» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Denevér
Mint tudjuk, a denevérek általában lefelé lóg [...]
Dallánc
Vannak, akik sok dalt ismernek, szeretnek énekeln [...]
Kérdés - felelet
A cserkészek hátratett kezekkel körben állnak. [...]
Húzz egy zsinórt!
A szoba egyik végében egy paravánt vagy táblá [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: Két vagy több őrs játszhatja, melyek megbeszélt helyen (hegycsúcs, magas fa, völgykatlan) találkoznak. Az az őrs nyert, amelyik a másik őrsöt előbb veszi észre. Az észrevevést úgy jelzik, hogy az őrsi zászlót magasra tartják és sípjelet adnak. Jó lesz, ha a játékban döntőbíró is részt vesz. A cserkészek minden lopózkodási alkalmat felhasználhatnak, az álöltözet tilos.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Játék: Harci ösvényen nyomtatása Harci ösvényen egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Egy 8-as alakú egy méter széles pályát rajzolunk a padlóra. A hat kiválasztott embernek, egy kivételével bekötjük a szemét, és libasorba állítjuk őket a startvonalnál. A nem bekötött szemű játékos a sor végén áll. A kötelek egyik vége a hátsó játékos jobb illetve bal kezében van, míg a kötelek másik vége az élen lévő játékos jobb illetve bal könyökéhez van erősítve. A hajtó az indulásra való felszólítást az őrsvezetőtől kapja és a bekötött szemű játékosokat (harciszekeret) végig kormányozza a pályán. Az irányváltoztatást a megfelelő oldalon lévő kötél meghúzásával jelzi. Ha a szekér elhagyja a pályát, egy pontot le kell vonni. Az őrsvezető nézi az időt. A leggyorsabb körért 4 pont jár, az azt követőért 3 és így tovább. Az a csapat győz, akinek a legmagasabb a pontszáma.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: alsósok
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): kréta, 2 db egyenként 2 méter hosszú zsineg vagy kötél, 6 szembekötű kendő
Játék: Harciszekér verseny nyomtatása Harciszekér verseny egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Ajánlott bevezetés: "tündérhangulat" keltése Weöres Sándor: Bóbita című versével.
Minden gyermek kap egy írólapot, amelyre a név felírása után írhat három kívánságot. Kérhet önmagának, családjának vagy bárkinek. A leírt vágyakat körbe ülve megbeszéljük.
Játék információk

Célkitűzés: A képzelet, a vágyak mozgósítása, empátia. Az érzelmek kifejezése, önzés és önzetlenség megnyilvánulása, segítő attitűd felkeltése.

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: alsósok
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): írólap, íróeszköz
Játék: Három kívánság nyomtatása Három kívánság egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Két játékost párba egymás mellé állítunk, belső lábukat egymáshoz kötjük kendővel vagy egy darab vastagabb kötéllel, vagy nagy nylon zsákkal. Úgy kell a másik párossal versenyezniük, hogy "három lábon" futnak.
Sorversenyként is játszhatjuk. Ha már ketten jól tudnak három lábon járni a játékosaink, akkor kipróbálhatjuk a hárman öt lábon járást is, vagy az egész csapatot is összekötözhetjük.


Más változatban: Nehezíthetjük a játékot azzal is, hogy különböző akadályokon kell átmenniük a versenyzőknek. Például keskeny hídon oldalt araszolva, árkon átugorva vagy széken átmászva.

Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: nagy csoport
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Kendő,vagy vastagabb kötél, vagy nylon zsák
Játék: Háromláb-futás nyomtatása Háromláb-futás egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játékban 12 fiú játékos vesz részt, két pártra osztva. Megkülönböztetés végett az egyik hatos csoport sapkát visel, a másik anélkül játszik. A vezető feldobja a labdát, melyet a játszók igyekeznek elkapni, majd az a csapat, amelyiknek sikerült a labdát megszerezni, iparkodik egymásnak, a csapaton belül, adogatni. Az adogatást az ellenfelek megakadályozhatják olyképpen, hogy a játékosokat fedezik és az adogatók elől elkapják a labdát. Az a csapat kap egy pontot, melynek tagjai hatszor egymásután elkapják egymástól a labdát, anélkül, hogy az a földet vagy valamelyik ellenfelet érintené.
Szabályok:
1. Három-négy másodpercnél tovább nem tarthatja egy fiú a kezében a labdát.
2. Ha az egyik csapat pontot nyert, feldobással kezdődik újra a játék. Mikor a vezető a labdát feldobja, akkor a két csapat tagjai igyekeznek elkapni a labdát.
3. Mikor az egyik párt tagjai egymásnak dobálják a labdát, akkor az ellenfelek fedezhetik őket és elkaphatják előlük.
4. A játszók igyekeznek annak dobni a labdát, aki fedezetlenül áll.
5. Az a csapat, amelyiknél a labda van, igyekszik nagy körben játszani, hogy az adogatás minél könnyebb és a fedezés minél nehezebb legyen.
6. Az ellenfelek egymást fedezhetik, de egymást megérinteni és úgy a dobást megakadályozni nem szabad.
7. Nem szabad: visszabodni a labdát annak, aki adta, három lépésnél kisebb távolságnyira álló játszónak dobni a labdát, egymást lökdösni, másnak a kezéből labdát kivenni, a labdát rúgni.
Azon csapat ellen, amely 1., 6., 7. pontokban felsoroltak szerint hibázik, büntetődobást kér a vezető, vagyis sípjellel megállítja a játékot és a szabályosan játszó csapat egyik játékosának dobja a labdát, aki a saját csapatának tovább adja. Ebben az esetben hat dobás helyett csak ötször kell még a csapaton belül adogatni. (mert a büntetődobás egy dobásnak számít.) A hatos labda mérkőzés 7-15 percig szokott tartani. Az a csapat nyer, amelyik több pontot tudott szerezni az előre meghatározott idő lett.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: 12 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): 6 sapka, labda
Játék: Hatos labda nyomtatása Hatos labda egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A csoport párokra oszlik. (Ha a létszám páratlan, akkor vagy az egyik csoporttagot megfigyelőnek kérjük fel, vagy az egyik csoportvezető beszáll a játékba.)
Minden pár két tagja egymással szembefordított székekre ül, térdük összeér, rajta elhelyezve a papírlap az alátéttel. A filctollat mind a ketten megfogják.
A csoportvezető arra kéri a résztvevőket, hogy amíg a zene szól, mindenki hunyja le a szemét, és képzeljen el egy tetszés szerinti tájat, benne egy házzal, a ház mellett egy fával, mellette egy kutyával. Engedjék szabadon képzeletüket.
Kb. 2-3 perc után a zene abbamarad, és a csoportvezető arra kéri a páro­kat, hogy szavak nélkül, teljes csendben rajzoljanak - a filctollat együtt fogva - egy képet, amin van egy ház, egy fa és egy kutya. Amikor a kép elkészült, szignálják egy közös művésznévvel, majd közösen adjanak egy iskolai osztályzatot rá.
Amikor minden pár elkészült a teljes feladattal, a képeket kifüggesztjük. A párok beszámolnak érzéseikről, elemzik a produktumot, és megbeszé­lik, hogy milyen tapasztalatokat szereztek a nem verbális kommunikáció­val, az empátiával és egymás befolyásolásával kapcsolatban.
Játék információk

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: Tetszés szerinti számú pár
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 5-20 perc
Kellék(ek): A/4-es formátumú papírlap minden párnak; alátét a papírhoz; íróeszköz, lehetőleg színes filctoll (1 db egy párnak); magnó, könnyű, nem vokális zenei kazetta.
Játék: Ház, Fa, Kutya nyomtatása Ház, Fa, Kutya egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Aerotechnikai tudósok megállapították, hogy a poszméh - alakja, és az összrepülőfelülethez képest nagy súlya miatt nem képes röpülni. De a poszméh mit sem tud ezekről a tudományos kutatásokról, és repül, valószínűleg tévesen. Ezután a csapatok felváltva dobálják a labdát egymás térfelére. Az ellenfélnek pedig mindig a labda leesési pontjához kell állnia. Az a csapat nyer aki elôbb eléri a zászlót.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): nem szükséges
Játék: Házi recept optimistáknak nyomtatása Házi recept optimistáknak egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Körbeülve, a vezető pl. azt mondja: mind, akik ma autóban ültek, cseréljenek helyet. Akinek nem jut hely, az hívhat újra.


Más változatban: -Számot kapnak a játékosok, a hívott számoknak kell helyet cserélniük.
-Középen van bekötött szemmel valaki. Akit elfog a helycserekor, annak a helyére ülhet.
-Néhány játékos szám helyett gyümölcsnevet kap, ha hívják, nekik kell helyet cserélniük. Ha fals nevet hívnak, mindenki helyet cserél.

Játék információk

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): nem szükséges
Játék: Helyet cserélni nyomtatása Helyet cserélni egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.