» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Megnémult mesemondó
A vezető egy történet, mese elmondásába kezd. [...]
Telefon
A kezdő játékos felveszi a képzelet­beli tele [...]
Kettévágott végrendelet
A harcmód lehet tetszőleges, azonban a cél nem [...]
Labdajáték több labdával
Egészen egyszerűen dobjuk egymásnak a labdát, [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: A játék alapja a szólánc, vagy másnéven a "Tökfej". A résztvevők feladata megjegyezni az eddig bemutatott mozdulatokat. Mindenki kiválaszt magának egy mozdulatot (pl.: taps, vagy terpesz, vagy ugrás... stb.). Az első bemutatja a sajátját, a másádik az előtte állóét és a sajátját. A harmadik a látott kettőt és a sajátját és így tovább.
Játék információk

Pedagógiai javaslat: Játszható ismerkedés céljából és memórafejlesztőként is.

Tipus: memóriafejlesztő memóriafejlesztő RSS csatorna memóriafejlesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Játék: Mozdulatlánc nyomtatása Mozdulatlánc egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A csoport sorsolással eldönti, ki lesz az, aki elsőként gondolhat egy személyre. Az illető - miután gondolt valakire - elárulja a többieknek a személy vezetéknevének kezdőbetűjét, például "Én vagyok Mr. D." A többiek egymás után tesznek fel neki egy-egy kérdést egy olyan személyre gondolva, akinek a neve szintén D-vel kezdődik, de nem nevezik meg. Például: "Te vagy Mickey egér megalkotója?" Ha a gondolkodó játékos a kérdés alapján felismeri, kire vonatkozik, válaszában el kell hangzania a névnek, például: "Nem, nem én vagyok Walt Disney." Ha a gondolkodó nem ismeri fel, kire vonatkozott a kérdés, azt kell válaszolnia: "Passz.", és ezzel a társaság nyert egy ún. barkochbakérdést, amit feltehetnek közvetlenül a passz elhangzása után, vagy taktikázva akkor, amikor már több információval rendelkeznek.
Ez a direkt kérdés természetesen közelebb hozza őket a rákérdezéshez. Például megkérdezhetik, hogy az illető férfi-e vagy nő, külföldi vagy magyar... stb. Ebből következik, hogy a társaságnak olyan kérdéseket célszerű feltennie a játék során, amelyek egy adott személyről kevéssé ismert információkat tartalmaznak, azaz melyekkel, úgymond, megszorongatják a gondolót. A barkochbakérdést megegyezés szerint a társaság bármelyik tagja felteheti vagy az, akinek a kérdésére a gondoló passzolt. A barkochbakérdésre a gondolónak igennel vagy nemmel szabad csak válaszolnia.
A játék addig folytatódik tovább, amíg a csoport valamelyik tagja ki nem találja a gondolt személyt. A következő körben ő gondolhat.
Játék információk

Célkitűzés: Ez a népszerű játék, nagy általános műveltséget igénylő szójáték társaság számára igen szórakoztató, de ketten is játszhatják. A cél: kitalálni, ki az a híres személy, akire a társaság egyik tagja gondolt.

Tipus: gondolkodtató gondolkodtató RSS csatorna gondolkodtató nyomtatása
Létszám: min. 2
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem kell
Játék: Mr. X. nyomtatása Mr. X. egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Aki nem ismeri a játékot, középre ül, ő lesz Napóleon. Nem adhatja fel erődjét. 3-5 játékos bemasírozik kintről, a katonák körbeveszik Napóleont és kérdezik: Napóleon, feladod az erődöt? Nem! A csoport kimegy, majd megismétli az előzőt. Amikor harmadszor megy és jön be, mindegyik vizet vesz a szájába és a nem-re ráspricceli "Napóleon"-ra.
Játék információk

Tipus: tréfás tréfás RSS csatorna tréfás nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): nem szükséges
Játék: Napoleon-játék nyomtatása Napoleon-játék egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

De ha víz van a szájukban,hogy kérdezik meg,hogy feldaja-e az erődöt??:O
2010-11-28 19:21:01
ez naon jou lehet. ki kell probalnunk XD
2009-12-31 00:33:29
ezt uszodában jó... XD
2009-05-15 19:33:34
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játékosok a helyiségben szétoszolva állanak. Start jelzés után mindig ketten-ketten beszélgetésbe kezdenek. Aki igent vagy nemet mond, az elveszíti társalgópartnerét, és egy újat kell keresnie, aki éppen szabad lett. Rövid idő múlva egy olyan kérdezési technikát lehet elsajátítani, hogy hogyan lehet mihamarabb a "tiltott" igent vagy nemet kicsalni. A játékvezetőnek időben kell a játék végét jelezni, ha úgy érzi, hogy mindenki beszélgetett mindenkivel.


Más változatban: Nem szabad kiejteni: igen, nem, fekete, fehér. Nagyon könnyen be lehet a másikat ugratni. "Éppen most mondtad ki a "feketét"!" Valószínű, hogy a másik egy nemmel válaszol.

Játék információk

Célkitűzés: Kiváló csoportépítő (mert szinte bármilyen témáról lehet beszélni a másikkal, olyanokról is, amiről eddig még nem beszéltek), de akár még gondolkodtató játéknak is beillene (koncentrálni kell, hogy nehogy a tiltott szavakat a beszéd közben kimondjuk).

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): nem szükséges
Játék: Ne mondj se igent se nemet! nyomtatása Ne mondj se igent se nemet! egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

Elrontottad öcsi! Épp most estél ki, mert át akartad a másikat ejteni, a saját dugádba dőltél!
2010-03-01 19:17:34
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Körbe ül mindenki. Egy embert kiválasztanak (számolással) farkasnak, és ez sétál körbe amíg a dal véget nem ér. Ének közbe leejt az egyik ülő háta mögé egy nyakkendőt. Ahogy leejti el kezd futni. Aki mögött lett leejtve a nyakkendő felkapja a nyakkendőt és utána ered, és ha a nóta vége előtt elkapja, visszaülhet, és az eredeti marad farkasnak. Az új nyakkendős már futás közbe elejtheti. Ha nem sikerül utol érnie, akkor ő az új farkas.

A Ne nézz hátra dalszövege:
Ne nézz hátra jön a farkas
nagyot üt a hátadra.
Játék információk

Tipus: népi népi RSS csatorna népi nyomtatása
Létszám: min. 6
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Kendő
Játék: Ne nézz hátra nyomtatása Ne nézz hátra egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játékosok körbe állnak, szorosan egymás mellé, s kezüket hátrateszik.
Egy játékos a farkas, körülviszi a korbácsot (kendőt), közben a körben állók énekelnek. A játékosoknak nem szabad hátranézni, aki les annak a farkas a hátára üt. Séta közben a farkas az egyik játékos kezébe adja a korbácsot. Aki megkapta, ütni kezdi vele a szomszédját. Az viszont szalad, s igyekszik a kört körülfutva visszatérni a helyére.
Ha a korbácsos játékos utoléri a menekülőt, ütheti a hátát, míg a kört végig nem futják. Akinek a kezébe tette a farkas a korbácsot, az nem kezd azonnal kergetni. Megvárja nyugodtan, míg a farkas továbbhalad, így meglepetésszerűen támadhatja meg a szomszédját. Nyugtalanabb játékosok gyakran ok nélkül is azt képzelik, hogy a korbács a szomszédjuk kezében van, s megugranak, bár senki sem kergeti őket. A farkasnak kötelessége is, hogy hamis mozdulatokkal félrevezesse a játékosokat.
Például hosszasan időz valakinek a háta mögött, de nem adja oda a korbácsot. Aztán félreáll, mintha várná a futást, stb.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: nagy csoport
Kellék(ek): kendő
Játék: Ne nézz hátra! nyomtatása Ne nézz hátra! egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A szobát négy egyenlő részre osztjuk, itt helyezkednek el a csapatok. A játékmester kisorsolja, hogy melyik csapat szervál először. A kisorsolt csapat ütheti el először a labdát. Tenyérrel kell ütni, és a plafont és az oldalsó falakat nem érintheti a labda. Ha valamelyik a felsorolt feltételek közül nem teljesül, akkor az ütést végző csapata egy pontot veszít. A szervát úgy kell végezni, hogy a labda a másik negyedrészbe kerüljön. Amelyik csapathoz kerül a labda, az ismételten a feltételeket teljesítve ütheti csak el, de ők nem csak egyszer, hanem négyszer érhetnek hozzá. Ha valamelyik csapat területén a labda leesik a földre, akkor az előző csapat kap egy pontot.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: alsósok
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): kréta, gumilabda
Játék: Négy pályás röplabda nyomtatása Négy pályás röplabda egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Minden játékos kap egy cédulát, amelyre egy jelenet egyik szerepe van írva. Aki üres cédulát kap, az néző lesz. Az indítás után mindenki elkezdi saját szerepét játszani, ill. végezni föladatát. Valószínű, hogy némelyeknek össze kell dolgozniuk, ezt persze előre meg kell beszélni. Pl. egy cirkuszban van igazgató, idomár, különféle állatok, bohóc stb.
Játék információk

Tipus: színjáték színjáték RSS csatorna színjáték nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: felsősök
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): cédula, előre elkészítve
Játék: Néma színház nyomtatása Néma színház egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.