» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Méta
Csinálunk egy 60-80 méter hosszú és 20 méter [...]
Pincér
"Vendéglőbe" (asztalhoz) megy az egyik csapat é [...]
Gyorsasági próba
Egy nagy kört rajzolunk és két gyereket a kör [...]
Ritmuskopogtatás
A játékvezető az asztalon (egy ceruzával vagy [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: Biztosan van a csoportban, aki használta már azt a kifejezést, hogy "megeszem a kalapomat". Mit is jelent ez? Mikor szoktuk mondani? Ezeket, így bemelegítőnek érdemes megbeszélni. A játékban egy-egy tárgyhoz kapcsolódva gyűjtünk olyan szólásokat, közmondásokat, melyben az a tárgy vagy annak szinonimája szerepel. Itt most nem sorba megyünk, hanem jelentkezéssel és bekiabálással. Tehát, ha valakinek gyorsan eszébe jut a kalappal kapcsolatos következő szólás, akkor jelentkezik, és ha a játékvezető rábólintott, már mondja is. Ha úgy tűnik, hogy kifogytunk az ötletekből, akkor meg lehet állni és megbeszélni, hogy mi a jelentéstartalma ezeknek a szólásoknak és melyik volt újdonság bármelyikünk számára. Kis segítségül álljon itt néhány kalappal kapcsolatos szólás: Nem tűzi a kalapja mellé. Egy kalap alá veszi. Félrecsapta a kalapját. Kalapot tett a fejére. (Úrrá lett.) A késsel kapcsolatos mondások is szép számmal vannak. Beletörött a kése. Fél, mint kecske a késtől. Kést üt a szívembe. Nem jó a haragos ember kezébe kést adni. A játékhoz kiegészítésül igen jól használhatók a szólás-, közmondásgyűjtemények. Az is érdekes lehet, ha egy-egy ilyen könyvet könyvtárból kölcsönözve viszünk magunkkal, mert az ismereteinket is gyarapítja egy ilyen gyűjtemény átnézése. A közmondásokkal, szólásokkal kapcsolatban még sok játékváltozatot kitalálhatunk magunk is!
Játék információk

Célkitűzés: Az emlékezet megmozgatása annak segítségével, hogy a tárgyakat látva olyan szólásokat, közmondásokat gyűjtünk, melyekben ezek a tárgyak szerepelnek.

Tipus: memóriafejlesztő memóriafejlesztő RSS csatorna memóriafejlesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem elhagyhatatlan, de színesebbé teszi a játékot, ha beviszünk egy kalapot, egy kést, egy kabátot mint "látható" dolgokat.
Játék: Megeszem a kalapom nyomtatása Megeszem a kalapom egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A szobát elsötétítjük, csak két, egymással szemben álló játékos kezében van égő gyertya. Ez a két játékos a szoba két végéből ünnepélyes lassúsággal indul meg egymás felé, közben állandóan és komolyan egymás szemébe nézve. Amikor egymás közelébe értek, mély meghajlással üdvözlik egymást és az egyik mély hangon meg szólal:
- Meghalt a dalai láma!
A másik erre ugyanilyen hangon válaszol:
- Nyugodjék békében!
Újra meghajolnak s ezzel a játéknak vége. Látszólag nagyon könnyű a feladat, de a valóságban nagy önuralomra van szüksége a két játékosnak, hogy állandóan szembenézve és a többiek derültségétől kísérve komoly tudjon maradni.
Játék információk

Tipus: színjáték színjáték RSS csatorna színjáték nyomtatása
Létszám: 2 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): gyertya
Játék: Meghalt a dalai láma nyomtatása Meghalt a dalai láma egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

ez mi??? XD
2009-01-30 17:19:19
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Mindenki kap egy gyufát, de az egyikről lejkaparták a fejét. ő lesz a gyilkos. Az a feladata, hegy egy másikat megöljön. Ezt úgy teheti, hogy a szemével ráhunyorít. Akire hunyorított, az kijelenti: halott vagyok. A többiek figyelik, és ha valaki észrevette, azt mondja: vádolom! Ekkor még a gyilkos tovább játszhat, csak ha másodszor is vádolja valaki, kell megnevezni a gyilkost. Ha az első és második vádló egyezik, van meg a gyilkos. A "halott sohasem lehet vádló"!
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): gyufaszálak
Játék: Meghaltam nyomtatása Meghaltam egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A vezető egy történet, mese elmondásába kezd. Egyszer csak lehetőleg egy mondat közepén megnémul, abbahagyja a mesét és rámutat a társaság egyik tagjára. Most ennek kell - amennyire jól csak tudja - a félbehagyott mesét folytatnia. Egy ideig mesél majd hirtelen szintén megnémul és egyik társát jelöli meg a folytatásra. így folyik a játék végkimerülésig vagy a mese befejezéséig.


Más változatban: Játszhatjuk olyan formában is, hogy a mindenki választ magának egy-egy szót (repülőcsészealj, zsiráf, stb.). A vezető elkezdi a mesét, majd rámutat valakire, akinek rögtön a saját szavát kell mondania, s a vezető már folytatja is a mesét. Az lesz a jó mesélő, aki minél többször szövi bele a játékosok szavait a történetébe.

Játék információk

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Játék: Megnémult mesemondó nyomtatása Megnémult mesemondó egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Két csapat játssza. Az egyik csapat tagjai felosztják maguk között, hogy ki kit fog megszemélyesíteni a másik csapat tagjai közül, és fordítva. Ezután valamennyien megpróbálnak valami személyeset eljátszani a másikról. Lehet utalni a másik termetére, nemére, hangjára, mozgására, beszédstílusára stb. Még jobb, ha pantomimot játszanak, tehát nem szólalnak meg.
Játék információk

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 10-15 perc
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Megszemélyesítés nyomtatása Megszemélyesítés egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A társaság tagjai egy mindenki által jól ismert dalt énekelnek, közben figyelik a játék vezetőjét. Amikor ő egy megbeszélt jellel jelez, nem adnak hangot, tátogással folytatják a nótát, majd amikor a játékvezető ismét jelez, teli torokból fújják tovább a szöveget. Aki rossz helyen kapcsolódik be az énekbe, zálogot ad.


Más változatban: Másféleképpen is játszhatjuk, az első játékos elkezd énekelni egy dalt. Váratlanul abbahagyja. Erre a bal oldali szomszédjának kell folytatni, mégpedig késlekedés nélkül, az ütemet betartva. Ha megakad vagy elkésik, szintén zálogot ad.

Játék információk

Célkitűzés: Nagy figyelmet követelő, élvezetes dalos játék.

Tipus: népi népi RSS csatorna népi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Megszökött a nóta nyomtatása Megszökött a nóta egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Körbe ülnek a játékosok, és egy embert kivezetnek a másik szobába. Eddig mindenki megfog egy körbe kötött kötelet. A kötélen van egy gyűrű amit nóta közben körbe adnak. Mindenki megfogja a kötelet és ide oda mozdítják öklüket hogy megzavarják a játékost aki fogja a gyűrűt keresni. Vissza vezeti valaki a kiküldött játékost és elkezdődik a nóta. A nóta végére muszáj kitalálni hogy kinél van a gyűrű.

A Megy a gyűrű vándor útra dalszövege:
Megy a gyűrű vándor útra
egyik kézről a másikra
aki tudja meg ne mondja
merre van a gyűrű útja
csili csalamáré csili csalamári
csili csalamáré sári hop hop hop


Más változatban: A gyűrűt csak látszólag adják tovább

Variáció: Körben állnak, hátratett kézzel és egy érmét továbbítanak. Akire rászól a belülálló, azonnal mindkét kezét meg kell mutatnia.

Játék információk

Tipus: népi népi RSS csatorna népi nyomtatása
Létszám: min. 6
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Kötél, gyűrű
Játék: Megy a gyűrű nyomtatása Megy a gyűrű egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

Az a játék, amikor hátratett kézzel adogatjak a tárgyat, a csön csön gyűrű...a dal szövege: csön csön gyűrű, arany gyűrű, nálad nűlad ezüst gyűrű, itt csörög, itt pörög, itt add ki.
2011-01-16 23:03:54
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játékosokat két csapatra osztjuk. Az egyik csapat kap egy labdát. Ezt adogatják egymásnak a játékosok. A cél az, hogy a labda minél több játékos kezén forduljon meg. Amikor az első játékos megkapja a labdát, elkiáltja magát, hogy:
- egy! a következő:
- kettő! és így tovább.
A másik csapat célja az, hogy a labdát elvegye az ellenféltől.
Kézből kivenni nem szabad, csak röptében vagy gurulás közben lehet megszerezni. Ha sikerült, akkor ez a csapat is kezdi a számolást. Ha az előző csapat ismét visszaszerzi a labdát, akkor a számolást ott folytatják, ahol az előbb abbahagyták.
A játék 5-10 percig tart (előzetes megállapodás szerint). Végül az a csapat győz, amelyik előbbre jutott a számolásban. A következő fordulóban a másik csapat kezdhet.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: 2 nagy csoport
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 5-10 perc
Kellék(ek): labda
Játék: Megy a labda vándorútra... nyomtatása Megy a labda vándorútra... egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.