» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Varázslat történt
Mindannyian eléggé tapasztaltak vagyunk ahhoz, h [...]
Lábjáték
Két mezítlábas csapatot alakítunk - egyenlően [...]
Megszökött a nóta
A társaság tagjai egy mindenki által jól ismer [...]
Kötélkeresés
A gyerekeket két csoportra osztjuk, és egymássa [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal Mé- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: Csinálunk egy 60-80 méter hosszú és 20 méter széles pályát. A pálya két végén a sarkokba leszúrunk egy-egy botot. A botok közé egy-egy vonalat húzunk (tulajdonképpen a pálya két végén), Az egyik lesz a belső métavonal, a szemben levő meg a külső métavonal. Két csapatot alakítunk.
Sorshúzással eldöntjük, hogy melyik lesz bent, és melyik kint. Amelyik csapat bent lesz, az ütöget, a belső métavonalhoz megy. A kinti csapat a két vonal közötti pályán helyezkedik el. A kint levő csapat kijelöl egy adogatót és három kutyát a saját játékosai közül. Az adogató dobja majd fel a labdát az ütéshez, a három kutya pedig megdob valakit az elütött labdával. Kell egy métaütő és egy kis labda. (Kemény rongy- vagy tömött bőrladba.) A métaütő 50-60 centiméter hosszú bot, egyik vége laposra van faragva, hogy ütni lehessen vele. (A métaütő olyan hosszú lehet, hogy leengedett kezünkbe fogva ne érjen le a földre!)
Elhelyezkednek a csapatok, a bentiek a belső métavonalnál sorakoznak föl, előttük áll az adogató. A kintiek többi játékosa a pályán van, köztük a három kutya is. Az adogató feldobja a labdát, az egyik benti játékos az ütővel igyekszik messzire juttatni. (Két kézre fogja az ütőt, s alulról lendít, vállmagasságban üt.) Ha jó messzire szállt a labda, elhajítja az ütőt, és a külső métavonalig fut és vissza! A kinti játékosok, illetve valamelyik kutya, az elütött labda után iramodik, elcsípi, s megpróbálja megdobni a futót, megdobni csak a kutya dobhatja meg a futót! (Csak egyszer próbálkozhat!)
Ha a kutya eltalálja a futót, a két csapat helyet cserél. A kintiek lesznek a bentiek, s ők állnak a belső métavonalhoz, a bentiek meg a kintiekhez (három kutya, adogató).
Ha nem találják el a futót, akkor a következő benti üt, majd fut. így ütnek, futnak, s ha az egész csapat átfutott és vissza, anélkül hogy valakit is megdobtak volna, megnyerte a menetet, kap egy pontot. Vagyis világos, hogy pontot mindig csak a bentiek szerezhetnek.
Ha egy bentinek nem sikerül az ütés, akkor a belső métavonal mögé áll és vár. A következő belső próbálkozik az ütéssel, s ha sikerül, fut. Ekkor a belső vonalnál várakozó is szaladhat vele együtt! De őt is megdobhatják. Viszont ha nem dobták meg, ér a futás akkor is, ha nem ütött. Több sikertelen ütő is futhat a következő jól ütővel, s ha nem dobják meg valamelyiket, ér a futás.
A kinti csapatnak érdemes úgy elhelyezkednie, hogy a három kutya szétszórtan áll a pályán, a csapat többi tagja meg a végéhez áll, s a labda után fut. Aki elcsípi, a legközelebbi kutyának passzolja, mivel csak a kutya dobhat. A benti csapat ütőjének meg éppen ezért érdemes minél messzebbre elütni a labdát, hiszen annál később szerzik meg. Ha maga elé üti, biztos, hogy kidobják futás közben.
Az adogató rendesen adogasson: ívben a játékos elé kell dobnia a labdát, mert ha laposan vagy túldobja, újra kell hajítania. Jó, ha messzebbről dobja, nehogy eltalálják az ütővel! Az ütő játékos pedig vigyázzon, ki ne csússzon a kezéből az ütő, mert valakit eltalálhat vele!
Aki nem tud jól ütni, az ne játsszon métát! (Lehet külön gyakorolni, mert ha ezt az egyet megtanuljuk, igen jókat játszhatunk!)
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: nagy csoport
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Kemény rongy- vagy tömött bőrladba, métaütő (50-60 centiméter hosszú bot, egyik vége laposra van faragva, hogy ütni lehessen vele), botok
Játék: Méta nyomtatása Méta egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

én egy másik verzióját ismerem, suliban nagyon sokat játsszuk. A pálya jobb széle közepén(1), bal széle közepén(3) és a kettő között, kicsit feljebb(2). Az ütők kinn állnak a pályán kívül, az ütő játékos, miután elütötte,végig kell futnia a pályán úgy, hogy mindegyik várat érinti, majd kifutnia a pályáról, miközben a kapók a labdát megpróbálják a fogójátékosnak visszajuttatni, aki nem mozdulhat kijelölt helyéről. az ütő játékos, ha futás közben úgy gondolja, hogy nem fog beérni, akkor megállhat bármelyik várban, de ha a labdát még akkor elkapják, amikor kint van, kiesik. Ha egy várat elhagyott, már nem léphet vissza. Ha megállt, jön a következő ütőjátékos, amikor az előző továbbmehet, az újnak pedig nem nyújt védelmet foglalt vár. Miután az összes ütőjátékos beért vagy kiesett, a csapatok helyet cserélnek. Ha egy játékos megállás nélkül beér, a csapat 2 pontot kap, ha több körön keresztül, akkor csak 1-et. Mi egy kosárpályán szoktuk játszani, ez elég kicsi jó dobásokhoz, viszont elég nagy hosszú pálya rajzolásához.
2011-04-13 18:31:34
ez jó játék!mi sokszor játszunk ilyet
2010-02-13 15:44:32
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal Mé- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.