» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
A hottentották királya
Először abban állapodik meg a társaság, hogy [...]
Fusson a hármas!
Jó sokan játszhatjuk. Kiolvasunk három játéko [...]
Vak-kör
A terem méreteihez képest a legnagyobb körben [...]
Cicák és egér
A résztvevők két kört alkotnak (kézfogással) [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: A játékvezetők mindenkinek kiosztják a lapokat, és kérik, hogy az ismertető elolvasása után mindenki rangsorolja saját véleménye szerint a tárgyakat 1-től 15-ig számozva őket fontossági sorrendben.
Ha készen vannak, akkor valamilyen véletlenszerű kiválasztási módszert alkalmazva, két azonos létszámú csoportra osztjuk a résztvevőket. A játékvezetők megkérik őket, hogy csoporton belül konszenzusra jutva egymással állítsanak fel közös sorrendet a tárgyak között. A két játékvezető egyik-egyik csapatnak néhány tanáccsal segíthet abban, hogyan, milyen módszerrel jussanak megegyezésre egymással (kompromisszum-konszenzus). Megkérik őket, hogy érvekkel támasszák alá döntésüket.
Az érveket közösen gyűjtsék össze, majd a két csapat két-három tagja üljön le egymással és próbálják meggyőzni egymást a saját csapatuk által kialakított rangsor helyességéről. A többiek közönségként figyelnek.
Minden játékos kiszámítja a saját rangsorának és a csapata rangsorának soronkénti pontszámkülönbségeit, majd összeadja azokat.
Például: saját: csapat: különbség: 1 12 12-1= 11 3 4 4-3 = 1 7 2 7-2 = 5
A játékvezetők a két csoport rangsorát összehasonlítva kiválasztanak két-két olyan tárgyat, amelyeket a csapatok pontosan ellentétesen (a sor elejére illetve végére) soroltak. A csapatokkal ismertetik a kiválasztott két tárgyat, majd akinél a különbségek összege nagy, az erősen közeledett a többiek álláspontjához , akinél a különbségek összege kicsi, az jobban tudta érvényesíteni saját véleményét a többiekével szemben.
Megjegyzés: Hasznos lehet ezt a játékot a résztvevőket valóban komolyan érintő döntés meghozatala előtt tréningként eljátszani.

Instrukciók:
Ön egy magántulajdonban lévő yachton hajózik a Csendes Óceán déli részén. Ismeretlen eredetű tűz következtében a yacht és tartalmának nagy része elpusztul.
A yacht most lassan süllyed. Helyzetük az óceánon nem meghatározott, részben mert lényeges, navigáláshoz szükséges eszközök semmisültek meg, részben mert Önt és a legénységet túlzottan lekötötte a tűz lokalizálásának feladata. Az egyetlen dolog, amit képesek megsaccolni az annyi, hogy kb. 1000 mérföldre vannak dél-délnyugatra a legközelebbi szárazföldtől.
Az alábbiakban 15 olyan cikk áll felsorolva, mely a tűz után is ép és sértetlen maradt. E cikkek mellett van még egy használható, életmentő gumitutaj evezőkkel, elég nagy ahhoz, hogy Önt és társait, valamint az összes alább felsorolt cikket elbírja. A túlélők zsebeiben talált dolgok a következők: egy doboz cigaretta, néhány doboz gyufa és S db 200 Ft-os bankjegy.Az Ön feladata, hogy a mellékelt listán felsorolt cikkeket 1-től 15-ig rangsorolja, aszerint, hogy az Ön túlélése, megmenekülése szempontjából ezek mennyire fontosak. 1-es számmal jelölje a legfontosabb cikket, 2-essel a második legfontosabbat, és 15-össel a legkevésbé lényegeset.
Az alábbi dokumentum harmadik oldalán a játékban szükséges, kivágható, fénymásolható kérdőív található.
Játék információk

Célkitűzés: konszenzus keresést, ön- és társismeretet fejlesztő játék

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: 20 fő + 2 fő játékvezető
Korosztály: 10-99 év
Játékidőtartam: 20-30 perc
Kellék(ek): az instrukciók és a kérdőívek fénymásolata, minden résztvevőnek íróeszköz
Játék: Hajótörés nyomtatása Hajótörés egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

Milyen könyvben található a fenti játék, illetve hasonló játékok? Köszönöm a választ előre is!
2011-02-17 14:11:43
még egyszer, hátha hibás, feltétlenül szükségem van a játék kérdőív részére, amit jeleznek, hogy melléklet, másolható, de hol? Kérek segítséget, köszi
2010-02-03 16:39:35
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A csoport azt a játékot játssza, hogy hajóúton vannak és ki kell nevezni a kormányost, a navigátort, a parancsnokot, helyettesét, a matrózokat, utasokat stb. A szerepeket csak jelezzük, nem merítjük ki előzetes megbeszélésben, milyen funkciókra kell választást tenni. A játék variálható sokféleképp: a hajóút dramatizálható, lehet vihar, hajótörés, lakatlan sziget, lehet hajókirándulás, hosszabb tengeri út, de lehet repülőút is.
Játék információk

Pedagógiai javaslat: A játék gondos, hosszabb megbeszélést igényel.

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: 10 év fölött
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Hajóúton vagyunk  nyomtatása Hajóúton vagyunk  egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Párokat formálunk, s ezek a párok kitalált nyelven beszélgetni kezdenek. A hangok dallamából, jellegéből, s kézmozdulataikból kell megérteniük egymást. A teremben szabadon járkálva igyekezzünk minél több társunkkal kapcsolatot teremteni. Ne hagyjuk abba, ha zavar támad! Nagyobb beszélgetőcsoportok is kialakulhatnak. Meg kell oldani a felmerülő kommunikációs zavarokat. Ki tudja, hátha valami fontos dologról van szó!
Játék információk

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 5-10 perc
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Halandzsa nyomtatása Halandzsa egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játékosok számához képest megfelelő nagyságú játszóteret határolunk el. Két ember a halász, a többi a hal. A két halász erősen összefogódzva fut a játéktéren szétszórva elhelyezkedett halak közé s igyekszik közülük egyet bekerítéssel elfogni. Akit elfogtak, szintén halász lesz s most hármasban futnak zsákmány után, egyszerre esetleg már 2-3 halat is tudnak hálójukba keríteni! A halászok száma mindig nő, a halak helyzete mindig nehezebb! A halászok láncának elszakadnia nem szabad, a játéktérről kifutni tilos! A legügyesebb (legutolsónak maradt) két hal lesz a következő játék kezdetén a két halász. Ha túl nagy a háló, két vagy akár több részre is válhatnak. Játszhatjuk láncfogóként is, ilyenkor nem kell bekeríteni, elég ha lánc valamelyik tagja megérint valakit.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: nagy csoport
Játék: Halászjáték nyomtatása Halászjáték egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Körben ülnek, egyik mond egy betűt, a következő folytatja, stb., hogy értelmes szó legyen. Akinek az utolsó betűt kell kimondania, az halott, de egy új szóval indíthat. Aki másodszor lett halott, az már "halottabb", aki harmadjára, az már szellem. A szellem nem tud tovább játszani, át kell ugrani, de zavarhatja a többieket, akiknél ez rosszpontot jelent. Pl rákérdez, milyen betűt mondtál? Ha felel neki, rosszpont. Idegen szavak, összetett szavak és többesszám nem mondható.
Játék információk

Tipus: gondolkodtató gondolkodtató RSS csatorna gondolkodtató nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): nem szükséges
Játék: Halott, Halott,

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

ki kell hagyni...
2009-07-20 22:54:56
hogy hogy at kell ugrani?
2009-07-14 17:39:15
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játszók körbe ülnek, egy rendező pedig a középre áll. Fillér nagyságú papírdarabkákat tart magánál, melyek a hibák jelzésére fognak szolgálni. A játszók neveket cserélnek s aztán valaki elkezdi. "Én (a játékban kapott idegen nevét mondja), hiba nélkül, hát te (játéknevén nevez valakit, s rámutat) hogy vagy?" A kérdezett ugyanezt a kérdést adja tovább. ha valaki a játék folyamán hibázik, annak a rendező a homlokára ragaszt egy vízzel nedvesített papírdarabkát. Ennek a játszónak már egy hibája van, tehát legközelebb már úgy teszi fel a kérdését, hogy én, (Laci) egy hibával, hát te (Pali) hogy vagy? így folytatódik a játék mindaddig, míg a hibák száma tetemesen meg nem növekszik. Nyertes az a játszó, akinek a legkevesebb hibája van. "Hibát" kapok, ha saját játéknevemet eltévesztem, ha hibáim számát helytelenül mondom be, ha a kérdezett játékbeli nevét hibázom el. Nehezebb a játék, ha annak, akihez a kérdést intézzük, nemcsak a nevét, hanem hibáinak számát is meg kell mondani, mert ilyenkor ennek eltévesztése is hibának számít.
Játék információk

Tipus: ismerkedős ismerkedős RSS csatorna ismerkedős nyomtatása
Kellék(ek): Vízzel nedvesített papírdarabka
Játék: Hány hibád van? nyomtatása Hány hibád van? egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A hat fős csoportok tagjai egy csapat kivételével kézfogással nagy kört alakítanak. A körön belülre áll a kimaradt hat fő, plusz a többi őrsből egy-egy valaki, akiknek bekötik a szemét. A játék lényege, hogy a bekötött szeműek minél többet elfogjanak a szabadon mozgók közül saját csapatuk számára. Ha valakit elfogtak, a körön kívülre áll. Időről időre a játékvezető azt mondja: hapci, és a körön belül szabadon lévőknek azonnal válaszolniuk kell: hapci. Ezáltal pillanatnyi támpontot nyújtanak a bekötött szeműeknek. Minden játékban más-más őrs kerül a körbe. Az a csapat győz, amelyik a játék végére a legtöbb foglyot ejtette.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: alsósok
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Hapci! nyomtatása Hapci! egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Két csapat játszik. A bent levők egy ötször öt méteres tábor területén helyezkednek el, a kint levők vagy támadók pedig a táboron kívül tartózkodnak. A tábortól 50-100 méterre egy kisebb, elkerített hely jelképezi a börtönt. A támadók feladata az, hogy minél több bent levőt elfogjanak. a bent levők a támadók ingerlésére ki-kitörnek a tábor területéről, mindig ügyelve arra, hogy messzire ne távolodjanak, és a támadók áldozatául ne essenek. Kifutáskor kézrátevéssel elfoghatók. Akit a támadók elfogtak, az köteles a börtönbe menni. Még a börtönben is meg lehet szabadítani a foglyokat. Ha ugyanis egy szabad bent levőnek sikerül a börtönig szaladnia, ott annyi foglyot felszabadíthat, amennyit meg tud érinteni. Ha ügyes, mindegyiküket hazaviheti. a felszabadult foglyok azonban ismét elfoghatókká válnak.
A játékot időre játsszák. A bent levők célja az, hogy a játékidő leteltekor egyetlen fogoly se legyen a börtönben. Idő előtt is véget érhet a játék, ha a támadóknak sikerül minden bent levőt elfogni.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: 2 nagy csapat
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Harc a szabadságért nyomtatása Harc a szabadságért egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.