» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Elefánt a porcelánboltban
Mindannyian hallottuk már ezt a mondást, hogy va [...]
Karácsonyi ajándék
Az asztalnál körben ülő játékosok képzeletb [...]
Tapsolj és kapd el!
A játékosok körben állnak. A kör közepén is [...]
Japánfogó
A játékosnak ott kell tartania a kezét, ahol az [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: Mindegyik őrs a saját sarkába megy, és kap fejenként egy kötelet. A játékmester indító szavára egy percig köthetnek a kötélre csomókat a játékosok, de úgy, hogy a kötél minél rövidebb legyen. Ha a játékmester megállítja a játékot, a csoportok a köteleiket a másik csoportéval kicserélik. (Ha több csoport van mint kettő, akkor az óramutató járásával megegyező irányban adják tovább az összcsomózott köteleket.) Az őrsvezető ekkor ismét jelt ad, és ekkor a játékosok megpróbálnak minél több csomót kibogozni. Erre három percet kapnak. Ha letelt a három perc, mindegyik őrs a kötelét odaadja a játékmesternek, aki a kötelek hosszúságát krétával a földre másolja, de úgy, hogy egyenes vonalat adjanak. Az a csapat nyer, akinek az így kapott krétavonala a leghosszabb.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: alsósok
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): fejenként egy nem túl hosszú (1-2 m) kötél, vagy zsineg, kréta (a kötelek vagy zsinegek legyenek egyforma hosszúak)
Játék: Csomós problémák nyomtatása Csomós problémák egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A cserkészek körében gyakran adódik szükség csomók használatára, csomózásra, csomók kötésére. A Csomógyűjtemény: csomó, csomózás oldalon a legfontosabb csomók és azon túl is még számtalan csomó kötése található.
Játék információk

Célkitűzés: A csomózás ismereteinek elsajátítása.

Tipus: cserkész cserkész RSS csatorna cserkész nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): madzag
Játék: Csomózás módszertan nyomtatása Csomózás módszertan egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

Sajnos ott, ahova a link vezet, nincs ilyen téma. :-(
2016-11-29 21:28:35
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Minden résztvevő megkapja a Tájékoztató egy példányát. A csoportveze­tő arra kéri őket, hogy az ott leírtak szerint járjanak el.
Amikor mindenki elvégezte a szükségesnek tartott bankműveleteket, a csoportvezető triádokba osztja a résztvevőket. Az a feladatuk, hogy forgó­színpadszerűen mindenki ismertesse meg a triád másik két tagjával a saját borítékjában elhelyezett kartonokon szereplő betéteit, kölcsöneit és jutta­tásait.
A triádok tíz percig dolgoznak együtt, majd újabb triádok alakulnak új összetétellel. További tíz perc után a triádok harmadik változata alakul meg, és ezek is tíz percig dolgoznak hasonló módon.
Az egész csoport összejön, és a résztvevők beszámolnak érzéseikről a "bankműveletek" végrehajtásával, majd ezek többszörös és többoldalú feltárásával, megbeszélésével kapcsolatban.

A tájékoztató:A helyiség közepén álló asztal jelképezi a Csoportbankot. Az asztalra helye­zett doboz a bank széfje. Az íróeszközök, borítékok és kartonlapok a bank eszközei.
Írja rá a nevét az egyik borítékra, amely a széf egyik fiókjaként fog szolgálni.
Gondolja végig ezután, hogy milyen tulajdonságok és viselkedésmódok jellemzők Önre. Ha van olyan közöttük, amelyet szívesen nélkülözne időnként, úgy ezeket a tulajdonságokat és viselkedésmódokat írja fel egy-egy kartonlapra, és tegye be a borítékba. Annyi kartonlapot használhat, amen­nyit akar.
Ezenkívül a bank olyan személyes tulajdonságokat és viselkedésmódokat is kínál, amelyet Ön szeretne magáénak mondani, de egyelőre nem rendel­kezik velük. E kínálat két formában lehetséges: rövid lejáratú kölcsön vagy vissza nem térítendő juttatás formájában. Vegye igénybe ezt a szolgáltatást is: írja fel kartonlapra a szükségesnek tartott tulajdonságokat és viselkedés­módokat, azt is megjelölve, hogy kölcsönként vagy juttatásként óhajtja. Ezeket a kartonlapokat vegye magához. Ezúttal is annyi kartonlapot használhat, amennyit akar.
Ha mindezt elvégezte, a csoportvezető közli a további teendőket.
Játék információk

Célkitűzés: Megismerkedés, önismeret fejlesztése a csoport kezdetén; a feszültség csökkentése

Tipus: ismerkedős ismerkedős RSS csatorna ismerkedős nyomtatása
Létszám: tetszőleges számú triád
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 5-20 perc
Kellék(ek): minden résztvevőnek a Tájékoztató egy példánya; egy A/4-es vagy A/5-ös méretű boríték; kartonlapok szükség szerinti mennyiségben; íróeszköz; doboz, amelyben az összes boríték elhelyezhető.
Játék: Csoportbank nyomtatása Csoportbank egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

nagyon jó önismereti és együttműködést segítő játék!! köszönöm!
2011-01-07 21:19:49
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Az eszközöket bemutatjuk, sőt kedvet csinálunk a kipróbálásukhoz. Lehet a nagyobb papír mellett találni kisebb lapokat, a színek keveréséhez alkalmas tálakat. A kipróbálás közben elgondolkodhatunk azon, hogy melyik szín hogyan hat ránk, vagy melyik az, ami leginkább megfelel a hangulatunknak. Direkt ötleteket nem adunk a színek használatához, keveréséhez, de amikor mindenki kipróbálta, kezdődhet a munka.
Ha szükséges, több asztalt is összetolunk, hogy mindenki hozzáférjen a papírhoz, amit körülvesznek és a hangulatuknak megfelelő színnel, elkezdenek kitölteni. Többen is dolgozhatnak egyszerre, nincs felosztva, hogy kinek mekkora felület jut. Lehet, hogy először a papírnak csak egy kis részén helyezik el a kezük nyomát, vissza is lehet térni egy újabb hangulat színek által történő kifejezéséhez. Fontos, hogy beszéd és szavak nélkül dolgozzunk, s hogy mindenki tegyen hozzá valamit a festményhez. Figyeljünk egymásra, és arra is, hogy hogyan lehet kapcsolódni a másik vonalvezetéséhez, egyikünk vagy másikunk által használt színekhez.
Ha készen van - vagyis a lehető legteljesebben kitöltöttük a rendelkezésre álló felületet és mindenki hozzájárult a közös mű elkészítéséhez, akkor hátralépve, a rajztól elfordulva leülünk egy körben. Most újra megnézzük a csoportfestményt és megbeszéljük, hogy milyen élmény volt ezt elkészíteni, milyen elképzelések voltak, és ezekre hatott vagy nem hatott a társaink által használt színvilág. Értékeljük egyben is az egész kompozíciót, abból a szempontból is, hogy mennyire fejezi ki a csoport hangulatát.
Játék információk

Célkitűzés: A nem szóbeli kifejezési formákat használva közösen megalkotni egy képet, amely színekkel, elnagyolt formákkal kifejezi a csoport "itt és most" hangulatát.

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Élénk színű tempera vagy dobozos festékek, ecsetek, nagyobb méretű, a csomagolópapírnál kicsit jobb minőségű papír.
Játék: Csoporthangulat színekben nyomtatása Csoporthangulat színekben egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Két csapatot alakítunk, s húzunk egy egyenes vonalat. A két csapatot felállítjuk a vonal két oldalán. Minden játékosnak legyen ellenfele, a szemben levő párok közt legalább egy méter közt hagyjunk. Az erőpróbáknak sokféle fajtája van. Akármelyiket próbáljuk ki, a játék menete egyforma lesz. Akik előszörre erősebbnek bizonyultak, azok egymással mérik össze erejüket. Előfordul, hogy az egyik csapatból többen esnek ki, mint a másikból. A megfogyatkozott csapat tagjai több ellenféllel is meg kell hogy vívjanak. A sorozatos mérkőzéseken végül is az a játékos a győztes, aki végig veretlen marad, ő szerzi meg a dicsőséget az egész csapatnak. A játék fajtái:
- A jobb kezünk mutatóujját összeakasztva próbálják egymást elhúzni.
- A homlokukat egymásnak feszítve eltolják az ellenfelet a helyéből.
- Jobb kezükkel kezet fogba, jobb lábfejüket egymásnak feszítve próbálják egymást áthúzni a vonalon.
- Botot fognak meg a két végén, annál fogva húzzák egymást.
- Két egyenlő, sima bot, középen félméteres kötéllel összekötve. A két viaskodó a botokat fogva próbálja egymást elhúzni.
A helyből elhúzós mérkőzésen az veszt, aki átlép a vonalon. Az eltolós fajtánál az nyer, aki mindkét lábával átlépi a vonalat.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Két egyenlő, sima bot, középen félméteres kötéllel összekötve, sima bot
Játék: Csoportos erőpróbák nyomtatása Csoportos erőpróbák egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Körben ülünk, és a csoport egyik tagját kérdezgetik, interjúvolják a többiek. A já­tékosok sorban egymás után kérdéseket tesznek fel neki, amelyekre rögtön vála­szolnia kell. Ügyeljünk arra, hogy a feltett kérdések személyes közlésekre teremtsenek lehetőséget, de ne legyenek sértőek. A kérdezők célirányos kérdéseket próbáljanak feltenni, ne csak azért kérdezzenek, mert éppen ők kerültek sorra.
Nehéz gyakorlat, nem minden esetben sikerül, éppen ezért legyen tartalékban más játék is, lehetőleg lazító játék, amellyel feloldhatjuk a kudarc keserű ízét és a kialakult görcsösséget is. + a passzolás lehetősége
Játék információk

Célkitűzés: Megismerkedés, önismeret fejlesztése a csoport kezdetén; a feszültség csökkentése

Pedagógiai javaslat: Fontos, hogy összeszokott, egymást ismerő csoportoknál játsszuk csak, hiszen nagyon sok buktatója van a játéknak. Csak a kérdezett személyére vonatkozó, a kérdező személyt érdeklő kérdést lehet fel­tenni.

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: 8-16 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 5-20 perc
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Csoportos interjú / Forgószék  nyomtatása Csoportos interjú / Forgószék  egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A csoport körben ül és előre elkészített, nagy fehér csomagolópapírra, az ugyancsak elkészített színes ceruzákkal (több készletről gondoskodjunk) közös rajzot készít. Mindenki egy vonást, alakot, színt tesz hozzá, a képet lehet egyszerre vagy egymás után rajzolt módon készíteni. A végén címet adunk a képnek, és megbeszéljük, mit rajzoltunk, miért, ki mit fejezett ki a rajzával. A címadás történhet körbemondással, vagy ki-ki túrja egy lapra a képzelt címet, és a végén felolvassuk, elemezzük, ki minek alapján adott eltérő vagy azonos címet.
Játék információk

Tipus: csoportépítő csoportépítő RSS csatorna csoportépítő nyomtatása
Létszám: 8-16 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 5-20 perc
Kellék(ek): színes ceruzák, csomagolópapír
Játék: Csoportrajz nyomtatása Csoportrajz egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játékosok körben ülnek. A játékvezetőnek egy hosszú zsinór van a kezében, amelynek a végét a bal oldali szomszédja kezébe adja, hogy megtartsa. Azután továbbmegy, és minden játékosnak a kezébe ad egy további darabot a zsinórból. Mikor végül visszaérkezve a saját helyére körbeér, elvágja a zsinórt, ráfűz egy nagyobbacska függönykarikát, és összeköti a zsinór két végét. Az első önként vállalkozó játékos középre megy, és egy rövid időre becsukja a szemét. A többiek közben csendben körbetologatják a zsinóron a "gyűrűt". Amikor a játékvezető "állj"-t mond, egy játékos a tenyerébe rejtve tartja a gyűrűt, a középen álló játékos pedig kinyitja a szemét. Fel kell fedeznie, vagy ki kell találnia, kinél van a gyűrű. Ez nem egyszerű, hiszen a többi játékos is tarthatja úgy a kezét, mintha a karika az ő kezében lenne. Ha a középső játékos megtalálja a gyűrűt, az megy középre, akinél a gyűrű volt, de úgy is játszhatjuk, hogy mindenki legyen egyszer középen, hogy mindenki lehetőséget kapjon a gyűrű felfedezésére. Ezt a hozzáállást sok más játéknál is mérlegelni és alkalmazni kellene.


Más változatban: A gyűrű állandóan mozgásban is maradhat akkor is, amikor a játékos már kinyitotta a szemét. Feladatát ilyenkor is a többiek megtévesztően hasonló mozdulatai nehezítik meg - mintha mindenki éppen továbbadná a gyűrűt.
Ehhez a játékhoz akár énekelhetünk is, például a "Csön-csön gyűrű" kezdetű dalocskát.

Játék információk

Célkitűzés: A középen álló játékosnak kell felfedeznie, kinél van a gyűrű. Ehhez elsősorban jó megfigyelőkészségre van szüksége.

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Hosszú, vastagabb zsinór, függönykarika
Játék: Csön-csön gyűrű nyomtatása Csön-csön gyűrű egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.