» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Vak-kör
A terem méreteihez képest a legnagyobb körben [...]
Blitzlicht
A gyakorlatot kevésbé tapasztalt csoportnál íg [...]
Dominó
Minden játékos magához vesz a dominó csomagbó [...]
Önarckép-festés
Egy negyedóra áll rendelkezésünkre, hogy valam [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: A teremben előre megnevezett helyeket vagy sarkokat kell kijelölni. Minden diák kap egy kártyát, amelyen egy szó olvasható, ami valahogyan kapcsolódik a kijelölt sarkokhoz. A diákok megkeresik a helyüket, és oda állnak.


Más változatban: A játékosok egy kép mozaikdarabkáját kapják. Jelre elindulnak és megkeresik a hozzájuk tartozó kép többi darabjait. Ha elkészült a teljes kép, készen is van a csoport.

A gyerekeknek egy-egy témához, fogalomhoz stb. kapcsolódó szavakat osztunk ki kártyákon. Jelre elindulnak és kérdések segítségével párt, ill. párokat keresnek magukhoz. A végére így kialakulnak a csoportok.

Játék információk

Tipus: párosító párosító RSS csatorna párosító nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Kellék(ek): szókártyák
Játék: Keresd a helyed! nyomtatása Keresd a helyed! egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

hát ez is jó
2009-06-20 17:11:21
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Elmondjuk a szabályokat, vagyis azt, hogy életünk során megszoktuk, tapasztaltuk, hogy bizonyos dolgokat együtt emlegetünk, bizonyos dolgok, tárgyak összetartoznak. (Ha a híres párokat választjuk, akkor a legendás nagy szerelmekről, olvasmányainkról és ezeknek a híres pároknak az ismertségéről ejtünk néhány szót.)
A játéknál mindenki húz egy kis kártyát. Megnézi, elolvassa, hogy mi van a kártyán, de nem mutatja meg a többieknek. A résztvevők felállnak és elkezdenek beszélgetni egymással, úgy, hogy a név vagy a tárgy említése nélkül bemutatkoznak egymásnak. Valahogy így: "Ettem az almából, amiből nem lett volna szabad ennem. Egy esendő férfi vagyok, aki nem engedelmeskedett Isten parancsának." Vagy így: "Keresem a párom. Szakítottam a tiltott fa gyümölcséből, neki is adtam harapni belőle, és most nem találom a párom." Ha nyilvánvaló, hogy nem egymáshoz valók, akkor tovább lépnek egy másik tetszőlegesen kiválasztott beszélgetőtárshoz, továbbra is keresve a párjukat. Azok, akik egymásra találnak, egymás mellé visszaülnek a székekre.


Más változatban: Ha irodalmi párokról van szó itt igazán szerencsés a játék után felolvasni egy rövid részletet az adott műből.

Játék információk

Célkitűzés: Egymásra figyelés, az emlékezet és a koncentráció javítása és a kifejezőkészség, a kommunikáció fejlesztése.

Pedagógiai javaslat: Érdekes lehet megfigyelni, hogy kik találták meg egymást a leghamarabb, megbeszélni, hogy mi volt az a mondat, aminél rájöttek, hogy ők egymáshoz valók. Arról is lehet szót ejteni, hogy mi volt a nehéz és mi volt a könnyű ebben a játékban. Ha zenehallgatásra van lehetőség, akkor a zenei kiegészítések is színesíthetik ezt a játékot.

Tipus: párosító párosító RSS csatorna párosító nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Kis kartonlapokon, ámde nagyon jól olvashatóan, nyomtatott betűkkel egymáshoz tartozó dolgok, összeillő, ismert párok egyenként leírva. A kártyákból legyen annyi, hogy mindenkinek jusson egy darab belőle. Minden játék előtt számoljuk meg, s csak annyit vonjunk játékba, ahányan a csoportban vagyunk.
Példák a híres párokra: Ádám és Éva, Jancsi és Juliska, János vitéz és Iluska, Csongor és Tünde, Ruttkay Éva és Latinovics Zoltán, Erzsébet királynő és Ferenc József, Trisztán és Izolda, Szendrey Júlia és Petőfi Sándor, Cecey Éva és Bornemissza Gergely, Rómeo és Júlia és a sor folytatható.
Példák az összetartozó dolgokra: tű és cérna, kanál és villa, fej és kalap, csont és bőr, kenyér és víz, tej és vaj, könyv és betű, férfi és nő, nappal és éjszaka, élet és halál, fésű és kefe, ceruza és radír és persze ez a sor is folytatható.
Játék: Keresem a párom nyomtatása Keresem a párom egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Egy kijelölt fogó valakit a többiek közül nevén szólítva, azonnal üldözni kezd. Egy harmadik játszó kedvező pillanatban, a kettő közt átszalad, miáltal az lesz üldözött, s a másik mentesül. Vagyis az üldözött játszót az elfogatástól a keresztbefutó menti meg. Ha a fogó valakit megfog, a játék elölről kezdődik.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: nagy csoport
Játék: Keresztfogó nyomtatása Keresztfogó egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A résztvevők egymástól méternyire félkörben felállnak. A játékvezető eléjük áll, és egyszerű tornagyakorlatokat végez.
A játékosok pontosan ismétlik gyakorlatát - de minden gyakorlatot egy ütemmel később végeznek el.
Például a játékvezető törzshajlítást végez, a többiek mozdulatlanul állnak.
A vezető ezután helyben futást mutat - a többiek most kezdik el a törzshajlítást.
A vezető nyakkörzést végez - a többiek, helyben futnak. És így tovább...
Aki eltéveszti a gyakorlatot, egy lépést tesz előre, de továbbra is részt vesz a játékban.
Az győz, aki a játék végeztével legtávolabb áll a játékvezetőtől, vagyis aki a legkevesebbet tévedett.
Játék információk

Tipus: memóriafejlesztő memóriafejlesztő RSS csatorna memóriafejlesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Játék: Késleltetett torna nyomtatása Késleltetett torna egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Mindenki kap 1 lapot (mindenki egyformát). A lapra mindenki összesen három állítást ír magáról. Két igazat, egy hamisat (a sorrend mindegy).
Lehetőleg ne nagyon egyszerűeket írjatok, tehát ne olyat, hogy "szép vagyok", "okos vagyok", "buta vagyok", hanem olyat, amit érdemes tudni rólatok, és érdekes, nem elsőre kitalálható.
Amikor mindenki kész a 3 állításával, összehajtogatva bedobjátok a lapokat egy kalapba például, és valaki húz egyet, felolvassa, ami rajta áll. Innentől kezdve a feladat kettős: ki kell találni, ki írta a 3 állítást, és melyik a hamis.
Pl. valaki írhatta volna:
1. "Pápai felkérésre hanyatt fekve freskókat festettem."
2. "Egyik szobromból 3 is van Rómában, az eredeti az Akadémián."
3. "Én festettem a "Vénusz születésé"-t."
Ti kitaláltátok volna, hogy Michelangelo írta az állításokat, mert valóban
1. ő festette a Szent Péter bazilika kupolájának freskóit.
2. A szobor, amiről szó van "Dávid" szobra 3 példányban van Rómában.
3. A "Vénusz születésé"-t viszont nem ő, hanem Botticelli festette (ez volt a hamis állítás).
Jó játék arra, hogy olyasmit tudjatok meg egymásról, amit addig nem, vagy csak kevesen tudtak. Ahhoz, hogy igazán szórakoztató legyen, ötletes állítások kellenek!
Játék információk

Célkitűzés: A "Két igaz, egy hamis" játékot olyan csoportokban érdemes játszani, ahol többé-kevésbé ismerik egymást a játékosok.

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: felsős
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): papír, toll
Játék: Két igaz, egy hamis nyomtatása Két igaz, egy hamis egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A harcmód lehet tetszőleges, azonban a cél nem az ellenség megsemmisítése, hanem egy elrejtett tárgy megtalálása, amelyet a parancsnok eldug s pontos leírást készít, hogy hol van az illető tárgy elrejtve, ezt kettévágva, így egy-egy csapat az utasításnak csupán felét kapja meg, amely így hiányos ezért a másik csapat mozdulataiból igyekszik kikombinálni az illető helyet, közben persze néha harcra is kerül a sor.
Egy ilyen utasítás például a következőképpen fest: "A 4096. ponttól keletre menjetek 400 lépésnyire,ahol egy fehér határkövet találtak, ettől északra látni egy terebélyes gyümölcsfát, melytől NY-i irányban egy hosszú vízmosás halad a fák között. Ezen lefelé haladva a fák között rókalyukat láttok, melynek legnagyobb kijárata irányában akácfa van, ettől keletre 5 lépésre a fehér kő alatt van a kincs."
Játék információk

Célkitűzés: Igen érdekes hadijáték, ahol az éles megfigyelésre, ügyes lopózkodásra s következtetésre igen nagy tér nyílik s voltaképpen ez dönti el a játékot.

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): előre megírt "végrendelet", majd azt kettévágjuk
Játék: Kettévágott végrendelet nyomtatása Kettévágott végrendelet egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Vagyis két játékos háborúzik. Mégpedig úgy, hogy egy-egy papírlapra számot rajzolunk, s a papírt a két játékos hátára erősítjük úgy, hogy ne lássák egymás számát! Szembeállítjuk őket, és kezdődhet a kétszemélyes számháború!
Izegnek-forognak, kerülgetik egymást, elszaladnak a másik mögött, vagyis igyekeznek a hátába kerülni, de úgy hogy a másik ne lássa a számukat.
Aki hamarább leolvasta az ellenfél számát, az győz. A győztes kihívhatja a következő játékost, aki önként jelentkezik, vagy kiolvassuk. Az új játékhoz új számot csinálunk.
(Hátratett kézzel nem lehet eltakarni a számot, de háttal szorosan egymáshoz állni lehet, s gyorsan megfordulni, meg még rengeteg fortélyt kitalálhatunk!)


Más változatban: Két játékos helyett többet is beállíthatunk.

Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: 2 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): papírlap
Játék: Kettős számháború nyomtatása Kettős számháború egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játékosok körben ülnek. Egy játékos beáll a kör közepére. Becsukja a szemét, és lassan körbefordul. Ezenközben a körben ülő játékosok egy hangosan ketyegő órát adnak körbe. Amikor a középen álló játékos azt kiáltja: "állj!", az óra annál marad, akinek éppen a kezében volt. Ekkor a középen álló játékos erősen a ketyegő hangra koncentrál, megpróbál a hang alapján - továbbra is csukott szemmel - odamenni ahhoz a játékostársához, akinél éppen az óra van, és megfogni az órát. Ha ez sikerül, akkor helyet cserél az óra eddigi tulajdonosával, és most az megy a kör közepére. A játék pedig kezdődik elölről.


Más változatban: Az órát először kezében tartó játékos nem körbe kezdi el adogatni az órát, hanem feláll, halkan eloson a középen álló játékos mellett, és átadja valakinek az órát. Ezt természetesen a további játékosok is megtehetik, akár váltogatva is a körbeadással. Így nehezebb követni a hangot, mintha egyszerűen körbemenne.
Az óra helyett más hangot adó tárgyat is lehet használni: perselyt, hangszereket, zizegő papírt, és ezekkel változó erősségű hangot adni, illetve ezeket variálni is lehet.

Játék információk

Célkitűzés: A "csön-csön gyűrű" típusú játékoknak ez a közeli rokona ezúttal egyik érzékszervünket, a fülünket veszi célba.

Tipus: érzékszerv fejlesztő érzékszerv fejlesztő RSS csatorna érzékszerv fejlesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Hallhatóan ketyegő óra vagy hasonló zajkeltő tárgy
Játék: Ketyegő óra nyomtatása Ketyegő óra egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.