» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Gól terpeszállásból
A gyerekeket két csoportra osztjuk. A két csapat [...]
Képmegfigyelés
A játékosokkal egy képet figyeltetünk meg 1-3 [...]
Uno / Solo
Az osztó a játékosoknak kioszt a különböző [...]
Árnyképek
A közönséget a színészektől egy kifeszített [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: A játékosok sétálgatnak a teremben. A játékvezető egy számra utaló mondatot, feladványt mond (pl.: Ennyi törpe lakott az erdei házikóban.). Ekkor a játékosoknak csoportot kell alkotniuk úgy, hogy egy csoportban csak annyian lehetnek, ahányas szám szerepelt a feladványban. Ez a játék többször megismétlődik, addig, amíg annyi ember nem kerül egy csoportba, ahány fős csoportot szeretnénk.
Játék információk

Tipus: párosító párosító RSS csatorna párosító nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): nem szükséges
Játék: Keveredj! Állj meg! Csoportosulj! nyomtatása Keveredj! Állj meg! Csoportosulj! egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Helyszín: Mivel a résztvevők "vakon" mozognak, nem lehetnek a teremben olyan helyek, amelyek veszélyt jelentenek számukra.
A játék résztvevői csukott szemmel mozognak a teremben. A kezek "ismerkednek", kapcsolatot keresnek. A kezek mondhatnak igent és nemet is. Lehet válogatni, megkeresni az érintés alapján rokonszenves kezet. A játék előtt tudatosítani kell a választást befolyásoló tényezőket: például a kéz érdessége, hőmérsék­lete, nedvessége, mérete stb.
Játék információk

Célkitűzés: Társválasztás pár- vagy kiscsoportos játékokhoz, tapintási érzékelés fejlesztése

Pedagógiai javaslat: Az érintés alapján történő társválasztás kiszűri a személyes előítéletek egy részét. Ügyelni kell arra, hogy a játék során ne adjunk magunkról az érintésen kívül más információt.

Tipus: párosító párosító RSS csatorna párosító nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: 7 év fölött
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Kezek nyomtatása Kezek egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A résztvevők párokra oszlanak. A párok szembeállnak egymással. A csoportvezető jelére kezüket tenyérrel szembefordítják partnerük kezével. Először a pár egyik tagja mozgatja mindkét kezét a tenyér síkjában, tetszés szerinti irányban (fel-le, jobbra-balra, keresztbe, körbe stb.). A pár másik tagja tükörként követi kezével ezt a mozgást.
Kb. 2-3 perc elteltével a csoportvezető jelére a pár tagjai szerepet cserélnek: aki eddig vezető volt, az vezetett lesz, és viszont. Ez a fázis is kb. 2-3 percig tart.
Ez után minden pár tagjai mindkét kezüket úgy emelik fel, hogy szembekerülő mutatóujjaik közé egy-egy hurkapálcát fognak (vagyis közösen tartják a két hurkapálcát). Megint a pár egyik tagja mozgatja két kezét, és a másik követi, kezével tükrözve úgy, hogy a pálcikák ne essenek le.
Újabb 2-3 perc után megint szerepcsere következik az előbbi módon, és további 2-3 percig így folyik a gyakorlat.
A csoportvezető úgy irányíthatja a párokat, hogy egymással is interakcióba lépjenek (például az egyik pár átbújik a másik pár pálcái alatt, saját pálcáik fenntartásával).
A gyakorlat végén a csoport körbe ül, és páronként beszámolnak érzéseikről, együttműködésükről, megbeszélik az egész játék tanulságait.
Játék információk

Tipus: érzékszerv fejlesztő érzékszerv fejlesztő RSS csatorna érzékszerv fejlesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 10-15 perc
Kellék(ek): a létszámnak megfelelő számú hurkapálca
Játék: Kéztükrözés nyomtatása Kéztükrözés egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játszók fele körben leül, másik fele az ülők mögé áll. Egy szék azonban üresen marad. E mögött a szék mögött álló játszó kacsintással igyekszik magához édesgetni egyet az ülők közül. Ezeket azonban a mögöttük álló őrök meggátolják szökésükben. Ha egynek sikerül mégis hirtelen megszöknie, a kacsingató barát előtt széket foglalja el, s hívogatni a hoppon maradt "őr" fog.
Játék információk

Tipus: érzékszerv fejlesztő érzékszerv fejlesztő RSS csatorna érzékszerv fejlesztő nyomtatása
Létszám: nagy csoport
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): székek
Játék: Ki a barátom? nyomtatása Ki a barátom? egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Kiszámolunk egy figyelőt, aki kimegy, vagy hátat fordít. Titokban, csendben kijelölünk egy majmot. A játékos visszajön s figyel: ki kell találni, hogy ki a majom! A majom pedig csinál valamit, a többiek azonnal utánozzák, s lehetőleg nem néznek a majomra, nehogy a szemük állásából kitalálja a figyelő! A majom meg fintorog, leguggol, fejét vakarja, fülét húzgálja, szamárfület mutat, megfogja az orrát, kinyújtja a nyelvét, vagyis rengeteg mindent csinálhat, de lehetőleg gyorsan váltogassa! A figyelőnek azt kell megfigyelnie, hogy ki csinálja először az új mozdulatokat, mert világos, hogy azt utánozzák, az a majom! Legjobban váltásoknál tudja rajtacsípni a majmot.
Ha a figyelő kitalálta, hogy ki a majom ,helyet cserélnek, ha nem vagy sokáig nem találja ki, újra kimegy. Ha már háromszor volt kint, új figyelőt és új majmot olvasunk ki, illetve jelölünk ki.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Játék: Ki a parancsnok? nyomtatása Ki a parancsnok? egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Húzunk egy nagy kört. Majd beállunk a körbe, s ha valaki elkiáltja magát: "Ki a várból!", megkezdődik a küzdelem. Mégpedig úgy, hogy háttal igyekszünk kitolni-lökni a másikat a körből. Akinek a fél lába már kint van, annak ki kell mennie, s ott kell maradnia. De csak háttal lehet lökdösődni, ellenfelünk azonban állhat oldalt, szemben, bárhogy. Aki nem háttal lök, az kimegy a körből. Ketten is támadhatnak, és ketten is védekezhetnek, de nincs tartós szövetség, s két támadó egymást is kilökheti a körből!
A védekezés: kifordulunk, elugrunk a támadó háta mögül, de lökni mi is csak háttal lökhetünk, kézzel, vállal, fejjel stb. nem! De fenékkel lehet, az is hátul van! Ha már csak ketten maradnak, egymás közt döntik el a győzelmet. Aki a másikat kilöki, az győz.


Más változatban: Játszhatjuk ezt a játékost két csapatban is, egyik a várvédő, másik az ostromló! Az ostromlók úgy jutnak a várba, hogy összefogózva betódulnak a körbe, ott rögtön elengedik egymás kezét, és küzdeni kezdenek. Ha a védők kilökdösték az ostromlókat, ők győztek. Ha az ostromlók lökték ki a védőket, elfoglalták a várat. A következő játékban ők lesznek a védők. Ilyenkor már érdemes összefogni két védőnek vagy két ostromlónak vagy többnek is! Összeállnak, s mint a faltörő kos, kilökik a körből az ellenfelet.

Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: nagy csoport
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Ki a törökkel! nyomtatása Ki a törökkel! egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játékosok körben ülnek, egyikük megmondja a nevét és a települést, ahonnan jött. A tőle jobbra ülő játékos elismétli, amit az előző mondott, majd hozzáteszi a saját adatait. A következőnek már mind a kettőt el kell ismételnie. Ha valaki megakad, kezdőbetűkkel lehet segíteni. A játék addig tart, amíg mindenki el nem tudja mondani az összes adatot.
Játék információk

Tipus: ismerkedős ismerkedős RSS csatorna ismerkedős nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges.
Játék: Ki és honnan? nyomtatása Ki és honnan? egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játékosok körben ülnek, és becsukják a szemüket. A játékvezető kívül végigmegy a kör mentén, és egy nagy kendővel letakar egy résztvevőt. A játékostársaknak a játékvezető megbeszélt jelére ki lehet nyitniuk a szemüket, és ki kell találniuk, ki hiányzik. Fontos szabály, hogy minden körben az éppen letakart személy két közvetlen szomszédjának hallgatnia kell, ők természetesen nem vehetnek részt a találgatásban. Tanácsos lehet előzőleg megkérdezni, van-e valaki, aki ebben a játékban nem szeretne részt venni. Néha egy-egy játékos félti a frizuráját, esetleg kellemetlennek érzi a kendővel való letakarást, vagy egyszerűen csak túl egyszerűnek találja a játékot. Ami ez utóbbit illeti, a résztvevők általában meglepve tapasztalják, hogy az általuk feltételezettnél mennyivel hosszabb időre van szükség az elrejtett személy megnevezéséhez, és ezáltal, ebben az egyszerű játékban is mennyi feszültség rejlik. Ha a csoport túl kicsi, vagy változatlan összetételben már régóta játszik együtt, akkor meg lehet kérni a résztvevőket, hogy minden egyes újabb "eltűnés" előtt cseréljenek helyet egymással.
Játék információk

Célkitűzés: A játék célja a megfigyelőkészség és a rövid távú memória megmozgatása - és a kellemes szórakozás!

Tipus: memóriafejlesztő memóriafejlesztő RSS csatorna memóriafejlesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Egy nagyméretű kendő / lepedő
Játék: Ki hiányzik? nyomtatása Ki hiányzik? egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.