» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Képtörténet
Több kép áll rendelkezésünkre. 3-5 játékos [...]
La palma
A csontot céljelzőként a földbe szúrják. Min [...]
Székláb verseny
A cserkészek két csapatra oszlanak és felsorako [...]
Szóbridzs
A párok egy-egy tagja kimegy a szobából, az egy [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal Kir- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: A játékterepet két egyenlő részre osztjuk egy vonallal. Mindkét oldalra egy lépés átmérőjű köröket rajzolunk, melyeknek száma megegyezik a játékosok számának felével. Ezeket a köröket kör alakban helyezzük el. Ha több játékos vesz részt a játékban, akkor középre is tehetünk egy-egy kört. A választóvonal és a körök közötti távolság legalább 4 lépés.
A játszók két pártra oszlanak, pirosakra és fehérekre. Mindenkinek van egy ellenfél párja (lehetőleg egyforma magasak legyenek). Két királyt választanak, egy pirosat és egy fehéret s mindkettő mellé egy-egy ellenfelet (őrt) tesznek. A párok egyik fele a terep jobboldalán áll, a fehérek a körökbe állnak, a pirosak kívül maradnak. A terep baloldalán felcserélődik a szerep, vagyis a pirosak a körökbe, a fehérek a körökön kívül állnak. A kis körökbe álló játszókat közvetítőknek, a kívül állókat őröknek nevezzük. A két legtávolabb lévő körben állnak a királyok.
A játék menete a következő: a közvetítőnek a labdát a saját királyukhoz kell juttatni, amit az őrök megakadályozhatnak.
Tegyük fel, hogy a piros király kezdi a játékos, átdobja az ellenség táborban álló egyik őrének a labdát (az őrök szabadon mozoghatnak a fél pályán), amit, ha az elkapott, akkor a túlsó pályán álló valamelyik (piros) közvetítőnek dobja. Ha elkapja a közvetítő, akkor igyekszik a saját királyának dobni, vagy közvetlenül, vagy más közvetítő által. Az őrök ezt megakadályozhatják. Ha valamelyik fehér őrnek sikerül a labdát elkapni és eldobni (újra) a másik oldalon álló egyik közvetítőnek (fehérnek), ez utóbbi (éppúgy, mint előbb a pirosak) iparkodik király kezébe juttatni a labdát (ha kell, szintén közvetítővel).

Szabályok:
1. A közvetítőknek szabad kilépni a körből, vetődhetnek is a labda után minkét esetben vigyázni kell, hogy az egyik lábuk mindig körben maradjon.
3. Minden őr szabad mozgás esetében is csak a párja, illetve közvetítője közelében marad és másik őrnek nem mehet a segítségére.
4. Az őrnek nem szabad megakadályozni a közvetítőt a labda dobásánál.
5. A labda azé, aki előbb fogja meg.
6. Ahányszor elkapja a király a levegőből a labdát, annyiszor kap egy pontot a csapat, amelyiknek ő a királya.
Az a csapat nyer, amelyik hat pontot szerez. Minden pont után a győztes csapat király adja ki a labdát. A harmadik, vagy hatodik pont megszerzése után a játszók szerepet cserélnek, a két király és a közvetítők őrök lesznek, az őrök pedig a párjuk körébe mennek és közvetítők, illetve királyok lesznek.

Hiba:
1. Ha az őrök a közvetítők kihagyásával, közvetlenül a királynak dobják a labdát.
2. Ha a labdát rúgják, ököllel ütik, kiveszik az ellenfél kezéből, vagy meglökik az ellenfelet.
3. Ha a közvetítők egészen kilépnek a körből, vagy az őrök belépnek a körbe.
4. Ha az őrök a jelzővonalat átlépik.
5. Ha az őrök kézben tartott labdával szaladnak.
6. Ha őt másodpercnél tovább tartják kézben a labdát.
7. Ha az őrök az ellenfél (túlsó) pályájáról felveszik a labdát.
Minden elkövetett hiba után annak a játékosnak kell adni a labdát, aki ellen elkövették a hibát és akkor a bíró szabaddobást ítél.
Játék információk

Tipus: ügyességi ügyességi RSS csatorna ügyességi nyomtatása
Létszám: 2 nagy csapat
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): labda
Játék: Királylabda nyomtatása Királylabda egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

ez iskolai játékként kapitánylabda néven szerepel. (kosárlabdában az emberfogás oktatásakor alkalmazzák rávezető játékként.)
2009-10-03 12:21:24
öt+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal Kir- ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2018. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.