» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Mit tudsz a nevedről?
Egyenként mondják el a résztvevők a nevüket, [...]
Nevető sapka
A játékosokat osszuk két egyenlő csoportra. V [...]
Hol vagy, Jancsi?
A játszók kezüket összefogva kört alkotnak s [...]
Borstörés
Két szemben álló játékos becsukott ökleit eg [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: Találkoztatok már csörgőkígyóval? Nos, most magatok is kipróbálhatjátok, hogy milyen a bőrükben lenni. Előszöris alakítsátok ki a kígyóvermet, vagyis álljatok körbe. Ezután válasszatok ki magatok közül két kígyót, kössétek be a szemüket, és adjatok a kezükbe egy-egy csörgőt. (Erre a célra tökéletesen megfelel egy konzervdoboz apró kövekkel.) A játék célja az, hogy egyik kígyó megfogja a másikat. A kígyók egymás helyzetét a csörgetéssel tudják megállapítani. Ha az egyik kígyó megrázza a dobozt, a másiknak rögtön "válaszolnia" kell. Az üldöző kígyó összesen csak ötször "kérdezhet", míg az üldözött annyiszor csörget, ahányszor mer! A körben állók nemcsak arra figyelnek, nehogy a kígyók az üldözés hevében elhagyják a kört, hanem többek között segíthetnek az üldözőnek számolni csörgetései számát, mindenféle varázsigével lelkesíthetik a játékosokat, illetve időnként csökkenthetik vagy nagyobbíthatják a kört belátásuk szerint.
Játék információk

Tipus: érzékszerv fejlesztő érzékszerv fejlesztő RSS csatorna érzékszerv fejlesztő nyomtatása
Létszám: 24 fő
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): konzervdobozban kövek
Játék: Csörgőkígyók nyomtatása Csörgőkígyók egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

Izgalmas, és hangulatfokozó! A gyerekek élvezik!
2009-07-26 03:01:28
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Elmondjuk a játékot, mely szerint most megpróbáljuk egymást felismerni, csakis a kézről. Ehhez persze az is szükséges, hogy most mindenki kinyújtott ujjakkal a térdére tegye mindkét kezét, s jól megnézzük, megpróbáljuk megjegyezni: kinek van csak gyűrű az ujján, milyen hosszú a ruha ujja, kardigán van-e rajta, vagy csak mellény. Szerencsés, ha ebben a megfigyelésben segít a játékvezető, körbemegy, és hangosan elmondja a látottakat. Máriának nincs gyűrűje, Anna köves gyűrűt visel, Klára ruháján, a hosszú ujjon egy nagyon érdekes formájú gomb van, s így tovább. Mikor mindenkin megláttuk a jellemzőt, akkor egy vállalkozónak bekötjük a kendővel a szemét, majd halkan odavezetjük az egyik csoporttagot hozzá, aki odanyújtja a kezét simogatásra, tapintásra. Ha eltalálja, hogy ki volt az, akkor neki kötjük be a szemét. Ha már háromszor nem sikerült eltalálni, hogy kinek a kezéről van szó, akkor másnak adjuk át a találgatás jogát.
Figyeljünk arra, hogy a csoport tagjai ne cseréljenek helyet a játék közben, sőt még lehet segíteni is egy kicsit, ha minden egyes "találat" után megbeszéljük, hogy mi volt az ismertetőjel, mi volt az, amiről "csukott szemmel is" megismerte valaki a társát.


Más változatban: Nagyon óvatosan, de lehet úgy is játszani, hogy nem a kezekről, hanem a fej megsimogatásával, megtapintásával ismerjük fel a társunkat. Ebben segíthet a frizura, a hajforma, esetleg a fülbevalók vagy a szemüveg.

Játék információk

Célkitűzés: Ha már hosszabb ideje élnek együtt az idősek, van olyan társ is, akit valóban jól ismernek, csukott szemmel is felismernének. Érdemes kipróbálni, hogy valóban így van-e.

Tipus: ismerkedős ismerkedős RSS csatorna ismerkedős nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Egy kendő, amellyel kényelmesen beköthetjük valakinek a szemét.
Játék: Csukott szemmel is megismerem nyomtatása Csukott szemmel is megismerem egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Vannak, akik sok dalt ismernek, szeretnek énekelni. A játékvezetőnek így lehetősége van arra, a közös éneklést összekapcsolja a memória megtornáztatásával. A játékvezető elkezd énekelni egy dalt, vagy népdalt majd azt, még mielőtt a végére érne, egy jellel, amelyben előre közösen megállapodtak, megszakítja. Ekkor a játékosoknak egy olyan dalt kell keresniük, amely a dal utolsó elhangzott szavának utolsó betűjével kezdődik. Akinek először eszébe jut ilyen, kezdheti is énekelni, majd a játékvezető a jellel ezt is megszakítja. E szabály szerint haladva szinte végtelen sok dal kapcsolható össze egy dallánccá. Természetesen úgy is meg lehet egyezni, hogy a dal szó közepén is megszakadhat, így az utolsó elhangzott betűk némileg nagyobb változatosságot mutathatnak, mint a szóvégiek, és így többféle hanggal kezdődő dal kerülhet bele a láncba.


Más változatban: Ha van a csoportban legalább két olyan személy, akik különösen szívesen énekelnek, akkor azok előre felkészülhetnek erre a foglalkozásra. ők lehetnek az irányítók és "előénekelhetik" a dalokat, így még hosszabb dallánc jöhet létre. Gyakorlott énekesek, akiknek nagy a repertoárjuk, nehezíthetik is a feladatot, szűkítve például a szóba jövő dalok körét mondjuk egy adott évszakhoz kapcsolódó dalokra, karácsonyi dalokra, szerelmes dalokra stb.

Játék információk

Célkitűzés: A közös éneklés könnyen teremt jó hangulatot és érzelmeket hív elő. Ez a játék ezen kívül az újabb és újabb dalok felidézésével memóriatréningként is szolgál.

Tipus: memóriafejlesztő memóriafejlesztő RSS csatorna memóriafejlesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem kell hozzá
Játék: Dallánc nyomtatása Dallánc egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A piros játékos kezd. A korongokat átlósan előre egy-egy mezőt lehet mozgatni úgy, hogy a játék közben a korongok végig a fehér mezőkön maradjanak.
Az ellenfél korongját akkor lehet kiütni, ha a saját korongunkkal átugortuk. Kiütés csak előre történő ugrással lehetséges, kivéve a dámákat. Egymás után láncugrással többet is ki lehet ütni, akkor is, ha nem egy vonalban vannak. Az ellenfél korongjának kiütése, ha olyan helyzetben van, kötelező.

Dáma: Ha egy koronggal elértük az ellenfél alapvonalát, ez a korong lesz a dáma. Ezt egy mosolygó korong jelöli. A dámával lehet előre és hátra is mozogni, a kiütési szabályok a dámára is érvényesek.
Az a győz, aki az ellenfél összes korongját kiütötte.
Amennyiben mindkét játékosnak kevés korongja maradt, illetve ezekkel nem tudnak mozogni, úgy a játék döntetlen.
A(z) Dáma játék online is játszható itt!
Játék információk

online játék Online is játszható!

Tipus: táblás-társasjáték táblás-társasjáték RSS csatorna táblás-társasjáték nyomtatása
Létszám: 2 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Dáma tábla
Játék: Dáma nyomtatása Dáma egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

Nincsen semmiféle mosolygós kornong!
2008-12-29 23:24:39
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játékosok sorba ülnek. Aki a sor egyik végén ül, azt elnevezik danczurának. Egy gyermek a kérő, a többiek az eladó lányok. A kérő kimegy: ezalatt a danczura valamelyiknek egy zsebkendőt ad. A kérőnek, midőn visszatér, ki kell találnia, hogy kinél van a zsebkendő. Mikor a kérő visszatér, a kérő és danczura így beszélgetnek:
Kérő: Isten áldja, kokácza!
Danczura: Récze, rucza, fogadja.
Kérő: Danczura, danczura,
Maga lányáért jövök.
Danczura: Melyikért?
Kérő: A legszebbikért.
Danczura: Én leányom, én leányom
El nem adom hat ló hintó nélkül.
Fekete gyászba öltöztetem.
Melyiknél van a zsebkendő?

Ha a kérő kitalálja, akkor a versben megnevezett leányt elviszi, s újra visszamegy a másikért. Míg odajár, a danczura a zsebkendőt más gyereknek adja. Ha pedig a kérő ki nem találja, kinél van a zsebkendő, azt mondja:
Maradjon az anyjának
Mosogató ruhának.
Egy így folyik tovább mindaddig, míg a lányokat a kérő mind el nem viszi, s ekkor a játéknak vége.

Játék információk

Tipus: népi népi RSS csatorna népi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): zsebkendő
Játék: Danczurázás nyomtatása Danczurázás egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Mint tudjuk, a denevérek általában lefelé lógnak, és elég rosszul látnak, mivel éjszakai állatok. Ezért a játékosok egyharmada előre hajolva megfogja a bokáját és becsukja a szemét. A többiek körbeállnak kézenfogva, ők alkotják a denevérek barlangját. Ketten elengedik egymás kezét, hiszen a barlangnak van kijárata is. A denevérek a kör közepén összegyűlnek, a fejük lehetőleg egymás közelében legyen a kör középpontja felé, majd (mivel a mi denevéreink hátrafelé szeretnek közeledni elindulnak hátrafelé, megpróbálnak a kijáraton át kijutni a szabadba. Keresgélés közben természetesen hangjelekkel kommunikálnak egymással. Amennyiben egy denevér nem a kijáraton akarna távozni a körből, a körben állóknak szelíden figyelmeztetniük kell őt erre, például egy gyengéd!) rúgással. Ha az egyik denevér kijutott a szabadba, felállhat, kinyithatja a szemét, és hangjelekkel segíthet a társainak megtalálni a kijáratot.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: 24 fő
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): nem szükséges
Játék: Denevér  nyomtatása Denevér  egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Zene szól, gyors ritmusú, amire táncolni is lehet (pl. aktuális slágerek). "Tanári narrációra" mozog a csoport: a vezető időről-időre újabb információkkal szolgál arra vonatkozóan, hogy most éppen kik ők és hol vannak. Ha mozgásbeli gátlásai vannak a tár­saságnak, akkor táncos jellegű utánzó játékokat játszhatunk (valamelyik résztvevő mozgását kell másolni) - az aerobic mintájára. Ha mernek táncolni, akkor hagyhatjuk őket szabadon mozogni a zenére, úgy improvizálva, ahogy a résztvevőknek tetszik.
Játék információk

Pedagógiai javaslat: Idősebbek számára (középiskolásoknál és felnőtteknél) a tánchoz hasonló, hasonlítható mozgás - a gátlások miatt - problémát jelenthet, ezért érdemes olyan helyszíneket­, szereplőket kitalálni, amelyek felszabadító hatással lehetnek a résztvevőkre.

Tipus: színjáték színjáték RSS csatorna színjáték nyomtatása
Létszám: nagy csoport
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): magnó, zene
Játék: Disco nyomtatása Disco egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A labdát egy földbe ásott lyukba teszik. Körülötte másfél méter távolságban kisebb lyukakat ásnak, eggyel kevesebbet, mint ahány játékos van. A labdától 30 méterre kijelölnek egy fát, vagy leszúrnak egy botot. Minden játékos kezébe vesz egy egyméteres botot. Adott jelre mindnyájan futni kezdenek a kijelölt hely felé. Aki odaért, megüti botjával, s visszafut a disznóhoz. Az első visszaérkező kiüti botjával a disznót a lyukból s botját beleszúrja az egyik kis lyukba. A többiek is sorban elfoglalanak egy-egy lyukat, az utoljára érkező pedig hoppon marad. ő lesz most a kanász, s első kötelessége, hogy a disznót visszaterelje az ólba. A disznót csak bottal szabad érinteni. A többi játékosok igyekeznek megakadályozni, hogy a kanász vissza tudja terelni a disznót. ők is csak bottal érinthetik, de joguk van messzebbre elütni vagy a kanász botját akadályozni. Verekedni természetesen nem szabad a botokkal. Ha a kanász közben egy üresen hagyott lyukba bele tudja szúrni a botját, akkor az tereli tovább a disznót, aki hely nélkül maradt. Mikor a disznót sikerül visszaterelni az ólba, a játékosoknak újra versenyt kell futni, de aki legutóbb volt, az ottmaradhat a körnél, s elsőnek foglalhat magának lyukat. Az utoljára visszaérkező lesz a kanász, s a játék folytatódik tovább.
Játék információk

Tipus: népi népi RSS csatorna népi nyomtatása
Létszám: nagy csoport
Kellék(ek): labda, farúd, 1m-es botok (ahány részvevő van)
Játék: Disznójáték nyomtatása Disznójáték egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

Az ilyen idióta hozzászólásokat miért nem lehet jelenteni?
2012-06-10 19:02:09
háááát jahhhh mi is kibróbáltuk.......
2012-02-06 11:31:23
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.