» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Sör és tűz
Sorbaállnak a résztvevők. Valaki azt mondja a m [...]
A csend
Próbáljunk elcsendesülni, és azután röviden [...]
Rulett
A rulettasztalon az 1-től 36-ig terjedő számok [...]
Cowboy
Körbeállunk, a játékvezető középen. Hirtele [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: A játékosok körbe rajzolják a kezüket egy rajzlapon, majd kivágják a formát. Tesznek rá egy jelet, hogy tudják, melyik az övék és középre teszik. Egy asztalkendővel letakarják az egészet, megkeverik, és körben mindenki húz egyet. Ha valaki véletlenül a sajátját húzta, akkor visszateszi és újra próbálkozik. A kihúzott papírkézre mindnyájan írnak valamit. Aki elkészült, visszateszi azt a terítő alá. Ha már az összes kéz visszakerült, mindenki kiválasztja a sajátját, és megpróbálja kitalálni, hogy ki üzent neki.
Sorban mindenki elmondja, hogy a kézre írt szöveg alapján milyennek gondolja az üzenőt, és elmondja azt is, hogy milyennek látta azt a kezet, amelybe ő helyezte el az üzenetét. Az elmondásokban nem szerepelhet szó szerint az üzenet. A cél az, hogy a címzett és a feladó megtalálja egymást.
Játék információk

Célkitűzés: Az énazonosság tudat erősítése, egymás megismerése, elfogadása.

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: felsősök
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): írógéppapír, tollak, színesek, ragasztó, olló
Játék: Parola nyomtatása Parola egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Rajzolt vagy játékkártya felhasználásával a véletlenre bízzuk a párok létrejöttét. Ez úgy történik, hogy mindenki húz egy erre a célra készített kártyacsomagból, amelyben minden figurából kettő azonos van. Ezeket előzőleg már jól összekevertük, s a húzás után megkeresik egymást az azonos kártyafigurát húzók, és leülnek egymás mellé. Mikor elhelyezkedtek és megállapodtak abban, hogy ki lesz a kezdő, elmondjuk az első kérdést, hogy ezt tegyék fel egymásnak. A válaszokra egy-egy perc áll rendelkezésükre. Ezután jön a második kérdés, de mielőtt ez elhangzik, a páros egyik tagja két székkel odébb ül, és ezt követően minden második ember is két székkel odébb ül. Így újabb párok alakulnak ki. Majd ezt az odébb ülést megismételjük még egyszer és még egyszer, így mindegyik kérdésnél más lesz a beszélgetőtárs. Mindig csak egy kérdést mondjunk el! A kérdések a következők, ebben a sorrendben:
- Mi az, amit szeretsz?
- Mi az, amit nem szeretsz?
- Mitől félsz?
- Mire vagy büszke?


Más változatban: A kérdéseket meg lehet ismételni ugyanazzal a párral egymás után háromszor. Ez lehetőséget ad arra, hogy egyre inkább komolyan vegyük, jobban elmélyülve válaszoljunk. Lehetőséget kínál arra is, hogy jobban figyeljünk a csoportban egymásra, nagy figyelemmel hallgassuk meg a másikat.

Játék információk

Célkitűzés: A lehető legrövidebb idő alatt a legtöbb páros beszélgetés alakuljon ki nagyon pergő módon, négy megadott kérdésre koncentrálva. A kérdések gyors egymásutánja és a párok gyors cseréje nem teszi lehetővé az elmélyült beszélgetést, viszont lehetőség van arra, hogy viszonylag több csoporttag között létesüljön kommunikációs kapcsolat, és elmondjanak egymásnak néhány dolgot magukról.

Pedagógiai javaslat: Ha véget értek a kérdések és válaszok, meg lehet beszélni, hogy mi volt ebben az érdekes, hozott-e valami újat, mi az, amiről szívesebben beszélgettek volna még tovább is.

Tipus: párosító párosító RSS csatorna párosító nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Rajzolt vagy játékkártya
Játék: Páros beszélgetések fontos kérdésekről nyomtatása Páros beszélgetések fontos kérdésekről egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Egy széles pályát három sávra osztunk. A középső a csapda. A játékosok párba állnak. A többiek a két szélsőben helyezkednek el. A párok egymás kezét fogva szaladgálnak a két szélső sáv között. A középen álló pár igyekszik őket megfogni. Ha ez sikerül, akkor a megfogott pár is középen marad fogónak. A párok hangosan számolják, hogy hányszor tudnak a veszélyes sávon átfutni. Az a pár győz, amelyik a legtöbbször fut át. Az eredményt nem befolyásolja tehát az , hogy melyik párt fogják meg utoljára. A következő menetben a győztes pár lesz a fogó.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: nagy csoport, páros létszám
Játék: Páros csapda nyomtatása Páros csapda egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Mulatságos játék: a szöveg és a gesztus szétválasztására épül. A párok egyik tagja verset mond, míg társa mögötte állva, a versmondó hóna alatt előre nyújtott kezeivel gesztikulál. A szöveget és a gesztust szinkronba kell hozni, egymásra koncentrálást igényel a játék a párok tagjaitól.
Játék információk

Célkitűzés: Megismerkedés, önismeret fejlesztése a csoport kezdetén; a feszültség csökkentése

Pedagógiai javaslat: Lassú szövegmondás mellett könnyebb a mozgó játékos dolga - nagyobb az esélye annak, hogy összhangba kerülhet a beszéd és a mozgás.

Tipus: ismerkedős ismerkedős RSS csatorna ismerkedős nyomtatása
Létszám: 8-16 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 5-20 perc
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Páros versmondás  nyomtatása Páros versmondás  egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A két csoport szemben áll egymással, párhuzamos sorban, öt méterre egymástól. A szám mindenkinek a hátán van, tehát a felállásnál még nem látják az ellenfél számát. Adott jelre kergetni kezdik egymást. Az egyik csoport tagjai olyan számú ellenfelet próbálnak megfogni, akinek a számával a saját számuk páros összeget ad, a másik csoportbeliek viszont olyan foglyot akarnak ejteni, akinek a számával együtt páratlan lesz a számuk.
A menekülésnek és kergetésnek zűrzavara fokozatosan rendeződik, mert akit megérintenek, az köteles követni a megfogóját.
A következő menetben váltogatni kell, mert a páros számra játszóknak könnyebb a dolguk, nagyobb az esélyük. Hogy lehet ez: egyszerű példával bizonyítjuk. Tegyük fel, hogy a két csoport csak három-három tagból áll. Van tehát két egyes, két kettes és két hármas. A páratlanra játszó egyes igyekszik megfogni az ellenfél kettesét, s őrizkedik a másik egyestől és hármastól. Tehát neki két üldözője van, de csak egy zsákmánya.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: nagy csoport
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Kartonpapírra festett nagy számokat készítünk két sorozatban, hogy mindegyik játékosnak jusson. Az egyik csoport számai fehér alapon feketék, a másiké fekete alapon fehérek, de minkét csoportban azonos számjegyek szerepelnek.
Játék: Páros-páratlan nyomtatása Páros-páratlan egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A társaságból egy fogót választunk, a többiek szétszóródnak a rendelkezésre álló területen. A fogó elindul, aki, ha elkap egy embert akkor annak megfogja a kezét és együtt lesznek a fogók. Ha megint elkapnak egy embert akkor az ismét beáll hozzájuk és így már hárman próbálják elkapni a többieket.
Ha megint elkapnak egy embert akkor így már négyen lesznek és ezért szétválnak úgy hogy ismét ketten legyenek és így már 2 pár fogó pár lesz.
Az nyer akit utoljára kapnak el a fogók (és a játék is eddig tart)!
Játék információk

Célkitűzés: Nagyon egyszerű és könnyen kivitelezhető, futkározós játék. A játék során mindenkinek van feladata, de természetesen a végső cél az, hogy végül ki lesz a győztes, azaz, kit nem kaptak el.

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: alsósok
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Párosfogó nyomtatása Párosfogó egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A kidobós játékhoz hasonlóan két csapatot alakítunk, hasonló méretű pályát választunk. A kisorsolt csapat kezdhet, megpróbálja az ellenfél játékosait kidobni. A kidobás ellen a labda elkapásával lehet védekezni. Ha valamelyik játékost kidobták, akkor az az ellenfél hátsó alapvonala mögé megy, partizán lesz. Ez az jelenti, hogy - miután kidobták - az ellenfelet a rendes játéktérből nem támadhatja, de a mögötte lévő játéktérről a túl messzire dobott labdákkal kidobhatja őket. A csapat rendes tagjai és partizánjai között összjáték is lehetséges: ha a partizánok jobb helyzetben vannak, akkor át lehet nekik dobni a labdát. Az a csapat a vesztes, amelyiknek előbb fogynak el a rendes játékosai. Tartsunk visszavágót is!
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: 2 nagy csapat
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): labda
Játék: Partizános nyomtatása Partizános egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Körbeülünk. A játékvezető nyitott tenyerét végighúzza az arcán, és egy új arc, új kifejezés látszik rajta. Aztán még egyszer végighúzza a kezét az arca előtt, mintha levenné a maszkot, és átpasszolja egy játékostársnak a kifejezést. A játékos, akinek a maszkot dobta, azon nyomban felveszi a kapott kifejezést. Majd a tenyerét szintúgy végighúzza az arca előtt, miután "új arc" jelenik meg rajta, amit természetesen lehúzva továbbad valakinek, és így tovább.
Mivel gyakran csak vicces fizimiskákat dobnak be a játékosok, hasznos egy kis idő után kérni: legyen a kifejezés minél gazdagabb, színesebb.
Játék információk

Tipus: színjáték színjáték RSS csatorna színjáték nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 10-15 perc
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Passzold a maszkod!  nyomtatása Passzold a maszkod!  egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.