» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Lődd a labdát!
Két csapat alakul és felállnak egymással szemb [...]
Székcsere
Helyezzünk el két széket egymástól mintegy n [...]
Nyuszifül és hegedű
A körben ülők mindig az ellenkezőjét csinálj [...]
Kreatív kvíz
Legyünk igazságosak: a kvíznél mindig az van e [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal Bri- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: A briscola egy érdekes, Olaszországban népszerű kártyajáték, de más változatban spanyolok is játsszák (Briscas néven).
A pakli 40 lapos latin, (vagy annak hiányában francia kártya, melyből meghatározott lapokat ki kell venni: 8, 9, 10 és a jokerek). Ez a szabály a briscola alapjátéka, jellemzően 2 személy részére, de a játékot 4 személyig játszhatják, párosan is, hasonlóan a bridzshez.
A latin kártya 4 színe: serleg, arany, kard és bot (francia paklival értelemszerűen a négy hagyományos szín helyettesíti).

Értékük és sorrendjük itt: ász(11p), 3(10p), király(4p), dáma(3p), bubi(2p), 7(0p), 6(0p), 5(0p), 4(0p), 2(0p). - Tehát az ász és a 3 kivételével a számozott lapok értéke 0 pont. Mivel az így összegyűjthető pontszám 120 pont lehet egy körben, aki először eléri a 61 pontot, megnyerte a játékot. Lehetséges döntetlen (60-60) parti is, de általában 3 vagy 5 menet összesítése dönti el a játékot.

Osztás: 3-3 lapot kézbe, a hetediket adunak (briscola) felcsapva. Ha ez ász vagy 3, újrakeverés után új adut kell felcsapni, de a kézlapok már nem keverhetők vissza, maradnak a játékosoknál.

Játékmenet: a nem osztó kezd, lapot hív, majd az ütés elvitele után húznak; elsőként a győztes, majd az ellenfele.
Az ütés elvitelét mindössze három szabály alapján határozuk meg:
1. Ha hívó fél lapjára színben megegyezőt tesz az ellenfél, akkor azzal vitte a lapokat, függetlenül azok értékétől.
2. Ha más színű lapot, de nem aduszínt tesz, akkor a hívó fél viszi a lapokat, függetlenül azok értékétől.
3. Ha a lapok közül valamelyik aduszín, akkor a tulajdonosa vitte a lapokat. Ha mindkettő aduszín, akkor az értékük dönt, a nagyobb jelzésű 0 pontos lapok esetében is.

Ha a játék során elfogy a pakli, és az utolsó lapot (a "briscolát") is felhúzzák, a játék addig folytatódik, amíg a kézlapok is el nem fogynak.
Játék információk

Célkitűzés: Ütéseket vinni, melyek pontértékeit összeadva a több pontot elért játékos nyer.

Tipus: kártyajáték kártyajáték RSS csatorna kártyajáték nyomtatása
Létszám: 4
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Ügynevezett latin kártya, vagy francia, 1 spec. pakli
Játék: Briscola / Briscas nyomtatása Briscola / Briscas egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

Az első szabály úgy módosítható (létezik számítógépes játék, amelyben pl. így van), hogy esetleg mégis számít a (nem adu-) lapok értéke az ütésben. A 10 pontot érő adu hármasokat mi az ütésben nem a magas pontértéke, hanem a majdnem legkevesebb értékű számozása szerint számítjuk, így pl adu négyessel is üthető (egyébként csak az ász üthetné), mert így érdekesebb játszmák alakulnak ki - ezért is javasolt az eredeti 1. számú szabály betartása a bármilyen azonos színnel vihető nem adu lapokkal - de ez a 3-asra vonatkozó változat ismereteim szerint nem elfogadott az eredeti briscolában, viszont, ha tudjuk, hogy variáns, sőt, hazai változat, akkor érdemes így is játszani, sokkal izgalmasabb.
2012-01-18 15:07:26
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal Bri- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.