» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Várlabda
Jó nagy kört rajzolunk, majd egymásnak adogatju [...]
Kötéltánc
Kötél helyett egy pallót használhatunk egyens [...]
Toll hullás
A játékmester beáll a szoba közepére kezében [...]
Történet, előre gyártott elemekből
Minden játékos kap egy cédulát és ráír egy [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: A játékban résztvevők két pártra oszlanak, mindenütt 4-4 (esetleg 2-2) játékos van. Ha a játszók száma 8, akkor 4 gödröcskét kell a terepen vájni négyszögalakban. Két-két gödör egymástól 15-20 lépésre legyen s a szemköztiek 5-5 lépésre egymástól. Az egyik (ütő) párt tagjai felállnak egy-egy gödröcske mellé egy-egy labdaverő-bottal, melynek végét a gödörbe illesztik. Az adogatópárt két-két tagja a gödrökön kívül eső részen, egymás mögött helyezkednek el, mégpedig az egyik a két gödör közti vonal felezési pontja mögött 5 lépésre, a másik ettől a cserkésztől 10 lépéssel hátrább. A játékot az egyik dobó kezdi el úgy, hogy a labdát a hozzá közel álló két ütőnek feladja. Ezek igyekeznek kiütni a labdát. Ha nem sikerül, a másik dobó megismétli a másik két ütővel ugyanezt. Ha az ütők valamelyikének sikerült kiütnie a labdát, az összes ütők hirtelen elhagyják helyeiket s a játszó térség közepére futnak, ahol botjaikat összeütik s nyomban visszafutnak, hogy a labdaverőiket a gödröcskékbe visszahelyezhessék. Ezalatt az az adogatópárti, akihez legközelebb van a labda, felkapja s gyorsan abba a gödörbe teszi, amely még üres. Természetesen így egy ütőpárti gödör nélkül marad, aki most helyet cserél az adogatópártival. Ha a labdát nem sikerült elhelyezni valamely gödröcskében, a játék tovább folyik a fenti módon.
Játékszabályok:
1. Az adogató és őrtálló minden adogatás után helyet cserél, az őrtálló feladata csak az, hogy a messze gurult labdát visszahozza.
2. Szemközt álló ütőpártiak is cseréljenek időközönként, hogy megszokják a jobb- és balkézzel való ütést.
3. Ha a játszók száma 4, egy vonalban állnak fel, ilyenkor 2 azt ütő és 2 a dobó, őrtálló nincs.
Játék információk

Célkitűzés: Régi, szép magyar játék, mely sok ügyességet kíván, mozgalmas, megérdemelné a népszerűvé tételét.

Tipus: népi népi RSS csatorna népi nyomtatása
Létszám: 4-4 (esetleg 2-2) játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): labdaverő-bot, labda
Játék: Kótya nyomtatása Kótya egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játékosok hangosan a kő - papír - olló-t mondják, minden szónál megemelve az ökölbe szorított kezüket. A harmadik szó után, vagy az utána következő ütemben a játékosok kezükkel felveszik a három alakzat egyikét és megmutatják az ellenfelüknek.

Kő papír olló Jelzések:
- kő: zárt ököl
- papír: nyitott tenyér
- olló: kinyújtott, szétnyitott mutató és középső ujj

A cél az, hogy olyat mutassunk, amely legyőzi a másikat:
- a kő kicsorbítja az ollót: a kő győz
- az olló elvágja a papírt: az olló győz
- a papír becsomagolja a követ: a papír győz
- Ha mindketten ugyanazt mutatják, a játék döntetlen és újat játszanak.

Ha az egyik játékos követ mutat a másik ollót akar, de gyorsan megváltoztatja papírra és a másik játékos észreveszi vagy egy külső ember (érdemes többen lenni hogy elkerüljük a csalást) akkor a másik nyer.
A(z) Kő-papír-olló játék online is játszható itt!


Más változatban: Lehet azt is, hogy a győztes használja a "fegyverét" az ellenség fegyverén, hogy bemutassa, hogy legyőzte, pl. papírral (tehát a tenyerével) becsomagolja a követ.
Egy másik változatban, ha valakit 2-0-ra legyőznek, annak 10 másodpercig a sarokba kell ülnie. A játékot gyakran hármas sorozatokban játsszák és aki legalább kettőt megnyer az nyeri a sorozatot.

Játék információk

Célkitűzés: Néha a pénzfeldobáshoz, vagy a kockadobáshoz hasonlóan egy személy kiválasztásban is használják. A véletlen választásoktól eltérően azonban itt lehet fejleszteni a játéktechnikát ha több kört játszanak, mert a tapasztalt játékos kiismerheti ellenfele nem-véletlenszerű taktikáját.

online játék Online is játszható!

Pedagógiai javaslat: A nők általában ollóval indítanak, míg egy másik megfigyelés szerint a férfiak leginkább kővel szeretnek kezdeni és a papírt mutatják a legkevesebbszer.

Tipus: táblás-társasjáték táblás-társasjáték RSS csatorna táblás-társasjáték nyomtatása
Létszám: 2 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Kő-papír-olló nyomtatása Kő-papír-olló egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

Jó játék!!...XD XD XD
2012-01-29 16:41:44
meg van az a játék hogy testvér ne haragudj?
2010-12-30 17:21:23
jo játék
2010-10-30 17:33:23
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Nagy kört alakítunk, s hangosan számolunk: egy, kettő... stb. Mindenki jól jegyezze meg, hogy egyes-e vagy kettes. Ha páratlanok vagyunk, az utolsó játékos lesz a bíró.
Az első egyes és az első kettes kézbe fogja a labdákat. Az egyes kezdi a dobást a következő egyesnek dobja, az a következőnek, így dobnak körbe, mindig az egyesnek! Rögtön utána az első kettes dob, ő a következő kettesek, az a következőnek, mindig a kettesnek! Aki elejti a labdát, vagy rosszul passzol, újradob (ha elgurult, érte megy). Ha az első egyeshez visszaért a labda, feltartja, s hangosan kiáltja: egy! Ha a ketteshez ért vissza, ő is kiált: kettő! Egy játékban csak egy irányba dobjunk, de a következő menetben már lehet visszafelé is.
Megegyezhetünk, hogy hány kört játsszunk, az egyesek és a kettesek köre versenyezhet is egymással, az győz amelyik hamarább végez - a bíró figyeljen, mivel egy ütemmel később indult a kettes, be kell neki számítani, vagyis a kettes akkor győz, ha egyszerre érkezik vissza a labdája az egyesével! Persze a labdák keresztezik, megelőzik egymást, figyelni kell, hogy a jó labdát kapjuk el és továbbítsuk!
Játék információk

Tipus: érzékszerv fejlesztő érzékszerv fejlesztő RSS csatorna érzékszerv fejlesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): 2 labda (lehetőleg különbözzenek egymástól)
Játék: Körbelabda nyomtatása Körbelabda egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Körpályát alakítunk, úgy hogy a játékosok legalább 2 méterre legyenek egymástól. Mindenki az előtte álló felé fordul. A játékvezető sípszavára futva elindulnak e kör kerületén. Akit a mögötte haladó utolér, az a játékból kiesik. Újabb sípszóra a játékosok hirtelen megfordulnak, és úgy igyekeznek az előttük futót elérni.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Kellék(ek): Síp
Játék: Körfogó nyomtatása Körfogó egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A szoba közepét egy krétapöttyel megjelöljük. Egy játékos kap egy kb. 1m-es botot, a hegyét a krétapontra helyezi, fejét a két kezére hajtja, és gyorsan kb.12-szer körbefut. Ezzel olyan mélyre hajolt, hogy a bottal egy kört alkot. Azonnal ezután egy kb. 8 m-re levő célt kell eltalálnia. A körülállók izgatottan figyelik, vajon eltalálja-e?
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): kréta
Játék: Körfutás nyomtatása Körfutás egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Hatos csoportokat alakítunk ki, és közülük kiválasztunk egy-egy játékost. Az őrsök egy kört formálnak egymás kezét fogva úgy, hogy az egyes csoportok a kör negyedrészét alkossák. Mindegyik csoport mögött van egy fal, amely a kaput jelenti. A játék célja az, hogy a körben álló játékosok gólt lőjenek valamelyik ellenfelük kapujába. A kapusnak, aki a körön kívül áll, ki kell védenie a lövést és a labdát övéi lábai elé kell ejtenie. A kapus a másik három kapust különböző módon akadályozhatja a lövés kivédésében. Az akadályozás módszeréről előzetes megegyezés alapján döntenek a játékosok.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: alsósok
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): labda
Játék: Körjáték 4 kapuval nyomtatása Körjáték 4 kapuval egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A tanulók kettős körbe, egy kisebb és egy nagyobb körbe állnak fel úgyhogy a kisebb körben állók szembefordulnak páronként a nagyobb körben állókkal. A párok öt percet kapnak arra, hogy minél több dolgot kérdezzenek meg a másikról. (Pl.: hol lakik, mekkora a családja, mi ér­dekli, milyen tervei, céljai vannak, stb.) Két perc elteltével párt kell cserélni (forgatni a kört), majd mindenki visszaül a helyére, és elmondja, hogy mit tudott meg a másikról.
Játék információk

Célkitűzés: Megismerkedés, önismeret fejlesztése a csoport kezdetén; a feszültség csökkentése

Tipus: ismerkedős ismerkedős RSS csatorna ismerkedős nyomtatása
Létszám: 8-16 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 5-20 perc
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Körkörös ismerkedés  nyomtatása Körkörös ismerkedés  egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játékosok két csapatra oszlanak. Két kört alakítanak,egy belsőt és egy külsőt. A két kör legalább öt méter távolságra legyen egymástól.
A külső kör tagjai adogatják egymásnak a labdát. Az egyik játékos hirtelen megcéloz valakit a belsők közül. Ha talált, akkor a megdobott játékos áll ki, ha nem, akkor a dobó. A találat ellen megfogással nem, csak elugrással szabad védekezni.
Most a belső kör következik, ők kezdik adogatni a labdát.
Az a csapat győz, amelyik kidobja az ellenfél összes játékosát. Ezután új csapatokat alakíthatunk, de visszavágóval is folytatódhat a játék.
Ha nagyon sok gyerek játszik, akkor félidőket jelöljünk ki, és időre játsszunk.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: 2 nagy csoport
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): labda
Játék: Körlabda nyomtatása Körlabda egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.