» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Zenekar
Az osztályban a gyermekek körben ülnek. Mindenk [...]
Páros-páratlan
A két csoport szemben áll egymással, párhuzamo [...]
Székfoglaló
A cserkészeket két csoportra osztjuk, és leült [...]
Famegismerés
Egy erdőrész mellett párokba állunk. A pár eg [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: Ezt a gyakorlatot is olyan személynek kellene szabadon, vagy a szöveget lassan felolvasva bevezetni, akinek már van személyes tapasztalata vele kapcsolatban.
[Ha akad valaki, aki az eutonia alapgyakorlatát (földön fekvés), vagy akár széken ülős eutonia gyakorlatokat tud vezetni, akkor ezek nagy segítségül szolgálhatnak a teljes jelenlét megszületéséhez.)
Időelosztás: 5 perces vezetés, 10 perces csendben ülés
E gyakorlat segítségével az éber testérzékelés meditatív nyugalomhoz vezethet.
Mindannyian lehetőség szerint olyan széken ülünk, melynek egyenes a támlája, vagy nincs támlája, melyen az ülés vízszintes - lehetőleg kemény - ülőfelületet jelent és megfelel a comb magasságának (szükség esetén az ülőfelület vagy a lábak magasságát pokróccal növelhetjük). Cipőt lehetőleg ne használjunk.
A vezető mondja:
- A medencecsontunkat felegyenesítjük. A keresztcsont (gerinc farokcsont feletti része) a szék háttámlájához támaszkodik (valósan vagy képzeletben).
- A medence ülőfelületétől nézve a combok egyértelműen vízszintes helyzetben vannak, a csípőre merőlegesen. A combok párhuzamosak.
- A térd derékszögű hajlatából a lábszárak valóban függőlegesek. A lábszárak párhuzamosak.
- A talp, a saroktól kezdve a lábujjakig, a földön nyugszik. A lábfejek párhuzamosak.
- A gerincoszlop függőlegesen épül a keresztcsontra.
- Az első nyakcsigolyától kezdve a fej úgy nyugszik, hogy a fejtető a legmagasabb pontunk.
- A felsőkarok a laza vállizületektől jőve oldalt függőlegesen a törzsön nyugszanak. A könyökön keresztül vezetnek az alsókarok, a tenyerek és ujjak a combon való nyugodt helyzetig.
- Fejünk a gerincoszlopra merőlegesen - kissé előrehajolva nyugalmi helyzetben van.
- Szemeink csukva.
- Ebben az egyenes és laza (semmiképp sem merev) tartásban ülünk 10 percig csendben. Légzésünket szabadon engedjük. A bevillanó gondolatokat úgy engedjük tovább, mint ahogy a felhők mennek az égen. (ülőhelyzetünkre időnként vethetünk egy pillantást: csípők, talpak, keresztcsont, fejtető, könyök, tenyér.
10 perc után a vezető folytatja:
- Kibontakozunk a csendből és mordulatlanságból, óvatosan..., a fej meghajtásával vagy elfordításával, vagy nyújtózással. Megpróbáljuk megőrizni a nyugalmat, a jelenlétet, és továbbengedni a most következő feladatokhoz.
Játék információk

Tipus: érzékszerv fejlesztő érzékszerv fejlesztő RSS csatorna érzékszerv fejlesztő nyomtatása
Létszám: 8-20 között
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 15 perc
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Ellazulás nyomtatása Ellazulás egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

én ezt a játékot rendszeresen csinálom,ellazít,megnyugtat és a gyerekek elcsendesülnek tőle, valamint hoszabb ideig nyugodtan képesek figyelni ez után.
2011-07-12 13:33:50
erdekes feladat... lazitasra mindenkinek szuksege lenne meg a gyerekeknek is ! csak nem tudom hogy lehet veluk megcsinalni mert a felnotekkel is nehezen megy!
2011-04-05 12:27:28
Ilyen hülyeségre nem szivesen tanítanák gyerekeket... :(
2010-06-27 08:34:55
hm. hát tök jó. tuti, hogy nem próbálom ki.
2010-05-18 22:15:02
öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játékosok körben ülnek. A játékvezető a fejére mutat, és azt mondja: "Ez a hasam!" Erre egy játékosnak úgy kell felelnie, hogy a hasára mutat és így szól: "Ez a fejem!". Ezután további egyszerű ellentétes megnevezések következnek. A válasz érkezhet bármelyik játékostól, de a csoportvezető személyesen is megszólíthatja, vagy sorra veheti a játékosokat. Ha a csoport már magabiztosan alkalmazza a játékszabályt, a játékvezető áttérhet bonyolultabb kijelentésekre. "Ez a bal mutatóujjam!" mondhatja például, és közben a jobb combjára mutat. A megszólított játékosnak ekkor így kell válaszolnia: "Ez a jobb combom!" és közben a bal mutatóujjára kell mutatnia.


Más változatban: Ha a testrészeket már kimerítettük, megnevezhetünk a helyiségben található tárgyakat, személyeket vagy ruhadarabjaikat. Például egy játékos rámutat egy övre és azt mondja: "Ez az új piros hajpántom!" Vagy rámutat a mennyezeti lámpára, mondván: "Ez egy modern festmény bekeretezett másolata!" A megszólított játékos természetesen ilyenkor is rámutat a megnevezett dologra, miközben az ellentétét, az előbb mutatott tárgyat írja le. Magától értetődően csak olyan dolgokat lehet megnevezni, amik ténylegesen ott vannak a teremben. Előfordulhat, hogy egy csoportban azt a tapasztalatot szerezzük, hogy a testrészek ellentétes megnevezése nagy nehézséget okoz a játékosoknak. A mutatott és megnevezett dolgok ilyen sajátos ellentéte irritáló lehet, és zűrzavarhoz vezethet.
Megtapasztalhatjuk, milyen nehezünkre esik mutatni valamit, de mást mondani, illetve helytelenül megnevezni dolgokat. Mindenképpen beszéljük meg ilyenkor a csoporttal, mire utal ez a tapasztalat, mi lehet ennek az oka. Egyszerűen nem szívesen hazudunk, őszinték vagyunk, vagy csak nem vagyunk elég rugalmasak? Erre mindenkinek más személyes válasza lehet. Ilyen esetben hasznos lehet a környezetünkben található tárgyakkal játszani először, amelyeket kiteszünk magunk elé az asztalra, láthatjuk és megfoghatjuk őket. Ez a változtatás segíthet, és általában is igaz, hogy a kézzelfogható eszközök megkönnyíthetik egy bonyolult és szokatlan játékszabály elsajátítását.

Játék információk

Célkitűzés: A játék első hallásra egyszerűnek tűnik, valójában azonban erős összpontosítást igényel, ezért jótékony hatással van a koncentrálóképességre.

Tipus: memóriafejlesztő memóriafejlesztő RSS csatorna memóriafejlesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem kell hozzá
Játék: Ellentét nyomtatása Ellentét egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: 2-5 főből álló csoport saját választása szerint eljátszik valamit. Ezután egy másik csoportnak az ellentettjét kell eljátszania. Pl.: éhség-jóllakottság, szeretet-harag, vihar-szélcsönd stb.
Játék információk

Tipus: színjáték színjáték RSS csatorna színjáték nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): nem szükséges
Játék: Ellentétet játszani nyomtatása Ellentétet játszani egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Valószínűleg többen vannak, akik már nem vezetnek önálló háztartást, vagy esetleg csak a hét végén főznek. De az is biztos, hogy többen jó háziasszonyok voltak, vagy a férfiak között is akad, aki tudott főzni, méghozzá nagyon jól. Ebben a játékban ezekre az ismereteinkre és emlékeinkre koncentrálunk. Valaki a játékosok közül elgondolkozik azon, hogy mi volt az az étel, amit nagyon finomra tudott elkészíteni és gyakran is főzte. Sőt, családtagjai, vagy ismerősei körében híres is volt arról, hogy ezt a bizonyos ételt ő főzi a legjobban. Ez lehet egyszerű étel is, lehet olyan is, ami "hamarjó", ha az embernek kevesebb az ideje. A játékos, aki kezdi a mesélést, nem mondja meg az étel nevét, hanem elkezdi azzal, hogy "elmentem a piacra és vettem ..." és felsorolja az ételhez valókat. A többiek figyelnek, és ha valaki rájön, hogy mi az, az étel, amihez a hozzávalókat megvette, akkor közbeszól, hogy "stop" és megpróbálja azt megnevezni. Ha nem sikerül, akkor még hármat kérdezhet, de erre a mesélőnek csak igennel vagy nemmel szabad felelnie. Ha nem talált, akkor ez a rákérdező játékos kiesik. Ha kitalálta, hogy melyik ételről van szó, akkor ő lesz a következő mesélő, aki elmegy a piacra. Még a játék kezdetekor mondjuk el, hogy szabad segíteni a "kitalálóknak", tehát az első körben nem a megnehezítés a lényeg. Ilyenek például sokat jelenthetnek, hogy vettem egy egész kacsát, almából egy szemet, káposztát, hagymát, krumplit, kevéske tejet, vajat. Só, cukor és ecet volt otthon, azt nem kellett vennem. Ez ugye kacsasült, burgonyapürével és párolt káposztával. Ha marhahúst "veszünk", akkor segíthetünk azzal, hogy mely részből a legfinomabb az az étel, vagy azzal, hogy "megkértem a hentest, hogy szeletelje fel". Természetesen arra fel kell készítenünk a játékosokat, hogy a főzési szokások különbözőek, egy-egy étel elmondásánál lehet beszélni arról, hogy ennek ki, milyen változatát ismeri, vagy milyen fűszereket szokott használni az említetteken kívül.
Játék információk

Célkitűzés: Felidézni azt, hogy mely ételekhez mi mindent kell bevásárolni a piacon, boltokban, akkor, ha otthon üres a spájz és a hűtőszekrény.

Tipus: gondolkodtató gondolkodtató RSS csatorna gondolkodtató nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem kell hozzá.
Játék: Elmentem a piacra nyomtatása Elmentem a piacra egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

és ezután elmennek egy étterembe, mert annyira megéheztek már :-)
2009-08-25 15:32:18
öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játszók körben ülnek. Közük három egymás mellett ülőt elnöknek, titkárnak és jegyzőnek nevezünk, míg a többiek sorjában egy-egy számot kapnak. Az elnök megkezdi a játékos és mondja: "az elnök hívja a titkárt" A titkár folytatja: "a titkár hívja négyest És így tovább. A felhívások habozás és megszakítás nélkül folytatódnak. A felszólított nem hívhatja a felszólítóját. Ha egy játékos téved vagy habozik, akkor a legnagyobb számú helyét foglalja el és az egész kör eggyel lejjebb megy az üres helyig. Minden tévedés után az elnök újra kezdi a játékot. Természetesen az elnök is elronthatja és akkor ő kerül az egyes helyére, míg a titkárból lesz az elnök.
Játék információk

Tipus: ismerkedős ismerkedős RSS csatorna ismerkedős nyomtatása
Játék: Elnök, titkár jegyző nyomtatása Elnök, titkár jegyző egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

Nagyon jó játék,főleg ritmusra
2010-01-13 16:49:18
öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A párok egyik tagja a "szobor anyaga", másikuk a "szobrász". Amit a szobrász beállít, azt társának meg kell tartania. A szobor anyaga magától nem mozoghat, még akkor sem, ha jobb ötlete támad, mint társának.
A feladatot adhatja a vezető (a téma kijelölésével, például a fáj­dalom, az elnyomottság, a hősiesség, a szerelem, a harc, a háború, a szeretet szobrát kell megalkotni), de rábízhatjuk instrukció nélkül is a szoborkészítést a "művészekre".
Játék információk

Pedagógiai javaslat: Időnként érdemes az alkotásokat elemezni. Ez a szobrok alanyaitól fegyelmet, koncentrációt igényel.
Ha nem a vezető adja a témát, játszhatunk úgy is, hogy a töb­biek feladata kitalálni, mit ábrázol az elkészült szobor.

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: 8-16 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 5-20 perc
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Élő szobor nyomtatása Élő szobor egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Egy mondatot különféle stílusokban kell előadni. Pl.: színházi, operai, operett, krimi stb. Vagy: az egészet szavak nélkül, csak játszva.
Játék információk

Tipus: színjáték színjáték RSS csatorna színjáték nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: felsősök
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): nem szükséges
Játék: Előadás-egyveleg nyomtatása Előadás-egyveleg egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Két kört rajzolunk a földre, egymástól 25 méter távolságra. A körök átmérője 2 méter. Két csapat játszik, legalább 10-10 játékossal. 4-4 kijelölt játékos körülállja a két kört, ők a két élő kosár. A többiek a mezőnyben játszanak. Röplabdát vagy nehezebb fajta felfújható labdát használnak. A labdát egy játékos magasba dobva hozza mozgásba. A játékosok arra törekszenek, hogy a labdát az ellenfél körébe dobják. A labdát nem szabad három másodpercnél tovább kézben tartogatni, s nem szabad labdával a kézben háromnál többet lépni, hanem tovább kell dobni egyik játékosunknak. Az ellenféltől háromféleképpen lehet megszerezni a labdát:
1. a levegőben kapjuk el,
2. ha elejtik, a földről szedjük fel,
3. végül tenyérrel kiüthetjük a játékos kezéből.
A kört körülálló játékosok nem léphetnek be a vonalon, de körülötte változtathatják a helyüket. A két kör nemcsak a pálya közepe felől közelíthető meg, hanem hátulról is. A védő játékosok mindig arra az oldalra gyűlnek, ahol a labda van, de jó, ha egy játékos a kör túlsó oldalán marad, hogy elfoghassa a magasból ejtett labdát, amelyet az elől lévők már nem érhetnek el. A körbe persze ő sem léphet be, legfeljebb behajlással próbálhatja a labdát megfogni. A védők lábai vagy kezei közt szinte lehetetlen a körbe juttatni a labdát, így egyedül a magasból ejtett, kosárlabdaszerű dobás vezet célhoz. Ha a körben földet ér a labda, pontot kap az ellenfél. A pont akkor is érvényes, ha a labda kigurul a körből. Vonalra esett labda nem hoz pontot, sem az, amelyik a kör fölött átugrik. A támadókat és védőket gólok után cserélhetjük előre megbeszélt rendszer szerint.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: 2 nagy csoport, legalább 10-10 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): labda
Játék: Élőkosár nyomtatása Élőkosár egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.