» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Intellektuális játék
Két, egyenlő létszámú csapatot alkotunk, majd [...]
Pszt!
Álljunk körbe, szorosan egymás mellé, arccal b [...]
Variáció
Egy bekötött szemű játékos mögött egy csont [...]
Elfogadni vagy elutasítani
A három gyakorlat ebben a sorrendben játszandó, [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: Először elmondjuk a játék menetét, mely szerint a rövid varázsszavak, milyen irányított mozgásoknak felelnek meg. Varázsszavak a következők lehetnek: "Tipp", "Topp", "Topogós", és "Kipp", "Kopp", "Kopogós" Mindegyik szóhoz egy mozgásfajta tartozik. Ha a "tipp" varázsszó hangzik el, akkor a kezeket mozgatjuk szabadon, vállból vagy csuklóból, kinek hogy van kedve. Ha a "topp", akkor a lábak mozgatására kerül sor, de úgy, hogy mindenki ülve marad közben. Ha a "topogós" hangzik el, akkor kezet, lábat mozgatjuk egyszerre és topogunk is, de halkan. A "kipp" az ugyancsak kézmozgás, de egy taps is elhangzik, a "kopp" ugyancsak lábmozgás, de a lábunkat egy kicsit a földhöz koppintjuk. Végül a "kopogós" azt jelenti, hogy a székről felállva úgy mozgunk, hogy közben kopogunk is a lábunkkal. A varázsszavakat csak akkor változtassuk, ha már mindenki átvette az irányított mozgást. Szerencsésebb, ha először csak három varázsszó jelentésével gyakoroljuk, majd amikor már jól megy, akkor mondjuk el a következő hármat. A "varázsló" a játékvezető, de ha jól megy, akkor átadhatja a varázsló szerepet a mellette állónak, vagy annak, aki megfigyelése szerint lassabban, megkésve tudja csak átvenni a mozgásokat. A játék különösen jól alkalmazható farsangi mulatságokon ahhoz, hogy a nem táncolók is bekapcsolódhassanak a mozgásba. Figyeljünk arra, hogy ha kerekesszékkel vesz részt valaki a játékban, akkor a topogásnál és a kopogásnál a kerekesszék ütögetésével érjen el valamilyen hanghatást.
Játék információk

Célkitűzés: Figyelni arra, hogy mit is jelentenek a "varázsszavak", és a varázsló irányító szavainak megfelelően mozogni.

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem kell hozzá.
Játék: A varázsló irányít nyomtatása A varázsló irányít egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Szabályszerű harci játék, amely egy földbe tűzött zászló birtoklásáért folyik. A harcnak szigorú szabályok szerint kell végbemennie. A játéktér téglalap alakú, 30x20 méter. Mindkét végén öt méter széles sáv van: ez a két csapat vára. A védőcsapat vára előtt öt méterrel, a pálya szélességének közepén a földbe egy zászló van tűzve, ennek megszerzéséért folyik a harc. A játékban akárhányan részt vehetnek, legalkalmasabb létszám csapatonként 15-15 fő. A támadó és a védekező csapat is kezdéskor a maga várában áll. A támadók csapatában van egy külön játékos, a lovag, akinek a játékban speciális szerep jut. A támadók csapatában ugyanis csupán a lovagnak van joga a védők közül foglyot ejteni, míg a védőjátékosok a váron kívül bármelyik támadót elfoghatják - kivéve a lovagot. A lovagnak viszont a zászlót tilos elrabolnia. Nem lehet a játékos elfogni, ha várban van, vagyis legalább egyik lábával saját vagy az ellenséges tábor várába lépett. A foglyok a pályáról kilépnek, és egy külön elkerített helyre, a börtönbe állnak. A játék úgy kezdődik, hogy a sérthetetlen lovag az ellenfél vára felé megy, és a zászlót megérinti. Erre a támadók mind kijönnek a várból, és a zászló felé futnak, hogy azt elrabolják, és saját várukba vigyék. A védők is kijönnek, hogy a zászló elrablását megakadályozzák. Akit a védők megérintenek, az fogoly lesz. A lovag dolga ebben a játékrészben az, hogy támadó társait segítse oly módon, hogy a legjobban szorongatott vagy a zászlóhoz már legközelebb jutott támadó mellé lép, és így a közelében levő védőjátékost elriasztja (mert megfogná azt, miközben ő maga sérthetetlen). Tilos viszont a zászló és a védők közé állni. Ha egy támadó a már elrabolt zászlót a pályán elrejti, a lovagnak azonnal oda kell mennie, hogy visszahelyezze azt az eredeti helyére, Erre akkor kerül sor, amikor a zászló birtokába jutott támadó játékost hazafelé futtában egy védő veszélyesen megközelíteni. Ha ugyanis a támadót a zászlóval együtt fogják el, nem csak ő esett ki a játékból, de az egész támadó csapat vesztett. Miután a támadók végcélja az, hogy a zászlót a saját várukba vigyék, ezért kritikus helyzetben a támadó játékos inkább ledobja a zászlót, semhogy csapata veszítsen. Ilyenkor az lovag a zászlót eredeti helyére visszahelyezi, és új menet kezdődik, amelyben a támadók új esélyhez jutnak. A támadók tehát akkor nyernek, ha a zászlót a várukba viszik, a védők viszont csak akkor nyernek, ha egy támadót a zászló birtokában elfognak. Természetszerűen úgy is véget érhet a játék, ha minden védőjátékos fogoly lett, vagy ha támadó játékosok mind börtönbe kerültek. Minthogy a sérthetetlen lovag a zászlót haza nem viheti, így egymagában a pályán már mit sem ér.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: legalkalmasabb létszám csapatonként 15-15 fő
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): zászló
Játék: A zászló nyomtatása A zászló egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játékosok körben ülnek. A játékvezető elmondja és bemutatja a játékot, melynek lényege, hogy csak kézzel elindít és átad egy mozdulatot a mellette ülőnek. A szomszéd az átvett mozdulatot megismételve adja tovább a mellette ülőnek. A többiek figyelnek, hogy pontosan tudják leutánozni a mozdulatot, s ne járjanak vele úgy, mint amikor egy történetet indítanak el és adnak tovább, hogy a történet mire végig ér a körön, teljesen megváltozik. Tehát csak a kéz mozdul, és pontosan leképezve adjuk tovább a mozdulatot: ez a feladat. Lehet kézzel megsimogatni a mellettem ülő kezét például.
Ha legalább egyszer körbeért egy mozdulat, akkor a játékvezetővel szemben ülő is elindít egy másik mozdulatot - ez lehet például a lábak keresztbe tevése -, de azt már nem várják meg, míg teljesen körbe ér, hanem az indítás után azonnal a játékvezető mellett ülő is elindít egy harmadik félét. Most már fokozottan kell figyelni, hogy kellő időben mindenki tovább tudja adni a kapott mozdulatot, és ne keverje össze.


Más változatban: A játék nehezítésének egyik formája, amikor a játékvezető jobbra is meg balra is elindít egy kört a mozdulatokkal, s vigyázni kell, hogy ne tévesszünk, melyik mozdulatot, melyik irányból kaptam, s melyik irányba adom tovább.

Játék információk

Célkitűzés: Figyelni egymásra és megjegyezni, hogy milyen mozdulatot kaptam, s azt a lehető legnagyobb hűséggel leutánozva hogyan tudom tovább adni.

Tipus: memóriafejlesztő memóriafejlesztő RSS csatorna memóriafejlesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem kell hozzá
Játék: Add tovább a mozdulatot! nyomtatása Add tovább a mozdulatot! egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játékosok megegyeznek egy mozdulatsorban, valamilyen tevékenységben, lehetőleg jelenetszerű formában.
Pl. valaki egy szöget üt a falba, de véletlenül az ujjára üt, megsebesült, a másik ezt észreveszi, segítségére siet, bekötözi a sebét. Ezután behívnak egy játékost. A bentiek közül valaki eljátssza neki ezt a jelenetet. Aztán újabb játékost hívnak be, most az első behívott játssza el ugyanazt a másodiknak, és így tovább. Végül, amikor már mindenki játszott a behívottak közül, a legutolsó meséli el, hogy mit értett meg a játékból, majd pedig sorra mindenki elmeséli, mit értett az előző játékból.
Játék információk

Célkitűzés: A pantomimjelenetek közben nagyon mulatságos élmények adódnak.

Pedagógiai javaslat: Mivel összetett játék, épp ezért érdemes akkor alkalmazni, amikor a pantomimjátékokban az osztály már otthonosan mozog.

Tipus: színjáték színjáték RSS csatorna színjáték nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 10-15 perc
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Add tovább a mozdulatsort! nyomtatása Add tovább a mozdulatsort! egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

jó....erős 4-es.
2009-08-31 15:32:51
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Egy vállalkozó lefekszik a földre, pléddel betakarják, és felszólítják, mindent vessen le, amire most nincs szüksége. Miután már majd' mindenét levetette, megkérdezik, vajon a takaró nem felesleges-e rajta.
Játék információk

Tipus: tréfás tréfás RSS csatorna tréfás nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): pléd
Játék: Adj ide mindent nyomtatása Adj ide mindent egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

Mi ezt olyan formában szoktuk megcsinálni, hogy az illetőnek azt mondjuk, hogy képzelje el, hogy most a sivatagban nap, napok óta nem is látott vizet, de tudja, hogy fél óra múlva odaér egy helikopter, ami megmenti. Mivel az egész csapat élete rajta múlik (csak ő tudja, hogy hol vannak) muszály kibírnia azt a 30 percet, de az az egyetlen esélye, ha leveti magáról azt, ami a legjobban melegíti. Ez nyilván a pokróc lesz, de ez csak nagyon keveseknek jut majd az eszébe. És nyilván nem kisiskolásokkal szoktuk csinálni...
2011-09-15 00:52:21
ez azért szar játék. Max a barátnőmmel játszanék ilyet :D
2011-03-14 13:59:48
Pedagógus vagyok, képzeld el, ha a gyerek már pőre, és bejön az igazgató!!! Senki nem mossa le rólad, hogy pedofil vagy!!!
2011-02-05 19:45:22
en ezt ugy tudom ,hogy a sivatagban van ahol nagy a meleg es mit vetne le magarol az illeto , es akkor o mikozben veti le a ruhait izgatottan varja a csattanot , kozben csak a pledet kene levegye... A tobbiek meg egy jot rohognek rajta . . .
2010-07-02 00:20:46
Ezek szerint neked nem esett le a dolog :) Pont az a lényeg benne, hogy jobbára csak a pléd felesleges rajta,- de nyilván erre a pléd alatt lévő személy zavartságában nem gondol és azon tanakodik magában, hogy mely ruha darabját vegye le... de erre ugye semmi szükség igazából :) Persze a tábortűz körül ülők, vagy azok akik már ismerik ezt, jót kacarásznak :) így már érthető?
2008-11-08 16:32:24
ezvicces. de miért felesleges ami rajta van? milyen kritériumok szerint? ugyanis én pl. nem vennék le semmit, hisz azért van rajtam minden mert úgy érzem jól magam. Azt kell pl mondani hogy képzelje el hogy a tengerparton van és meleg van?
2008-11-07 19:03:43
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játékosok két egyenlő pártra oszlanak. A két legerősebb, legügyesebb gyerek válogassa össze a két csoportot. Egymástól húsz méterre állnak föl, két sorban, egymásnak szembefordulva. A sorban állók erősen megfogják egymás kezét. Az egyik sorból kiválik egy játékos, s közeledik az ellenfél sorához. A következő párbeszédet folytatja az ellenséges csapat vezetőjével:
- Adj, király, katonát!
- Nem adok!
- Ha nem adsz, szakítok!
- Szakíts, ha tudsz!
Erre nekiszalad az összekapaszkodott sornak, lehetőleg olyan helyen, ahol két gyöngébb legény fogott kezet. Ha sikerül a láncot elszakítania, magával viszi azt a két játékost, akiknél a lánc elszakadt. Ha nem sikerül a szakítás, ha fönnakad az összekapcsolt kezeken, akkor ő is ott marad fogolynak.
A foglyok az egyik játékmód szerint nem állnak be a foglyul ejtők láncába. Így a játék rangsorolás jellegű: ki marad benn tovább.


Más változatban: Játszhatjuk úgy is, hogy az elfogottak beállnak teljes jogú játékosnak. Ilyenkor azonban a lánc elszakítója nemcsak két foglyot ejt, hanem mindazokat magával viszi, akik leszakadtak a lánc nagyobbik feléről. Ha pontosan középütt szakít, az ellenfél sorának felét magával viszi. Ha így játszunk, akkor már a felállásnál vigyázni kell: az erősebbek kerüljenek középre, a gyengébbek a sor két szélére.

Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: 2 nagy csoport
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Adj, király, katonát! nyomtatása Adj, király, katonát! egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

nem rossz játék,de csatlakozom az első hozzászólóhoz,sok sérülést lehet benn szerezni
2012-06-10 16:54:09
Ezt mi játszottuk az óvodába,azok a szép napok amikor csak aludni meg játszani kellett.Addig jó még gyerek vagy és felnőttként is gyerek szív dobog benned....
2012-06-03 19:42:37
én se szerettem...
2012-03-09 11:41:17
Utáltam ezt a játékot gyerekként, mindig volt sérülés.
2010-06-14 11:51:25
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Két gyermeken kívül mindenki feláll a szoba egyik falához. A szoba közepén kézenfogva áll a két gyermek. Mikor ők ketten készen állnak, elkiáltják magukat:"RAJT". A többieknek biztonságban át kell menniük a szoba másik falához. A játékvezető 1-2-3 percet ad, mialatt a játékosoknak át kell jutniuk a szoba másik oldalára. A két gyermek kézenfogva megpróbálja megakadályozni a többit, s így az idő leteltével a többiek még nem mind tudnak eljutni a szoba másik végébe. Akik nem tudnak átjutni, azok elfogottnak tekinthetők, és nekik is be kell állni a két gyermekhez, a szoba közepére. Mikor az elkapottakból kialakult lánc már átéri a szobát, akkor az újabb sor az első sor elé áll, azzal különbséggel, hogy ez a sor háttal áll a maradék gyermeknek, akit még nem kaptak el. Az a nyertes, akit utoljára fognak el.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: alsósok
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Akadályozás nyomtatása Akadályozás egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Csapatonként egy játékosnak bekötjük a szemét. Ezek a játékosok a terem végéről elindulnak. Előzőleg a többiek különféle akadályokat raknak a padlóra: széket, alacsonyan kifeszített kötelet, padokat, vödröt, csajkát stb. Sípjelre igyekeznek a vakok minél előbb célt érni. Megkerülik az akadályokat, alattuk vagy mellettük átkelnek stb. Közben azonban tapogatózhatnak. A játék mulatságos, főleg a nézők számára. Aki előbb éri el a végcélt, pontot szerez a csapatának.


Más változatban: Ugyanennek a játéknak változata, ha kirakjuk az akadályokat és szembekötés után halkan eltávolítjuk őket. A vakok ilyenkor csak képzelt akadályokat kerülnek ki. Ebben az esetben azonban előre kimondjuk, hogy a kezeket igénybe venni nem szabad.

Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): kendő, szék, kötél, padok, vödör, csajka, stb
Játék: Akadályverseny vakon nyomtatása Akadályverseny vakon egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

nem értem
2018-06-02 17:29:56
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.