» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Ki hiányzik?
A játékosok körben ülnek, és becsukják a sze [...]
Repül a közmondás
A játékosok körbeállnak vagy ülnek, a vezető [...]
Mozdítsd ki a társad!
A játéknak több variációja ismeretes: Aligát [...]
A halottvigyázó
A lámpát eloltják, csak egy gyertya világít. [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: A játékosok körbeülnek. Az egyik mond egy tárgyat (pl.: gépkocsi). A következő folytatja: a gépkocsiról nekem a bütykös főtengely jut az eszembe, és így tovább. Ha a következőnek semmi sem jut az eszébe, amíg háromig számolnak, kiesik vagy zálogot ad.
Játék információk

Tipus: memóriafejlesztő memóriafejlesztő RSS csatorna memóriafejlesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): nem szükséges
Játék: Mi jut eszedbe erről? nyomtatása Mi jut eszedbe erről? egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

Nem rossz játék
2009-07-15 13:43:04
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játékosok körben ülnek. Az első játékos mond egy szót, a második pedig egy olyan szót, ami az elsőről - tetszőleges gondolattársítással - eszébe jutott. Két csavar van benne. Az egyik az idő: a játékvezető ellenőrzi, hogy egy bizonyos előre megállapított időtartamnál (3-5 másodperc) ne lehessen tovább gondolkozni, aki addig nem tud mondani semmit, kiesik (vagy elveszít egy életet). A másik: vitatni lehet az asszociáció "jogosságát", azaz ha a játékostársak úgy érzik, hogy az adott szó semmilyen kapcsolatban nincs az előzővel, akkor ezt jelezhetik (pl. kézfeltartással), és az érintettnek meg kell magyaráznia, hogyan jutott eszébe az a szó az előzőről. Ha a magyarázat nem hihető, elveszít egy életet, ellenkező esetben a "vádló" veszít el egyet (vagy kiesik). A játékosoknak lehet egy vagy három életük, az nyer, aki legtovább benn marad.
Játék információk

Célkitűzés: Gondolkodást, koncentrációt serkentő, némi fantáziát igénylő egyszerű asszociációs játék.

Tipus: gondolkodtató gondolkodtató RSS csatorna gondolkodtató nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem kell hozzá.
Játék: Mi jut eszedbe? nyomtatása Mi jut eszedbe? egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A pedagógus azt a javaslatot teszi a gyermekeknek, hogy képzeljék el először, hogy valamilyen állattá, másodszor valamilyen növénnyé, har­madszor valamilyen bútordarabbá, negyedszer valamilyen természeti jelenséggé, ötödször valamilyen fogalommá változnak. Sorban minden egyes elképzelési feladatban egyenként mutatják be a gyermekek és személyesítik meg a tárgyakat, növényeket, természeti jelenségeket stb.
Csak mozgásban fejezhetik ki azt, mivé alakultak, a többiek kitalálják. Aki a megszemélyesítést vagy az átalakulást nem tudta kitalálhatóvá formálni, annak egy új elemet kell bemutatnia az ábrázolt helyzetben. A megbeszélésben mindenki elmondja, miért választotta az adott elemeket magának.
Játék információk

Tipus: ismerkedős ismerkedős RSS csatorna ismerkedős nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Mi lenne, ha?  nyomtatása Mi lenne, ha?  egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

2018-06-12 07:26:37
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A bőrünk igen fontos érzékszervünk. Érzékeljük a hideget, a forrót, de nagyon sok minden be is azonosítható tapintás segítségével. Az évek során meg is jegyezzük ezeket az impulzusokat emlékeinkkel összekapcsolva. A tésztagyúrásnál, például kalácssütésnél nem használok mérleget, mert az ujjaimmal érzem azt a tésztaminőséget, amit a nagymamám adott a kezembe, amikor még ő dagasztotta a kalácsot. Mindannyiunknak vannak emlékei, tapintással, simogatással sok mindent meg tudunk állapítani. Mindenki húnyja be a szemét. Ebben a letakart kosárban legalább húszféle dolog van, körbeviszem, és mindenki keressen benne legalább egy olyan dolgot, amit tapintással felismer. Ezt jegyezze meg, majd sorban, mindenki elmond egyet a kitapintott tárgyak közül. Próbáljuk meg nem elismételni az előttünk már elmondottat. A második körben kitesszük az asztalra a kosár egész tartalmát, körbeálljuk, megnézzük, sőt most nyitott szemmel is kézbe vesszük, megtapogatjuk. Ezután az anyagok, tárgyak visszakerülnek a kosárba, és mindenki megfog egyet közülük, de csukott szemmel. A tárgyat kézbe veszi, kitapogatja, megpróbálja felismerni, s csak a felismerés és megnevezés után veszi ki a tárgyat a kosárból és mutatja meg a többieknek. Nem kell visszarakni, a kivett tárgyat kezében tartja továbbra is, most már nyitott szemmel nézegeti, tapogatja. Mikor mindenkinek a kezében van már egy tárgy anyag, vagy valami, akkor megbeszéljük, hogy kit mi segített a felismerésben, majd azt is, hogy a tárgyak tapintásakor milyen élmény jutott eszébe. Természetesen ezt csak akkor, ha kedve van élményét megosztani a csoporttal. A tapintásra kiválasztott anyagok, apróbb tárgyak között legyen kő, fa, fém, selyem, bársony, dörzspapír vagy más néven smirgli, gyapjú, szőrme, üveg, gyufásdoboz, műanyag, száraz növény, csonthéjas termések és mindenféle, amit össze tudunk gyűjteni. Arra ügyeljünk, hogy végül mindenkinek legyen a kezében valami, amiről ha akar, tud beszélni. A tárgyak tapintása, kézbevétele az emlékezés elindítója is lehet, sőt a kifejezetten erre felkészítő tréningeken meg is tanulhatjuk a "Reminiscence" vagyis "Emlékezet" csoportok vezetését.
Játék információk

Célkitűzés: Próbára tenni a tapintást, a bőrünkkel való érzékelést, s megjegyezni, hogy mit fogtunk a kezünkbe.

Tipus: érzékszerv fejlesztő érzékszerv fejlesztő RSS csatorna érzékszerv fejlesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Eléggé sokféle anyag, apró, ám különböző anyagból készült tárgyak és egy tál vagy kosár, amelyben ezeket letakarva elhelyezzük.
Játék: Mi van a kosárban? nyomtatása Mi van a kosárban? egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Az osztályfőnök elmondja, hogy a ház egyik oldalán az iskolával kapcsolatos örömök, jó dolgok vannak, a másik oldalán mindaz, ami problémát, gondot jelent, amit a gyerekek szeretnének megváltoztatni. Az osztály tagjai teleírják a ház mindkét felét, utána közösen megbeszélik a leírtakat. Azokat a problémákat, amelyek gyakran konfliktusok forrásai, kiemelik, megvitatják. Ha olyan téma kerül felszínre, amely az osztályfőnökön és a gyerekeken kívül más személyt is érint, őket is hívjuk meg a megbeszélésre.
Játék információk

Pedagógiai javaslat: Szükségletek tisztázása, ötletek gyűjtése a megoldásra, kiválasztás a javaslatok közül, a tennivalók elosztása, kipróbálás és értékelés.

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: alsósok
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Egy csomagolópapír, amelyre egy kettéosztott ház körvonalait rajzolták, filctollak.
Játék: Mi van a tető alatt? nyomtatása Mi van a tető alatt? egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A résztvevőknek papírt és ceruzát adunk. A játékvezető kérdésére mindenki igyekszik jellegzetes választ adni. A kérdéseket úgy kell föltenni, hogy a válaszok alapján föl lehessen ismerni a válaszadót. A játékvezető a név nélküli cédulákat összegyűjtve egyenként fölolvassa a válaszokat. A résztvevőknek ki kell találni, hogy kitől származik az adott válasz. pl. Politikusként min próbálnál meg legelőször változtatni? Hol énekelsz a legszívesebben?
Játék információk

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): papír, ceruza
Játék: Mi van emögött elrejtve? nyomtatása Mi van emögött elrejtve? egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A képeket kitesszük a földre, a kör közepére vagy egy asztalra, amit beállítottunk a kör közepére. Lehetőleg ne takarják egymást a képek, jól látható mindegyik. Arra kérjük a résztvevőket, hogy nézzék meg mindegyiket alaposan, esetleg járjunk körbe, hogy jobban lássa mindegyik képet minden résztvevő. Ha már megnézték, válasszanak ki egyet, ami a leginkább "megszólította", vagy leginkább "gondolatébresztő" volt számára. De ne vegye még kézbe a kiválasztott képet, csak jegyezze meg, hogy melyikre esett a választása. Mikor már mindenkinek megvan a számára fontos kép, akkor leülünk. Egyvalaki kézbe veszi a maga választotta képet, körbemutatja a többieknek és egyes szám első személyben mondja:
- "Ez a kép azért fontos nekem, mert ...",
vagyis elmond valamit magáról a csoportnak a kép kézbevétele és körbemutatása kapcsán. Ha meghallgattuk, visszateszi a képet, mert lehet, hogy másvalaki ugyanazt fogja választani, de neki valószínűleg más miatt lesz fontos ugyanaz a kép.
Ha mindenki választott, lehet egy kicsit beszélgetni arról, hogy mi volt a meglepő vagy érdekes ebben a képválasztásban, mennyire kerültünk egymáshoz közelebb, mi az, amire ebből a körből később is emlékezni fogunk.
Játék információk

Célkitűzés: A képek spontán választásával lehetőséget kínálunk valami személyes gondolat, élmény megfogalmazására, az önfeltárásra.

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): A játékhoz felhasználható a különböző tréningeken használt sematikus rajzokat tartalmazó sorozat, de vannak erre a célra fényképgyűjtemények is. Ha ezekhez nem jutunk hozzá, ki lehet alakítani egy saját gyűjteményt régi falinaptárakból, reprodukciókból vagy máshonnan. De a tarot-kártya lapjai is használhatók erre a célra, ahol szimbólumokat, jelképeket találunk.
Játék: Miért fontos nekem ez a kép nyomtatása Miért fontos nekem ez a kép egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A gyermek kiválaszt egy nevet magának, vagy megtartja saját nevét, ha kívánja. Egy-egy történetet mond el mindenki a kiscsoportban, amely az illető személyt mutatja be. Olyan önbemutatást kérünk e személy történeteként, amelyben csak azt szabad elmondani, amilyenné a gyermek változni, válni szeretne. PI. "Judit leszek"..."Judit már 14 éves, van is egy jó fej barátja"... stb.
A vágyott "Én" és az "Énideál" tartalmát ismerhetjük meg az így szőtt történetekből. A játék kiegészíthető azzal is. hogy a választott személyről elmond egy nagyon jellemző történetet. Pl. "Judittal egyszer az történt, hogy...". A játék felső tagozatban, különösen 12-14 éves korban kedvelt, ekkor célszerű alkalmazni. A kamaszok nagyon jól tudnak szórakozni egymás történetein, és maguk sem veszik észre, milyen sokat "dolgoznak" eközben az énideál és az életminta kialakításán. Önismeret-fejlesztő hatása kiváló.
Játék információk

Tipus: ismerkedős ismerkedős RSS csatorna ismerkedős nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: 12 év felett
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Milyen szeretnék lenni...? nyomtatása Milyen szeretnék lenni...? egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.