» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Mi van emögött elrejtve?
A résztvevőknek papírt és ceruzát adunk. A j [...]
Tik-Tak
A játékosok körben ülnek. A játékvezető tő [...]
Trónfosztott király
Kinevezünk a gyerekek közül egy játékost kir [...]
Seprűs táncverseny
A versenyző táncospárok annak rendje módja sze [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: Egy területet (60 cm széles) kijelölünk krétával a szoba közepén hosszában. Egy másik vonalat rajzolunk a faltól 1 méter távolságra. A gyerekeket két csoportra osztjuk, és mindkét csoport feláll a szoba két végére, a leválasztott területre. Egy cserkészvezető le-fel sétál középen, maga előtt tolva egy széket. Ez a szék a célpont, és a játék lényege, hogy a labdával célozzák a széket úgy, hogy hátat fordítanak a széknek, és a két lábuk között lőnek. A csoportok egy-egy labdát kapnak, a pontozás a következő: 1 pont a szék eltalálásáért, 1 pont levonás, ha a cserkészvezetőt találják el, 2 pont jár, ha a szék lábai közé találnak.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: alsósok
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): egy vagy két műanyag labda, kréta, szék
Játék: Alsólövés nyomtatása Alsólövés egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

Ez cserkészjáték? Mekt én cserkész vagyok de ezzel még sosem találkoztam.
2010-05-04 19:29:47
öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Lapértékek: á 11, X 10, k 4, f 3, a 2, többi 0. Adu alsó 20, adu 9 14 pont. Utolsó ütés 10. (Adus játékban 162, adu nélküliben 130 pont van.)
Kettesben játszva 8-8 lapot osztunk, a következő lesz az adu, majd még 4-4 lapot osztunk, ezek csukva maradnak az asztalon. Végül a maradék csomag aljáról az osztó ismét felüt egy lapot, ezt nyitva a maradék lapok tetejére, az adut szintén nyitva a maradék lapok alá helyezi. Ez a talon. Hármasban játszva 6-6 lap, adu felütése, 3-3 lap csukva.
Osztás után 8/6 lapból adura kell licitálni. Először a talon alatti, eredeti színre licitálnak. Ha a felvevő BEMEGYEK jellel vállalja, ez az adu. Ha passzol, az osztó bemehet; ha mindketten passzolnak, új adu vállalható, a következő sorrendben: Z, T, P, M, S (szanzadu, a legerősebb). A felvevő az eredetitől eltérő bármelyik színt bemondhatja vagy passzolhat. (Példa: eredeti szín P, két passz után a felvevő T-öt mond; az osztó vagy passzol, akkor T az adu, vagy erősebb színt mond, M-ot vagy S-t. Ha az eredeti szín lepasszolása után is két passz következik, újra osztunk.) Ezután felveszik a csukott lapokat (12/9 lapjuk lesz), ekkor siberelni lehet, ha az eredeti szín lett az adu, és a talon feletti lap is adu vagy ász. Ekkor a felvevő, vagy ha neki nem sikerül, az osztó a kezében levő A7-essel kicserélheti kicserélheti az alsó adut, és a felső adut is elviheti. (Ha 7 van az asztalon, akkor 8-assal, ha 7 és 8 is az asztalon van, a 9-essel lehet siberelni.) Ahány lapot sibereltünk, annyit letakarva be kell tenni a talonba.

Bemondások: összefüggéseket és figurákat lehet bemondani.
Az összefüggések a kézben vannak:
- Béla kassza: Ak és Af együtt 20 terc: 3 egymás utáni egyszínű lap 20
- kvart: 4 egymás utáni egyszínű lap 50
- kvint: 5 egymás utáni egyszínű lap 100
- szekszt: 6 egymás utáni egyszínű lap 100
- szept: 7 egymás utáni egyszínű lap 100
- okt: 8 egymás utáni egyszínű lap 100
- vannak: 4 azonos értékű lap 80 pont

Ha egyszerre mindkét játékosnak ugyanolyan összefüggés van a kezében, akkor a nagyobb számértékű vagy az adu érvényteleníti a másikat. Az erősebb összefüggés lerombolja az ellenfél összes összefüggését, viszont érvényesíti a többi saját összefüggést. Ha A-nak k-ig terjedő kvint és terc van, B-nek pedig k-ig terjedő kvart és terc, akkor B összefüggései érvénytelenek, viszont A terce érvényes. A Béla kassza kétszeresére emeli a játék értékét.

A figurákat a játék során kell megcsinálni:
- tulétroá: Aa, 9 és 7 hazavitele 2
- család: Aá, k f hazavitele 2
- abszolút: legalább 82, S játéknál 60 pont 3
- negyvennégyes: 4 ász hazavitele 4
- százas: 100, S játéknál 80 pont ütésekkel 4
- kétszázas: 100, S játéknál 180 pont összefüggésekkel és ütésekkel 4
- ultimó: utolsó ütés A7-essel 5
- összes adu: 7 és 8 kivételével minden adu hazavitele 6
- volát: minden ütés 10
- betli: egyetlen ütés sem 10 egység

A figurákat kontrázni, rekontrázni stb. lehet.nAbszolút és százas csak kézből (az első 8/6 lapból) mondható.nCsendes összefüggés vagy figura nincs.

Lejátszás:
Színre szín adása, színhiánynál adu kötelező, de a felülütés nem.
Lejátszás közbeni bemondás a GYERÜNK. Akkor mondható, ha figurát nem mondtak be; a második híváskor vagy a második kártya adásakor az ellenfelet megadásra
szólítja fel. Ha nem adja fel, a játék kontrázva számít. Visszahívható azonban a NEM MEGYÜNK ÉS GYERÜNK bemondással (rekontra).


Más változatban: Az Alsós játékról a Wikipédián.

Játék információk

Célkitűzés: Cél bemondásokkal és ütésekkel több pontot elérni.

Tipus: kártyajáték kártyajáték RSS csatorna kártyajáték nyomtatása
Létszám: 2-3 játékos
Kellék(ek): magyar kártya
Játék: Alsós nyomtatása Alsós egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Tulajdonképpen a "Most mutasd meg" egy változata az "Amerikából jöttünk" néven közismert játék is. Itt a játékosok valamilyen foglalkozást, tevékenységet mutogatnak el a többieknek, méghozzá párban. Két játékos kimegy a teremből. Kint megegyeznek abban, hogy mit fognak elmutogatni. Az elmutogatott tevékenységnek két szóból kell állnia, és ennek a két szónak a kezdőbetűit meg is kell mondaniuk a többieknek. A szobába visszamenve azt mondják: "Amerikából jöttünk, híres mesterségünk címere: Á. Gy.", ami mondjuk ebben az esetben, lehet az, hogy "állatokat gyógyít". Ezután pantomimszerű mozgással megpróbálják bemutatni az általuk választott tevékenységet. Itt nincsenek olyan egyezményes jelek, mint a klasszikus "Most mutasd meg"-nél, ami persze nem jelenti azt, hogy ne lehetne azokat ennél a játéknál is alkalmazni. Jellemzőbb azonban, hogy egyben, a tartalma felől közelítve (tehát nem szavanként) mutogatják el "mesterségüket". A többiek találgatnak, kérdéseket is tehetnek fel, de erre itt is csak fejrázás vagy bólogatás lehet a válasz. Ha valaki kitalálta, ő mehet ki következőnek. Ehhez választhat magának egy párt a többiek közül, de felválthatja az előző páros egyik tagját is.


Más változatban: Legjobb, ha egy őrs játssza. Ketten kimennek s választanak maguknak egy "mesterséget", mely két szóval fejezhető ki (Például: cipőt tisztítani.) Azután bejönnek s mondják: "Amerikából jöttünk. Mesterségünk címere (itt a két szó kezdőbetűjét mondják): c.t." Azután kézzel-lábbal némán mutatják mesterségüket, most például a cipőtisztítást. Aki a gondolt mesterséget kitalálja, az megy ki, miután maga mellé társat választott. Álljon itt pár ilyen jól bemutatható mesterség: ruhát kefélni, gombot varrni, kezet mosni, fogat tisztítani, versenyt futni, könyvet olvasni stb.

Játék információk

Célkitűzés: Ez a játék kiváló agytorna, segít feleleveníteni régebbi ismereteket, műveltségelemeket. Nehézségi foka lényegében a feladványok nehézségétől függ.

Tipus: gondolkodtató gondolkodtató RSS csatorna gondolkodtató nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Amerikából jöttünk nyomtatása Amerikából jöttünk egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

Ezt mi is játszottuk
2012-03-12 17:18:38
Ezt mi is játszottuk
2012-03-12 17:17:49
öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Emlékezni korábbi énünkre, bemutatni magunkat a csoportnak, azt, amikor még gyerekek voltunk, vagy fiatalok, vagy mások, mint most. Végül is, a bemutatkozásnak az is hozadéka, hogy az önazonosság, az integritás megerősödjék a csoporttagokban.
A gyerekkor felidézése amúgy is jól alkalmazható, hiszen a rövid távú memória hanyatlása mellett a hosszú távra tekintő emlékezet sok mindent megőriz. Vannak, akik szívesen és könnyen mesélnek magukról, vannak, akik nehezebben. Éppen ezért szerencsés, ha úgy kezdjük a történeteket, hogy megállapodunk az egy mesélőre jutó időben, ami nem több, mint három perc. Jó, ha van óra, így tudjuk figyelmeztetni a bőbeszédűeket, hogy másnak is szeretnénk a történetét meghallgatni. A sorrend megállapítása történhet úgy, hogy kis kártyákon lévő számokat húzunk, vagy úgy, hogy mindenki kap egy számot, egyszerűen, sorban, de a szám megjegyzése után helycsere jön, így mindenki szót kap, de mégis, hol a kör egyik oldaláról, hol máshonnan kapja meg valaki a szót. Azt is meg lehet oldani, hogy egészen egyszerűen sorba megyünk, de például jó, ha van egy jelképes tárgy, amit a mesélő a kezében tart, s ha lejárt az ideje tovább adja a következőnek. Ilyen volt a kagyló Golding: A legyek ura regényében. Ezek után megbeszéljük, hogy kiválaszt mindenki a gyerekkorából egy történetet, amit érdekesnek tart és hajlandó megosztani a csoporttal.
Beszélhetünk arról is, hogy ki hogyan vélekedik arról, hogy hány éves korig gyerek valaki, s mikortól már nem az. Ha létrejön a megegyezés a korhatárra vonatkozóan, jöhetnek a történetek. A lassabban, nehezebben mesélőnek kérdésekkel segíthet a játékvezető.
Játék információk

Célkitűzés: Emlékezni korábbi énünkre, bemutatni magunkat a csoportnak, azt, amikor még gyerekek voltunk, vagy fiatalok, vagy mások, mint most. Végül is, a bemutatkozásnak az is hozadéka, hogy az önazonosság, az integritás megerősödjék a csoporttagokban.

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): nincs
Játék: Amikor én még... nyomtatása Amikor én még... egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A két-két játékosnak a vonal mögött kell elhelyezkedni a pálya két végén. A játékot lehet állva, illetve széken ülve is játszani. A csapatoknak játékosonként három-három azonos színű labdája van, ezekkel kell a papíron játszott amőba játékhoz hasonlóan az amőbát kigurítani.
Először a egyik csapat első tagja gurít, majd a másik csapat első tagja gurít. Ezt követően az első csapat második játékosa, majd a másik csapat második játékosa gurít.
A játékosok mindig ebben a sorrendben követik egymást.
A játék addig tart, míg valamelyik csapat az amőbát kigurítja, vagy ameddig az összes labdát elgurítják.
Amőbához három egyforma színű labdának kell egymás melletti kockában vízszintesen, függőlegesen vagy átlósan elhelyezkedni. Szabályos amőbához egy kockában egy labda helyezkedhet el.
Játék információk

Célkitűzés: A játék a mozgáskoordinációt és a kombinatív gondolkodást segíti. Előnye, hogy mozgásukban akadályozott idősek is tudják játszani.

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: A játékhoz kétszer két fős csapat szükséges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Az amőba játékhoz szükséges pályát tornateremben vagy udvaron (sima felületen) kell felfesteni vagy felragasztani. Az amőbapálya mérete 2 m x 2 m, a kockák mérete 10 cm x 10 cm. A pálya két végén, a pályától 120 cm-re kell a pályával azonos hosszúságú vonalat festeni. A játékot 6 db piros és 6 db kék kisméretű (9 cm-es) labdával játsszuk.
Játék: Amőba nyomtatása Amőba egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játékosok felváltva helyeznek egy-egy jelet a tábla valamelyik, még üres négyzetébe; mindenki a saját jelével játszik. (A leggyakoribb jelek az X és az O, de másmilyenek is használhatók.) Az nyer, akinek sikerül saját jeleiből ötöt egyenes vonalban - vízszintesen, függőlegesen vagy ferdén - egymás mellé helyeznie. (Öt és négy a leggyakoribb értékek. Hárommal, illetve ötnél nagyobb számokkal is játszhatunk.)
Hárman vagy többen is játszhatnak; ez esetben a sokféle jel miatt az állás nehezen áttekinthetővé válhat, ezért célszerű különböző színekkel játszani.
A(z) Amőba (gomoko, gomoku) játék online is játszható itt!


Más változatban:
Ugrálós amőba
Ezt a játékot a tik-tak-tóéval megegyező táblán játssza két játékos, három-három bábuval. Először elhelyezik ezeket, felváltva egy-egy mezőre, arra törekedve, hogy hármat egy sorba állíthassanak. Ha ez nem sikerült, ugrálni kezdenek: felváltva felveszik egy-egy figurájukat, és a tábla egyik üres mezőjére teszik. Az nyer, akinek először sikerül sorbarakni bábuit.

Térbeli amőba
A játékot speciális "táblán" kell játszani: többszintes, polcszerű emelvényen, amelynek minden szintje egy-egy négyzetrácsot tartalmaz.
A tábla kocka alakú, vagyis a négyzetrácsok annyi sorból és oszlopból állnak, ahány emelet van. (Ilyen felszerelést időnként lehet kapni a játékboltokban.) Alul egy ilyen polc vázlata látható, sarka felől nézve. Számok jelölik az emeletet, kisbetűk az oszlopot, nagyok a sort.
A játékosok felváltva helyezik figuráikat valamelyik mezőre; céljuk a tábla két szélét összekötő - 3 * 3 * 3 mezős táblán három, 4 * 4 * 4 mezősön négy bábuból álló - sort kialakítani. Ez többféleképpen lehetséges; az 1aA mezőtől például építhetünk sort az 1cA, 1aC, 1cC mezőkig - azonos emeleten maradva -, valamint a 3aA, 3cA, 3aC, 3cC mezőkig, mindhárom emeletet érintve. A játék ugrálós változatát is kipróbálhatjuk.

3 ooo
  ooo
 ooo

2 ooo
  ooo
 ooo

1 oooC
  oooB
 oooA
abc

Játék információk

Célkitűzés: Az amőba a legismertebb és legegyszerűbb táblás játékok egyike. Általában négyzetrácsos papíron játsszák; a négyzetháló mérete lehet egyenlő a rendelkezésre álló papír méretével, de kisebb terület is kijelölhető.

online játék Online is játszható!

Tipus: táblás-társasjáték táblás-társasjáték RSS csatorna táblás-társasjáték nyomtatása
Létszám: 2 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Négyzetrácsos papír
Játék: Amőba (gomoko, gomoku) nyomtatása Amőba (gomoko, gomoku) egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Az anagrammajátékok legkedveltebb változata a névanagramma. Ennek lényege: valakinek a teljes nevéből olyan szót, szókapcsolatot vagy mondatot kell összemesterkedni, amely a kiválasztott névnek valamennyi betűjét tartalmazza, s legalább egy kicsit jellemző is a név viselőjére, illetőleg kapcsolatba hozható vele. A hosszú és rövid magánhangzókat nem kell megkülönböztetni, és a kettős mássalhangzókat szét lehet választani. Egy jól sikerült példa: "s arcod lázban - Balczó András"
Játék információk

Tipus: memóriafejlesztő memóriafejlesztő RSS csatorna memóriafejlesztő nyomtatása
Játék: Anagrammák nyomtatása Anagrammák egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

ez a vidámparki árus nagyon profi... ugyi vagy
2011-02-25 11:27:00
Vidámparki árus
2010-03-25 22:25:16
Már Durva kis pár.
2009-05-31 11:47:37
Murvai Kis Árpád
2009-03-11 15:28:06
öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Két három méter hosszú kötelet egy nehéz súlyhoz vagy kőhöz kötünk, esetleg sátorcövekkel a földhöz erősítünk. Két játékos (az egyik kergető, másik a csalogató) lazán fogja a kötelek végét. A csalogató egy kaviccsal teli skatulyát zörget, a kergető pedig egy kitömött zsákkal igyekszik oldalba találni a középpont körül szaladó csalogatót. Mindkettőnek természetesen be van kötve a szeme. Futás közben vigyázni kell, hogy a távolság mindig egyforma legyen a középponttól.
Játék információk

Tipus: érzékszerv fejlesztő érzékszerv fejlesztő RSS csatorna érzékszerv fejlesztő nyomtatása
Létszám: 2 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Két-három méter hosszú kötél, súlyos kő, kaviccsal teli skatulya, kitömött zsák
Játék: Angol grimbusz nyomtatása Angol grimbusz egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.