» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Kendőejtés
A játékosok két egymást metsző sorban ülnek, [...]
Mi van a kosárban?
A bőrünk igen fontos érzékszervünk. Érzékel [...]
Filléres-játék
Egy-négy játékos kimegy. Amikor az első bejön [...]
Életrajzi körmese
"- Egyszer, valahol Magyarországon, egy kis falub [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: A társaság eldönti a kezdő személyét, aki mond egy neki tetsző szót. A soron következő játékos erre gyorsan rávágja azt a szót, ami erről eszébe jut, és így tovább. Ha egy játékos gondolkodik vagy habozik a válasszal, kiesik a játékból.
A játék győztese az a játékos, aki utoljára marad játékban.
Példa:
nyár-strand-víz- hideg-tél-hó-sí-lábtörés- gipsz-szobor-művészet-zene- tánc-buli
Játék információk

Célkitűzés: Ezt a játékot igen gyorsan kell játszani, így szórakoztató csak igazán. Az előző játékos által mondott szóra azonnal rávágni azt a szót, amelyikre asszociálunk.

Tipus: memóriafejlesztő memóriafejlesztő RSS csatorna memóriafejlesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Gyors asszociáció nyomtatása Gyors asszociáció egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Egy nagy kört rajzolunk és két gyereket a kör két átellenes pontjára állítunk. Az indító szóra óramutató járásával megegyező irányban futni kezdenek. Az a győztes, akinek sikerül elkapnia egy percen belül a másikat. Ha az idő letelt, és még egyik se kapta el a másikat, akkor az a győztes, amelyik közelebb áll az előtte levőhöz. Ezután újabb két gyereket választunk. A végén a győztesek is versenyezhetnek egymással.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: alsósok
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): használt lavór
Játék: Gyorsasági próba nyomtatása Gyorsasági próba egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Ez a játék tipikus munkahelyi ebédszünet-szórakozás, de családi, sőt, társasági játéknak is kiváló, mert pofonegyszerű, ügyességet, de némi szerencsét is követel, miközben igen szórakoztató. Szabályai a rex nevű asztali, dákós golyójáték szabályaihoz hasonlítanak, de annak kellékei nélkül.

Játékmenet
A játékosok körbeülik az asztalt, megállapodnak a sorrendben, majd egyenként következnek. A feladat a gyufásdoboz levegőbe pöccintése az asztal széléről úgy, hogy az leérkeztekor lehetőleg a legtöbb pontot érő oldalára állva maradjon az asztalon. A pöckölés akkor szabályos, ha dobozt a címkés felével felfelé, az asztal szélén kissé túlnyúlva helyezzük el, és alulról pöccintjük a levegőbe, hogy az legalább egyet forduljon a levegőben. A játékos addig folytathatja a pöckölést, amíg akarja, de, mivel a doboznak létezik egy olyan oldala, (a "bukta"), amelyik 0 pontos, ha pöckölései során a gyufa arra az oldalra esik, akkor be kell fejeznie a körét, és az összes abban a körben szerzett pontja elvész. Ha pedig a doboz az asztalról leesik, a játékos addigi összes pontja elvész! (Ez az ún. "gomba", a rex mintájára.)
Az érvényes pontokhoz adott körben az kell, hogy a játékos szabályos kiszállással, tehát pontot érő (nem 0 pontos) pöcköléssel fejezze be a kört. Ekkor lesznek érvényesek abban a körben a megszerzett pontjai, melyeket az előző körökben már megszerzettekhez hozzáadhat. (Ennek a játék befejezésekor lesz igazán jelentősége.)

Pontozás
Megkülönböztetjük a gyufásdoboz alját és a címkét, vagyis a tetejét (a két legnagyobb felületet) - ha az alja kerül felülre, az 1 pontot ér, a címke pedig 0 pontot ("bukta"). A hosszabb oldalak 2 pontosak, a rövidebb (legkisebb felületű) oldalak pedig 5 pontot érnek. Érvényes a pont, ha a doboz stabilan, nyugalomban áll az adott oldalon. Az asztalon lévő esetleges más tárgyakhoz támaszkodó, azokhoz hozzáérő doboz pontozása érvénytelen, a pöckölést meg kell ismételni.

A játék győztese az, aki szabályos kiszállással elsőként éri el a kezdéskor meghatározott pontszámot, de ez csak akkor lesz végleges, ha azt a kört, amelyben valaki elérte a szükséges pontokat, az összes játékos végigjátszotta.


Más változatban: Lehet játszani időre vagy adott körig is, ekkor értelemszerűen a legtöbb pontot összegyűjtő játékos lesz a győztes, de minden esetben teljes kört kell játszani, hogy minden játékos egyenlő számú lehetőséget kapjon.

Játék információk

Célkitűzés: Pontok szerzése gyufásdoboz-pöcköléssel.

Pedagógiai javaslat: Érdemes a játékot 25-50 pontig játszani, ekkor még nem lesz túl hosszú, de az esélyek se válnak egyenlőtlenné egy esetleges túl sikeres sorozat után.

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: 2-6 fő
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 10-20
Kellék(ek): 1 doboz (teli) gyufásdoboz, 1 asztal, esetleg papír és ceruza
Játék: Gyufa-rex nyomtatása Gyufa-rex egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

A mai gyufásdobozok arányai néha túl laposak ehhez a játékhoz, nagyon nehéz lenne 5 pontot csinálni velük, mi két ilyen béna, lapos Eu-gyufát szoktunk összeragasztani lapjával, és akkor még kicsit kövérebb is lesz a versenygyufa, mint az eredeti.
2011-12-23 08:52:59
öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Két vagy több egyenlő létszámú csapat áll fel oszlopban egymás mellet. A vezetők csapataik élére állnak és orrukra helyeznek egy-egy gyufásdobozt. Adott jelre a vezetők mögött álló fiú veszi át orrával a dobozt és ugyanilyen módon mindjárt tovább is adja. Vigyázni kell, hogy le ne essék, mert a földről is az orrunkkal kel azt felvennünk. Az a csapat nyer, amelyiknek utolsó játékosa leghamarabb adja át a gyufásdobozt a vezetőnek.


Más változatban: Érdekesebbé tehetjük a játékot azzal, hogy 5-10 méterre állítjuk fel a játékosokat egymástól. Az első játékos csak oda sétál orrán a skatulyával a következőhöz, ott átadja. Majd a következő már négykézláb viszi át a skatulyát, és így tovább, mindenféle járást kitalálhatunk. Amilyen pózban érkeztünk olyan pózban is kell átadnunk a skatulyát.

Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: Két vagy több egyenlő létszámú csapat
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): gyufásdobozok
Játék: Gyufát viszek az orromon nyomtatása Gyufát viszek az orromon egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: - Éva: Érdekes játékot mutatok nektek, de hogy még mulatságosabb legyen, állapodjunk meg abban, hogy a játék folyamán senki sem mond igazat. Meg tudjátok ezt tenni?
- Gyerekek: Hogyne, hiszen ez nagyon könnyű.
- Éva: Hát ha olyan nagyon könnyű, akkor büntessük is meg azt, aki először igazat mond. Mondjuk, vegyen az illető egy tábla csokit nekünk.
- Gyerekek: (beleegyeznek)
- Éva: Tehát ide figyeljetek! (Elővesz egy doboz gyufát.) Mindenkinek adok öt szál gyufát, és azzal csináljátok majd utánam, amiket mondok és mutatok. (Kiosztja a gyufákat, Sárinak csak négyet ad, mintha tévedett volna.)
- Sári: Én csak négyet kaptam.
- Éva: Igazad van, Sárikám, és minthogy igazat mondtál, már mehetsz is megvenni a csokit.
Játék információk

Tipus: tréfás tréfás RSS csatorna tréfás nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): gyufaszálak
Játék: Gyufaugrató nyomtatása Gyufaugrató egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

ez tök király!!!!
2012-04-20 19:28:07
mér pont aSárit kell megszivatni, szegény Sári
2011-08-23 18:30:45
ez jó :-D
2010-07-12 17:23:57
öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Két, fél méter átmérőjű kört rajzolunk a földre egymástól egy méter távolságra. A körök mögé közvetlenül egy-egy párhuzamos vonalat húzunk.
Kiolvassuk az első vívóbajnokpárt. A vívók kb. két méter hosszú kardot csinálnak maguknak vesszőből, kukoricaszárból stb. A körökbe középre egy-egy gyufásdobozt teszünk. A két vívó feláll a vonalak mögé, s számolásra vívnak: igyekeznek a másik gyufásdobozát kiütni, kipiszkálni, kitolni a körből! Akinek sikerül, az győz. Persze a másik vívó is védekezik, elüti a kardot, s közben igyekszik a másik gyufásdobozt kiütni a körből.
Csak vívni szabad, vagyis csak egymás botját szabad érinteni, mégpedig úgy, hogy térdmagasságnál nem lehet feljebb emelni a kardok hegyét. Aki feljebb emeli, kiesik. Lehet elütni, lenyomni, eltartani, csavarni a botot - de csak állva! Leguggolni, lehajolni sem szabad!
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: 2 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): faág, gyufásdoboz
Játék: Gyufavívás nyomtatása Gyufavívás egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Egy gyűrűt zsinegre füzünk, a zsineg két végét összekötjük. A játékosok szoros körbe állnak, elől tartott kezükbe veszik a zsineget és zárt marokba láthatatlanul csúsztatják tetszés szerinti irányban tovább a felfűzött gyűrűt. A kör közepén álló fiúnak ki kell találnia, hogy kinek a markában van a gyűrű? Akire gyanakszik, annak a kezére hirtelen ráüt. A megütött markot "tulajdonosának" ki kell nyitnia és megmutatnia. Ha a gyűrű valóban benne van, helyet cserél a középen állóval, ha nincs benne, tovább folyik a játék.
Játék információk

Tipus: érzékszerv fejlesztő érzékszerv fejlesztő RSS csatorna érzékszerv fejlesztő nyomtatása
Kellék(ek): Zsineg, gyűrű
Játék: Gyűrűkeresés nyomtatása Gyűrűkeresés egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

Ezzel a játékkal az a problémám, hogy azonnal észreveszik a gyerekek, hogy hol jár a gyűrű. Nem lehet jól eltitkolni, még cseles mozdulatok ellenére sem.
2009-07-26 03:20:47
öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A körben ülők egyenként elmondják a nevüket, de rögtön hozzáteszik a választott vagy elképzelt "virág" nevüket is. Margó vagyok, de ha virág lennék, margaréta lennék. Persze nem kell azonos kezdőbetűvel mondani a virágnevet, s nem is kell, hogy kapcsolódjon a valódi névhez. Sokkal inkább azt kéne hangsúlyozni, hogy a "virágnév" olyan legyen, ami közel áll a választójához, vagy jellemzi őt. Lehet a virágot tágan értelmezni, ebben az értelemben a kaktusz is lehet virág, de a futónövény is lehet virág.
Meg lehet kérni a részvevőket arra is, hogy figyeljenek nagyon a választott nevekre, mert a második körben kipróbáljuk, hogy a jobb oldali és a bal oldali szomszéd "virág" nevét is el tudjuk-e ismételni. Harmadik körben meg lehet próbálni, hogy ki az, aki a legtöbb "virág" névre emlékszik a csoportból. Ez úgy történik, hogy jelentkezés alapján elkezdi valaki, és addig nála van a szó, amíg nem téveszt. A tévedést úgy ellenőrizzük, hogy akinek nem találta el, vagy nem jól mondta a "virág" nevét, az feláll, és most ő próbálkozhat. Ha valakinek sikerül az egész csoport "virág" nevét elmondani, megítélhetünk neki egy szál virágot vagy virágot ábrázoló fotót, rajzot.


Más változatban: Lehet úgy is variálni a játékot, hogy másodjára nem virágnevet választunk, hanem fát. Ha fa lennék lehetek büszke tölgy, lehetek jegenye, szomorúfűz és így tovább. Ha víz lennék, lehetek tenger, patak, tó, áradó folyam.
Ha a játékvezető úgy ítéli, lehet állatot is választani, de ezzel óvatosnak kell lennünk, mert előfordul, hogy ragadványnév vagy csúfnév lesz belőle.
Egymást jól ismerő csoporttagok között úgy is lehet játszani, hogy a szomszéd mondja meg a társáról, hogy ha virág lenne, mi lenne. Ennél a változatnál az állatokat viszont hagyjuk ki.

Játék információk

Célkitűzés: A játéknál lehetőség van az önfeltárásra, de nagyon közvetett módon. Memóriapróba is lehet, hogy megjegyeztük-e valakinek a "virág" nevét, vagy más, választott, elképzelt nevét.

Tipus: ismerkedős ismerkedős RSS csatorna ismerkedős nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges, bár lehet bevinni virágokat és növényeket, fákat és állatokat ismertető könyveket.
Játék: Ha virág lennék nyomtatása Ha virág lennék egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.