» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Vízhordó verseny
Kiolvasunk annyi játékost, ahány kanalunk, poha [...]
A Hercegúrfi vizsgája
Ketten játsszák, a többiek nézik. Utána új s [...]
Szódominó
A játékosok leülnek, előttük papír és író [...]
A hottentották királya
Először abban állapodik meg a társaság, hogy [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: Kiosztjuk a papírlapokat, és elmondjuk, hogy ezeket névjegy készítésére használjuk fel. Igaz a szabvány névjegyek kicsik és nyomtatottak, de hogy jól látható és jól olvasható legyen, mi most ezt a levelezőlap nagyságú papírt használjuk. A névjegyen szerepel a név, sőt a keresztnév is, foglalkozás, lakcím, telefonszám és persze mindaz, amit a névjegy tulajdonosa fontosnak tart elmondani magáról. Lehet olyan névjegyet készíteni, ami a mostani helyzetre utal, de lehet a régebbi időre, lakásra vagy foglalkozására utalni a névjegykészítőnek. Szerepelhet a névjegyen bármi. Olvastam már egészen egyszerű névjegyet, emlékszem például erre:

"Reisinger Jánosné,
Olga néni
nyugdíjas tanítónő
óbudai lakos"

"Keresztes Katalin
hivatásos ködszurkáló
Ködös út 4."

Lehet díszíteni is a névjegyet jellemző rajzokkal vagy geometriai formákkal, sőt kiegészítő szöveget is lehet ráírni, de csak nagyon tömören. Jó, ha olyanok kerülnek a névjegyre, ami a tulajdonost jellemzi. Megbeszéljük, hogy a névjegyen most csak fantázianevet használunk
Ha elkészült mindenki a névjegyével, akkor elegánsan letesszük a kis asztalon egy tálcára, ahogy azt régen az úri modor megkívánta. Ezután a játékvezető egyenként kézbe veszi a névjegyeket, felmutatja és felolvassa. A játékosok találgathatják, hogy melyik kié. A díszes, ötletes névjegyekből kis kiállítást is készíthetünk, vagy egész egyszerűen csak kiterítjük az asztalon, megnézzük még egyszer, és megbeszéljük, hogy melyik miért tetszett.
Játék információk

Célkitűzés: Nem csak az fordul elő, hogy nem ismerik egymást a csoport tagjai, hanem gyakran az is, hogy nem tudják mi volt régebben a foglalkozása egy-egy társuknak, vagy most mivel foglakozik szívesen. A névjegykészítés az önreprezentáció eszköze.

Tipus: ismerkedős ismerkedős RSS csatorna ismerkedős nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Azonos nagyságú, de levelezőlapnál nem nagyobb kartonlapok, vastagabb, színes filctollak.
Játék: Névjegykártya nyomtatása Névjegykártya egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Minden játékos készít magáról egy "névjegykártyát". A szokástól eltérően a kártya nem tartalmazza a nevet, címet, telefonszámot. Ezek helyett egyéni - és nem külsődleges ­jellemzőket írunk rá, tömören szólva arról milyennek látjuk magunkat. (Hívjuk fel a játszók figyelmét arra, hogy a leírások lépjenek túl a fizikai adottságok, a külső ismertetésén.) Ezután a játékvezető összeszedi a kártyákat, majd megkeverve kioszt­ja azokat. A résztvevők sorban felolvassák a hozzájuk került kártyán található szöveget, majd megpróbálják kitalálni, ki írhatta azt. Ha nem sikerült, bárki segíthet a csoportból - utol­sóként a kártya tulajdonosa.
Minden résztvevő feladata azonos: olyan névjegykártyát kell írniuk magukról, amely senki máséval sem téveszthető össze, amin a saját személyiségükkel kapcsolatos különlegességek vannak. (Nem csak a pozitív vonások írhatók fel… )
Játék információk

Pedagógiai javaslat: A játék lehetőséget nyújt az önmagunkról alkotott kép "tesztelésére".

Tipus: ismerkedős ismerkedős RSS csatorna ismerkedős nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: 10 év fölött
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): papírlap, íróeszköz minden játékos részére
Játék: Névjegykártya nyomtatása Névjegykártya egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Körben ülünk, a csoportvezető kezdi a játékot. Kézbe vesz egy összetekert újságot, majd beáll a kör közepére. Mindenki bemutatkozik. Ezután a kör közepén álló rámutat valakire, aki mond egy nevet. A kör közepén állónak az a feladata. hogy minél hamarabb megtalálja a név tulajdonosát, és gyengéden ráüssön a vállára, mielőtt az mondana egy másik nevet. Ha az újabb név hamarabb elhangzik, a körben állónak már e név tulajdonosát kell keresnie, akinek szinten egy új név mondásával kell továbbvinnie a játékot. Ha azonban a középen álló azelőtt üt a játékos vállára, mielőtt az mondani tudott volna egy nevet, akkor helyet cserélnek egymással. Az addig kör közepén álló leül a hibázó helyére, de csak akkor teheti ezt meg, ha nem felejtette el névvel indítani az újabb kört. Amennyiben ezt elfelejtette volna, ismét vissza kell állnia a kör közepére. Névvisszaadás nincs (ha valaki az én nevemet mondta, én nem mondhatom közvetlenül ezután az ő nevét), ez tévesztésnek minősül, ilyen esetben a tévesztőnek helyet kell cserélnie a körben állóval.
Játék információk

Célkitűzés: Megismerkedés, önismeret fejlesztése a csoport kezdetén; a feszültség csökkentése

Pedagógiai javaslat: Vékony újságot használjunk. A cél: egymás nevének megtanulása játékos for­mában. Szűk körbe üljön le a csoport, hogy mindenki könnyen elérhető legyen. Senki ne dőljön hátra, fejet elrántani tilos! A játék során a csoportvezető könnyen benyomásokat szerezhet arról, hogy melyik diák visszahúzódó, és melyik felszabadult. A csoportvezető kísérje figyelemmel, hogy kinek a neve szerepelt régen, és amikor ő kerül sorra, akkor azt a nevet mondja. Ha a kör kö­zepén álló már túl régóta áll középen, akkor a csoportvezető az első adandó al­kalommal hibázzon, így váltsa le a játékmestert. (Ezzel elkerüljük a korai csaló­dásokat.) A diákok nagyon szeretik ezt a játékot, éppen ezért, ha már nem a névtanulás a cél, rengeteg változatát játszhatjuk (pl.: állatnevekkel; esetleg el­csúsztatjuk a neveket eggyel balra vagy jobbra, így mindenki egy társa nevét kapja). Nem célszerű azonban egy foglalkozáson több változatot játszani, mert akkor az új és a régi név keveredni fog, így, bár kétségtelenül szórakoztató, de meglehetősen nehéz játékot kapunk.

Tipus: ismerkedős ismerkedős RSS csatorna ismerkedős nyomtatása
Létszám: 8-16 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 5-20 perc
Kellék(ek): egy újság
Játék: Névtanulás újsággal (fejrecsapósdi) nyomtatása Névtanulás újsággal (fejrecsapósdi) egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Amennyiben valaki nyakkendőt visel, vágjuk el azt. Dugjuk be egy papírhengerbe, és némi hókuszpókusz után húzzuk ki egyben. Előtte szükségünk van két egyforma nyakkendőre, az egyiket elvágjuk, a másik benn lapul a csőben. Esetleg jelöljük meg, melyik oldalon lesz az elvágott, és melyiken az ép.
Játék információk

Tipus: szemfényvesztő szemfényvesztő RSS csatorna szemfényvesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): két nyakkendő
Játék: Nyakkandőt elvágni nyomtatása Nyakkandőt elvágni egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

Ki az aki oda adja a nyakkendőjét csak úgy hogy elvágják XD
2010-12-26 22:16:22
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Minél nagyobb a csoport, annál érdekesebb ez a játék. A csoport tagjai két sorban jó karnyújtásnyira egymással szemben felsorakoznak és megfogják a szembenálló partnerük kezét. Minden ilyen kézpár egy kapu. Az egyik játékos egy kicsit távolabbról nekiszalad a kapuknak. A sorokban álló játékosoknak az a feladatuk, hogy mielőtt a szaladó játékos odaérne, közvetlen az orra előtt magasba lendítsék a kezüket. Így a szaladó játékos szétröppenő kezeket lát közvetlen maga előtt. Vigyázni kell azonban, hogy a kéz lendítésénél nehogy orrba vágjuk a szaladót. A játék után kipróbálhatják ezt újabb önkéntesek is.
Játék információk

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: 8-16 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 5-10 perc
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Nyíló kapuk nyomtatása Nyíló kapuk egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játékosok közösen kiválasztanak egy kisméretű tárgyat, majd egy kivételével kimennek a teremből. A bent maradó játékos elrejti a tárgyat. A többiek bejönnek és elkezdik keresni. Aki megtalálta, semmilyen módon nem jelzi a többieknek, hogy hol van, csak leül. Az utoljára maradó játékos a vesztes. A játékvezető esetleg ellenőrizheti, hogy akik leültek, tényleg tudják-e a rejtekhelyet.
Játék információk

Célkitűzés: A játék a megfigyelőkészségre és az összpontosításra épít, és nem árt hozzá az sem, hogy egy kicsit tudjunk uralkodni magunkon, hiszen nagyon nehéz rezzenéstelen arccal továbbsétálni, ha megtaláltuk a keresett tárgyat!

Tipus: érzékszerv fejlesztő érzékszerv fejlesztő RSS csatorna érzékszerv fejlesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Kisebb-nagyobb tárgy, amit el lehet rejteni.
Játék: Nyomozz! - Keress, találj, hallgass! nyomtatása Nyomozz! - Keress, találj, hallgass! egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A terepen szanaszét négyes csoportokban állnak fel a cserkészek, hárman kézfogással kis kört alakítanak (bokor) s a negyedik beáll nyúlnak. A vezető kijelöl ezeken kívül még egy nyulat s egy kopót. A kopó kergetni kezdi a nyulat, ez azonban kifog a kopón s hirtelen egy bokorba bújik. Most már az a nyúl fut tovább, melyet az idegen kitúrt a bokorból. Így folytatódik a játék, míg a kopó valakit el nem fog.
Akkor szerepet cserélnek s újra játszani kezdenek. Időnként lehet az egyes bokrokon belül is cserélni, úgyhogy minden bokor legyen nyúl is a játék folyamán.
Játék információk

Célkitűzés: E játék előnye az, hogy sok magyarázás és rendezgetés nélkül néhány pillanat alatt nyélbe üthető.

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: nagy csoport
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Bokros vidék
Játék: Nyúl a bokorban! nyomtatása Nyúl a bokorban! egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A nyúlvadászat egyfajta váltójáték, de nem versenyformában. A futásnak azonban itt is nagy szerepe van, és talán még ennél is fontosabb az ügyes taktikázás. Guggoljatok le egy sorban, méghozzá úgy, hogy minden második cserkész nézzen azonos irányba. A sor egyik végén álló játékos a nyúl. ő jobbra és balra is elindulhat, sőt irányt is változtatathat menekülés közben, de csak a sor körül futhat, attól nem távolodhat el. A sor másik végéről induló játékos a vadász, ő kezdi az üldözést. Szintén mind a két irányba elindulhat, a megkezdett irányt azonban tartania kell. A cél az, hogy a vadász megfogja a nyulat. Természetesen ez egyedül nem sikerülne neki. A sorban guggolók tehát mind vadászok, akiket az éppen üldöző vadász bármely pillanatban elindíthat, amennyiben valakinek a vállára üt és azt kiáltja "Kapd el!". Az új vadász ekkor átveszi az üldözést, míg a régi vadász a szabadon maradt helyre leguggol. Ez a manőver lehetővé teszi, hogy a vadász a középvonal átlépésével időnként irányt változtasson. A játék kulcsa tehát nem is annyira a gyors futásban rejlik, sokkal inkább a vadászok gyakori váltásában.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: 24 fő
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): nem szükséges
Játék: Nyúlvadászat nyomtatása Nyúlvadászat egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

nem vmi jóka:d
2009-12-01 16:45:06
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.