» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Cowboy
Körbeállunk, a játékvezető középen. Hirtele [...]
Névépítés
A játékosok körben ülnek, a játékvezető kij [...]
Labdadobás
A játékosok csoportba állnak. Egyiküknél labd [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: Több kép áll rendelkezésünkre. 3-5 játékos kikeres egyet, és egy rövid történetet ír hozzá. Pár mondat is elegendő. Ezután fölolvassák.
Játék információk

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): képek
Játék: Képtörténet nyomtatása Képtörténet egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A cserkészek hátratett kezekkel körben állnak. Énekszó közben nyakkendőt adogatnak egymásnak kézről-kézre. Adott jelre abbahagyják az éneket és akinek a kezében maradt a nyakkendő, ahhoz kérdést intéz a vezető.
Pl.: "Mondd el a hetedik törvényt." - "Mondd el a fő- és mellékvilágtájakat." - "Hogyan lehet óra segítségével megállapítani a világtájak helyes irányát?" stb...
Aki nem tud felelni a feltett kérdésre, az büntetést kap, vagy zálogot ad.
Játék információk

Tipus: cserkész cserkész RSS csatorna cserkész nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): nyakkendő
Játék: Kérdés - felelet nyomtatása Kérdés - felelet egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

nagyon jó játék
2010-01-22 15:16:43
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Egy önként jelentkező a "forró székbe" ül.
A többieket megkérjük, hogy csukják be a szemüket, és képzeljék el, hogy odamennek a "forró székben" ülő társukhoz, a szemébe néznek, és feltesznek neki egy személyes kérdést. Képzeljék el azt is, hogy meghallgatják a társuk válaszát.
Ezután nyissák ki a szemüket, és írják le mind a saját elképzelt kérdésüket, mind a társuk elképzelt válaszát.
A csoport valamelyik tagja felolvassa a leírt kérdést, meghallgatja a "forró székben" ülő tényleges válaszát, majd felolvassa az elképzelt választ.
A csoport többi tagja hasonlóan jár el. Ezután a "forró székben" ülő elmondja érzéseit, majd a többiek megbeszélik érzéseiket és tapasztalataikat.
További vállalkozók is ülhetnek a "forró székbe"; ekkor a leírtak ismétlődnek.
Játék információk

Pedagógiai javaslat: Ügyeljünk arra, hogy a gyakorlat többszöri ismétlése ne váljék unalmassá és gépiessé.

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: 6-20 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 20-30 perc
Kellék(ek): papír, íróeszköz minden résztvevőnek, "forró szék" (vagyis a kör egyik oldalon nyitott, itt helyezünk el egy széket, amely érzékelhető távolságra van a többitől).
Játék: Kérdezz engem nyomtatása Kérdezz engem egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Bal kezünkkel rajzoljuk a levegőbe és mondjuk: "A hold kerek, a hold kerek, Két szeme van, orra és szája" A többiek utánacsinálják, de mindig újra mondja, hogy nem jó. Újra megmutatja, még mindig nem jó. Csak akkor lesz jó, ha a valaki a bal kezével csinálja.
Játék információk

Tipus: gondolkodtató gondolkodtató RSS csatorna gondolkodtató nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): nem szükséges
Játék: Kerek a hold? nyomtatása Kerek a hold? egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A lányok, fiúk párt választanak, és körbe állnak úgy hogy a lány áll belül. Felteszi a lány a kezét és a fiú hátulról fogja. A kör közepén állnak a páratlanok. Mindenki a Kerek a káposzta éneket énekli. A kör összemegy amíg a "káposzta" szóhoz nem érnek. Akkor szétnyílik, amíg nem éneklik hogy "levele". Akkor megint összemegy, amíg nem éneklik hogy "párja". Akkor megint kihúzódik a kör. A "hervadom" szónál mindenki fordít a párján egy kicsit az egyik irányba, aztán meg az ellenkezőbe. A "nincsen párom nekem" alatt fordítanak a lányokon egyet. Azután kettős csárdással folytatják a nóta végéig. Mikor véget ér a nóta a lányok futnak és keresnek egy másik párt. A kör belsején lévők is keresnek egy párt.

A Kerek a káposzta dalszövege:
Kerek a káposzta, csipkés a levele,
Akinek nincs párja, jöjjön táncba vélem.
Hervadok, búsulok, nincsen párom nékem,
Leányok, virágok, ki jön táncba vélem?

Népdalgyűjtemény - népdal mp3 meghallgatása
Játék információk

Tipus: népi népi RSS csatorna népi nyomtatása
Létszám: min. 10
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Kerek a káposzta nyomtatása Kerek a káposzta egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Üljünk törökülésben egymás mögé négy vagy öt sorban, oly módon, hogy az öt sor egy képzeletbeli kerék küllőit alkossa. Mindenki a kör középpontja felé néz. Egy gyorslábú cserkész kezdi a játékot, mint kikiáltó. A kerék körül szalad, majd egy alkalmas pillanatban megérinti az egyik sor utolsó emberét. Ekkor vagy azt kiálltja: "Fuss velem!", vagy azt: "Fuss ellenem!". Most az egész sor felpattan, egy teljes kör futnak, majd villámgyorsan leülnek egymás mögé érkezési sorrendben, ily módon újra kialakítva a kereket. Persze nem mindig ugyanabban az irányba futnak. "Fuss velem!"-nél a kikiáltóval azonos, "Fuss ellenem!"-nél vele ellenkező irányba. (Mindig a kikiáltóé legyen a belső pálya!) Az utolsónak beérkező lesz az új kikiáltó a következő körben.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: 24 fő
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): nem szükséges
Játék: Kerékfutás  nyomtatása Kerékfutás  egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Alakítsunk négy egyenlő számú csapatot, és álljunk fel váll váll mellett négyszög alakban és befelé nézve. A négyszög közepén helyezkedik el a "rendező".
A játék azzal kezdődik, hogy a rendező kiválasztja valamelyik oldalt, és egy percen keresztül mozdulatlanul áll vele szemben. Ez az egy perc a játék döntő pillanata, ekkor ugyanis mindenkinek pontosan meg kell jegyeznie egyrészt a csapaton belüli, másrészt a rendezőhöz viszonyított helyzetét. A perc elteltével a középen álló rendező forogni kezd, majd hirtelen megáll -valószínűleg- valamelyik másik csapattal szemben, és elkiáltja magát: "Keresd a helyed!". Ekkor mindenki villámgyorsan visszaáll eredeti helyére, vagyis megkeresi a rendező megfelelő oldalán, a csapatán belül a saját helyét.
Amint egy csapat elkészült, magasba emelt karral kiáltja: "Megvan!". És kezdődhet előröl a játék.
Játék információk

Célkitűzés: A "Keresd a helyed!" egyike azon kevés játékoknak, amelyeket négyszögben és nem körben játszunk.

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: 24 fő
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): nem szükséges
Játék: Keresd a helyed!  nyomtatása Keresd a helyed!  egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A csoport tagjai tulajdonságokból ellentétpárokat állítanak össze pl.: fösvény - pazarló, barátkozó - visszahúzódó stb. Ezek után kinevezzük a terem egyik sarkát pl. a fösvények sarkának, a másik sarkot a pazarlókénak. A játékosoknak ezen az átlón kell elhelyezkedniük, mérlegelve a fösvénység és a pazarlás közötti helyüket. Minél inkább fösvény valaki, annál inkább közelítenie kell a fösvény sarokhoz.
Játék információk

Pedagógiai javaslat: Az átló felezőpontját jelöljük meg, így megkönnyítjük a diákjaink tájékozódását, és mi is könnyebben fogunk eligazodni. Vegyük filmre az átlón való elhelyezkedéseket! Beszéljük meg, hogy ki miért állt oda, ahova állt! Kísérjük figyelemmel egymás elhelyezkedését is!Ha a légkör és a csoporttagok egymáshoz való viszonya megengedi, akkor mondjunk véleményt egymás helyválasztásáról!Lehetőleg a csoportvezető is kapcsolódjon be a játékba, de arra figyeljen, nehogy túlságosan a középpontba kerüljön. ő is csak egy csoporttag legyen a többiek között (a diákok ilyenkor szeretik vizsgáztatni a csoportvezetőt).

Tipus: ismerkedős ismerkedős RSS csatorna ismerkedős nyomtatása
Létszám: 6-20 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 20-30 perc
Kellék(ek): videófelvevő
Játék: Keresd a helyed! nyomtatása Keresd a helyed! egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.