» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Névjegykártya
Minden játékos készít magáról egy "névjegyk [...]
Küldök egy táviratot
Körben állunk egymás kezét fogva, valaki köz [...]
Ismerkedés ritmushangszerekkel
Mindenki kézbe vesz egy kis ritmushangszert, pró [...]
Tulajdonságskála
Mindenki kitölti önmagáról és valaki másról [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: Csapatonként egy-két játékos a terem egyik sarkában megbeszéli, hogy ki milyen tulajdonságot személyesítsen meg.
Például: harag, félelem, gyűlölet, szeretet, jókedv, büszkeség, dac, gúny, kétely, megvetés, ámulat, meglepetés, ijedtség stb.
A "szobrok" sorba állnak, arcuk és mozdulataik azt a tulajdonságot fejezik ki, amelyiket a megbeszélésen választottak.
Például a jókedv megszemélyesítője széles mosolyra nyitja ajkát stb.
Ezalatt a többiek csapaton belül megállapítják, hogy a szobrok mit ábrázolnak, s észrevételeiket az vezetők feljegyzik. Az a csapat nyer, amelyik a legjobban megközelítette a valóságot.


Más változatban: Lehet a város ismertebb szobrait is utánozni. Ebben az esetben azt kell kitalálni, hogy a játékosok melyik szobrot utánozták? Szoborcsoportokkal is lehet próbálkozni!

Játék információk

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: teszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Milyen szobor ez? nyomtatása Milyen szobor ez? egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Mindenki gondol egy számra, pl. 14 megduplázza, 28 74-et hozzáad, 102 elfelezi, 51 levonja a gondolt számot: 37
Játék információk

Tipus: gondolkodtató gondolkodtató RSS csatorna gondolkodtató nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): nem szükséges
Játék: Mindenkinek 37 van nyomtatása Mindenkinek 37 van egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

42 jobb szám -aki ismeri a Galaxis útikalauz stopposoknak-ot tudja mire gondolok!
2011-01-08 00:31:53
öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Mindenkinek adunk két korongot és elmondjuk, hogy most megpróbáljuk elkészíteni a csoport életmérlegét. Megkérjük a résztvevőket arra, hogy idézzék fel életük nagyon nehéz, szomorú eseményét, amikor elkeseredettek voltak és nagyon rosszul érezték magukat. Ha ez megvan, akkor idézzék fel azt az eseményt, amikor elégedett voltak és jól érezték magukat. Ha ez is megvan, akkor ki-ki elhelyezetheti a korongokat a mérleg serpenyőjében. Mindenkinek két korongja van. Ha úgy gondolja, hogy a rossz dominált, akkor csak oda helyezi el a korongot, ha úgy gondolja, hogy a jó, akkor csak oda helyezi el a korongot. Ha a mérlegkészítésnek az a végeredménye, hogy ezek az események kiegyenlítették egymást, akkor a mérleg egyik és másik serpenyőjébe is elhelyez egy-egy korongot. Mikor mindenki készen van, akkor megpróbáljuk értelmezni a csoport életmérlegén látottakat. Ha a rossz oldalra billen el, akkor szerencsés rámutatni arra, hogy miért is alakulhatott ez így, mit tudunk tenni a hangulat, az értelmezés javítása érdekében. Ha kiegyenlítődött a két oldal, akkor ennek pozitívumait emeljük ki, s ha a pozitív a több, akkor rámutatunk az időskori bölcsesség és megelégedettség, a megharcolt krízisek erőt és önismeretet adó voltára. Természetesen az is része e mérlegkészítésnek, hogy aki szívesen beszél arról, hogy mi volt a jó érzést, elégedettséget kiváltó esemény az életében, az meg tudja ezt osztani a többiekkel, s szintúgy a szomorúság vagy rossz érzések kimondására is alkalmat kínálunk. A csoportvezető fokozott figyelmet fordít arra, hogy kiemelje, a "megharcolt krízisek" erőt adnak a továbbiak feldolgozásához is.
Játék információk

Célkitűzés: A múltbeli élmények felidézésével és átgondolásával valamiféle mérleget készíteni a jó és a rossz életeseményekről, támogatni az integrációt, az élettel való elégedettség megfogalmazását, vagy rámutatni a változásokra, arra, hogy a rossz élmények feldolgozása elősegítheti a krízisek utáni egyensúly kialakulását. Abban is segíthet az életesemények felidézése, hogy felszínre hozza azt, hogy mindenkinek voltak az életében jobb és rosszabb események, a rosszabb emlékek nyomása alóli felszabadulás feszültséget, elkeseredettséget csökkentő hatású. Az egyszer "fenn" és egyszer "lenn" élethelyzetekre való rálátás a feldolgozáshoz is hozzájárul.

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Egy mágneses tábla, ahol el lehet helyezni legalább kétféle színű színes korongokat, vagy egyszerű számolókorongok, melyeknek egyik oldala kék, a másik oldala piros. Egy nagy csomagolópapíron felrajzolhatunk egy mérleget is két serpenyővel, amelyben majd ki-ki elhelyezi a maga korongjait. A korong piros oldala a pozitív és kellemes élményeket jelképezi, a kék a rosszabbakat, az elégedetlenséget fejezi ki.
Játék: Mint a hinta, leng az inga nyomtatása Mint a hinta, leng az inga egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játékvezető egy szót mond, a játékosok pedig igyekeznek egymást megelőzve olyan népdalt, vagy nótát mondani, amelyben a vezető részéről választott szó szerepel.
A vezető például "csikót" mond, a megfelelő nóta pl. a "Sárga a csikó..." kezdetű nóta lehetne. Aki leggyorsabban válaszol, jó pontot kaphat.


Más változatban: Megoldható úgy is, hogy a megjelölt szavaknak megfelelő nótacímeket a játékosok cédulára írják s a játék végén beadják. Ebben az esetben minden szó után rövid gondolkodási időt kell hagyni. Egy szónak esetleg több nóta is megfelelhet.
A játék nemcsak nótákkal, hanem költeményekkel is játszható.

Játék információk

Tipus: népi népi RSS csatorna népi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges.
Játék: Miről szóljon a nóta? nyomtatása Miről szóljon a nóta? egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Valakinek bekötjük a szemét, és leültetjük az asztal mellé. Az asztalra különböző folyadékokat sorakoztatunk: tej, víz, kóla, kávé, tea, málnaszörp, stb.
A bekötött szemű játékossal végigkóstoltatjuk az italokat. Teljes mértékben cserbenhagyja közben az ízlelőszerve, a kávét rövidesen teának, a teát tejnek és a málnaszörpöt víznek érzi.
Játék információk

Tipus: érzékszerv fejlesztő érzékszerv fejlesztő RSS csatorna érzékszerv fejlesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): kendő, asztal, tej, víz, kóla, kávé, tea, málnaszörp, stb.
Játék: Mit iszunk? nyomtatása Mit iszunk? egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Anélkül, hogy a játékosok látnák a szöveget, mindenki húz a szituációkból. Elolvassa és elgondolkodik azon, hogy mit tenne, ha ez az esemény bekövetkezne az életében. Sorban mindenki elmondja maximum három perc alatt, hogy ő mit tenne, majd újabb pár percig ezt véleményezheti valaki a csoportból. Ha vannak olyan szituációk, melyek jobban megmozgatják a résztvevők fantáziáját, akkor hosszabban is időzhetünk az esemény megbeszélésénél.
Játék információk

Célkitűzés: Az áldozattá válást, a bűnmegelőzést is hatékonyabban tudja szolgálni egy-egy veszélyes szituáció feldolgozása, mint ha csak elmondjuk, hogy mi a teendő, akkor, ha például ismeretlenek akarnak valamilyen indokkal bejönni a lakásba. Arra is jó mintát ad ez a beszélgetés, hogy megbeszéljük a cselekvési lehetőségek sokféleségét.

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Kis kartonlapokra jól olvashatóan különböző szituációkat írunk a megszokottaktól, mindennapiaktól eltérő eseményekkel. Ezekből lehetőleg annyi legyen, ahányan a csoportban vannak. Példák a helyzetek, szituációk leírására: "Hallod a rádióban, hogy a szerencsejátékon 10 milliót nyertél.", "Hazamész, és a lakásod előtt egy nagy csomag van, amelynek a tartalma ismeretlen számodra, de a címzett Te vagy.", "Készülsz a születésnapod megünneplésére, és ebből az alkalomból nagyon szeretnéd felvenni a kapcsolatot a régi iskolatársaiddal.", "Váratlanul örököltél egy kétszobás házat a folyóparton, de se pénzed, se energiád nincs ahhoz, hogy rendbe hozd, noha szívesen használnád.", "Becsöngetnek a lakásodba ismeretlenek, és azt mondják, hogy a Nyugdíjfolyósító intézettől jöttek, hozzák a nyugdíj kiegészítést." (Ez a "becsöngetés" eléggé sokféle módon variálható, s felhasználható arra is, hogy a szükséges óvatosságot megbeszéljük a csoportban!) "Levelet kapsz egy rég nem látott fiatal ismerősödtől, hogy egy pár napig szeretne nálad lakni.", "Meghívót kapsz egy nagy családi, rokoni találkozóra.", "Esküvőre vagy hivatalos.", "Hazamész, és látod, hogy miközben nem voltál otthon, ismeretlenek feltörték a lakásodat.", "Találsz egy pénztárcát az utcán, egy húszezer forintos van benne és némi aprópénz."
Játék: Mit tennék? nyomtatása Mit tennék? egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Egyenként mondják el a résztvevők a nevüket, hozzátéve azt, hogy ki mit tud a névről. Ha több azonos keresztnevű van a csoportban, megkérhetjük őket, hogy üljenek egymás mellé, s arra is, hogy tegyenek kiegészítést az elsőre elmondott név magyarázathoz. Ha valaki semmit nem tud mondani a nevéről, megkeressük az utónévkönyvben és felolvassuk. Ki lehet egészíteni azzal, hogy az elhangzott név becéző formáit vagy változatait is összegyűjtjük, s ezt a kiegészítést a többiek is megtehetik. Például az Erzsébet lehet Böbe, Bözsi, Zsóka és még kevésbé ismert változatai is lehetnek. Szó eshet arról, hogy ha a családban több ugyanolyan keresztnevű volt, akkor kialakult-e a megkülönböztető megszólítás állandó formája. Ezzel a játékkal kicsit "továbblépünk" a bemutatkozásban. A játékvezetőnek viszont fontos ügyelnie arra, hogy a "bőbeszédűek" ne vegyék el az időt a "szótlanoktól".
A beszélgetést egy második körben ki lehet egészíteni azzal, hogy ki mit tud a névadásának, keresztelésének történetéről. Volt-e valami a családi legendáriumban, ami az ő nevével kapcsolatos történet, vagy valami babona, ami miatt pont ezt a nevet adták. Arról is lehet szót ejteni, hogy ki mennyire "elégedett" a nevével, mennyire szereti azt, vagy milyen, nem a keresztnevéhez kapcsolódó megszólításokkal találkozott az élete folyamán, ezek közül mi volt "kedves" a fülének, s mi volt az, amit nem szeretett. A ragadványnevek is szóba kerülhetnek.
Ezt a játékot olyan csoportokba szerencsés behozni, ahol lehet, hogy ismerik egymást, tudják egymás nevét, de felületesen és különben sem gyakran beszélgetnek.
Játék információk

Célkitűzés: Beszélgetés kezdeményezése arról, hogy ki mit tud a nevének jelentéséről, eredetéről.

Tipus: ismerkedős ismerkedős RSS csatorna ismerkedős nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Ladó János: Magyar utónévkönyv, Akadémia Kiadó, Budapest, 1972.
Játék: Mit tudsz a nevedről? nyomtatása Mit tudsz a nevedről? egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

Viktória: Viktóriának a görögök istennőasszonyát hívták. 13 becézése van. Viktória jelentése: Győzelem. Jele: 2 ujjunkat felmutatjuk.
2010-07-28 11:19:39
öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Az indulók felállnak a rajtvonalra. a célvonal 10-15 méternyire van. Minden induló 3-3 üres konzervdobozt (vagy féltéglát, de legjobb, ha deszkából előre fűrészelünk megfelelő méretű kis lapokat) kap. Adott jelre ezeken lépegetve kell a célvonal felé elindulniuk, anélkül, hogy lábuk a földet érintené. A játékosok tehát a rajtvonalban felállnak két dobozra, majd indításkor a harmadikat maguk elé a földre téve, egyik lábukkal arra lépnek, a felszabadult dobozt pedig felemelve, maguk elé teszik és így tovább. Akinek földet ér a keze vagy a lába, elölről kell kezdenie.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: teszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Minden induló 3-3 üres konzervdobozt (vagy féltéglát, de legjobb, ha deszkából előre fűrészelünk megfelelő méretű kis lapokat)
Játék: Mocsárjárás nyomtatása Mocsárjárás egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.