» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Csomagolás
Helyszín: szőnyeg vagy szőnyegpadlós teremA cs [...]
Kanaszta
A kanaszta hét azonos értékű lap (köztük ese [...]
Megy a labda vándorútra...
A játékosokat két csapatra osztjuk. Az egyik cs [...]
Tánc oda-vissza
A játékosok párokba állva egy kört alkotnak, [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: Tanítsuk meg a játékosoknak, hogyan kell háromkezes ülést csinálni. (A szabad kéz a szállított egyén hátának megtámasztására szolgál.) Két csapatot alakítunk. Mindkét csapat egyik része cipelőkből, másik része cipeltekből áll. Az első párosok összeállnak és a tanult módon "kezet fognak". A játékvezető rajtjára a csapatból felül valaki a hordszékre. El kell cipelni őt a szoba túlsó végéig és vissza. Azután a következő trió indul, és így tovább. A gyorsabb csapat nyer.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: alsósok
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Csapatszállítás nyomtatása Csapatszállítás egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A csoport két részre oszlik, A és B csapatra. Az A csapat kitalál valamilyen csapdát, pl. egy medve mézet keres, de az orra beszorul a fa odvába; vagy valaki bennragad a liftben; stb. Amikor kitalálták a csapdát, odahívják a B csapat egyik tagját, és elmondják neki, hogy mi a csapda. Ekkor a B csapat erre kijelölt játékosa a behívott B csapatnak eljátssza azt, hogy csapdába került, és kéri a társait, segítsenek. Minden módon jelezheti, hogy csapdába került, de nem szólalhat meg. Mutogathat, társai mozgásos úton kérdezgethetik, hogy mi a baja, hol fáj, mi történt vele. A csapdába esett játékosnak csak bólogatnia szabad vagy nemet intenie egész addig, amíg a társai rá nem jöttek a helyzetére, és ki nem szabadították a csapdából. Ekkor csere következik és a másik csapat az indító.
Játék információk

Tipus: színjáték színjáték RSS csatorna színjáték nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 10-15 perc
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Csapda nyomtatása Csapda egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A téglalap alakú terep egy vonallal a középen ketté van osztva. Hatvan cm átmérőjű köröket rajzolunk.
A játékosok két pártra oszlanak, pirosakra és fehérekre. A csapatok közvetítőkből és őrökből állnak. Az őrök a félpályán belül szabadon mozoghatnak. Az őrök száma csapatonként 2-3. (A közvetítőket mindkét csapatban egytől felfelé számozzuk.) A hetes számú (vagy a legnagyobb sorszámú) közvetítő a császár. A közvetítők célja a labdát elkapni és annak dobni, aki sorszámban utánuk következik, az utolsó a középső körben álló császárnak dobja. Az őrök célja a velük egy táborban álló ellenfelek (közvetítők) elől a labdát elkapni és a túlsó pályán lévő közvetítőnek dobni. Ha a közvetítőknek sikerül egy ideig sorba adogatni a labdát és mondjuk, mikor pl. fehér hármas a négyesnek dobja és a négyes helyett az egyik piros őr kapja el, akkor a legközelebbi alkalommal, mikor ismét az egyik őr (fehér) kezébe kerül a labda, nem szükséges újra az egyesnek dobni, hanem folytatásképpen a (fehér) négyesnek dobhatják. Így előbb juthat a császár kezébe a labda.

Szabályok:
1. A játék kezdetén a vezető a választóvonalnál, két ellenséges őr között feldobja a labdát (Ugyanezt teszik, valahányszor a császár elkapja a labdát, vagy az kigurul a pályáról.)
2. A közvetítőknek joguk van az egyik lábukat kitenni a körből.
3. Az őröknek nem szabad a kis körökbe lépni, valamint a felezővonalat sem léphetik át.
4. Aki előbb fogja két kézzel a labdát, az dobhatja tovább. Hibák mindazok, mint a Király-labdában.

A hibázókat a következőképpen lehet büntetni:
1. egy pontot adni az ellenpártnak,
2. ellenfélnek adni a labdát. Ha ponttal büntetjük a pártokat, akkor a szabályok első pontjában felsoroltak szerint kezdődik újra a játék.

Pontozás:
1. Öt pontot kap az a csapat, melynek a császárja a levegőből elkapja a labdát.
2. Egy pontot kap az a csapat, melynek ellenfelei hibát követnek el.
Amelyik csapat előre meghatározott időn belül több pontot szerez, az lesz a győztes.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: 2 nagy csapat
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): labda
Játék: Császárlaba nyomtatása Császárlaba egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A cserkészeket két csoportra osztjuk, majd a játékmester belekezd egy történetbe. Valahányszor csak megismétli egy személy vagy egy hely nevét, a cserkészeknek fel kell figyelniük rá, és a lehető leghamarabb odamenni a játékmesterhez és a nyitott tenyerébe ütve azt mondani, hogy "CSATT!". Akinek ez sikerül, az egy pontot szerez a csapatának. Amelyik csapat a legtöbb pontot gyűjti, az lesz a nyertes.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: alsósok
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Csatt! nyomtatása Csatt! egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játékvezető és a csoporttagok előre összegyűjtögetnek különböző csavaros tetejű üvegeket. Lehet köztük nagy és kicsi, keskeny és kövér, műanyag és üveg, fémtetős és műanyag tetős stb. (fűszertartó, kisméretű befőttesüveg, nutellás üveg, gyógyszeres doboz, arckrémes doboz - bármi, aminek csavarni lehet a tetejét). Az összeset egy tálcára rakjuk, és a játék előtt minden résztvevő megnézegetheti, kipróbálhatja őket. Ezután az első játékos, aki vállalkozik a feladatra, leül a tálca elé, és bekötik a szemét, vagy egyszerűen becsukja. A tálcán ne legyen több egyszerre nyolc-tíz üvegnél, de kezdhetünk ennél jóval kevesebbel, mondjuk néggyel is, és ha már jól megy a játék, "emelhetjük a tétet". A tálcán külön lévő üvegeket és tetőket kicsit összekeverjük. A bekötött szemű játékos pedig kizárólag a tapintására hagyatkozva megpróbálja összepárosítani az üvegeket a megfelelő tetőkkel, és rácsavarni. Nagyon érdekes tapasztalat lehet a résztvevőknek egy szokványos feladatot (a tető rácsavarását az üvegre) az egyik érzékszerv - a látás - kiiktatásával végrehajtani, és érezni, mennyire másképp érzékeljük ilyen módon a körülöttünk lévő dolgokat. Ha a résztvevőknek van kedvük, izgalmas, és szórakoztató lehet versenyezni: ki tudja adott idő alatt a legtöbb üvegre megtalálni a tetőt? A feladat az is lehet, hogy lemérjük, ki mennyi idő alatt készül el egy adott számú, mondjuk négy üveg és tető összepárosításával.


Más változatban: Ha nem akarjuk a versengés irányába elvinni a játékot, játszható úgy is, hogy az asztaloknál ülő játékosok körbe adogatják a különböző üvegeket és tetőket tartalmazó tálcákat, és sorra megpróbálják csukott szemmel összepárosítani őket.

Játék információk

Célkitűzés: Érzékelésfejlesztő játék, a tapintást és koncentrálást tesszük próbára vele.

Tipus: érzékszerv fejlesztő érzékszerv fejlesztő RSS csatorna érzékszerv fejlesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Minél több különböző méretű és formájú csavaros tetejű üveg és doboz, másodpercmutatós óra.
Játék: Csavaros tetők nyomtatása Csavaros tetők egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

Ovisokkal játszottuk. Nagyon jó volt, hogy más formában tudtam érzékeltetni az egyik érzékszervünk hiányát. A játék jó volt, a gyerekek élvezték, így én is nagyon!
2009-07-26 02:54:03
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A kötélhúzás olyanképpen megy, hogy egy erősebb kötelet a két végén összekötünk s e hurkot két cserkész a nyakába veszi. Mindegyik iparkodik a másikat elhúzni, anélkül azonban, hogy kezével a kötélhez hozzányúlna. A győztes rendesen nem az erőseb, hanem az ügyesebb, aki jobban ki tudja használni a másik és a saját testtartását.
Játék információk

Célkitűzés: A jól ismert kötélhúzástól, ahol két csapat áll egymással szemben, abban különbözik, hogy ezt ketten játsszák.

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: 2 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): kötél
Játék: Csekészkötélhúzás nyomtatása Csekészkötélhúzás egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játékvezető három játékossal megbeszéli, hogy pl. a botot keresztbe kell továbbítaniuk, ha a lábuk keresztbe van téve, és megfordítás nélkül, azaz simán, hogyha nincs keresztbe téve. A többi játékos a botátadás módszerét nem ismeri, feladatuk a játékszabály megfejtése. Egy nagy kört alakítunk székekből, leülnek a játékosok és kezdődhet a botadogatás. A játékvezető ezt figyeli, és minden egyes átadás után közli, hogy az helyes, vagy nem helyes. Az a három játékos, aki ismeri a szabályt, váltogathatja a lábát, de mindig helyesen kell továbbítania a botot. Ha valaki a játékvezető válaszaiból és a mozdulatokból megfejtette a játékszabályt, akkor azt nem mondja meg, csak közli ezt a játékvezetővel, az pedig fokozottan figyel erre a játékosra, hisz lehet, hogy téved. A játék addig tart, amíg mindenki rá nem jött a megoldásra, közülük az lesz az új játékvezető, akinek ez először sikerült. Majd kiválaszt három játékost, akikkel egy új játékszabályt beszél meg: pl. azoknak a játékosoknak kell megfordítva adniuk a botot, akiken barna cipő van, míg a többieknek simán, stb. Kezdődhet a játék elölről.
Játék információk

Tipus: érzékszerv fejlesztő érzékszerv fejlesztő RSS csatorna érzékszerv fejlesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): székek, bot
Játék: Cselesbot nyomtatása Cselesbot egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A csapat két pártra szakad, csempészekre és vámőrökre. A csapat felosztása olyképpen történik, hogy egy csempészre 2-3 vámőr jut. 200-500 méter háttérvonalat jelölünk ki úton, vagy erdei tisztáson. A csempészek dugárut tartalmazó zsákokat visznek át a határon és céljuk az előre meghatározott területet elérni, mielőtt a vámőrök fogságába esnének. A két zászló között lévő határvonal átlépése után támadhatják csak meg őket a vámőrök. Megnyerik a játékot a csempészek akkor, ha a zsákoknak legalább a fele rendeltetési helyére ér. A vámőröknek éppúgy, mint a csempészeknek krepp-papír van a karjukon, vagy pedig nyakkendőt dugnak az övükbe. Nyakkendő, vagy karszalagcsata dönti el, hogy kik kerülnek fogságba. A célpont körül 20-40 méteres semleges területet jelölünk ki, ahova ha beérnek a csempészek, megtámadni őket már nem lehet.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: nagy csoport
Kellék(ek): Nyakkendő
Játék: Csempészek nyomtatása Csempészek egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal A -A h || A h-A m || A m-A t || A v-Aka || Aka-All || Ál-Ál || Als-Ang || Ant-Asz || Át-Az || Az -Bar || Bas-Big || Bik-Bol || Bom-Bö || Bö-Cé || Cer-Csa || Csa-Cse || Cse-Cso || Cso-Cs || Cs-Dis || Dob-Dü || Ege-Egy || Egy-Éj || Ejt-Elf || Ell-Él || Elv-Er || És-Fam || Fá-Fej || Fej-Fé || Fel-Fil || Foc-For || Fö-Gó || Gol-Gyi || Gyo-Ha || Haj-Har || Har-Hel || Hel-Hog || Hog-Hur || Hus-Ill || Ily-Ir || Ism-Jap || Jap-Jó || Jut-Kan || Kan-Ked || Ké-Ké || Ké-Ker || Ker-Ket || Kev-Ki || Ki -Kid || Kie-Kir || Kir-Kor || Kó-Kö || Kö-Kö || Kö-Kuk || Kü-Lab || Lab-Lá || Lá-Lop || Lop-Mac || Mac-Má || Meg-Meg || Mel-Mi || Mi -Mil || Mil-Moc || Mon-Moz || Moz-Né || Né-Né || Né-Ny || Nyu-Ost || Óv-Pap || Par-Pas || Pas-Pli || Pó-Rab || Rab-Rec || Ré-Rik || Rit-Sak || Sá-Sel || Sep-Sok || Sor-Str || Sü-Sz || Sze-Sze || Sze-Szi || Szi-Szo || Sz-Sz || Sz-Tá || Tá-Té || Tel-Tes || Tes-Tit || Tit-Tol || Tol-Tr || Tr-Tű || TV--Uta || Utc-Vak || Vak-Vá || Vá-Vel || Vel-Vid || Vid-Ví || Viz-Zs || Zs- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.