» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Kérdés - felelet
A cserkészek hátratett kezekkel körben állnak. [...]
Csapatszállítás
Tanítsuk meg a játékosoknak, hogyan kell három [...]
Tánc kalappal
A játékosok egy kellemes, ritmusos zenére páro [...]
Kerek a hold?
Bal kezünkkel rajzoljuk a levegőbe és mondjuk: [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal Ism- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: Többféle változatban játszható.
A csoport körben áll. Mindenki mond a neve mellé egy pozitív és igaz jelzőt. A saját bemutatkozás előtt mindenki elismétli a kör többi tagjának nevét és jelzőjét. Egy jelző csak egyszer fordulhat elő.
Névkitűző kártyákat készítünk valamilyen képpel, szim­bólummal. Mindenki elmagyarázza a saját szimbólumát, majd az előző játékhoz hasonlóan egy kör erejéig a körben álló játékosok megpróbálják memorizálni a többiek nevét és szimbólumát, s a kör többi tagjának nevét és szimbólumát egyenként végigmondják.
Kígyójátékok: Olyan szempontokat találunk ki, amelyek a csoport tagjainak érdekesek, mert megtudhatnak valamit a másikról. Például ki mikor született, kinek hány testvére van, ki hány könyvet olvas el egy évben, ki hány tengert látott, hány szilvásgombócot tudnak egyszerre megenni stb. Ha megszülettek a válaszok, akkor a játékosok "nagyság­rend szerint" sorba állnak: az áll elöl, aki az illető szem­pont alapján a legtöbbet teljesített, s a játékosok a többiek sorban elfoglalt helyét próbálják megjegyezni. Néhány szempont után elismétlik az egymásról szerzett információkat. (Például: Kati júniusban született, egy testvére van, húsz könyvet olvas el egy évben, két tengert látott és hat szilvásgombócot tud megenni.)
Párjáték: A párok egymással szemben állnak és jól megfigyelik egymás öltözékét. Utána hátat fordítanak egymás­nak, majd valamit megváltoztatnak magukon. (Például meg­cserélik a gyűrűiket, leveszik az órájukat, megfordítanak egy sálat, begombolnak valamit stb.) Ha ismét egymás felé fordulnak, fel kell fedezniük, hogy a másik min változtatott.
Elképzelt tárgy: A játékosok körben állnak. Valaki kép­zeletben elővesz egy tárgyat, pantomimjátékkal megmutatja a használatát, majd "tovább adja". A következő játékos megismétli a mozdulatsort, majd magában értelmezi azt. Az utolsó játékos elmondja, hogy milyen tárgyat és milyen szituációban használtak, s ezt egybevetik az első játékos által elmondottakkal.
"Angyalkázás”: A csoport tagjai egy cédulára felír­ják a nevüket, majd mindenki húz egy nevet az összeszedett cédulákból. Önmagát senki nem húzhatja. Egy adott időtartam alatt (például 3-4 nap, egy hét) a kihúzott személlyel valami jót kell cselekedni, de úgy, hogy direkt módon nem mondjuk meg, hogy mi vagyunk a jóságos manói. Egy következő alkalommal visszatérünk a játék meg­beszélésére: kinek ki volt az "angyala” és mi volt a jó cselekedet.
Címerjáték: Egy címerpajzsot négy mezőre osztunk. Mindenki megpróbálja valamilyen rajzos szimbólummal meg­fogalmazni, hogy számára mi volt eddig a legfontosabb esemény, a legboldogabb pillanat, mit tud nagyon jól és mi az, amit jobban szeretne tudni. A csoport tagjainak címereit ragasszuk fel egy lapra, majd mindenki magyarázza el a saját címerét.
Szövegösszerakó játék: Egy hosszú mondat szavait szétvágva pároknak osztjuk szét. A feladat: összerakni a mon­datot adott idő (2-3 perc) alatt, de beszélgetés nélkül. A játékban az győz, aki először rak össze értelmes mondatot. Javasolt mondat: A középkori hagyomány szerint táncmulatságot jó időben szabad téren, máskor paloták nagytermében rendezték; a legnépszerűbbek az úgynevezett ugrós táncok voltak, ahol a legnagyobbat ugró férfiak voltak a nap hősei.
Vagy képösszerakó
Évszámaink: Írd fel egy papírra azokat a dátumokat, amelyek eddig a legfontosabbak voltak neked, és magyarázd el a többieknek, hogy miért!
Kördiagram: Körcikkekre osztva próbálja mindenki felrajzolni, hogy milyen erők befolyásolták eddig leginkább az életét:
Játék információk

Célkitűzés: Megismerkedés, önismeret fejlesztése a csoport kezdetén; a feszültség csökkentése

Tipus: ismerkedős ismerkedős RSS csatorna ismerkedős nyomtatása
Létszám: 8-16 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: 5-20 perc
Kellék(ek): Nem szükséges
Játék: Ismerkedjünk! nyomtatása Ismerkedjünk! egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal Ism- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.