» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Veszélyes útszakasz végigjárás
A csoport tagjai elképzelik, hogy egy síkos, maj [...]
Páros csapda
Egy széles pályát három sávra osztunk. A köz [...]
Életrajzi körmese
"- Egyszer, valahol Magyarországon, egy kis falub [...]
Mániákus család
Kiolvasunk egy játékost, aki kimegy a szobából [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: Megkérjük a résztvevőket, hogy egyénileg dolgozva mindenki szabadon, tetszés szerint fejezze be írásban a csoportvezetők által megkezdett mondatokat.
Elindítjuk a zenét, ami mindvégig szól, csak akkor halkul el, amikor a vezető elmondja az adott befejezetlen mondatot. Az egyes mondatok kö­zött hagyjunk időt arra, hogy minden résztvevő nyugodtan leírhassa a saját mondatbefejezését.
Különböző meggondolásokból (cél, összetétel, vezető stílusa stb.) függő­en kb. 4-8 mondatot ajánlatos alkalmazni. Amikor minden mondatot be­fejeztek, elzárjuk a magnót.
A csoport minden tagja felolvassa az első mondatot az általa írt befejezés­sel. Megbeszéljük az érdekesebb mozzanatokat, a többeknél előforduló, jellegzetes válaszokat, a közös fantáziákat.
Ezután ugyanezt tesszük minden mondattal. A végén megbeszéljük az egész gyakorlatot.
Néhány mondat példaként
1. Az emberek általában . . .
2. A férfiak . . .
3. A nők . . .
4. Magamról azt mondhatom, hogy . .
5. Ha ennyi ember együtt van. . .
6. Azt várom ettől a héttől (évtől) . . .

Játék információk

Célkitűzés: Csoport kezdetekor a helyzet strukturálása, a feszültség csökkentése, a csoporttal kapcsolatos várakozások és félelmek feltárása és tudatosítása.

Tipus: ismerkedős ismerkedős RSS csatorna ismerkedős nyomtatása
Létszám: 8-16 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 5-20 perc
Kellék(ek): papír, íróeszköz, magnó, kazetta (tetszés szerinti csendes, nyugodt hangulatot keltő, nem vokális zenével)
Játék: Mondatbefejezések nyomtatása Mondatbefejezések egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Néhány személyt behívnak. Az első bejön, és egy mágus előtt kell térdelnie, aki egy trónuson trónol. Csak azt az egy mondatot mondja: mondd, kit szeretsz? Mindegy, hogy a térdelő mit válaszol, csak az a helyes válasz: kit szeretsz?
Játék információk

Tipus: tréfás tréfás RSS csatorna tréfás nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): nem szükséges
Játék: Mondd: kit szeretsz? nyomtatása Mondd: kit szeretsz? egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

MONDD kit szeretsz: D azt kell visszamondania,hogy kit szeretsz: D
2011-09-20 17:56:30
Idióta játék, Te jó ég!!!
2011-02-05 19:42:19
mi van??? :S
2010-05-18 21:10:33
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játék kezdetén a bankár minden játékosnak kioszt 150.000 forintot 2 db 50.000, 4 db 10.000, 1 db 5.000, 4 db 1.000, 1 db 500 és 5 db 100 forintos címletekben. A játékosok bábut választanak, azokat a Start mezőre helyezik, és kockadobással eldöntik a kezdés jogát. A legnagyobbat dobó játékos kezd, őt a tőle balra ülő követi.

Lépések a táblán

A játékosok két kockával dobnak és a dobott számnak megfelelő mezőt lépnek. Abban az esetben, ha egy játékos duplát dob, lépését követően minden jog megilleti és újra dobhat. Ha azonban harmadszor is duplát dob, börtönbe kell vonulnia. A játéktábla mezőin egyszerre több bábu is állhat.

Vásárlás a Banktól

Ha egy játékos olyan mezőre lép, amelynek birtoklevele még a Banknál van, akkor azt az azon feltüntetett áron megvásárolhatja. A vételár kifizetése után a bankár a birtoklevelet átadja a játékosnak, aki azt a játékostársak számára is látható módon helyezi el maga előtt.

Abban az esetben, ha egy játékos nem él a vásárlás lehetőségével, úgy az adott ingatlant, vasúttársaságot vagy közművet a Bank árverésen értékesíti. Az árverés a legalacsonyabb kínált árról indul és az utolsó ajánlatig tart. Az árverésben a vételi lehetőségről lemondott játékos is licitálhat.

Ha egy játékoshoz kerül valamelyik város összes birtoklevele, akkor a játékos házakat vagy szállodákat vásárolhat a Banktól. A házak és a szállodák árát a birtoklevelek tartalmazzák. Egy telekre maximum négy ház vagy egy szálloda építhető úgy, hogy az építkezésnél az egy színcsoporthoz tartozó telkeken arányos elrendezésre kell törekedni. Ha a Banknak nincs eladó háza vagy szállodája úgy a vásárolni szándékozó játékosoknak addig kell várniuk, amíg valaki vissza nem ad épületet a Banknak. Korlátozott számú ház vagy szálloda esetén az épületeket a Bank árverésen értékesíti.

Bérleti díj beszedése

A játékos az ingatlanjaira lépő társaitól bérleti díjat szedhet. Az egyes telkek bérleti díja a birtokleveleken szerepel. Abban az esetben, ha egy játékosnál van egy színcsoport valamennyi telke, úgy a beépítetlen telkekért a bérleti díj dupláját kérheti. Nem szedhető bérleti díj a jelzáloggal terhelt telkek után. A bérleti díjak beszedéséről a játékosok maguk gondoskodnak. Abban az esetben, ha erről valaki megfeledkezik, a soron következő játékos dobása után a bérleti díj már nem követelhető. A vasútvonalakra és a közművekre vonatkozó bérleti díjakat a birtoklevelek tartalmazzák.

Kölcsön csak a Banktól

A játékosok egymásnak nem nyújthatnak hitelt, kizárólag jelzálogkölcsön igényelhető a Banktól. Az egyes ingatlanok jelzálog értéke a birtoklevelek hátoldalán található. Jelzáloggal csak beépítetlen telek terhelhető. Abban az esetben, ha egy telken épületek állnak, azokat előbb le kell bontani - a Bank ilyenkor féláron vásárol vissza -, és csak utána zálogosítható el az ingatlan. A jelzáloggal terhelt telkek birtoklevelét a játékosok hátlapjukkal felfelé helyezik az asztalra. A jelzálog a kölcsön összegének plusz tíz százalékának megfizetésével váltható ki.

Üzletkötések játékosok között

A játékosok a tulajdonukban lévő ingatlanokat egymás között bármikor értékesíthetik. A kialkudott vételár kifizethető készpénzben, de ingatlanok is beszámíthatók. Beépített ingatlan nem cserélhet gazdát, azokról előbb le kell bontani az épületeket. Jelzáloggal terhelt ingatlan adásvételekor, ha a vásárló nem fizeti vissza azonnal a kölcsön plusz tíz százalék összeget, akkor köteles a Banknak a jelzálog érték tíz százalékát kifizetni.

Börtön

Az a játékos, aki egymás után háromszor duplát dob, az "Irány a börtön" mezőre lép vagy ilyen utasítást tartalmazó kártyát húz, köteles börtönbe vonulni. Ilyenkor a Bank nem fizeti ki a Start mezőn történő áthaladáskor járó 20.000 forintot. A bebörtönzött játékos akkor szabadul, ha a következő három kör valamelyikében duplát dob - ezt követően azonban nem dobhat újra -, van szabadító kártyája vagy a Banknak fizet 5.000 forintot mielőtt megkísérelne dobni. Amennyiben harmadjára sem sikerül duplát dobnia, úgy bármennyivel elhagyhatja a börtönt, de az 5.000 forintos bírságot ilyenkor is ki kell fizetni. A Szerencse- és Meglepetés-kártyák között található szabaduló kártyákat a játékosok egymás között értékesíthetik.

Meglepetés- és Szerencsekártyák

Ilyen feliratú mezőkre lépve a játékos a megfelelő csomag tetejéről húz egy kártyát, majd az azon szereplő utasítást végrehajtja. Az elhasznált kártyákat a Bankár gyűjti, és ha a kártyák elfogynak, a csomagot újból összekeveri.

Más mezők

Az Ingyen parkolhatsz feliratú mezőn semmi teendője a játékosnak. A Jövedelemadó mezőn 20.000, a Pótadó mezőn 10.000 forintot kell a Banknak fizetni. A Start mezőn való megálláskor vagy az áthaladáskor a játékosokat 20.000 forintos fizetés illeti meg.

Csőd

Egy játékos akkor megy csődbe, ha a játékostársak bármelyikének vagy a Banknak többel tartozik, mint amennyit ki tud fizetni. Ha egy játékos a Banknak tartozik, akkor minden vagyonát átadja a Banknak és kiszáll a játékból. Ha ilyen módon birtoklevelek kerülnek a Bankhoz, akkor a Bank azokat azonnal árverésen értékesíti. Ha egy játékos játékostársa követeléseit nem tudja kielégíteni, akkor az épületek kivételével minden vagyona a játékostársát illeti. Az épületeket a Bank ilyenkor is féláron veszi vissza, de ezek ára a követelőhöz kerül. Csőd miatt gazdát cserélő, jelzáloggal terhelt ingatlanok után tíz százalék kamat fizetendő a Banknak.

A győzelem

A játék célja annyi vagyont felhalmozni, hogy elég legyen a többi játékos csődbe juttatásához, és kiszorításukhoz a játékból. Az utolsóként bennmaradó játékos nyer. A rövidebb változatban a játék a második csőddel véget ér, függetlenül attól, hány játékos van még benn. Ekkor a vagyonokat összesítik, és a leggazdagabbat nevezik meg győztesként.

(További információk: Wikipédia, Bajnokság)


Más változatban:
Monopoly Junior

Az nyeri a játékot, akinek a legtöbb pénze van, amikor valamelyik játszótársa csődbe megy, azaz elveszíti összes pénzét. Ahhoz, hogy ezt elérhesd, állíts fel minél több pénztárbódét a Vidámparki játékokra, és amikor társaid rálépnek ezekre a mezőkre, szedd be tőlük a belépőjegyek árát.

TARTOZÉKOK
1 játékmező
1 csomag 25 lapos Szerencsekártya
48 db Pénztárbódé(színenként 12 db)
1 köteg Monopoly pénz
1 db dobókocka
4 db játékautó

A JÁTÉK ELőKÉSZÍTÉSE
1. Helyezd a játékautó bábukat a RAJT mezőre. A felesleges autókat hagyd a dobozban!
2. Minden játékos vegyen ki 10 db, az autójával megegyező színű Pénztárbódét. A felesleges pénztárbódékat hagyd a dobozban!
3. Keverd össze a Szerencsekártyákat, és helyezd őket fejjel lefelé fordítva a játékmezőn kijelölt helyre.
4. Most jelöljétek ki egyikőtöket Bankárnak.Ez a játékos kezeli a bank pénzét, és kioszt minden játékosnak a játék kezdetén:
5 db 1 Ft-os bankjegyet 4 db 2 Ft-os bankjegyet
3 db 3 Ft-os bankjegyet 1 db 4 Ft-os bankjegyet
1 db 5 Ft-os bankjegyet
Mivel a Bankár is játékos. Vigyázzon arra, hogy a saját és a Bank pénzét külön tartsa és kezelje!
5. Minden játékos dob, aki a legnagyobbat dobta kezdheti a játékot.


A JÁTÉK MENETE
Ha te következel:
- Dobj a kockával, és lépj a dobott számnak megfelelő számú mezőt, majd
- Kövesd a mezőre vonatkozó utasításokat.
Mire léphetsz?
- Szórakozóhely pénztárbódé nélkül:
Fizesd ki a Banknak a játékmezőn feltüntetett összeget és állíts Pénztárbódét erre a mezőre. Mostantól fogva kérj belépődíjat minden játékostársadtól,aki erre a mezőre lép.
- Szórakozóhely Pénztárbódéval:
Most neked kell fizetned a szórakozásért! Fizesd ki a mezőn feltüntetett összegű belépőjegyet annak a játékosnak, akié a pénztárbódé. Dupla belépőt kell fizetned, ha a mellette lévő azonos színű mező is ugyanazé a játékosé.
- Rajt:
Minden kör után, ha áthaladsz a RAJT mezőn 2 Ft-ot kérj a Banktól. Ha nem figyelsz oda eléggé,és elfelejted időben kérni, ugrott a 2 Ft-od.
- Vonat:
Újra dobhatsz, lépj a dobásnak megfelelő új mezőre, és kövesd az ottani utasításokat.
- Tűzijáték, vagy Vízidarádé
Ezt az eseményt nem hagyhatod ki! Helyez 2 Ft-ot a "Talált pénzek mezejére".
- Talált pénzek mezője:
Ha ide lépsz,és éppen van a mezőn pénz,akkor az mind a tied lehet!
- Cukrászda:
Ha ide lépsz,pihenned kell!Csak a következő körben mehetsz tovább.
- Ugorj be a cukrászdába:
Ha erre a mezőre lépsz, 3 Ft-ot kell tenned a "Talált pénzek mezőjé"-re és át kell gurulnod a Cukrászda mezőre. Ha áthaladsz a RAJT mezőn, nem gyűjtheted be a 2 forintodat. A következő körben dobj a kockával és aszerint haladj tovább!

SZERENCSEKÁRTYÁK
Vedd el a legfelső lapot, kövesd az utasításokat, majd tedd vissza a kártyát a köteg aljára.
A SZERENCSEKÁRTYA UTASÍTÁSAI
- Lépj a ... mezőre:
Ilyenkor menj a kijelölt mezőre,és kövesd az ottani utasításokat. Ne felejtsd el begyűjteni a 2 Ft-ot, ha útközben áthaladsz a RAJT-on!
-Ingyen pénztárbódé:
Az autóddal maradj az eddigi mezőn. Nézd meg a kártya színét, keresd meg a játéktáblán az azonos színű mezőket.
- Ha mindkét mező szabad,akkor az egyik Pénztárbódédat oda teheted.
- Ha mindkét mező foglalt,azaz van rajtuk két különböző színű Pénztárbódé,akkor az egyiket leveheted, és ráteheted a sajátodat.
- De ha mindkét mezőn azonos színű Pénztárbódé áll, akkor most nincs szerencséd, nem veheted le egyiket sem. Ebben az esetben visszateheted ezt a szerencsekártyát, és húzhatsz még egyet. Kövesd az új utasításokat!

A NYERTES
Ha valamelyik játékosnak elfogy a pénze,a játék véget ért. A többi játékos számolja meg a pénzét. A legtöbb készpénzzel rendelkező játékos a nyertes.

KÉT JÁTÉKOS ESETÉN
A játékszabályok nem változnak, csak a játék kezdetekor mindkét játékos 14-14 Pénztárbódét kap.

Játék információk

Célkitűzés: A játék lényege területeket és épületeket venni, eladni vagy bérelni egészen addig, ameddig valamelyik játékos monopóliumhoz jut. Számos országban rendeznek Monopoly bajnokságot, a világbajnokság pedig kétévenként szokott lenni.

A tábla keretén húzódik a játékmező, mely négyzetekből áll, és ingó és ingatlan vagyontárgyak, vasútállomások, üres mezők, sőt börtön is sorakozik rajta. A játékosokat egy-egy figura jelképezi, amelyet kockadobásokkal mozgatnak a táblán. Attól függően, hogy milyen mezőre érkeznek, a szabályok engedélyezhetik, hogy ingatlant vagy ingóságokat vásároljanak, vagy kötelezhetik a játékosokat arra, hogy bérleti díjat vagy adót fizessenek, szerencsekártyát vagy jótékonysági kártyát húzzanak, börtönbe vonuljanak, stb. A játékosok vagyontárgyakat vásárolva, eladva és bérelve arra törekszenek, hogy ők legyenek a leggazdagabbak a táblán, és csődbe hajszolják a vetélytársakat.

Kineveznek egy bankárt, akinek feladatai közé tartozik, hogy számon tartsa a játékosok és a bank vagyonát, fizetést és jutalmat osszon, vezesse az ingatlan-nyilvántartást a házakról, az eladásra váró vagy már a játékosok kezén lévő telkekről és szállodákról. Elad és árverést tart, kölcsönt folyósít vagy jelzálogot vet ki. A bank gyűjt be minden adót, díjat és kamatot, és az eladott, valamint elárverezett területekért és ingóságokért.

Tipus: táblás-társasjáték táblás-társasjáték RSS csatorna táblás-társasjáték nyomtatása
Létszám: 3-
Korosztály: 14-
Játékidőtartam: több óra
Kellék(ek): Monopoly tábla
Játék: Monopoly nyomtatása Monopoly egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A csoport tagjai körben ülnek s egy összecsomózott kendőt dobálnak egymásnak. Az, akinek a nyakkendőt odadobták, kedélyes kacajra fakad s addig hahotázik, míg a nyakkendő nála van. Gyors körültekintés után kiszemel valakit s aztán annak dobja tovább a nyakkendőt s azonnal elkomolyodik, míg a kiszemelt örömteli nevetésebe kezd. Aki elfelejt nevetni vagy pedig soron kívül elneveti magát, zálogot ad, vagy kiáll a játékból.
Játék információk

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: nagy csoport
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): összecsomózott kendő
Játék: Mosolydobás nyomtatása Mosolydobás egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A szaglás romlásában a levegő szennyezettsége is közrejátszik, keveset vagyunk olyan környezetben, ahol különlegesen tiszta a levegő. Ezzel a játékkal próbára tehetjük szaglásunkat, s azt is kipróbálhatjuk, hogy emlékek felidézésével együtt hogyan tudjuk beazonosítani az illatokat.
Nagyon jellegzetes, könnyen azonosítható illattal kezdjük a játékot. Az üvegből csöppentsünk egy papír zsebkendőre, és indítsuk el megszagolni. Ha valaki nem ismeri fel, adja tovább. Ha felismeri, akkor se mondja meg, hogy mi az illat, hanem mondjon el róla egy jellemzőt. A másik, aki megszagolja, lehet, hogy így már könnyen hozzá tud tenni egy másik jellemzőt. Csak ha három jellemző elhangzott, akkor szabad kimondani, hogy milyen illatról van szó. Ekkor érdemes az eddig használt papír zsebkendőt az ajtón kívül letenni egy szemetesbe, és újabb illatot elindítani.
Igen jellegzetes például a fahéjillat. Az első azt mondja, hogy süteményre emlékezteti, a második, hogy forralt borba is szoktak tenni belőle, a harmadik meg azt, hogy a tejbedara megszórására vagy a gombóc megszórására is használják őrölt porcukorral összekevert változatát. Persze, lehet, hogy nem megy ilyen egyszerűen, de a citrusfélékre, levendulára, rumaroma illatára, fenyőillatra igen gyorsan rá szoktak ismerni az emberek.
Érdekes az, amikor nem csak az illatok felismerésére törekszünk, hanem az illatok kapcsán felidézett érzéseinket, gondolatainkat is megosztjuk egymással. A levenduláról például nem csak a fehérnemű és a szekrény illata juthat eszünkbe, hanem a korábban használt parfüm, vagy a szerelem emlékeit is idézheti ez az illat. Ha leveleket használunk, akkor vegyük kézbe, tapogassuk, morzsolgassuk, de mindezt bekötött szemmel.
Játék információk

Célkitűzés: Az illatok felismerésével együtt emlékek felidézése.

Tipus: érzékszerv fejlesztő érzékszerv fejlesztő RSS csatorna érzékszerv fejlesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Kis üvegek, melyek illóolajakat tartalmaznak, és a feliratot leragasztottuk, csak számok szerepelnek az üvegeken. Szükség van még néhány papír zsebkendőre, vannak illatok, melyeket jobb, ha erre csöpögtetünk, mert különben nagyon intenzívek és kevésbé beazonosíthatók. Nyáron lehet zöld fűszereket, zöld leveleket is használni, például diófa levelét, kakukkfüvet, borsmentát, fodormentát vagy nagyon jellegzetes illatú virágot.
Játék: Most is érzem az illatát? nyomtatása Most is érzem az illatát? egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A jelenlévőkből két csapatot alakítunk, lehetőleg úgy hogy minkét csapatban egyformán legyenek kezdeményező képesebbek. A szoba két felébe leülnek a csapatok. A kezdő csapat átküld valakit (a mutogatót) a másik csapathoz, akik közben kitaláltak egy film vagy egy könyv címét, és ezt elmondják neki. A mutogató egy-két perc gondolkodási idő után megpróbálja elmutogatni a film vagy a könyv címét. Egyetlen egy szót sem mondhat ki, természetesen eltátogni sem szabat, hiszen van aki tud szájról olvasni. Néhány egyezményes jelet be lehet vezetni: filmről vagy könyvről van szó, hány szavas a cím, a névelőt lehet kézzel mutatni. A szavakból egy betűt el lehet külön mutatni, de többet nem. Meglehet próbálni a könyv egy jellegzetes részletét elmutogatni, de lehet szavanként külön is, ilyenkor mindig mutassuk, hogy hányadik szóról van szó. A többiek közben állandóan hangosan mondják, hogy mire gondolnak, a mutogató, ha egy jó szót hall, azt rámutatással jelezheti. Ha kitalálta, csere következik. Az a csapat nyer amelyik kevesebb időt használt el a mutogatáshoz. Ügyeljünk arra, hogy ne csak mindig a legjobb mutogatók játszanak, hanem mindenki.


Más változatban: Ebben a nagyon szellemes játékban a játékosok szavak nélkül mutogatnak el játékos társaiknak egy kifejezést, közmondást, filmcímet, könyvcímet vagy bármit, amiben megegyeznek. A játék több változatban ismert. Lényege mindig az, hogy egy játékos kap (egy játékostárstól vagy a játékvezetőtől) egy feladatot, vagyis egy elmutogatandó mondatot / kifejezést / címet, amit a többi játékosnak vagy a játékosok egy csoportjának kell elmutogatnia. A mutogatás során szokás bizonyos egyezményes jeleket használni. Ezek azok számára is könnyen megtanulhatók, akik akkor találkoznak először ezzel a játékkal. Annak sincs azonban akadálya, hogy "házi használatra" a csoport saját jelekben egyezzen meg. A mutogatást általában a műfaj megnevezésével szokták kezdeni. Ezek lehetnek:
- nyitott tenyér: könyvcím,
- mutatóujjakkal függöny rajzolása: színdarab,
- nyitott szájból hang kihúzása: dal, opera, zenés darab,
- mutató és középső ujjakkal idézőjel rajzolása, közmondás,
- négyzet rajzolása: tévéműsor,
- bal tenyér mellett jobb kézzel kamera tekerése: filmcím.
Ha a csoportunk kezdő, könnyebbséget jelenthet, ha megegyezünk egy kategóriában vagy műfajban, és csak abból választunk feladatokat (például csak közmondásokat vagy csak könyvcímeket adunk fel egymásnak). Nagyon figyelni kell arra is, hogy mekkora közös ismeretanyag, mennyi közös műveltségelem tételezhető fel a csoportról. Ha csoportunk nagyon heterogén, akkor jobban tesszük, ha olyasmiben állapodunk meg, ami feltehetőleg mégis "közkincs". Ilyenek lehetnek az említett közmondások, szólások vagy éppen a televízió műsorai, de választhatunk még egyszerűbb kategóriát, például a "foglalkozásokat" is. A műfaj meghatározás után a játékos jelzi, hány szóból áll a kifejezés: annyi ujját mutatja fel, ahány szóból áll a kitalálandó feladvány. Amikor belekezd egy szó elmutogatásába, rámutat a számnak megfelelő ujjára, jelezve, hányadik szó következik. (Egyáltalán nem szükségszerű az első szóval kezdeni.) Ezt a műveletet minden új szónál meg kell ismételni. A határozott névelőt két összeérintett, "A" betűt formázó mutatóujjal lehet jelezni. Egymástól kissé eltávolodott hüvelyk és mutatóujj nagyon rövid szót jelez (mint az "és" vagy a "ha"). Ha mindkét kéz kört rajzol a levegőbe, az azt jelenti, hogy a játékos az egész kifejezést egyszerre próbálja meg elmutogatni, a tartalma felől közelítve. Kinyújtott karját a másik tenyerével elfelezve jelezheti, hogy a következő szó első vagy második felét mutogatja el. A kitaláló játékosok bármilyen kérdést feltehetnek, de a mutogató csak bólogatással vagy fejrázással válaszolhat, illetve esetleg mimikával, kézmozdulattal jelezheti, ha az illető közel jár a megoldáshoz, de mégsem egészen helyes, amit mondott. A mutogató játékos részéről szigorúan tilos a beszéd, a suttogás, a szóbeli kommunikáció minden formája. A játékot többféleképpen is szokták játszani. Kezdetnek az alábbi változat ajánlható: Az első feladványt a játékvezető találja ki egy önként jelentkező, vagy valamilyen játékos módon előzőleg kisorsolt résztvevőnek. A fülébe súgja vagy leírja egy papírra. Az illető a feladatot az egész csoportnak próbálja meg elmutogatni. Mindenki találgathat, és akinek a szájából végül elhangzik a helyes megoldás, az mutogathatja el a következőt, a feladatot pedig az előző mutogatótól kapja. Természetesen, aki a feladatot adta, az az adott körbe azután nem szólhat bele, viszont "hátradőlve" élvezheti, hogyan birkóznak meg a többiek a tőle kapott feladattal. Ha így játszunk, megkérhetjük a játékosokat, hogy előre gondoljanak ki néhány lehetséges feladatot, hogy ne teljenek el hosszú üresjáratok az újabb feladat kitalálásával. Ha ez így nem tűnik működő képesnek, még egyszerűbb, ha a játékvezető készít egy listát pl. különböző nehézségi fokú közmondásokból, és abból ad feladatot a soron következő mutogató játékosnak. A könnyebb és nehezebb feladatok nem teljesen véletlenszerű szétosztásával a játékvezető gondoskodhat arról, hogy lehetőleg mindenkinek sikerélményben legyen része.

Még másik változat: Ha a résztvevők már rutinos játékosok, átalakíthatjuk a játékot csapatversennyé. Ilyenkor a játékosok két, nagyjából egyforma méretű csapatot alkotnak. Ilyenkor mindkét csapat a másik számára készít egy listát kitalálandó feladványokból. Ezek lehetnek megállapodás szerint egy műfajból vagy vegyesen. Abban is meg kell egyezni, hány tételből álljon a lista. Ha nem túl nagyok a csapatok, érdemes annyi feladatot adni, ahány tagja van a csapatnak, hogy mindenki sorra kerüljön a mutogatásban. Az egyik csapat első játékosa kezd: kap egy címet / mondatot a másik csapat által összeállított listáról, amit el kell mutogatnia, csapat társai pedig megpróbálják kitalálni. Ez alatt a másik csapat csak figyeli az eseményeket, aztán mikor az elsőt kitalálták, váltakozva következik egy-egy játékos a két csapatból. Az a csapat győz, amelyiknek többet sikerül megfejtenie a másik csapat által adott feladványokból. Ilyenkor az ellenfelek természetesen arra törekszenek, hogy egymásnak viszonylag nehezebb feladatokat adjanak, de ezeknek azért "méltányos" nehézségi fokúnak kell lenniük.

Játék információk

Célkitűzés: Ez a játék kiváló agytorna, segít feleleveníteni régebbi ismereteket, műveltségelemeket. Nehézségi foka lényegében a feladványok nehézségétől függ.

Tipus: memóriafejlesztő memóriafejlesztő RSS csatorna memóriafejlesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Papír, írószer (nem minden változatban szükséges)
Játék: Most mutasd meg! nyomtatása Most mutasd meg! egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

uguydu fda
2018-07-10 01:42:12
tevezj home page
2018-06-23 00:48:56
m http://cialisxtl.com/index.html discount cialis
2018-05-23 05:18:46
???????????
2016-04-09 08:34:33
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Elő kell készíteni ollót, ragasztót, színes képújságot, egyebet, valamint minden egyes csoportnak egy kartonpapírt. Ez utóbbi legyen összegöngyölítve, rajta egy névvel. A csoportok válasszanak egyet-egyet, és a rajta talált névhez illő dekorációt készítsenek kivágással, ragasztással, írásból, képekből.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: alsósok
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Ollt, ragasztó, színes képújság
Játék: Mozaiklevél nyomtatása Mozaiklevél egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játéknak több variációja ismeretes: Aligátorharc. A csoport tagjai párosával, egymással szemben, hason fekszenek. A földön bal kezükre támaszkodva, egymás jobb kezét megfogva, pró­bálják a társukat kimozdítani egyensúlyából.

A tenyerek harca. A csoport tagjai egymással szemben állnak, össze­tett lábakkal. A tenyerüket vállmagasságban a társ felé irányítva emelik. Megpróbálják egymást az egyensúlyból kimozdítani. Csak a tenyerek találkozhatnak, csak ezek érintkezésével szabad a másikat kimozdítani. .

Érintsd meg a társad! A csoport tagjai egymással szembeállnak, egy stabil pózban úgy, hogy a jobb lábfejük külső széle érintse egymást. Egymás jobb kezét a hüvelykujjnál fogva összekulcsolják úgy, hogy a mutatóujjukat kinyújtva a másiknak szegezhessék. Ezzel próbálják egymást megérinteni. Az nyer, aki meg­érinti a társát. Csak a jobb kéz érinthet, és csak az állhat harcban.

Mozdítsd el egy ujjal! A csoport tagjai párosával ülnek egymással szemben. (Nagyon segít, ha asztalnál ülnek.) Összeakasztják jobb kezük középső ujját. Megpróbálják egymást elhúzni a saját felükre. Megjegyzésként előre lehet bocsátani, hogy az ujjak szorítása nem engedélyezett.

Ujjhúzás madzaggal. (Ugyanaz, mint a Ki bírja cérnával) madzag. Ketten az asztal két oldalán ülnek. Jobb karjukat az asztalra fek­tetik, két mutatóujjukra egy-egy madzagkarikát fűznek, amelyet egy madzagdarab két végén kötöttek meg. Rajt! - szóra mindenki húzza a madzagot maga felé. Akinek sikerül a másik kezét maga felé az asztal végére elhúzni, az nyert. Sem a másik kezet, sem a test súlyát igénybe venni nem szabad, csak a karok ereje számít. A nyertes megkérdezheti, hogy ki mer vele ismét "ujjat húzni"?.

Billentő. Egy kört rajzolunk a földre, melybe a két játékos - akiknek elő­zőleg bekötöttük a szemét - egymásnak háttal beáll. Karba tett kézzel várják a jelzést, melyre testtel (fenékkel) ki kell billenteni az ellenfelet a körből. Aki kilép, kiesik. A bennmaradóhoz új játékost sorsolunk vagy választunk.

Kakasviadal. Két játékos áll egymással szemben, karjukat mellükön öszszefonják, és fél lábon ugrálva egymásnak rúgtatnak. A cél az, hogy a másikat kibillentsék az egyensúlyi helyzetből, vagy a másik lábát is le kelljen tennie. Aki­nek ez sikerül, az egy pontot kap. Aki előbb éri el a tíz pontot, az nyert. Lehet csoportosan is játszani (mindenki mindenki ellen) vagy két csapat egymás ellen, de ott ügyelni kell, hogy ne legyen durvaság belőle.

Buksitoló. Két játékos egy a földön meghúzott vonal két oldalán szembeáll, homlokukat összetámasztják. Két kezüket széttárva, egyensúlyt tartva tolják egymást mindaddig, amíg valamelyikük mindkét lábával átlép a vonalon. ő a nyertes. Hogy a fej ne fájduljon meg, lehet egy ruhadarabot a homlokok közé szorítani.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: nagy csoport
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Mozdítsd ki a társad! nyomtatása Mozdítsd ki a társad! egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.