» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Vöröspecsenye
A két játékos egymással szemben helyezkedik el [...]
Rabló-pandúr
A játékosok két, erőben nagyjából egyforma r [...]
Vérengzés
Kiválóan alkalmas ez a játék agresszív és ha [...]
Mint a hinta, leng az inga
Mindenkinek adunk két korongot és elmondjuk, hog [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: A széket a szoba közepére állítjuk, és kiválasztunk valakit, aki majd őrzi. A többi cserkész egy nagy kört alakítva körülveszi őt, azzal a céllal, hogy a labdával eltalálják a széket. Az őrző dolga az, hogy a labdát minél hosszabb ideig távol tartsa a széktől. A játékmester feladata, hogy felírja, ki mennyi ideig tudott a székre vigyázni, és így a játék végén kijelölje a győztest. A következő védő kiválasztásakor választhatjuk a sikeres dobót.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: alsósok
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): szék és gumilabda
Játék: Óvd a széket nyomtatása Óvd a széket egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Egy negyedóra áll rendelkezésünkre, hogy valamennyien megfessük önarcképünket. Jelképeket is lehet alkalmazni. Az is lehetséges, hogy egy fejvázlatba állításokat és szimbólumokat személyesítünk meg. Miután elkészültünk, két-három játékost kell találnunk, akik alkotásaikat elmagyarázzák. Az is lehetséges, hogy ketten ilyen módon egymást jellemzik. Semmi esetre sem lehet ezt a játékot ott eljátszani, ahol a csoporton belül nagy különbözőség van. Arra is oda kell figyelni, ha valaki önarcképéről beszél. Kérdezősködni természetesen lehet, de semmi szín alatt sem a csoport értelmezési kísérletével kapcsolatos dolgokat.
Játék információk

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): papír, festék
Játék: Önarckép-festés nyomtatása Önarckép-festés egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Az asztalra jó kis bazárt hordunk össze. Sok minden van itt, de teljes összevisszaságban. Hogy ne lássuk őket, letakarjuk, de hát valamikor rendet kell tenni az összetartozó tárgyak között. Felemeljük a kendőt, de először mindenki csak szótlanul nézze és keresse meg a szemével, hogy mely tárgyakat tesz majd egymás mellé, ha eljön annak az ideje. Három percnél ne nézzük tovább, és mindenki igyekezzen minél több, egymáshoz tartozó tárgyat megjegyezni. Kiszámolóssal eldönthetjük, hogy ki lesz az első, aki megnevezheti az általa összetartozónak vélt három tárgyat. Ezeket ne vegyük el az asztalról, csak ellenőrizzük, hogy valóban összetartozók-e. Aki megnevezte a tárgyakat, kézbe veszi, és egymás mellé rakja őket. Lehet magyarázatot kérni, ha kicsit furcsának véljük a kapcsolatot, bár minden elfogadható, ha jól tudják indokolni. Megyünk sorba, egészen addig, amíg a tárgyak összevisszaságából kialakul az egymáshoz tartozó tárgyak rendezett sora. Beszéljük meg, hogy mindenki ugyanazokat a tárgyakat vélte összetartozónak, vagy lehetséges másfajta kapcsolat is a bazár tárgyai között. Példák az összetartozó tárgyakra:
- útikönyv, térkép, vonatjegy
- levél, bélyeg, boríték
- nagyító, szemüveg, újság
- kártya, névjegykártya, képeslap
- tű, cérna, gyűszű
- körte, villanykörte, körtemuzsika
- kés, villa, olló
- kávéskanál, kávéscsésze, csészealj
- radír, ceruza, toll
Játék információk

Célkitűzés: Összefüggéseket felfedezni és megjegyezni. Jó memóriát és koncentrálást igényel.

Tipus: memóriafejlesztő memóriafejlesztő RSS csatorna memóriafejlesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Összegyűjtünk nem túl nehéz, asztalra kirakható összetartozó tárgyakat, úgy, hogy három-három tárgy legyen egymáshoz kapcsolható.
Játék: Összetartozó tárgyak nyomtatása Összetartozó tárgyak egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Mondj egy összetett szót! Villamossín. Most mondj egy másikat, amely sínnel kezdődik! Síncsiszoló. Majd, Csiszolópapír.
Ha valaki nem tudja folytatni a sort, zálogot ad vagy kiesik a játékból. Olyan formában is játszhatjuk, hogy minél több azonos elő illetve utó tagú összetett szavakat keresünk.


Más változatban: Az összetett szavak az egyszerű játéklehetőségek széles skáláját kínálják. Bizonyos szavak gyakrabban szerepelnek összetételekben, mint mások. Az egyik legegyszerűbb játéklehetőség, ha megkérjük a játékosokat, gyűjtsenek minél több összetett szót egy bizonyos taggal. Például: "ház"
- háztető, házavató, országház, házépítés, háztűznéző, házfelügyelő, házhely, házomlás, alsóház, felsőház, házszám, házsor, házkezelő, toronyház stb.
Vagy: "szék"
- székfoglaló, etetőszék, székláb, székház, székhely, széksor, székrekedés, székváros, Háromszék, széktámla, kerekesszék, karosszék stb.
A gyűjtés is többféleképpen történhet. A játékosok ülhetnek körben. Ekkor a játékvezetőtől elindulva, mindenki mond egy összetett szót az adott taggal. Aki nem tud mondani, az kiesik, és addig folytatják, amíg tartanak az ötletek; utána át lehet térni egy másik szóval alkotott összetett szavakra, és jöhet egy újabb kör.
Ha a játékosok asztaloknál ülnek, történhet a szógyűjtés úgy is, hogy egyénileg vagy néhány fős csapatokba rendeződve egy megadott ideig gyűjthetik a szavakat. A végén mindenki / minden csapat felolvassa a saját listáját. Meglátjuk, ki gyűjtötte a legtöbbet, vagy kinek jutottak eszébe olyan szavak, amelyek senki másnak.
(Ilyenkor a "Lábas" elnevezésű játék értékelési módját is használhatjuk: az elhangzott szavakat mindenkinek ki kell húznia a saját listájáról. A második stb. játékos / csapat csak a még el nem hangzott szavakat olvassa fel a listájáról. A végén össze kell számolni, kinek hány szó maradt a listáján, és az nyer, akinek a legtöbb olyan szó jutott eszébe, ami senki másnak.)
Ennél a játéknál izgalmasabb csapatban dolgozni. A csapatmunka növeli a sikerélményt, és elkerülhetővé teszi az egyéni kudarcokat. Ezt a szempontot más játékoknál is érdemes megfontolni.

Még egyéb változat: Vállalkozóbb szellemű játszó csoportok megpróbálhatnak összetett szavakból szóláncot alkotni. Ez a hagyományos szóláncnál (amikor a szó utolsó betűjével kell új szót mondani) jelentősen nehezebb feladat. Ez is két változatban lehetséges.
Az első: körben ülve, a játékvezetőtől kiindulva minden játékos megpróbál egy olyan összetett szót mondani, amelynek az első tagja az előző játékos összetett szavának második (utolsó) tagja. Itt is lehetséges azonban papírt-ceruzát ragadni, és egyénileg vagy inkább kisebb (2-4) fős csoportokban egy megadott kezdő szóból kiindulva minél hosszabb láncot alkotni.
A második: Megegyezés szerint lehetővé tehetjük azt is, hogy a lánc mindkét irányba növekedjen, vagyis a kezdő szó elé is kerüljenek szavak, így hosszan tekergőző szókígyók jöhetnek létre. Legyen a kiinduló szó például "doboztető".
A tetőfedő -> fedőszín -> színvak -> vakvezető -> vezetőképző -> képzőművész -> művésztársadalom -> társadalomtudós -> tudósklub -> klubtag -> taggyűlés -> gyűlésterem -> terembérlet -> bérletszelvény... folytatás mellett az induló "doboztető"-höz visszafelé hozzátoldható a "játékdoboz; betűjáték; kezdőbetű; munkakezdő; utómunka; nyárutó". A megadott kezdőszó lehet minden csapatnak más, de lehet ugyanaz is, ilyenkor külön érdekesség, hogy ugyanarról a kezdőpontról milyen különböző sorokhoz jutnak el a csapatok.

Játék információk

Célkitűzés: A verbális készségek frissen tartása, fejlesztése, az "alvó" szókincs aktivizálása.

Tipus: gondolkodtató gondolkodtató RSS csatorna gondolkodtató nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Papír, írószer (nem feltétlenül szükséges)
Játék: Összetett szavak nyomtatása Összetett szavak egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

hahahahhaaaa! van itt egy pár emberke, akire ráférne.
2011-05-30 15:13:57
meg egy helyesírási kézikönyv esetleg?
2009-09-20 15:30:21
kene megedj csapat amelyikbe enis benne lennek!!
2009-06-02 16:23:57
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Kb. 40 cm távolságra sorbarakunk több palackot. Egy játékos megpróbálhatja átlépkedni, majd bekötik a szemét, és így kell végigmennie. De amikor bekötötték a szemét, csendesen elviszik a palackokat, és simán fog menni bekötött szemmel.
Játék információk

Tipus: tréfás tréfás RSS csatorna tréfás nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): palackok, kendő
Játék: Öt a palackokon nyomtatása Öt a palackokon egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

Ez tényleg vicces lehet !
2011-07-09 18:22:03
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A négy alapelv:
Az ítélkezés felfüggesztése: azt jelenti, hogy az ötletbörze ideje alatt nem szabad értékelni, minősíteni az ötleteket. A csoport vezetőjének kell érvényt szereznie a szabálynak, nehogy elhangozzon az a mondat, hogy ez az ötlet hülyeség.
Szabadon szárnyalás: mindenki engedje el magát. Fel kell oldania gátlásokat, a korlátokat. Erre rengeteg játék található ebben a könyvben.
Mennyiségre törekvés: minél több ötletet próbáljunk kiagyalni. Az őrültnek tűnő ötleteket is jegyezzük fel. Minden ötletet fogadjunk el. Nincs rossz ötlet.
A kölcsönös "megtermékenyítés": egymás ötleteinek az átvétele és továbbgondolása. Ha kedvenc ötletünket valaki továbbgondolja, ne legyünk dühösek. Az ötletbörzén ez alapszabály.
Ez a négy alapszabály nagyon fontos, az ötletbörzén ki is lehet függeszteni. Ha ezen alapszabályok valamelyike sérül, az ötletbörze nem fogja elérni a célját. Bővebbet megtudhatnak az ötletbörzéről: J. Geoffrey Rawlinson: A kreatív gondolkodás és az ötletbörze (Novotrade Kiadó 1989).
A fogalom ’brainstorming’ [ejtsd kb.: bréjnsztóming] az amerikai angolból jön, szabadon fordítva annyit jelent, gondolatáradat. E gyakorlat spontán, teremtő gondolkodást és ötletek szabad bedobását teszi lehetővé. Előnye, hogy ily módon rövid idő alatt sok, szokatlan gondolat merül fel; gyakran új megoldásmódok is jelentkeznek, melyek talán egy vitából vagy egy tárgyilagos és kritikus megfontolásból nem születnének meg.
Lépések
A csoport vezetője megnevezi a témát (kérdés, probléma). Mindenkinek meg kell neveznie azt, ami vele kapcsolatban beugrik. Egyesek ötletei másoknál más ötleteket idézhetnek elő.
Egy plakátra mindegyik ötletet összegyűjtjük. Minél több, annál jobb. 10 perc után befejezzük ezt az első lépést.
Ezután a rendezés következik, adott esetben az előnyök és hátrányok kritikus megfontolása és mérlegelése.
Játék információk

Célkitűzés: Bármilyen feladat megoldására használhatunk ötletbörzét. Az ötletbörze olyan eszköz, amellyel az emberek egy csoportja rövid idő alatt sok ötletet produkál.

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: 6-20 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 20-30 perc
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Ötletbörze / Brainstorming nyomtatása Ötletbörze / Brainstorming egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Ez a kitalálós játék nem csak a fejnek szól, hanem a testnek is. Ketten kimennek a szobából, a többiek pedig megbeszélnek valamilyen testtartást vagy mozgást kettőjük számára, amelyet ki kell majd találniuk. Például tandemezés a levegőben, vagy kézenfogva jobb lábon állás és közben egymásra mosolygás stb. A kitalálandó mozgás legyen egyértelmű és ne legyen túl nehéz, hiszen nem mindannyian vagytok tornászvilágbajnokok. Ha megegyeztetek egy bizonyos testtartásban, hívjátok be a két kitalálót. Nekik érdemes minden elképzelhető mozgást, testtartást kipróbálni, és közben figyelni a többieket, hogyan reagálnak: a halktól a hangosig terjedő tapsolással, énekléssel adhatjátok értésükre, hogy milyen messze vannak a megoldástól. Ha sikerült pontosan bemutatniuk a feladott mozgást, esetleg megérdemelnek egy hangos bravót jutalmul. Egy utolsó jó tanács: a két kitaláló részéről az a legjobb stratégia, ha először az alaphelyzetet próbálják kitalálni (állás, ülés, fekvés), s csak utána törődnek a részletekkel.
Játék információk

Tipus: színjáték színjáték RSS csatorna színjáték nyomtatása
Létszám: 12 fő
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): nem szükséges
Játék: Pantomim kitalálós nyomtatása Pantomim kitalálós egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Minden játékos egy azonos méretű papírt kap. Ez lehet újságlap, egyszerű rajzpapír, szalvéta vagy bármi más. Ebből kell egy lehetőleg minél hosszabb kígyót tépni. Előzőleg lehet tippelni: vajon milyen hosszú kígyót lehet tépni az adott méretű papírból? Ha összeragasztjuk őket, elérnek majd a terem egyik végéből a másikig? A papírkígyókat ezután hasznosíthatjuk is, például a játéktér lehatárolására vagy a terem felosztására egy következő játéknál.


Más változatban: Az újságpapírokból papírkígyókat tépünk, utána pedig feltekerjük őket, mindenki a sajátját. Az újságkígyók végét úgy kell rögzíteni, hogy a csomag/tekercs biztosan zárva maradjon. Mindenki maga elé helyezi az általa készített csomagot vagy tekercset. A játékvezető a csoporttal együtt végignézi a tekercseket, és mindegyiken keresnek valami tipikusat, valami egyedi jellegzetességet. Ez lehet a felirat, a szín, a méret, csücskök, sarkok, lekerekítések stb. Ezután öszszekeverjük a tekercseket, és a játékosok megpróbálják felidézni, hogy melyik kihez tartozott. Elképzelhető, hogy először csak néhányat rendezünk át, majd egy következő körben összekeverjük az összeset.

Játék információk

Célkitűzés: A játék első lépésben a kéz finommotoros mozgásának karbantartását célozza, második változatában emlékezetgyakorlatnak is kiváló.

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Újságpapír vagy más papír, ragasztó
Játék: Papírtépkedős nyomtatása Papírtépkedős egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.