» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Csengő harang
Egy kis csengőt kötünk valamelyik játékos nya [...]
Táncoló medvék
A játékosok párokat alakítanak. Egymással sze [...]
Szópóker
A kezdő játékos gondol egy szóra, de csak az e [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal Zaj- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: A játékvezető és a játékosok, előre készülve erre a játékdélutánra, összegyűjtenek minél több, zajkeltésre alkalmas és lehetőleg nem túl nagyméretű tárgyat. A lehetőségek tárháza csaknem végtelen: üveggyöngyök, síp, gyufásdoboz, kavicsok, zörgő papír, összeütögethető fadarab vagy ceruza, egy lendkerekes kisautó, kasztanyetta, triangulum, búgócsiga, ceruza és hegyező, könyv átpörgetett lapjai, és egyáltalán bármi, amivel a játékosok valamilyen hanghatást tudnak elérni. Bevisszük a tárgyakat és kitesszük azokat egy asztalra, a kör közepére. Először a játékvezető mutatja be a tárgyakat, aztán a játékosok is kipróbálhatják, de mindenki csak egyet, s nem egyszerre. Ha ez megtörtént, mindenki leül a helyére, behunyja a szemét és a játékvezető egy tárggyal valamilyen hangot, hangzást produkál. Ha ez elhangzott, a játékosok kinyitják a szemüket, és a játékvezető kér meg egy embert, hogy próbálja meg kitalálni, melyik volt a zajkeltő tárgy. Ha nem sikerül, megkér egy következőt, majd egy harmadikat. Aki eltalálja, az lesz a következő "zajkeltő", vagyis mikor újra behunyták a szemüket a játékosok, egy másik tárggyal hangot kelt. Mikor kinyitották a szemüket, ő kérhet meg valakit, hogy mondja meg, melyik tárgy volt a zajkeltő. Ez így mehet tovább, amíg mindegyik tárgyra sor nem kerül, de ha szívesen figyelnek a játékosok a hangokra, akkor többször is sor kerülhet egy-egy tárgyra, vagy egy-egy játékosra. Az az érdekes ebben a játékban, hogy lebecsülve képességeiket, a megromlott hallásra panaszkodva többen vannak, akik nem akarnak részt venni ebben a játékban, majd mikor kiderül, hogy a figyelemkoncentráció révén nekik is sikerül felismerni, hogy melyik tárgytól jön a hang, meglepődnek, s bekapcsolódnak a játékba. Ezért, ha vannak bizonytalan csoporttagok, hagyjuk meg a "kimaradás" jogát, nem érdemes bizonygatni, hogy ez biztos sikerül nekik is, szerencsésebb kivárni, amíg maguk is meggyőződnek arról, hogy mégsem olyan gyenge a hallásuk, mint gondolták. A valóban gyengén hallókra vagy hallókészüléket használókra figyeljünk, a részvételről szintén ők döntsenek, de ezt hagyjuk meg az első hangkeltő sorozat végére. Ha valóban jelentős a nagyothallás, vagy a siketség is fennáll, akkor őket kérhetjük meg arra, hogy kezeljék a tárgyakat, ők állítsák elő a zajokat, míg a résztvevő játékos csak rámutat a tárgyra, hogy melyiket szeretné a következő zajkeltőnek. A tapasztalatokat érdemes a játék után megbeszélni, s kiemelni, azt, ha valóban kiderül, hogy jobban hallanak, mint a játék kezdetekor gondolták. A játék nehézségét lehet fokozni a gyengébb, halkabb "zajkeltéssel" is. Sőt, ha a feladat egy csoportnál túl könnyűnek bizonyul, jelentősen meg lehet nehezíteni azzal, ha a játékosok előzőleg nem ismerkedhetnek meg a zajkeltő tárgyakkal.


Más változatban: Ha kellő számú tárgyat sikerült gyűjteni, akkor mindenki választ magának egy zajkeltésre alkalmas tárgyat, kezébe veszi, és leül. Egy önként jelentkezőnek bekötik a szemét, vagy becsukja. A játékvezető rámutat egy játékosra, aki a nála lévő tárggyal hangot ad ki, a csukott szemű játékosnak pedig fel kell ismernie, melyik tárgytól származik a hang. Ha sikerül a játékvezető újabb játékosra mutat, és újabb hang következik. Játékosonként három hanghatással lehet próbálkozni, utána új játékos következik.

Játék információk

Célkitűzés: A hallás finomítása, megbizonyosodás arról, hogy ha koncentrált figyelemmel szeretnénk megállapítani egy hangforrást, akkor jobban megy, mint kisebb odafigyeléssel. Arra is rá lehet mutatni, hogy nem egyformán halljuk meg a különböző hangmagasságokat, s amúgy is a "szelektív hallás" mindenkire vonatkozhat. Az igazi cél az, hogy ne hagyjuk "rozsdásodni" érzékszerveinket - néha tegyük próbára őket egy kicsit szokatlanabb módon.

Tipus: érzékszerv fejlesztő érzékszerv fejlesztő RSS csatorna érzékszerv fejlesztő nyomtatása
Létszám: tetszőleges
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Több, legalább tíz "zajkeltő" tárgy. Jó, ha ezeket a tárgyakat sikerül úgy összeválogatni, hogy egészen különböző jellegű zajokat, hangokat lehessen belőlük kihozni. Lehet ez két darab összeütögetett kocka, lehet pohár megkocogtatása, lehetnek fémes hangok, különböző méretű csengettyűk, harangok, érdekesen zörgethető papír is, vagy xilofon.
Játék: Zajkeltő tárgyak nyomtatása Zajkeltő tárgyak egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal Zaj- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.