» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Kendőejtés
A játékosok két egymást metsző sorban ülnek, [...]
Filléres-játék
Egy-négy játékos kimegy. Amikor az első bejön [...]
Kitalálósdi
A játékvezető a következőket mondja: "Megpill [...]
Mandala
A mandalakészítés a tibeti kultúra része, leh [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: Az egyik játékos elhagyja a termet, a többiek a távollétében kiválasztanak valamilyen melléknevet, pl. "lassú". Amikor a játékos visszatér, a többiek a viselkedésükkel utalnak a melléknév tartalmára (valaki lassan nyújtja neki a kezét, lassan mozognak, lassan beszélnek). Addig tart a játék, amíg az illető ki nem találja a melléknevet.
Játék információk

Tipus: memóriafejlesztő memóriafejlesztő RSS csatorna memóriafejlesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 10-15 perc
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Melléknevek játéka nyomtatása Melléknevek játéka egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Egy széles kört rajzolunk a szoba közepére, amelyben mindenki elfér. Négy egyenlő csapatot alakítunk. Mindegyik csapatnak kijelölünk egy sarkot, és oda a padlóra egy egy méteres kört rajzolunk. Minden csapatból egy tag a körökön kívül helyezkedik el. A csapatoknak a saját sarkukban lévő körbe kell célba dobni. Ha valaki talál, az a csapat megpróbál fél lábon ugrálva, karba tett kézzel a saját sarkában lévő körbe eljutni. Ebben a többi csapat körökön kívül lévő tagjai megakadályozhatják őket úgy, hogy finoman meglökik őket. Az a menekülő, aki elveszti az egyensúlyát, és mindkét lábbal földet ér, annak vissza kell térnie a nagy körbe. Utána tovább folytatódik a célbadobálás. Az a csapat nyer, amelyik legelőször jut teljes létszámmal a körébe.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: alsósok
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): kréta, négy babzsák, vagy célbadobásra alkalmas tárgy
Játék: Menekülés nyomtatása Menekülés egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Minden őrs részt vesz ebben a körversenyben. Az őrs oszlopban áll föl, és a tagok lábát összekötjük a következő módon: az első gyermek bal lábát, a második bal lábával, a második jobb lábát a harmadik jobb lábával, a harmadik bal lábát a negyedik bal lábával.....stb. 30 másodperc áll rendelkezésre, hogy a "RAJT" parancstól elkezdjenek menetelni, olyan gyorsan, ahogyan csak tudnak, körben a szobában. A szoba minden sarkát meg kell érinteniük. Minden megérintett szobasarok után egy pont jár. Majd az őrsök cserélnek. Az a csoport lesz a nyertes, akinek a legtöbb pontja van.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: alsósok
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): 5 db.kötél, vagy ruhadarab, ami elég hosszú ahhoz, hogy két bokát összekössünk
Játék: Menetelési őrület nyomtatása Menetelési őrület egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Csinálunk egy 60-80 méter hosszú és 20 méter széles pályát. A pálya két végén a sarkokba leszúrunk egy-egy botot. A botok közé egy-egy vonalat húzunk (tulajdonképpen a pálya két végén), Az egyik lesz a belső métavonal, a szemben levő meg a külső métavonal. Két csapatot alakítunk.
Sorshúzással eldöntjük, hogy melyik lesz bent, és melyik kint. Amelyik csapat bent lesz, az ütöget, a belső métavonalhoz megy. A kinti csapat a két vonal közötti pályán helyezkedik el. A kint levő csapat kijelöl egy adogatót és három kutyát a saját játékosai közül. Az adogató dobja majd fel a labdát az ütéshez, a három kutya pedig megdob valakit az elütött labdával. Kell egy métaütő és egy kis labda. (Kemény rongy- vagy tömött bőrladba.) A métaütő 50-60 centiméter hosszú bot, egyik vége laposra van faragva, hogy ütni lehessen vele. (A métaütő olyan hosszú lehet, hogy leengedett kezünkbe fogva ne érjen le a földre!)
Elhelyezkednek a csapatok, a bentiek a belső métavonalnál sorakoznak föl, előttük áll az adogató. A kintiek többi játékosa a pályán van, köztük a három kutya is. Az adogató feldobja a labdát, az egyik benti játékos az ütővel igyekszik messzire juttatni. (Két kézre fogja az ütőt, s alulról lendít, vállmagasságban üt.) Ha jó messzire szállt a labda, elhajítja az ütőt, és a külső métavonalig fut és vissza! A kinti játékosok, illetve valamelyik kutya, az elütött labda után iramodik, elcsípi, s megpróbálja megdobni a futót, megdobni csak a kutya dobhatja meg a futót! (Csak egyszer próbálkozhat!)
Ha a kutya eltalálja a futót, a két csapat helyet cserél. A kintiek lesznek a bentiek, s ők állnak a belső métavonalhoz, a bentiek meg a kintiekhez (három kutya, adogató).
Ha nem találják el a futót, akkor a következő benti üt, majd fut. így ütnek, futnak, s ha az egész csapat átfutott és vissza, anélkül hogy valakit is megdobtak volna, megnyerte a menetet, kap egy pontot. Vagyis világos, hogy pontot mindig csak a bentiek szerezhetnek.
Ha egy bentinek nem sikerül az ütés, akkor a belső métavonal mögé áll és vár. A következő belső próbálkozik az ütéssel, s ha sikerül, fut. Ekkor a belső vonalnál várakozó is szaladhat vele együtt! De őt is megdobhatják. Viszont ha nem dobták meg, ér a futás akkor is, ha nem ütött. Több sikertelen ütő is futhat a következő jól ütővel, s ha nem dobják meg valamelyiket, ér a futás.
A kinti csapatnak érdemes úgy elhelyezkednie, hogy a három kutya szétszórtan áll a pályán, a csapat többi tagja meg a végéhez áll, s a labda után fut. Aki elcsípi, a legközelebbi kutyának passzolja, mivel csak a kutya dobhat. A benti csapat ütőjének meg éppen ezért érdemes minél messzebbre elütni a labdát, hiszen annál később szerzik meg. Ha maga elé üti, biztos, hogy kidobják futás közben.
Az adogató rendesen adogasson: ívben a játékos elé kell dobnia a labdát, mert ha laposan vagy túldobja, újra kell hajítania. Jó, ha messzebbről dobja, nehogy eltalálják az ütővel! Az ütő játékos pedig vigyázzon, ki ne csússzon a kezéből az ütő, mert valakit eltalálhat vele!
Aki nem tud jól ütni, az ne játsszon métát! (Lehet külön gyakorolni, mert ha ezt az egyet megtanuljuk, igen jókat játszhatunk!)
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: nagy csoport
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Kemény rongy- vagy tömött bőrladba, métaütő (50-60 centiméter hosszú bot, egyik vége laposra van faragva, hogy ütni lehessen vele), botok
Játék: Méta nyomtatása Méta egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

én egy másik verzióját ismerem, suliban nagyon sokat játsszuk. A pálya jobb széle közepén(1), bal széle közepén(3) és a kettő között, kicsit feljebb(2). Az ütők kinn állnak a pályán kívül, az ütő játékos, miután elütötte,végig kell futnia a pályán úgy, hogy mindegyik várat érinti, majd kifutnia a pályáról, miközben a kapók a labdát megpróbálják a fogójátékosnak visszajuttatni, aki nem mozdulhat kijelölt helyéről. az ütő játékos, ha futás közben úgy gondolja, hogy nem fog beérni, akkor megállhat bármelyik várban, de ha a labdát még akkor elkapják, amikor kint van, kiesik. Ha egy várat elhagyott, már nem léphet vissza. Ha megállt, jön a következő ütőjátékos, amikor az előző továbbmehet, az újnak pedig nem nyújt védelmet foglalt vár. Miután az összes ütőjátékos beért vagy kiesett, a csapatok helyet cserélnek. Ha egy játékos megállás nélkül beér, a csapat 2 pontot kap, ha több körön keresztül, akkor csak 1-et. Mi egy kosárpályán szoktuk játszani, ez elég kicsi jó dobásokhoz, viszont elég nagy hosszú pálya rajzolásához.
2011-04-13 18:31:34
ez jó játék!mi sokszor játszunk ilyet
2010-02-13 15:44:32
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A csoport vezetője, ha szükséges, pontosan elmagyarázza, miként folyik majd a gyakorlat. A "metafora" szót a "hasonlat" értelemben használjuk. Valamilyen valóságot - amit észlelünk, élünk - képben fejezünk ki, pl. "A barátság olyan, mint egy meleg kézfogás" ,"A remény olyan, mint egy rés, melyen keresztül a fény a sötét pincébe nyomul"...
Hogy ne támadjon semmiféle teljesítmény-nyomás senkiben, csoportvezetőnek azt is el kell mondania, hogy nem a metaforák mennyisége a fontos, hanem hogy a képek, amik egyesekben támadnak és feljönnek, valóban szabadon jöhessenek. Az is lehetséges, hogy valakinek egy fogalomhoz semmiféle kép nem ugrik be.
Minden csoporttag kap néhány cédulát és írószert. Először megnevezünk egy fogalmat (Félelem olyan nekem, mint...). 10-15 percben mindnyájan engedjük magunkra hatni a szót és leírjuk a képeket, amelyek beugranak. Ha mindenki végzett, a cédulákat középre helyezzük.
Gyakran célszerű, ellentétes fogalmakhoz keresni metaforákat, ha a valóság teljes szélességét szóba akarjuk hozni (P1. "félelem - bizalom", "igazmondás - hazugság", "istenesség istentelenség").
Ezután a vezető fogja a cédulákat, összekeveri őket, majd felolvassa egyik képet a másik után, lassan és nyugodtan. Vagy esetleg kiosztja és a csoporttagok olvassák fel egymás után.
Ha fogalompárt (pl. félelem-bizalom) választottunk, akkor először az egyik fogalomhoz írt képeket, majd a másikhoz írt képeket olvassuk fel - köztük kis szünettel az utócsengéshez.
Ezután rövid csend, majd osztozás következik a hallottak elmélyüléséhez - nem vita! Ehhez támpontokat a következő kérdések jelenthetnek: Melyik képeket találtam pozitívnak, melyikeket negatívnak?
- Mely képek jelentettek meglepetést? Miért?
- Melyik mások által megfestett képeiben találok önmagamra?
- Melyekben nem?

Ha fogalompárt választottunk, akkor a metaforák keresésénél és megtalálásánál született benyomásokról szóló beszélgetés mindkét képsorral kapcsolatban külön-külön lebonyolítható.
E gyakorlat záradékaként - ha az idő és a csoportban levő bizalom megengedi - szabad, személyes ima következhet.
Játék információk

Célkitűzés: Saját érzéseink és élményvilágunk képszerű kifejezése

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: 6-20 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 20-30 perc
Kellék(ek): papírlapok, írószer
Játék: Metafora- meditáció nyomtatása Metafora- meditáció egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A résztvevők egymás után elmondják magukról a szerintük legfontosabb dolgokat. Mindenki csak annyi ideig beszélhet, amíg kezében el nem alszik a meggyújtott gázgyújtó. Igen nehéz figyelnie a lángra és a mondanivalójára egyszerre. Második körben mindenki azt mondja el, hogy szerinte a többiek mit gondoltak róla, miközben az előbb magáról beszélt. Ekkor már mindenki csak annyi ideig beszélhet, amennyi idő alatt egy normál méretű gyufa elég a kezében.


Más változatban: A játékot úgy is játszhatjuk, hogy egy hosszabb történetet hall­gatnak meg a résztvevők, és annak a lényegét kell összefoglal­niuk a fentebb ismertetett szabályok szerint.

Játék információk

Célkitűzés: beszédkészség és lényegkiemelő képesség fejlesztése stresszhelyzetben

Pedagógiai javaslat: A játék tűzveszélyes!

Tipus: ismerkedős ismerkedős RSS csatorna ismerkedős nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): egy doboz gyufa és egy doboz gázgyújtó (hosszú gyufa), hamutál
Játék: Mi a lényegem? nyomtatása Mi a lényegem? egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Különböző tárgyakat sorba rakunk az asztalon. Egy percig nézik ezt a játékosok, utána kimennek. Néhány helyzeti változtatást eszközölünk a tárgyak között, melyet az egymásután visszatérő játékosoknak kell megállapítaniuk. Helyes feleletenként egy-egy pontot kapnak a játékosok, hibás válasz miatt két pontot veszítenek.
Játék információk

Tipus: memóriafejlesztő memóriafejlesztő RSS csatorna memóriafejlesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Kellék(ek): különböző tárgyak
Játék: Mi a változás? nyomtatása Mi a változás? egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Az őrsvezető a gyermekek elé áll, és pantomin szerűen egy tárgyat mutat be. Aki először kitalálja, az kap egy pontot, és így tovább...
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: alsósok
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Mi ez? nyomtatása Mi ez? egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.