» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Érintés
A csoport tagjai körben ülnek. A vezető kezdi a [...]
Közmondás közfelkiáltással
A társaság valamelyik tagja kimegy, a többiek v [...]
Hajótörés
A játékvezetők mindenkinek kiosztják a lapokat [...]
Add tovább a mozdulatot!
A játékosok körben ülnek. A játékvezető elm [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal Tar- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: A 42 lapos tarokk-kártya 22 tarokkot és 20 színes lapot tartalmaz. A tarokkok I-től XXI-ig római számot viselnek. Az I-es tarokklap a pagát, a huszonkettedik
a skíz, ezen római szám nincs, rajza bohócot ábrázol. A színes lapok értékei csökkenő sorrendben: király, dáma, lovas, bubi, ász/tízes. Kőrből és káróból csak ász, pikkből és treffből csak tízes van; a figurák mind a négy színből szerepelnek.
A skíz, a XXI-es tarokk és a pagát a honőrök.
Lapértékek: király 5, dáma 4, lovas 3, bubi 2, ász/tízes 1, honőr 5, egyéb tarokk 1. A színek között rangsor nincsen. A nagyobb tarokk üti a kisebbet. A tarokkok valamennyi színes lapot ütik.



Más változatban:
XX-as hívásos (Paskievics-féle) tarokk
Négyen játsszák két párban (felvevő és segítő, illetve ellenpár), ritkán egy felvevő három játékos ellen.
Az a pár nyer, amelyik ütéseiben és skartjában több pontot visz haza (az összes lap értéke 94 pont, a minimális többlet 48 pont; 47-47 pont esetén a
felvevő veszít).
Figurák (bemondva/csendesen):
- tulétroá: a három honőr hazavitele, 2/1 pont;
- négy király: mind a négy király hazavitele, 2/1;
- duplajáték: legalább 71 pont hazavitele a skarttal együtt, 8/4;
- pagátultimó: az utolsó ütés hazavitele a pagáttal, 10/5;
- XXI-esfogás: az ellenfél XXI-esének leütése a skízzel, 42/21;
- volát: az összes ütés hazavitele, az alapjáték hatszorosa/háromszorosa. Csendes volát esetén a csendes tulétroát, illetve négy királyt nem díjazzák, a bemondott duplajátékot igen.

Hat lapot talonként az asztal közepére rakunk, majd 9-9 lapot osztunk.
Licit: csak az licitálhat, akinek a három honőr valamelyike a kezében van.
Lehet passzt vagy játékegységet mondani, a következő sorrendben: három, kettő, egy, szóló. A különböző játékegységeknél a játékosok a következő számú lapot
kapják a talonból (a felvevővel kezdve): hármas 3-1-1-1, kettes 2-2-1-1, egyes 1-2-2-1, szóló 0-2-2-2. A játék díja 1, 2, 3, illetve 4 pont.
Skartolás: a talonból a licit alapján meghatározott számú lap felvétele után ugyanannyit visszafektetnek.
Bemondások: tarokkszám bejelentése; segítségül hívott tarokk megnevezése
(például: segít a XX-as tarokk); figurák bemondásai.

Illusztrált (Palatinusz) tarokk

További figurák (csak bemondva):
- centrum: az első öt ütés hazavitele úgy, hogy az ötödiket a XX-as tarokkal ütjük, 10 pont;
- kismadár: az első hat ütés hazavitele úgy, hogy a hatodikat a XXI-essel ütjük, 10;
- nagymadár: az első hét ütés hazavitele úgy, hogy a hetedike a skízzel ütjük, 10;
- pagátuhu: a nyolcadik ütés hazavitele a pagáttal, illetve az előre bemondott királlyal, 20;
- királyultimó: az utolsó ütés hazavitele a bemondott királlyal, 15.

Játék információk

Tipus: kártyajáték kártyajáték RSS csatorna kártyajáték nyomtatása
Létszám: 4 fő
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): 42 lapos tarokk-kártya
Játék: Tarokk nyomtatása Tarokk egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal Tar- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.