» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: Húzzunk egy egyenes vonalat krétával a szoba közepére. A gyerekeket két csoportra osztjuk, és a szoba egyik, illetve a másik végére küldjük őket. Mindkét csoport első embere egy párnával, vagy ahhoz hasonló fegyverrel van felszerelkezve. A két első ember a vonal egyik, illetve másik végéhez áll egymással szemben. Elindulnak egymás felé úgy, hogy közben ügyelnek arra, hogy végig a vonalon menjenek. Az a feladatuk, hogy az ellenfelet a kréta vonalról letolják. Ha az ellenfél a vonalon kívül rakja le a lábát, akkor elvesztette a csatát. A győztes a vonalon marad egészen addig, amíg csatát nem veszt. Az a csapat nyer, amelyiknek valamelyik embere a vonalon marad.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: alsósok
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): két papírral vagy ronggyal megtöltött zsák vagy párnahuzat, kréta
Játék: Egyenes és keskeny nyomtatása Egyenes és keskeny egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Négy-öt fős csoportokban öt percet kaptok arra, hogy minél több olyan állítást írjatok össze, amiben egyetértetek.
Játék információk

Célkitűzés: Megismerkedés, önismeret fejlesztése a csoport kezdetén; a feszültség csökkentése

Tipus: ismerkedős ismerkedős RSS csatorna ismerkedős nyomtatása
Létszám: 8-16 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 5-20 perc
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Egyetemes játék nyomtatása Egyetemes játék egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A csoportvezető egy önként jelentkezőt kér a demonstrátor szerepére. Majd átadja neki a két ábrát, amit a többieknek le kell rajzolniuk, és ismerteti vele a feladatot: az első ábrát úgy kell elmagyarázni a csoport többi tagjának, hogy azoknak hátat fordít, és csak saját magára hagyatkozhat (egyirányú kommunikáció). Amikor elkészült az első rajz, akkor a demonstrátor szembefordul a csoporttal, és ismerteti a második ábrát, amit a csoporttagoknak ismét le kell rajzolniuk. Eközben bárki bármit kérdezhet a demonstrátortól, aki minden kérdésre válaszol, de az ábrát természetesen nem mutathatja meg (kétirányú kommunikáció).

- Amíg a demonstrátor a feladatát tanulmányozza, a csoportvezető arra kéri a résztvevőket, hogy a nekik kiosztott két üres lapot jelöljék meg 1., illetve 2. sorszámmal.
- A demonstrátor bejön, háttal áll a csoporttagoknak. Lassan és jól érthetően ismerteti az 1. ábrát, amit a csoporttagoknak le kell rajzolniuk az 1. papírlapra. Kérdések nem tehetők fel; az egyszeri elmondáson kívül a demonstrátor más információt nem adhat, nem verbálisan sem.
- Amikor az 1. ábra lerajzolása megtörtént, a demonstrátor szembefordul a csoporttal, és ismerteti a 2. ábrát, amit a 2. papírlapra rajzol le mindenki.
- Amikor a 2. ábra lerajzolása is megtörtént, a csoportvezető kifüggeszti az eredeti ábrákat. Így mindenki megállapíthatja, hogy az 1. és a 2. ábránál hány négyzet lerajzolása sikerült megfelelően. (Az számít sikeres lerajzoŹlásnak, ha a négyzet oldalainak viszonya a papír oldalaihoz és kapcsolódása az előző négyzethez ugyanaz, mint az eredeti ábrán.)
A csoportvezető tacepaón regisztrálja az egyéni eredményeket. Összehasonlítják a két ábra adatait, és megbeszélik a gyakorlat tanulságait. (ábrákat beszkennelni!!!)
Játék információk

Pedagógiai javaslat: A gyakorlat segít a vizuális csatornát kizáró információáramlás megtapasztalásában. Nagyon jó gyakorlat az egyirányú és kétirányú kommunikáció különbségének vizsgálatára. Mindkét ábrán síkidomok szerepeljenek - lehetőleg a két lapon ugyanazok a síkidomok, csak más elhelyezési sorrendben. A játék végén beszéljük meg a tanulságokat. A csoportvezető mérheti az első és a második ábra elkészülésének idejét, írja fel a táblára mindkét esetben a helyes eredmények számát, majd beszéljék meg a két paraméter közötti kapcsolatot. Milyen problémákkal kellett szembenéznie a demonstrátornak, és milyennel a csoporttagoknak? Miért sikerült jobban a második feladat? Miért tartott tovább a második feladat? Milyen hibákra kell odafigyelni a kommunikációnk során? Érdemes felhívni a csoporttagok figyelmét arra, hogy hányféleképpen értelmeztek egy információt, és ennek a jelenségnek milyen gyakorlati vetületével találkozhatnak a mindennapi életben. Középiskolás tanulókkal a média szerepét is megbeszélhetjük a játék révén.

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 10-15 perc
Kellék(ek): a demonstrátornak a két lerajzolandó ábra, papír, íróeszköz a résztvevőknek, tacepao, filctoll
Játék: Egyirányú és kétirányú kommunikáció  nyomtatása Egyirányú és kétirányú kommunikáció  egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Két ellenséges csapat egymással szemközt középen meghúzott vonal két oldalán feláll. A játékosok megfogják egymás derekát, úgyhogy két tömör sort alkotnak. Sípjelre, a két sor egymás felé indul és teljes erejükkel arra törekednek, hogy ellenfeleiket visszaszorítsák. Fej-fej ellen és váll-váll ellen feszül.
Cél: az ellenpárt 5 méterrel a kiindulási vonal mögé szorítani. Ezt a küzdelmet háromszor lehet megismételni. Az a csapat győz, amelyik három közül kettőt nyer.


Más változatban: Ugyanennek a játéknak változata, ha háttal mennek egymás felé.

Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: nagy csoport
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Egységben az erő nyomtatása Egységben az erő egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Egyszerű feladat - mégis nagy öröm lehet a játszóknak a sikeres végrehajtás.A párok egymás mellett áll­nak, de nem érhetnek egymáshoz, s nem nézhet­nek egymásra. Koncentrálás után - mindenféle jelzés nélkül - egyszerre kell elindulniuk, meghatározott számú lépést megtenniük, majd megállniuk. Ha pá­rosával már jól megy, játszhatják hárman vagy négyen is.


Más változatban: Nehezebb a feladat akkor, ha az egymás mellett állók közötti távolságot növeljük (egészen addig, amíg kívül kerülnek egymás perifériális látómezején).

Játék információk

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: 8-16 játékos
Korosztály: 8-9 év fölött
Játékidőtartam: 5-20 perc
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Egyszerre indulni  nyomtatása Egyszerre indulni  egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Akkor játsszuk, ha nagyon jó a kedvünk. Mindenki súg a bal szomszédjának egy szép ajándékot, a jobbnak pedig egy ajándék felhasználhatóságát. Ezután mindenki elmondja, mit kapott ajándékba, és mit kell vele tennie. Pl. szép szempillantást kaptam, és be kell kereteznem.


Más változatban: Egy játékos kimegy, a többiek megegyeznek egy válaszban, amit mindig válaszolni fognak. Pl. a kintlévő bejön, és kérdezi: Miért van olyan jókedvedű Válasz: Mert a nagymamám elvesztette a szemüvegét, stb.

Játék információk

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): nem szükséges
Játék: Egyszerűen csak nevetni nyomtatása Egyszerűen csak nevetni egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játszó fiúk egyike farkas, a többi pedig bárány. A farkast a játszóhely egyik végére állítjuk, a bárányok pedig a játszóhely másik végén kijelölt akolban helyezkednek el. A farkas sétára indul a játszóhely területén, a bárányok szintén elhagyják helyüket s a farkas közelében járkálnak, oly közel, amilyen közel csak mernek. Közben kérdik tőle: "Hány az óra?" A farkas többször felel más-más időt, de mikor "éjfélt" kiált, a bárányok mind az akol felé futnak, mert a farkas ekkor el szándékozik őket fogni. Ahányat érintéssel elfog, mind farkas lesz s így ismétlődik a játék. Ha már több farkas van, akkor is az eredeti felel egyedül a bárányok kérdésére.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: nagy csoport
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Éjfél nyomtatása Éjfél egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Két csapatot alakítunk, minden csapat húz egy indulóvonalat, legalább tíz lépésre egymástól, hogy a futárok össze ne ütközzenek. Az indulóvonalaktól húsz lépésre leteszünk egy széket (vagy húzunk egy kört, s gallyal körbeszúrjuk, lényeg az, hogy ki lehessen tapintani). A székre teszünk egy műanyag vázát (vödröt, poharat stb.). A csapat oszlopban feláll az indulóvonal mögé. Az elsőnek bekötjük a szemét. Háromra a bekötött szeműek elindulnak a szék felé, odaérve felveszik a vödröt, s visszahozzák a csapathoz. Mivel be van kötve a szemük, nem látnak! Vagyis a csapat irányítja a lépéseiket, hogy jobbra, vagy balra tartsanak, vagy hogy hány lépésre vannak a széktől stb.! Persze mindegyik csapat a saját futárját biztatja!
Ha a futár visszaért, gyorsan beköti a kendővel a váltótársa szemét, kezébe nyomja a vödröt, mert ennek a futárnak meg vissza kell vinnie a székre! (Legjobb, ha kendő helyett egy szemre húzható, nagy sapkával játsszuk. Persze lesni nem szabad, a csapatok ellenőrizzék egymás sapkáját, befedi-e teljesen a szemet! Így megy az éjszakai futár oda-vissza, viszi-hozza a vödröt.
Az a csapat győz, amelyiknek utolsó futárja hamarább ér vissza.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: 2 nagy csapat
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): szék, műanyag váza, kendő
Játék: Éjszakai futár nyomtatása Éjszakai futár egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.