» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Vidám rajzok
A falra annyi rajztáblát akasztunk, ahány 5-10 [...]
Ne nézz hátra
Körbe ül mindenki. Egy embert kiválasztanak (sz [...]
Mit iszunk?
Valakinek bekötjük a szemét, és leültetjük a [...]
Tizenöt másodperc sötétség
Egy hat fős csapat a szoba közepére áll, a tö [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: A bevezetés után arra kérjük a csoporttagokat, hogy gondolkozzanak el, mi lehetne az ő állandó jelzőjük. Mi az a tulajdonság, viselkedés vagy ruhadarab, esetleg külső jegy, ami alapján azonosíthatónak vélik magukat. segítsen a játékvezető, ha a játék nehezen indul, alapvetően olyan példákat is mondjon az irodalmi példán kívül, ami megmozgatja a résztvevők fantáziáját. lehet valaki a "nagykendős Böske", a "nevetős Klári" vagy a "kávéfőző Anna". ennek a játéknak egy változata az, amikor arra biztatjuk a résztvevőket, hogy fogalmazzák meg, hogy miben tartják magukat a legjobbnak, vagy mi az a készségük vagy tudásuk, amire büszkeséggel gondolnak, vagy amiről híresek ismerőseik körében. Konkrét dolgokat érdemes behozni, például lehet valaki a "réteskészítő Ágnes" vagy a "kardigánkötő Rézi'. Ha valaki csakis öniróniával közelíti meg, akkor, kérjük, hogy legalább jelezze, hogy ne maradjunk tévedésben, hivatkozzunk egy pozitív visszajelzéssel Cyranóra.
Ha az egymással való megismerkedés korai szakaszában mondjuk el "állandó jelzőinket", akkor fel lehet használni a nevek gyakorlására is. ez úgy történik, hogy a szomszédomhoz fordulok, és azt mondom "én Judit vagyok, a legjobb salátakészítő." a szomszédom ezt megismétli és hozzáteszi a magáét: "íme, Judit, a legjobb salátakészítő, én meg Mari vagyok, a legjobb kézimunkázó." (Csak az előttem elhangzó nevet és jelzőt kell megismételni.)
Játék információk

Célkitűzés: Elgondolkodni ezen, elgondolkodtatni arról, hogy magunkról tudunk-e mondani ilyen állandó jelzőket, vagy megfigyelni, hogy mások milyen állandó jellemzőjüket tudják megfogalmazni.

Tipus: ismerkedős ismerkedős RSS csatorna ismerkedős nyomtatása
Létszám: bármekkora
Korosztály: bárki
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges, de lehet mesélni Homéroszról, leginkább a két csodálatos eposzról és az ott olvasott állandó jelzőkről és bevinni néhány idézetet. a gyorslábú Akhilleusz mondja egyszer: "Bármit tudsz, sose félj, bátran csak, mondd ki a jó szót". a "leleményes odüsszeusz" a "fehérkarú Héra" és az "argoszi szép Heléna" lehet, hogy sokak számára ismert.
Játék: Állandó jelzők nyomtatása Állandó jelzők egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

Ezt kipróbálom, remélem, működni fog... :)
2009-07-20 12:17:00
öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Gondoltatok-e már arra, hogy Noé és állatai mivel töltötték idejüket a bárkában? Ebből a játékból megtudhatjátok. A játékvezető mindenkinek kioszt egy állatnevet -rajz vagy állat képét ábrázoló kártya még jobb-. Lehetnek ritka állatok, olyanok is , amelyeket kipusztulás fenyeget. Ha könnyíteni akarunk, akkor pedig olyan állatokat válasszunk, amelyeket könnyű felismerni mozgásukról, hangjukról stb. Minden állatnévből kettő azonos van. A feladat az, hogy mindenki megtalálja a párját. Adott jelre indulunk, immáron állattá változva, társunk keresésére, tehát: úgy mozgunk, olyan hangot adunk ki, amely fajtánkra jellemző csak mozgással, hangadás nélkül utánozzuk az állatot. Ha ketten úgy érzik, hogy egymásra találtak, akkor a játékvezetőhöz mennek, és ő eldönti, ajánlatos-e a párosításuk. Aktív emberek esetén ismerkedésre, táncnál összepárosításra is alkalmas ez a játék.
Játék információk

Tipus: párosító párosító RSS csatorna párosító nyomtatása
Létszám: tömeg
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): előre legyártott lapok
Játék: Állat-párkereső nyomtatása Állat-párkereső egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Az érkező fiúkra egy-egy állatnevet tűzünk ki. (vagy ők választanak maguknak). A leányok viszont a játékban szereplő "állatok" kedvenc eledelének nevét kapják meg. Már maga az elnevezés és a választás is sok nevetésre, vidámságra ad okot. Az első tánchoz így jelölhetjük ki a párokat.
Játék információk

Tipus: párosító párosító RSS csatorna párosító nyomtatása
Létszám: páros létszám
Korosztály: középiskolások
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Papírcetlik, melyeken állatok nevei és azok eledelei olvashatóak
Játék: Állati táncospárok nyomtatása Állati táncospárok egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A körben ülők elmondják egymás után sorban a keresztnevüket, vagy azt a megszólítási formát, amit megszoktak, szeretnek. Az első kör után, hogy ismételjük a neveket, mindenki hozzátesz egy képzeletbeli foglalkozást, ami a névvel azonos betűvel kezdődik. Ha jól ment, a harmadik körben még egy képzeletbeli települést is hozzátehetünk, szintén olyat, ami a névvel alliterál. Például: Margit vagyok, marokszedő, Makóról jöttem.


Más változatban: Úgy is meglehet a bemutatkozást oldani, hogy a nevének elmondása után mindenki elmond még egy jellemző dolgot saját magáról, olyan megfogalmazásban, ami a nevével alliterál. Például: Judit vagyok, a jókedvű. Ágotának hívnak, aki álmos.

Játék információk

Célkitűzés: A játékosok bemutatkozása, megismerkedés. Távolabbi cél a társak nevének megtanulása, gyakorlás. Nappali klubokban sem mindenki ismeri a másikat, de tartós bentlakásos intézményekben is gyakran előfordul, hogy a különböző emeleteken lakók nem, vagy esetleg csak látásból ismerik egymást. Az új tagok nevét is sokszor elfelejtik, s ha összeverbuválódik egy játszó-, vagy beszélgetőkör, ahhoz, hogy néven tudjuk szólítani egymást, szerencsés a bemutatkozással kezdeni. Az a tapasztalatunk, hogy az idősek nem szeretik a névkártyát.

Tipus: ismerkedős ismerkedős RSS csatorna ismerkedős nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): nincs
Játék: Alliteráló név nyomtatása Alliteráló név egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

Játszottuk, nagyon jó!
2010-05-31 08:07:42
öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A fiúk kapnak egy-egy almát. Minden fiú felajánlja a kiválasztott leánynak, ha az fogadja, akkor kezdődhet a tánc. A homlokuk közé veszik az almát, és addig táncolnak a homlokuk közé szorított almával, ameddig az ki nem csúszik onnan. Ha kicsúszott, valamelyikük elkapja, elfelezik és közösen megeszik. Ezután a fiú új almát kér a játékvezetőtől, és újabb leányt kér vele fel. A leányoknak csak almás fiú felkérését szabad elfogadniuk.
Táncversenyen az a pár győz, amelyik a legtovább tudja tartani az almát. A játék addig tart, amíg az alma el nem fogy.
Játék információk

Tipus: párosító párosító RSS csatorna párosító nyomtatása
Létszám: középiskolások
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): sok alma
Játék: Almatánc nyomtatása Almatánc egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A csoportból egy személy vezeti a gyakorlatot, miközben ő maga is végezheti azt. A vezetés azért szükséges, hogy az időt ne tévesszük szem elől és a mindenkori következő lépést bemondjuk.

Elsö lépés (20-30 percig ), mindig 5-5 perc van az álomra:
Van egy óra időm. Mit akarok csinálni?
Van egy napom...
Van egy hetem szabad rendelkezésre
Van egy hónapom...
Van egy évem...
A mindenkori 5 percben engedem, hogy vágyaim, álmaim, elképzeléseim, gondolataim szabadon tudatosulhassanak függetlenül attól, hogy azok a számomra megvalósíthatónak ill. értelmesnek látszanak-e. 5 perc után (és nem az álmodás alatt) röviden feljegyzem azt, amit álmodtam.

Második lépés (5-10 percig): a tapasztalatcseréhez szükséges átmenetként van még egy kis idő a visszatekintésre:
Melyik időegység volt a legkönnyebb? Melyik a legnehezebb? Miért?
Milyen alapigények jönnek álmaimban elő? Melyek gyakrabban, melyek ritkábban, melyek alig?
Hogyan érzem magam most, a gyakorlat után? Mi adódik ebből?

Harmadik lépés (kb.30 perc): egy osztozás, melyen minden tag elmondja azt, amit az álmaival és megfigyeléseivel kapcsolatban akar, nagyon hasznos.
A végén egy közös hálaének vagy szabad ima állhat.
Játék információk

Célkitűzés: Rejtőző vágyaink megismerése

Tipus: érzékszerv fejlesztő érzékszerv fejlesztő RSS csatorna érzékszerv fejlesztő nyomtatása
Létszám: 6-20 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 60-70 perc
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Álom  nyomtatása Álom  egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

huhhh... ez aztán elég lelkizős, vmi hippi rendezvényen tudnám elképzelni, beszívott csapattagokkal, akikmiután jól kihaluzták magukat lenyomnak egy jó kis hálaéneket a világbékéért... XD
2011-02-25 10:26:14
öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A csoport minden tagja elmondja, vagy leírja az "álmát", elképzelését az alábbi témák mindegyikével kapcsolatban:
egy dicshimnusz és egy sírfelirat, amit a saját halálakor szeretne hallani, illetve olvasni;
egy cikk, amit szívesen olvasna az újságok címoldalán saját magáról öt-tíz év múlva;
egy átlagos nap leírása, amit szeretne magának az elkövetkező három éves időszakban;
Ahogyan a csoport minden egyes tagja elmondja az álmait saját magáról, lassan-lassan kirajzolódik a többi tagról is egy kép, hogy ki mit tart fontosnak a jövőjével kapcsolatban. Minden egyes tagról - az elmondottak alapján - a többiek megfogalmazhatják ezeket a legfontosabb célokat, álmokat.
Játék információk

Célkitűzés: Megismerkedés, önismeret fejlesztése a csoport kezdetén; a feszültség csökkentése

Tipus: ismerkedős ismerkedős RSS csatorna ismerkedős nyomtatása
Létszám: 8-16 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 5-20 perc
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Álom magamról nyomtatása Álom magamról egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Kezdjük el egy érdekes és bonyolult álom mesélését. Az elbeszélést a többiek váratlan megjegyzésekkel, változtatásokkal szakítják félbe. Úgy kell folytatni a mesét, hogy a fantasztikus álom magja, főbb szereplője megmaradjon, de ha valaki közbeszól, s például azt kiáltja: "mocsár!", akkor a mocsarat bele kell szőni azonnal a történetbe. Az győz, aki a legtovább s a legrugalmasabban képes a megtűzdelt mesét szövögetni.
Játék információk

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: 8-16 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 5-20 perc
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Álommese nyomtatása Álommese egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.