» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Ízlelés: teák, ivólevek
A körben ülők között elindítunk egy bizonyos [...]
Alsólövés
Egy területet (60 cm széles) kijelölünk krét [...]
Ostorcsapó
Csapónak az ostorszíj végére kötött kóc-, r [...]
Rajzolósdi
Ha van közöttünk ügyesen rajzoló játékos, a [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal Sz- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: Szabadban, változatos terepen játsszuk, legyen fa, bokor, patak, egyszóval sok olyasmi, amire fel lehet mászni, ami mögött el lehet bújni.
Két egyenlő létszámú csapatot alakítunk. A két csoport főhadiszállást választ vagy sorsol, de elég csak a terepet kijelölni, mert a főhadiszállást rejtve is fel lehet építeni.
A számháború előtt a két csapat kapitánya megegyezik abban, hogy milyen nagyságú papírra hány jegyű számokat írnak (legjobb, ha minden csapatnak saját színe van!), megegyeznek, hogy melyik lesz a támadó, melyik a védő megegyeznek, hogy mikor és hány foglyot lehet kicserélni (pl. fehér zászlós parlamenterek kérhetik a fogolycserét), megegyeznek, hogy lehet-e - s hogyan - rejteni a számokat (lehetőleg ne szabadjon eltakarni, de egymás homlokát összenyomni lehet, vagy a földre hasalni, vagy fatörzshöz nyomni a fejet.). Megegyeznek egy jelben (fütty, trombita stb.), amelyre majd megkezdődik a háború.
Ezek után a csapatok elvonulnak, felrakják a számokat, a kapitányok haditervet kovácsolnak, őrszemeket állítanak, kémeket küldenek ki, felosztják a sereget támadókra és tartalékra, ravasz csapdákat állítanak (pl. becsalogatják az ellenséget egy megerősített területre, s ott leolvassák), és a felhangzó jelre megkezdődik a csata.
Megegyezhetünk, hogy mikor győz valamelyik csapat, pl. ha elrabolják a zászlót, vagy foglyul ejtik a kapitányt, vagy ha a csapat felét foglyul ejtették, vagy ha elfoglalták egymás várát.
Jó sokáig lehet játszani, ebédszünettel, pihenőkkel, csalni azonban nem szabad, mert akkor nem lesz jó a játék.
Akit leolvasnak, habozás nélkül adja meg magát! A fogolycserére is lehet alkudozni, pl. a kapitányért két foglyot kérni, vagy ha jól állunk, nem cserélünk foglyot stb. Csak játék előtt mindenben meg kell egyezni! Nem árt, ha vannak megfigyelők, játékvezetők, akik semlegesek és igazságosak!


Más változatban:

Stratégiai számháború

Négy csapat játszik egymással. Mind a négy csapatnak van saját bázisa és külön zászlója. Két-két csapat szövetséget köt egymással,hogy legyőzzék a másikakat. A csapatok megkülönböztetése: a szövetségesek ugyanolyan színű számot kapnak, és ezen belül az egyik csapat nyakkendőt visel, a másik nem.
A zászlókat a csapatok saját bázisukon helyezik el, mindenki számára jól láthatóan, és elérhetően. A csata megkezdését követően a saját zászlót elmozdítani, elrejteni tilos, a védők a saját zászlójukhoz nem nyúlhatnak. A csapatok célja az ellenfél zászlóinak megszerzése, és saját bázisára juttatása oly módon, hogy közben a saját zászlót ne tudja az ellenfél megszerezni, és a bázisára juttatni. Minderre két óra áll rendelkezésre. A két óra letelte után, ha nem sikerült megszerezni a négy zászlót, akkor az a csapat nyer, aki kevesebb áldozatot veszített a harc során (az a csapat nyer, amelyik több pontot szerzett, pontrendszer a végén). A két szövetséges csapat a játék megkezdése előtt nem beszélhet egymással. A szövetséges zászlóját a saját bázisra csak kijelölt VIP katonák vihetik át, de az ellenség zászlóját bármelyik harcos megszerezheti.

Minden csapatban vannak különös képességgel rendelkező játékosok:
- Szanitéc (1 fő):
A gyógyító, nála vannak a pótélet elixírek, akit megsebzett ellenfele, az a helyszínen várja a szanitéc megjelenését, még az ő csodatevő keze nem támasztja fel, addig nincs lehetősége tovább harcolni. Különös védelmet igényel, amennyiben őt legyőzik a harc során úgy odavész a csapat teljes életelixír-készlete, önmagát nem képes meggyógyítani.
Neki hosszabb a száma, 8 jegyű, így védve van valamennyire a támadásoktól.
(Nincs hullaház, akit kilőttek annak a helyén kell maradnia, és hívni a szanitécet, hogy feltámassza)
(Nem célszerű nagyon messze elbolyongani, mert akkor nem ér oda a szanitéc, és nem tudja feltámasztani)
- Elit katona (4 fő):

Speciális számmal rendelkezik: 6 számjegyű, így sokkal nehezebb őt lelőni, viszont ha kilőtték, akkor a szanitéc nem tudja meggyógyítani. Elsődleges feladata megszerezni a másik csapat zászlóját.
- VIP katona (4 fő):

Azon emberek, akik a szövetséges csapat zászlóját átvihetik a saját bázisukra. Csak a csapattagok,és az őrszemek tudják, kik is valójában, nincs külön megkülönböztetésük.
- Harcosok és védők:

A csapat többi tagja, akik meg akarják szerezni az ellenfél zászlóját, illetve védik a sajátjukat.
- őrszemek (kb. 10fő, ők nem játszanak, játékvezetők):
ők figyelnek a harc tisztaságára. A pályán mozogni fognak felügyelők, valamilyen jelzéssel megkülönböztetve, akik a harc tisztaságára felügyelnek.

Hogyan lőheted ki ellenfeled?
Ellenfeledet úgy győzheted le, ha bekiabálod az ellenfeled fején szereplő kódot. Tippelgetni nem szabad, mert egyazon személyre, ha háromszor rosszul tippelsz, akkor visszaszáll rád az átok, és te leszel a legyőzött. A csata során szigorúan tilos az ellenfélhez hozzáérni, testi kontaktusba lépni vele. Minderre az őrszemek figyelnek.

Mi a teendő ha kilőttek?
A harc alapja a becsületesség. Akit az ellenfél harcosai kilőttek az elesett a harcban, neki a tett helyszínén kell maradni. A legyőzött a helyszínen várja a szanitéc megjelenését, még az ő csodatevő keze nem támasztja fel és nem kap új számot. Amíg ez nem történik meg, addig nincs lehetősége tovább harcolni. Azáltal, hogy kilőtték, egy olyan varázslat száll rá, mely megakadályozza a saját népével és az ellenféllel való kommunikációt is, így nem olvashatja le ellenfele kódját.
A zászlót kezébe fogó játékos kilövése esetén, a találat helyszínén kell hagyni a zászlót. A saját zászlót nem érintheted meg, de a szövetséges csapat visszaviheti a bázisodra. Amennyiben a szövetséges csapat nem mozdítja el a találat helyéről a zászlódat, úgy feladatod, hogy ott próbáld meg védelmezni.

Hogyan védhetem meg a számom?
Megengedett a föld-, fa- és emberimádás, azonban a kódot nem szabad eltakarni sapkával, kézben tartott tárggyal, vagy hordozható fedezékkel. Csapattársad számát sem takarhatod el kezeddel, tárggyal stb. Az erdőbe ne húzódjatok be messzire, fára mászni tilos!

Ki a győztes, ha két óra alatt, a zászlókat nem sikerül megszerezni?
Ebben az esetben a megszerzett pontok száma dönt:
- VIP katona: 3 pont
- Elitkatona: 5 pont
- Szanitéc: 4 pont annyiszor 1, ahány embert felélesztett.
- Harcos: 2 pont
Ezek összeszámolásával dől el, hogy melyik szövetség volt az ügyesebb.

Minden csapatnál lesz egy rangidős, aki szintén játszani fog, de neki a feladata a csapat összetartása,és hogy a taktikára ösztönözze az embereket. Tehát összefogja a csapatot. Valószínűleg neki lesz a feladata is majd a játékszabály elmagyarázása.
A sikeres hadviseléshez, a zászlók megszerzéséhez, és egymás védéséhez elengedhetetlen a magas fokú szervezettség, a stratégia, az egymás közti kommunikáció és az egymásra figyelés.

Játék információk

Célkitűzés: A klasszikus számháborút sokan, sokféleképpen játsszák. Egyszerű, nagy tömeget megmozgatni képes, ügyességi, stratégiai játék.

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: min. 20 fő
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: min. 1 óra
Kellék(ek): Fejre tehető számok (kartonlap, toll, gumi)
Játék: Számháború nyomtatása Számháború egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

én az elenség cspatából a 15-ből 13-t mondtam huhuhuhu
2011-04-18 17:18:42
nem udtam h egyes emberek olyan perverzek h csak nah
2010-06-08 15:04:17
Sötétbe jó nyomni.
2009-06-04 19:48:09
Én nem is tudtam, h van szanitéc...xD
2009-06-04 19:46:13
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal Sz- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.