» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Csomózás módszertan
A cserkészek körében gyakran adódik szükség [...]
Tükör
A cserkészek körben ülnek. Középen helyet fog [...]
Alliteráló név
A körben ülők elmondják egymás után sorban a [...]
Veszélyes útszakasz végigjárás
A csoport tagjai elképzelik, hogy egy síkos, maj [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: Lapértékek: á 11, 10 10, 9 9, 8 8, 7 7, k 4, f 3, a 2.
A bankár mindenkinek egy lapot ad, utoljára magának is. Ezután minden játékos tesz. Legalább két lapot kérni kell, és 15 pont alatt megállni nem szabad. Ha a pontszám nagyobb 21-nél, a játékos befuccsol, vagyis veszít. Egyébként az nyer, akinek több pontja van.
Két ász a kézben azonnal nyer (más szabály szerint ász és tízes, illetve csak egyszínű ász és tízes).
Óneász akkor mondható, ha több lapból 11 pont van a játékos kezében. Ekkor ha ászt kap, eldobhatja és új lapot kérhet.
Játék információk

Tipus: kártyajáték kártyajáték RSS csatorna kártyajáték nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): magyar kártya
Játék: Huszonegyes nyomtatása Huszonegyes egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A szoba egyik végében egy paravánt vagy táblát állítunk fel, amely mögött a játékvezető el tud bújni. A játékvezető a tábla szélén át lelógatja a zsinórokat, és a négy nedves rongyot magához veszi. A többi cserkész a szoba másik végében leül. A játékmester kiválaszt néhány résztvevőt, hogy kússzanak oda a táblához, és húzzák meg valamelyik zsinórt. Ha a zsinór másik végét nem fogja senki, akkor nyertek. Ha a játékvezető a zsinór másik végét fogja, hangos kiáltással kiugrik a tábla mögül, és megpróbálja a nedves ronggyal eltalálni a cserkészt. A játékosok igyekeznek épségben elérni a falhoz. Ha nem találják el őket, megmenekültek, és a játék folytatódik. Akit eltaláltak, kiesik.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: alsósok
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): két hosszú kötél, négy nedves rongy
Játék: Húzz egy zsinórt! nyomtatása Húzz egy zsinórt! egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Két egyenlő számú csapatot alakítunk, az egyik a színészek, a másik a kitalálók csapata. Húzzunk meg párhuzamosan egymástól 10 m távolságra két célvonalat. Mindkét csapat visszavonul a vonala mögé. A színészek maguk között kitalálnak egy foglalkozást és egy erre tipikus helyet, ahonnan jöttek. Ha ez megvan, a két csapat feláll sorban a vonala mentén. A színészek két nagy lépést tesznek a kitalálók felé és azt kiáltják: "Itt jövünk!" A kitalálók szintén lépnek két nagyot és kérdezik: "Honnan jöttök?" Újabb két lépés a színészek részéről és kiáltják a helység nevét. Két lépés (kitalálók): "Mit csináltok?" Két lépés (színészek): "Idesüss!" és potomin szerűen előadják/elmutogatják foglalkozásukat. Ha a kitalálók kitalálták, rögtön üldözőbe veszik a színészeket, akik a vonaluk mögött igyekeznek menedéket találni. Akit elkaptak, átáll a kitalálók csapatába. A következő játékban cserélődnek a szerepek. Akkor győz az egyik csapat, amikor a másik elfogyott.
Játék információk

Tipus: színjáték színjáték RSS csatorna színjáték nyomtatása
Létszám: 24 fő
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): nem szükséges
Játék: Idesüss!  nyomtatása Idesüss!  egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

potomin szerűen? úristen. a játék nem rossz, de pantomim helyett potonim az kb olyan mint gratulálok helyett granulátum:))
2010-11-15 19:00:38
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játék vezetője elmondja, hogy most egy érdekes időjáték következik. Mostanában úgy is annyi a fantasztikum, most az időgéppel visszamegyünk egy korábbi időbe. Igaz, először nem túl messze. Idézzük fel magunkban először, hogy milyenek voltunk öt évvel ezelőtt. Mi volt más a mostani megjelenésünkhöz képest?
Először ki-ki elmondja, hogy hogyan nézett ki, mit csinált, mi volt a legjellemzőbb tevékenysége, s mi az, ami más volt, mint a mostani. Ha körbement az elbeszélés, akkor megpróbáljuk megjeleníteni tíz évvel ezelőtti önmagunkat. Ezt szerencsés önként vállalkozóval kezdeni.


Más változatban: Az időgépet nem tíz évvel forgatjuk vissza, hanem száz évvel. Mi lettem volna, ha száz évvel ezelőtt élek? Milyen volt a környezet, amelyben éltem, milyen volt az öltözetem?
Lehet mesélni Mark Twain könyvéről, amelyben egy jenki Artúr király udvarában ébred fel, s ebből igen érdekes és bonyolult dolgok következnek Ha ezt a változatot választjuk, tehát egy konkrét korba megyünk vissza az időgéppel, akkor lehet választani Mátyás király korát vagy a "boldog békeidőket". Lényegében ez egy fantáziajáték, de nagyban segíti az önfeltárást is.
Lehet azt is eljátszani, hogy ki milyen lesz a jövőben, de ennél óvatosak legyünk, s a jövőbeni elképzeléseket csak három vagy öt évre toljuk ki. Nem szerencsés, ha a csoportvezető elbagatellizálja a halállal kapcsolatos gondolatok megfogalmazását.

Játék információk

Célkitűzés: Emlékezetben visszapörgetni az idő kerekét, és bemutatni magunkat, hogy milyenek voltunk öt vagy tíz évvel ezelőtt. Azzal is lehet próbálkozni, hogy kiki megjeleníti a korábbi énjét, eljátssza, hogy milyen volt a mozgása, beszéde, temperamentuma.

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): nincs
Játék: Időgép nyomtatása Időgép egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Idézzük fel, majd próbáljuk megjeleníteni öt vagy tíz évvel ezelőtti önmagunkat. Igyekezzünk úgy járni, beszélni, mint öt vagy tíz évvel ezelőtt. A játék második részében "előre hajtjuk az időgépet", s megpróbáljuk elképzelni öt-tíz évvel későbbi önmagunkat. Játsszuk is el!
Egyenként is játszhatunk, de még jobb, ha kapcsolatot teremtenek egymással az öt-tíz évvel megfiatalodott-öregedett résztvevők.
Játék információk

Pedagógiai javaslat: A játék jó felvezetés a "honnan jöttünk?", "kik vagyunk?", "hová megyünk?" kérdéseket boncolgató beszélgetésekhez.

Tipus: ismerkedős ismerkedős RSS csatorna ismerkedős nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: 10 év fölött
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Időgép   nyomtatása Időgép   egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játékban mindenkinek van egy "ikerpárja", akinek megfogja a kezét. Ettől kezdve minden pár egy embernek számít, és így párban beszélgetnek egy másik emberrel, azaz egy másik párral. A beszélgetés úgy folyik le, hogy az egyik szót a pár egyik tagja mondja, a másikat a másik, egészen addig, amíg a mondat be nem fejeződik. A választ hasonló módon adja a másik pár. Az ezt követő megbeszélés a feladat minden részletét tisztázhatja: könnyű volt, vagy nehéz, kellemes volt vagy zavaróvá vált a játékosok szerint, sikerült az összhangot elérni vagy sem stb.
Játék információk

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 10-15 perc
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Ikerpárbeszéd sziámi nyomtatása Ikerpárbeszéd sziámi egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A társaságból valaki - előre megbeszélve - kijelenti, hogy a szaga után megismeri a székeket. Kimegy. A bent lévők 3 széket helyeznek el, és elhatározzák, melyikre kell leülnie. A játékvezető beszólítja, és ő kis játék keretében leül a megfelelőre. Megoldás: meg kell előre beszélni, hogy a behívás módja szerint melyik székre kell ülnie. Pl. gyere be = jobb szék, jöhetsz = bal szék.
Játék információk

Tipus: szemfényvesztő szemfényvesztő RSS csatorna szemfényvesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): székek
Játék: Illatozó székek nyomtatása Illatozó székek egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

Lehet h Én vok a hülye de nem értem a végét.... meg kell beszélni a kinti emberrel h melyik jelszóra melyik székre kell leülnie ????
2010-07-26 15:09:03
Anyás de durva game!!
2010-06-01 21:17:50
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Elmondjuk, hogy az igen szép és gazdag anyanyelvünkből az évek során előfordul, hogy kikopnak a szavak, pedig igazán gazdag jelzőkészletünk van bizonyos dolgokra. Különös dolog a nyelv, megfigyelték például, hogy az északi sarkkörön túl élőknek, az eszkimóknak különösen sok szavuk, jelzőjük van arra, hogy elmondják, milyen a hó. A trópusokon élőknek valószínűleg másra van több szavuk. Az is tény, hogy nem használjuk, csak a meglévő szókincsünknek egy részét. Ezzel a játékkal próbára tesszük, hogy mennyi jelzőt tudunk gyűjteni az egyes szavakhoz. Aki kezdi a játékot, az kihúz egyet a szavak közül. Felolvassa és hozzátesz egy jelzőt. A kártyát tovább adja a szomszédjának, aki szintén hozzátesz egy újabb jelzőt ehhez a szóhoz. Természetesen, ami elhangzott már, azt nem szabad ismételni. Ha úgy tűnik, hogy kifogytunk az ötletekből és három egymás mellett ülő ember sem tudott újabb jelzőt mondani a kihúzott szóhoz, akkor a negyedik húz egy újabbat.


Más változatban: Lehet kiesésre is játszani. Tehát: aki nem tud újabb jelzőt mondani, az kiesik az adott körből. Ilyenkor be lehet építeni a játékba egy összetett versengést is, jegyezve, hogy ki, hányszor tudott utolsónak bennmaradni a játékban, akit persze megtapsolhatunk vagy megjutalmazhatunk. Jó íráskészséggel rendelkező csoportban, vagy amikor elég önkéntes van egy csoportban, lehet úgy is játszani a játékot, hogy mindenki papírra írja a jelzők sorát, ami eszébe jutott egy adott szóhoz. Ilyenkor felolvassuk, s aki a legtöbb olyan jelzőt írta, ami nem szerepel a többiek listáján, az lesz az adott kör nyertese.

Játék információk

Célkitűzés: A szókincs bővítése. Kommunikációs készségek erősítése és a memória fejlesztése.

Tipus: memóriafejlesztő memóriafejlesztő RSS csatorna memóriafejlesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Kis kartonlapokon különböző szavak (jelzőket igénylő főnevek) felsorolása. Egy kártyán egy szó, jól olvasható módon. Példák: kutya, macska, oroszlán, nyúl, eső, hó, toll, hideg, óra, kép, ember, asszony, férfi, ördög, ruha. A sor folytatható, de nem szükséges annyi kártya, ahányan a csoportban vagyunk.
Játék: Illik hozzá nyomtatása Illik hozzá egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.