Ezt a végén izgalmas összehasonlítani a kapott eredménnyel. Ha van rá idő és lehetőség, ugyanennek a megbecslését minden csoporttag megcsinálhatja az összes társáról is. Így kaphatunk egy jó előösszegző önismereti, társismereti visszajelzést az egész csoporttal kapcsolatban.Az empátia-kérdőív kitöltése és elemzése lehetőséget biztosít különböző beszélgetések indirekt indításához.

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: 6-20 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 30-40 perc
Kellék(ek): kártyák, zsetonok
Játék: Árverés nyomtatása Árverés egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A hívószavakat tartalmazó kártyákból mindenki húz egyet. Elolvassa és nem sokat töprengve gyorsan felírja az adott szóval kapcsolatos szabad asszociációit. Erre ne hagyjunk több időt két percnél. (Ha az írás nehézségekbe ütközik "íródeáknak" felkérhetjük a csoportban lévő önkénteseket.) Most egy nagyon érdekes dolog következik, mert véletlenszerűen párokat hozunk létre a csoportban, akik leülnek egymás mellé, négyszemközt megbeszélik a szabad asszociációik két perc alatt elkészült listáját, és megalkotnak egy történetet, amelyben mindkettőjük által asszociált szavak szerepelnek. Sok ötletesség és fantázia szükséges ahhoz, hogy egymástól eléggé távol eső szavak felhasználásával, azok kombinálával egy érthető történetet alkossunk. Ha elkészült a "mű", felolvassuk a csoportnak.


Más változatban: Lehet egyszerűen csak az asszociációkat elmondani. Elindíthatjuk például az "egészség" szót és ehhez mindenki elmond egyet az asszociációi közül. Egy körnél tovább ne asszociáljunk ugyanarra a szóra, hanem válasszunk egy következőt. Érdekes lehet azt megbeszélni, hogy milyen érzés volt hallgatni az asszociációkat, milyen gondolatok fogalmazódtak meg bennünk egy-egy szó után.

Játék információk

Célkitűzés: A szavakra való gyors és szabad asszociációk rögzítése, majd ügyes kombinációval az előhívott szavakból egy történet megírása már páros munkában.

Tipus: gondolkodtató gondolkodtató RSS csatorna gondolkodtató nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Kis kártyákon, jól olvashatóan a "hívószavak" felírva, lehetőleg legyen annyi hívószó, mint a csoportlétszám. Példák a hívószavakra: gazdag, idő, kaland, egészség, betegség, család, küzdelem, börtön, étel, ember, mozgás, álarc, játék, szabadság, folyó, ital, otthon, hazugság, élet, szeretet, szegény, pihenés, munka, természet.
Játék: Asszociáció/kombináció nyomtatása Asszociáció/kombináció egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Egyszerre két játékos vehet részt a játékban. A játék célja a doboz közepén lévő golyót a pálcikák segítségével az ellenfél kapuján átgurítani. A jobboldali nyílások alkotják a kapukat. A labdát csak a pálcikákkal lehet megérinteni, s ezeket az oldalnyílásokon át kell bedugni.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: 2 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): A játékhoz szükséges egy doboz, félkör alakú nyílásokkal és két válaszfallal, ezenkívül két darab körülbelül 26 cm hosszú pálca (ha a doboz nagy, akkor a pálca is lehet hosszabb). Végül tömör gumiból vagy fából készült golyó, illetőleg labda.
Játék: Asztali futball nyomtatása Asztali futball egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.