» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Elvesztettem zsebkendőmet
A kör halad jobbra, egy játékos a körön kív [...]
Aknarakók
A csapat két egyenlő részre oszlik és mindkét [...]
Teve játék
Körben ülnek, középen 3-4 édesség, vagy egy [...]
Repül a közmondás
A játékosok körbeállnak vagy ülnek, a vezető [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: A játékterepet két egyenlő részre osztjuk egy vonallal. Mindkét oldalra egy lépés átmérőjű köröket rajzolunk, melyeknek száma megegyezik a játékosok számának felével. Ezeket a köröket kör alakban helyezzük el. Ha több játékos vesz részt a játékban, akkor középre is tehetünk egy-egy kört. A választóvonal és a körök közötti távolság legalább 4 lépés.
A játszók két pártra oszlanak, pirosakra és fehérekre. Mindenkinek van egy ellenfél párja (lehetőleg egyforma magasak legyenek). Két királyt választanak, egy pirosat és egy fehéret s mindkettő mellé egy-egy ellenfelet (őrt) tesznek. A párok egyik fele a terep jobboldalán áll, a fehérek a körökbe állnak, a pirosak kívül maradnak. A terep baloldalán felcserélődik a szerep, vagyis a pirosak a körökbe, a fehérek a körökön kívül állnak. A kis körökbe álló játszókat közvetítőknek, a kívül állókat őröknek nevezzük. A két legtávolabb lévő körben állnak a királyok.
A játék menete a következő: a közvetítőnek a labdát a saját királyukhoz kell juttatni, amit az őrök megakadályozhatnak.
Tegyük fel, hogy a piros király kezdi a játékos, átdobja az ellenség táborban álló egyik őrének a labdát (az őrök szabadon mozoghatnak a fél pályán), amit, ha az elkapott, akkor a túlsó pályán álló valamelyik (piros) közvetítőnek dobja. Ha elkapja a közvetítő, akkor igyekszik a saját királyának dobni, vagy közvetlenül, vagy más közvetítő által. Az őrök ezt megakadályozhatják. Ha valamelyik fehér őrnek sikerül a labdát elkapni és eldobni (újra) a másik oldalon álló egyik közvetítőnek (fehérnek), ez utóbbi (éppúgy, mint előbb a pirosak) iparkodik király kezébe juttatni a labdát (ha kell, szintén közvetítővel).

Szabályok:
1. A közvetítőknek szabad kilépni a körből, vetődhetnek is a labda után minkét esetben vigyázni kell, hogy az egyik lábuk mindig körben maradjon.
3. Minden őr szabad mozgás esetében is csak a párja, illetve közvetítője közelében marad és másik őrnek nem mehet a segítségére.
4. Az őrnek nem szabad megakadályozni a közvetítőt a labda dobásánál.
5. A labda azé, aki előbb fogja meg.
6. Ahányszor elkapja a király a levegőből a labdát, annyiszor kap egy pontot a csapat, amelyiknek ő a királya.
Az a csapat nyer, amelyik hat pontot szerez. Minden pont után a győztes csapat király adja ki a labdát. A harmadik, vagy hatodik pont megszerzése után a játszók szerepet cserélnek, a két király és a közvetítők őrök lesznek, az őrök pedig a párjuk körébe mennek és közvetítők, illetve királyok lesznek.

Hiba:
1. Ha az őrök a közvetítők kihagyásával, közvetlenül a királynak dobják a labdát.
2. Ha a labdát rúgják, ököllel ütik, kiveszik az ellenfél kezéből, vagy meglökik az ellenfelet.
3. Ha a közvetítők egészen kilépnek a körből, vagy az őrök belépnek a körbe.
4. Ha az őrök a jelzővonalat átlépik.
5. Ha az őrök kézben tartott labdával szaladnak.
6. Ha őt másodpercnél tovább tartják kézben a labdát.
7. Ha az őrök az ellenfél (túlsó) pályájáról felveszik a labdát.
Minden elkövetett hiba után annak a játékosnak kell adni a labdát, aki ellen elkövették a hibát és akkor a bíró szabaddobást ítél.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: 2 nagy csapat
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): labda
Játék: Királylabda nyomtatása Királylabda egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

ez iskolai játékként kapitánylabda néven szerepel. (kosárlabdában az emberfogás oktatásakor alkalmazzák rávezető játékként.)
2009-10-03 12:21:24
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Egy bekötött szemű játékos áll a kör közepén. Miután a többiek helyet cseréltek, valakinek az ölébe ül és szólítja: kiscsibe, szólalj meg! Válaszolni kell, lehetőleg elváltoztatott hangon. Ha nem ismeri fel, továbbra is bekötöttszemű marad.
Játék információk

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): kendő
Játék: Kiscsibe, szólalj meg! nyomtatása Kiscsibe, szólalj meg! egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A két csapat a játszótéren egymással szemben helyezkedik el, szétszórva. A kezdő csapat az ellenfél feje felett minél távolabbra igyekszik dobni a labdát. Az ellenfél törekvése a labdát mielőbb elfogni és visszadobni. A dobás mindig onnan történik, ahol a labdát elfogták. Aki a levegőben kapta el a labdát, három lépést tehet előre és onnét dobhat. A labdázás addig folyik, amíg egyik párt a másikat hátraszorította és a labdát annak határvonalán túl dobta. Ha a labda ott a földre esik, megtörtént a kiszorítás. A következő menetet a vesztes fél kezdi.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: 2 nagy csapat
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): labda
Játék: Kiszorító nyomtatása Kiszorító egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játékvezető a következőket mondja: "Megpillantok a kicsi szemecskémmel egy tárgyat, amelynek neve úgy kezdődik, hogy ....", vagy röviden: "Megpillantom a ...". Két pontot kap az a csapat, amelyik kitalálja a tárgyat. Amint a tárgy ismert, mindenkinek meg kell érintenie, de minél hamarabb. Egy pontot kap az, aki először érinti meg, és egyet levonnak attól, aki utoljára érinti meg, illetve attól is, aki nem érinti meg. A csapatok a játék elején tíz ponttal indulnak. Az a csapat nyer, amelyik a legtöbb pontot gyűjti be.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: alsósok
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Kitalálósdi nyomtatása Kitalálósdi egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A keverést és az osztást követően emelünk egy lapot, ez lesz az adu. A játék jobbra tartással folyik, az osztótól jobbra ülő kezd. Színre színt vagy adut kell tenni, amíg van szín, addig azt, ha nincs, akkor adut, ha az sincs, akkor bármit. Felülütési kényszer nincs; nem lenne sok értelme. A lapoknak értéke nincs, csak sorendje, ez a hagyományos: számok, figurák, ász. A játékosok a vitt lapokat maguk elé teszik, jelezve, hogy már ütöttek; Az első menet hét lapos, a bent maradtak aztán ugyanígy folytatják hat lappal, stb., egészen egy lapig. Ha a játékosok már hamarabb kiestek, a játéknak is vége, a bent maradó a győztes.


Más változatban: A játék játszható kiesés nélkül is, ekkor az összes körben vitt összes ütés száma (tehát nem a lapok összértéke) alapján állapítjuk meg a győztest.

Játék információk

Célkitűzés: Legalább egy ütést elvinni minden körben. legalább egy ütést vinni minden körben. A kiosztott lapok száma körönként eggyel kevesebb, 7-1-ig. Aki az adott körben nem ütött egyet sem, az kiesett a további játékból.

Tipus: kártyajáték kártyajáték RSS csatorna kártyajáték nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): 1 pakli 32 vagy 52 lapos kártya
Játék: Kiütéses whist nyomtatása Kiütéses whist egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Először az A-jelű játékos dob a kockával, a B-jelű játékos kérdést tesz fel a kockán látható kérdőszó segítségével, a C-jelű és a D-jelű játékosok válaszolnak. Ezután a B-jelű dob, és így tovább tolódnak a szerepek.
Játék információk

Tipus: ismerkedős ismerkedős RSS csatorna ismerkedős nyomtatása
Létszám: 4 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Egy nagy kocka mind a hat oldalára egy kérdést tartalmazó papírdarabkát ragasztunk (pl.: Ki? Mi? Hol? Milyen? Hogyan? Mit?).
Játék: Kíváncsi kocka nyomtatása Kíváncsi kocka egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játékosok négyen vagy többen is lehetnek, annyian, amennyien körbe tudják ülni az asztalt.
Minden játékos háromszor dobhat akár az összes kockával, akár csak ennél kevesebb, általa kiválasztott kockákkal. A cél, hogy a táblázatot figyelemmel kísérve mindegyik "követelménynek" megfeleljen. A játék végén is, ám közben is össze kell adni a kockapontok összegét. A legmagasabb pontszámot elérő játékos lesz a győztes.

A ponttáblázatba az alábbiak szerint kell a pontokat beírni:
1, 2, 3, 4, 5, 6: iskolák, három egyforma kockát jelentenek; ha több mint három, akkor az pluszként felhasználható, ilyenkor elég két egyforma is. Ha a játék végén valamelyik iskola hiányzik, az -50 pontot jelent.
+: Ide lehet írni, ha az iskolák teljesítése után marad plusz, ez beleszámít az összpontszámba.
Egy pár: két egyforma, értéke ezek összege
Két pár: kétszer kettő egyforma, értéke ezek összege
Terc: három egyforma, értéke ezek összege
Kissor: sor az egyessel kezdve (1, 2, 3, 4, 5), értéke tizenöt pont
Nagysor: sor a kettessel kezdve (2, 3, 4, 5, 6), értéke húsz pont
Full: három egyforma és két egyforma, értéke ezek összege
Póker: négy egyforma, értéke ezek összege
Royal: öt egyforma, értéke ötven pont
Összeg: mentőöv, ha nem sikerül az előzőek egyike sem, értéke az öt kocka összege.
Játék információk

Célkitűzés: A játék közben a dobásokból kiválasztani a lehető legkedvezőbbet, úgy, hogy a szerencsével és a gondolkodással a legjobb eredményt érjük el.

Tipus: táblás-társasjáték táblás-társasjáték RSS csatorna táblás-társasjáték nyomtatása
Létszám: 4, vagy több
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Öt darab dobókocka, ponttáblázat
Játék: Kockapóker nyomtatása Kockapóker egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

Épp a tegnap próbáltam megtanulni élőben valakiktől,de elég sok a szabály! Jó lenne ha valaki egy táblázat mintát szerkesztene, akkor átláthatóbb, hogy mi mindent kell dobni!
2012-07-13 07:24:21
Légyszi valaki MONDJA MÁR EL, hogy kell ezt játszani! Lekötelezett!
2012-02-10 17:53:04
nagyon szeretem ezt a játékot sőt imádom!!!!!
2012-02-01 17:54:00
Én vagyok a mester ebből a játékból
2011-11-25 16:00:27
Mármint a vége felé van rá lehetőséged, h ne sikerüljön kidobnod egy számot sem, pech, de bármily hihetetlen, előfordul:))))
2011-04-24 20:51:57
Mi úgy játsszuk az iskolát, h ott is 3x dobhatsz, bármennyit megtarthatsz, pl elsőre dobtál 1,2,3,3,5, akkor megtartod a 2db 3ast, utána a maradékkal dobsz, ahány 3as összejön a 3 dobásból, annak az értékét írod be. Minden számot ki kell dobni 1-6ig, ha nem dobsz semmit, akkor valamelyik számot ki kell húzni.
2011-04-24 20:50:08
az első részét ami az iskolákra vonatkozik nem értem! help!
2011-04-21 08:16:42
A drill a terc másik neve
2011-01-18 18:22:15
a drill ezek közül melyik mer én ilyet is hallotam ???!!!
2011-01-15 11:45:08
az angol neve asszem yahtzee. a kissor és a nagysor itt asszem hibásan van feltüntetve. a kissor az 4 kocka az ötből sort alkot a nagysornál 5 az 5ből sort alkot. pl kissor: 1,3,4,5,6 nagysor: 1,2,3,4,5 vagy 2,3,4,5,6.
2010-12-30 00:02:51
sziasztok valaki magyarázza el pontosan hogy kell játszani !
2010-09-10 19:17:16
Mi is!!!!
2010-05-22 11:59:07
pl dobsz négydarab hatost akkor megvan a legnagyobb pókered
2010-02-14 16:06:48
5 kockával dobsz 3 dobásod van és 3 dobásból kell ezek valamelyikét megdobni
2010-02-14 16:06:00
valaki el tudná egészen pontosan magyarázni, mert így nem értem. Köszi!
2010-01-09 23:46:36
imádom ezt a játékot:)
2009-12-27 23:00:28
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játszóktól bizonyos távolságnyira az asztalra helyezzük a rajz szerinti táblát. Kis korongot úgy dobnak a fiúk a táblára, hogy a vonalak érintés nélkül, valamelyik négyzetbe essék. A játéklapot földre, vagy krétával padlóra is rajzolhatjuk. Ha a korong a B-vel jelzett négyzetekbe kerül, az illető játékos öt pontot veszít. A deszkára rajzolt számok szerint kell a játszókat pontozni.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): karika, céltábla
Játék: Korongjáték deszkán nyomtatása Korongjáték deszkán egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.