» Játékgyűjtemény RSS csatornák Könyjelzőbe vele!
Ajánljuk Neked!
 
Játék ajánló
Vakon a helyiségen keresztül
Két bekötött szemű csoport áll egymással sze [...]
Vélemények
Körben ülünk, egyvalaki a kör közepén. A kö [...]
Labdajáték több labdával
Egészen egyszerűen dobjuk egymásnak a labdát, [...]
Szemkontaktus
A játékvezető felszólítja a játékosokat, ho [...]
 
Legelső játék oldal Előző játék oldal Aka-Kő || Mah-Tor ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal



Játékszabály: A játék folyamán a játékosnak mindaddig el kell távolítani a párt képező dominót, amíg a lehetséges párok el nem fogynak. Csak olyan dominó képezhet párt, amelynek vagy a bal vagy a jobb oldala szabad, és nem takarja másik dominó. Magyarán eltávolíthatjuk azon két dominót, amelyek szabadak és a játék szabályai szerint párt képeznek. Ha valóban párt választottunk ki, az a két dominó eltűnik a tábláról.
A(z) Mah Jong / Majong játék online is játszható itt!
Játék információk

Célkitűzés: A MahJong játék célja, hogy minden dominót eltávolítsunk a játékmezőről.

online játék Online is játszható!

Pedagógiai javaslat: A játékos könnyen a játék feladására gondolhat, ha nem talál több párt, mert nem veszi észre, vagy a többi - nem pároztatható - dominó blokkolja a lehetséges párokat. A játék során meg kell gondolni, mielőtt bármely párt eltávolítjuk a játékmezőről. Nem csak a megtalált párt kell figyelembe venni, hanem az egész játékmezőt, ahol az adott dominónak más párjai is lehetnek. Ha nem vesszük ezeket is figyelembe, akkor a visszamaradó párt blokkolhatjuk. Különösen oda kell figyelni azokra a párokra, amelyek a dominók összekeverése során egymás mellé kerülnek.

Tipus: táblás-társasjáték táblás-társasjáték RSS csatorna táblás-társasjáték nyomtatása
Létszám: 1 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): MahJong tábla
Játék: Mah Jong / Majong nyomtatása Mah Jong / Majong egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A malomjátékot - más néven csoszogóst - az itt látható táblán játssza két játékos, fejenként kilenc-kilenc bábuval. A játék két részre oszlik.
Az első részben a játékosok felváltva egy-egy bábut helyeznek a tábla valamelyik csomópontjára. Ezek a táblát alkotó három téglalap sarkai, illetve a vonalak kereszteződései; az ábrán betűk jelölik őket. A már letett bábuk nem mozdíthatók; bábuinkat csak üres helyre tehetjük. Ha valakinek sikerül három bábuját a vonalak mentén vízszintesen vagy függőlegesen egymás mellé tennie - a téglalapok valamelyik szélén vagy a négy összekötő vonal egyikén -, ezzel "malmot" csinált, s jutalmul leveheti az ellenfél valamelyik bábuját. A levett bábu nem tehető vissza többé. Nem szabad levenni olyan bábut, ami éppen malomban áll; kivéve azt a ritka esetet, ha az ellenfél valamennyi bábuja malomban van.
Ha mindkét játékos elhelyezte kilenc-kilenc bábuját, kezdődik a játék második része. Itt felváltva lépnek egy-egy bábujukkal, mindig a vonalak mentén, s mindig csak a szomszédos csomópontig. (Például A-ról B-re vagy J-re, T-ről Q-ra, S-re, U-ra vagy W-re.) Nem lehet olyan csomópontra lépni, ahol már áll figura, akár az ellenfélé, akár a sajátunk. Most is malom létrehozása a feladat. Aki malmot csinál, levehet egy ellenséges bábut, ami nem áll malomban.
Ha valamelyik játékosnak pontosan három figurája maradt, ugorhat: nem kell többet a vonalak mentén közlekednie, hanem bármelyik szabad csomópontra átugorhat bábuival, akárhol álltak is azok. Ha azonban ezután ellenfelének sikerül malmot csinálnia, nyert, hiszen ha a három közül levesz egyet, kettő marad, ennyivel pedig nem lehet malmot csinálni.
A játék véget érhet úgy is, hogy a soron levő játékos nem tud lépni, mert minden bábujának el van zárva az útja - ekkor vesztett. (Ez csak a játék második részében következhet be, mivel az első részben bárhova lehet rakni; s csak akkor, amikor a játékosnak még legalább négy bábuja van, mivel hárommal már ugrálhat.)
Érvényes malom természetesen, ha meglevő malmunkat kinyitjuk - kilépünk az egyik bábuval -, majd újra bezárjuk. Ezt ismételgetni is lehet, aminek csiki-csuki a neve; ellenszere a ki-be lépegető bábu útjának blokkolása, valamint az ugrálás, amikor lehetővé válik. A csiki-csukit megegyezés szerint tiltani is lehet.

Az összes - tizenhat - lehetséges malom helyzete:

vízszintes függőleges
A-B-C A-J-V
D-E-F D-K-S
G-H-I G-L-P
J-K-L B-E-H
M-N-O Q-T-W
P-Q-R I-M-R
S-T-U F-N-U
V-W-X C-O-X

Játék információk

Tipus: táblás-társasjáték táblás-társasjáték RSS csatorna táblás-társasjáték nyomtatása
Létszám: 2 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): malom tábla, a mellékelt ábra szerint
Játék: Malom nyomtatása Malom egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

ezt 9 bábuval kell játszani
2012-05-26 09:11:08
Akkor rosszul tudod, 9-10-12 bábuval lehet játszani. :)
2010-12-22 11:20:40
Nem 8 bábúval kell játszani? Mert én úgy tudom.
2010-11-27 16:14:03
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A játék kezdetén a bankár minden játékosnak kioszt 150.000 forintot 2 db 50.000, 4 db 10.000, 1 db 5.000, 4 db 1.000, 1 db 500 és 5 db 100 forintos címletekben. A játékosok bábut választanak, azokat a Start mezőre helyezik, és kockadobással eldöntik a kezdés jogát. A legnagyobbat dobó játékos kezd, őt a tőle balra ülő követi.

Lépések a táblán

A játékosok két kockával dobnak és a dobott számnak megfelelő mezőt lépnek. Abban az esetben, ha egy játékos duplát dob, lépését követően minden jog megilleti és újra dobhat. Ha azonban harmadszor is duplát dob, börtönbe kell vonulnia. A játéktábla mezőin egyszerre több bábu is állhat.

Vásárlás a Banktól

Ha egy játékos olyan mezőre lép, amelynek birtoklevele még a Banknál van, akkor azt az azon feltüntetett áron megvásárolhatja. A vételár kifizetése után a bankár a birtoklevelet átadja a játékosnak, aki azt a játékostársak számára is látható módon helyezi el maga előtt.

Abban az esetben, ha egy játékos nem él a vásárlás lehetőségével, úgy az adott ingatlant, vasúttársaságot vagy közművet a Bank árverésen értékesíti. Az árverés a legalacsonyabb kínált árról indul és az utolsó ajánlatig tart. Az árverésben a vételi lehetőségről lemondott játékos is licitálhat.

Ha egy játékoshoz kerül valamelyik város összes birtoklevele, akkor a játékos házakat vagy szállodákat vásárolhat a Banktól. A házak és a szállodák árát a birtoklevelek tartalmazzák. Egy telekre maximum négy ház vagy egy szálloda építhető úgy, hogy az építkezésnél az egy színcsoporthoz tartozó telkeken arányos elrendezésre kell törekedni. Ha a Banknak nincs eladó háza vagy szállodája úgy a vásárolni szándékozó játékosoknak addig kell várniuk, amíg valaki vissza nem ad épületet a Banknak. Korlátozott számú ház vagy szálloda esetén az épületeket a Bank árverésen értékesíti.

Bérleti díj beszedése

A játékos az ingatlanjaira lépő társaitól bérleti díjat szedhet. Az egyes telkek bérleti díja a birtokleveleken szerepel. Abban az esetben, ha egy játékosnál van egy színcsoport valamennyi telke, úgy a beépítetlen telkekért a bérleti díj dupláját kérheti. Nem szedhető bérleti díj a jelzáloggal terhelt telkek után. A bérleti díjak beszedéséről a játékosok maguk gondoskodnak. Abban az esetben, ha erről valaki megfeledkezik, a soron következő játékos dobása után a bérleti díj már nem követelhető. A vasútvonalakra és a közművekre vonatkozó bérleti díjakat a birtoklevelek tartalmazzák.

Kölcsön csak a Banktól

A játékosok egymásnak nem nyújthatnak hitelt, kizárólag jelzálogkölcsön igényelhető a Banktól. Az egyes ingatlanok jelzálog értéke a birtoklevelek hátoldalán található. Jelzáloggal csak beépítetlen telek terhelhető. Abban az esetben, ha egy telken épületek állnak, azokat előbb le kell bontani - a Bank ilyenkor féláron vásárol vissza -, és csak utána zálogosítható el az ingatlan. A jelzáloggal terhelt telkek birtoklevelét a játékosok hátlapjukkal felfelé helyezik az asztalra. A jelzálog a kölcsön összegének plusz tíz százalékának megfizetésével váltható ki.

Üzletkötések játékosok között

A játékosok a tulajdonukban lévő ingatlanokat egymás között bármikor értékesíthetik. A kialkudott vételár kifizethető készpénzben, de ingatlanok is beszámíthatók. Beépített ingatlan nem cserélhet gazdát, azokról előbb le kell bontani az épületeket. Jelzáloggal terhelt ingatlan adásvételekor, ha a vásárló nem fizeti vissza azonnal a kölcsön plusz tíz százalék összeget, akkor köteles a Banknak a jelzálog érték tíz százalékát kifizetni.

Börtön

Az a játékos, aki egymás után háromszor duplát dob, az "Irány a börtön" mezőre lép vagy ilyen utasítást tartalmazó kártyát húz, köteles börtönbe vonulni. Ilyenkor a Bank nem fizeti ki a Start mezőn történő áthaladáskor járó 20.000 forintot. A bebörtönzött játékos akkor szabadul, ha a következő három kör valamelyikében duplát dob - ezt követően azonban nem dobhat újra -, van szabadító kártyája vagy a Banknak fizet 5.000 forintot mielőtt megkísérelne dobni. Amennyiben harmadjára sem sikerül duplát dobnia, úgy bármennyivel elhagyhatja a börtönt, de az 5.000 forintos bírságot ilyenkor is ki kell fizetni. A Szerencse- és Meglepetés-kártyák között található szabaduló kártyákat a játékosok egymás között értékesíthetik.

Meglepetés- és Szerencsekártyák

Ilyen feliratú mezőkre lépve a játékos a megfelelő csomag tetejéről húz egy kártyát, majd az azon szereplő utasítást végrehajtja. Az elhasznált kártyákat a Bankár gyűjti, és ha a kártyák elfogynak, a csomagot újból összekeveri.

Más mezők

Az Ingyen parkolhatsz feliratú mezőn semmi teendője a játékosnak. A Jövedelemadó mezőn 20.000, a Pótadó mezőn 10.000 forintot kell a Banknak fizetni. A Start mezőn való megálláskor vagy az áthaladáskor a játékosokat 20.000 forintos fizetés illeti meg.

Csőd

Egy játékos akkor megy csődbe, ha a játékostársak bármelyikének vagy a Banknak többel tartozik, mint amennyit ki tud fizetni. Ha egy játékos a Banknak tartozik, akkor minden vagyonát átadja a Banknak és kiszáll a játékból. Ha ilyen módon birtoklevelek kerülnek a Bankhoz, akkor a Bank azokat azonnal árverésen értékesíti. Ha egy játékos játékostársa követeléseit nem tudja kielégíteni, akkor az épületek kivételével minden vagyona a játékostársát illeti. Az épületeket a Bank ilyenkor is féláron veszi vissza, de ezek ára a követelőhöz kerül. Csőd miatt gazdát cserélő, jelzáloggal terhelt ingatlanok után tíz százalék kamat fizetendő a Banknak.

A győzelem

A játék célja annyi vagyont felhalmozni, hogy elég legyen a többi játékos csődbe juttatásához, és kiszorításukhoz a játékból. Az utolsóként bennmaradó játékos nyer. A rövidebb változatban a játék a második csőddel véget ér, függetlenül attól, hány játékos van még benn. Ekkor a vagyonokat összesítik, és a leggazdagabbat nevezik meg győztesként.

(További információk: Wikipédia, Bajnokság)


Más változatban:
Monopoly Junior

Az nyeri a játékot, akinek a legtöbb pénze van, amikor valamelyik játszótársa csődbe megy, azaz elveszíti összes pénzét. Ahhoz, hogy ezt elérhesd, állíts fel minél több pénztárbódét a Vidámparki játékokra, és amikor társaid rálépnek ezekre a mezőkre, szedd be tőlük a belépőjegyek árát.

TARTOZÉKOK
1 játékmező
1 csomag 25 lapos Szerencsekártya
48 db Pénztárbódé(színenként 12 db)
1 köteg Monopoly pénz
1 db dobókocka
4 db játékautó

A JÁTÉK ELőKÉSZÍTÉSE
1. Helyezd a játékautó bábukat a RAJT mezőre. A felesleges autókat hagyd a dobozban!
2. Minden játékos vegyen ki 10 db, az autójával megegyező színű Pénztárbódét. A felesleges pénztárbódékat hagyd a dobozban!
3. Keverd össze a Szerencsekártyákat, és helyezd őket fejjel lefelé fordítva a játékmezőn kijelölt helyre.
4. Most jelöljétek ki egyikőtöket Bankárnak.Ez a játékos kezeli a bank pénzét, és kioszt minden játékosnak a játék kezdetén:
5 db 1 Ft-os bankjegyet 4 db 2 Ft-os bankjegyet
3 db 3 Ft-os bankjegyet 1 db 4 Ft-os bankjegyet
1 db 5 Ft-os bankjegyet
Mivel a Bankár is játékos. Vigyázzon arra, hogy a saját és a Bank pénzét külön tartsa és kezelje!
5. Minden játékos dob, aki a legnagyobbat dobta kezdheti a játékot.


A JÁTÉK MENETE
Ha te következel:
- Dobj a kockával, és lépj a dobott számnak megfelelő számú mezőt, majd
- Kövesd a mezőre vonatkozó utasításokat.
Mire léphetsz?
- Szórakozóhely pénztárbódé nélkül:
Fizesd ki a Banknak a játékmezőn feltüntetett összeget és állíts Pénztárbódét erre a mezőre. Mostantól fogva kérj belépődíjat minden játékostársadtól,aki erre a mezőre lép.
- Szórakozóhely Pénztárbódéval:
Most neked kell fizetned a szórakozásért! Fizesd ki a mezőn feltüntetett összegű belépőjegyet annak a játékosnak, akié a pénztárbódé. Dupla belépőt kell fizetned, ha a mellette lévő azonos színű mező is ugyanazé a játékosé.
- Rajt:
Minden kör után, ha áthaladsz a RAJT mezőn 2 Ft-ot kérj a Banktól. Ha nem figyelsz oda eléggé,és elfelejted időben kérni, ugrott a 2 Ft-od.
- Vonat:
Újra dobhatsz, lépj a dobásnak megfelelő új mezőre, és kövesd az ottani utasításokat.
- Tűzijáték, vagy Vízidarádé
Ezt az eseményt nem hagyhatod ki! Helyez 2 Ft-ot a "Talált pénzek mezejére".
- Talált pénzek mezője:
Ha ide lépsz,és éppen van a mezőn pénz,akkor az mind a tied lehet!
- Cukrászda:
Ha ide lépsz,pihenned kell!Csak a következő körben mehetsz tovább.
- Ugorj be a cukrászdába:
Ha erre a mezőre lépsz, 3 Ft-ot kell tenned a "Talált pénzek mezőjé"-re és át kell gurulnod a Cukrászda mezőre. Ha áthaladsz a RAJT mezőn, nem gyűjtheted be a 2 forintodat. A következő körben dobj a kockával és aszerint haladj tovább!

SZERENCSEKÁRTYÁK
Vedd el a legfelső lapot, kövesd az utasításokat, majd tedd vissza a kártyát a köteg aljára.
A SZERENCSEKÁRTYA UTASÍTÁSAI
- Lépj a ... mezőre:
Ilyenkor menj a kijelölt mezőre,és kövesd az ottani utasításokat. Ne felejtsd el begyűjteni a 2 Ft-ot, ha útközben áthaladsz a RAJT-on!
-Ingyen pénztárbódé:
Az autóddal maradj az eddigi mezőn. Nézd meg a kártya színét, keresd meg a játéktáblán az azonos színű mezőket.
- Ha mindkét mező szabad,akkor az egyik Pénztárbódédat oda teheted.
- Ha mindkét mező foglalt,azaz van rajtuk két különböző színű Pénztárbódé,akkor az egyiket leveheted, és ráteheted a sajátodat.
- De ha mindkét mezőn azonos színű Pénztárbódé áll, akkor most nincs szerencséd, nem veheted le egyiket sem. Ebben az esetben visszateheted ezt a szerencsekártyát, és húzhatsz még egyet. Kövesd az új utasításokat!

A NYERTES
Ha valamelyik játékosnak elfogy a pénze,a játék véget ért. A többi játékos számolja meg a pénzét. A legtöbb készpénzzel rendelkező játékos a nyertes.

KÉT JÁTÉKOS ESETÉN
A játékszabályok nem változnak, csak a játék kezdetekor mindkét játékos 14-14 Pénztárbódét kap.

Játék információk

Célkitűzés: A játék lényege területeket és épületeket venni, eladni vagy bérelni egészen addig, ameddig valamelyik játékos monopóliumhoz jut. Számos országban rendeznek Monopoly bajnokságot, a világbajnokság pedig kétévenként szokott lenni.

A tábla keretén húzódik a játékmező, mely négyzetekből áll, és ingó és ingatlan vagyontárgyak, vasútállomások, üres mezők, sőt börtön is sorakozik rajta. A játékosokat egy-egy figura jelképezi, amelyet kockadobásokkal mozgatnak a táblán. Attól függően, hogy milyen mezőre érkeznek, a szabályok engedélyezhetik, hogy ingatlant vagy ingóságokat vásároljanak, vagy kötelezhetik a játékosokat arra, hogy bérleti díjat vagy adót fizessenek, szerencsekártyát vagy jótékonysági kártyát húzzanak, börtönbe vonuljanak, stb. A játékosok vagyontárgyakat vásárolva, eladva és bérelve arra törekszenek, hogy ők legyenek a leggazdagabbak a táblán, és csődbe hajszolják a vetélytársakat.

Kineveznek egy bankárt, akinek feladatai közé tartozik, hogy számon tartsa a játékosok és a bank vagyonát, fizetést és jutalmat osszon, vezesse az ingatlan-nyilvántartást a házakról, az eladásra váró vagy már a játékosok kezén lévő telkekről és szállodákról. Elad és árverést tart, kölcsönt folyósít vagy jelzálogot vet ki. A bank gyűjt be minden adót, díjat és kamatot, és az eladott, valamint elárverezett területekért és ingóságokért.

Tipus: táblás-társasjáték táblás-társasjáték RSS csatorna táblás-társasjáték nyomtatása
Létszám: 3-
Korosztály: 14-
Játékidőtartam: több óra
Kellék(ek): Monopoly tábla
Játék: Monopoly nyomtatása Monopoly egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

2019-11-20 20:39:16
etamami49@gmail.com
2018-07-20 12:18:09
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Általában egy játszma 21 pontig tart (de az új versenyszabály szerint csak 11-ig), és öt szervánként van szervacsere (az új szabály szerint 2 szervánként).
A fogadónak végig kell látnia a szervát, nyitott tenyérből, az asztal felett, az asztal mögül kell feldobni a labdát. A már feldobott labda játékba kerül, tehát az is pontot veszít, aki nem találja el azt az ütővel.
Az asztal felett labdát érintő játékos pontot veszít, ha azt nem szabályosan üti vissza az ellenfél térfelére (töccs). A hálót érintő szabályos adogatást (necc) meg kell ismételni, tetszőleges számban. Ha a játékos játék közben szabad kezével az asztalhoz ér, pontot veszít.
Páros játszmában adogatásnál kell csak a fogadó térfelére ütni a labdát, "idegen" szerva vesztett pontot jelent. Párosban a játékosok felváltva ütnek.
Két pontos előny szükséges a nyertes játszmához, tehát 21:20 után (majd 22:21 után is) tovább kell játszani, ekkor a játékosok már váltva adogatnak. Minden játszma után a játékosok térfelet cserélnek.
A mérkőzés nyertese az, aki háromból két játszmát (vagy ötből hármat) megnyer. Az utolsó, döntő játszmánál 10 pont elérésekor (új szabály szerint 5 pontnál) a játékosok térfelet cserélnek.
A(z) Ping-pong / Asztalitenisz játék online is játszható itt!


Más változatban: Nemzetközi Asztalitenisz Szövetség játékszabályai

Játék információk

online játék Online is játszható!

Tipus: táblás-társasjáték táblás-társasjáték RSS csatorna táblás-társasjáték nyomtatása
Létszám: 2 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Ping-pong asztal (felső lapja, a játékfelület téglalap alakú, 2.74 m hosszú, 1.525 méter széles, és a padlótól 76 cm-es magasságban, vízszintesen helyezkedik el), ill. ezt kettő osztó háló (magassága 15,25 cm)
Játék: Ping-pong / Asztalitenisz nyomtatása Ping-pong / Asztalitenisz egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

Ha valaki a tenyeréből szervál ugye az szabálytalan? szabályosan milyen magasra kell feldobni a labdát szerválás előtt? 10cm minimum igaz?
2010-12-28 14:03:37
ha szervából (szabályos szervából) a hálóba ütöm a labdát akkor az aaz ellenfélnek pont?
2010-12-15 14:34:01
nekem az lenne a kérdésem hogy mért aza a neve hogy necc?
2010-11-28 09:16:01
Be lehet e meni az asztal mellé úgy hogy közben az ütönkön pattogtatjuk a labdát és onnan guritjuk le az ütőnkröl vagy ütjük be az ellemfél térfelére a labdát.
2010-05-04 19:25:36
És mikor lehet leütni?
2010-04-25 15:39:36
Párosnál hogy kell mozogni, hogy a csapattársak ne akadályozzák egymást ?
2010-03-07 15:26:55
Nagyon de jó játék!5x bajnok vok
2010-01-20 19:24:39
Nekem az lenne a kérdésem, hogy kimondja-e a szabály azt. hogy szervánál az asztaltól oldal irányban milyen messze állhatunk, vagy mindig az asztal előtt állva kell szerválni? Előre is köszi !
2010-01-02 21:23:38
A Párosnál,Mindig az asztal jobb feléről kell szerválni. Tehát ha az ember az asztal előtt áll,mindig a jobb kockából,a balba szervál
2009-11-26 22:20:29
Kérdésem lenne, a páros pingpongnál melyik oldalról kell szerválni? Van erre szabály? Előre is köszi.
2009-08-07 11:56:31
köszönöm
2009-02-03 22:01:55
Jó !!
2009-01-01 17:33:03
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Minden olyan lépés tiltott, ami a lépő játékos királyát sakkba helyezi, vagy sakkban hagyja. A bábuk -kivétel a huszár (ló)- csak olyan lépést tehetnek, amelyben a a kiindulási helyről az érkezési mezőre egyenesen haladva, csak üres mezőket érintenek.
Egyik bábu sem érkezhet olyan mezőre, amelyen a lépő saját bábuja áll.

Lépések:
- Vezér (királynő): soron és átlón léphet, bármely mezőre
- Bástya: vonalon és soron léphet, bármely mezőre
- Futár(futó): csak átlósan léphet, bármely mezőre
- Huszár (ló): "L" alakban léphet (3 előre, 2 oldalra), illetve ugorhat is
- Gyalog: egy mezőt lphet előre azon a vonalon, amelyen áll, ha az érkezési mező üres. Első lépésekor egyet is, kettőt is léphet előre a saját vonalán, ha üres az érkezési mező. Ha egy gyalog előtti átlósan szomszédos mezőn ellentétes színű bábu áll, akkor az a gyalog által támadottnak minősül és le is üthető.
- Király: Bármelyik olyan szomszédos mezőre léphet, amely nincs megtámadva egyetlen ellenséges bábu által sem. (Sáncolás: a király és bármelyik azzal azonos színű bástyának egyidejűleg történő lépése, egyetlen királylépésnek minősül: a király eredeti helyéről két mezővel elmozdul, annak a bástyának irányába, amelyik ezt követően a már új helyén álló királyt átlépve, a mellette lévő mezőre kerül. A sáncoló lépés csak akkor tehető meg, ha a parti kezdetéig visszatekintve, sem a király, sem a sáncolásban résztvevő bástya nem mozdult el korábban a helyéről, továbbá: sem az a mező, ahol éppen áll a király, sem az áthaladásának útjába eső mezők, nincsenek éppen támadva egyetlen ellenséges bábu által sem.

Terjedelmi okok miatt a teljes játékszabályzatot itt nem tesszük közzé, de az alábbi oldalakon elérhető:
- Wikipédia
- Magyar Sakkszövetség - sakkszabályok (.doc)
A(z) Sakk játék online is játszható itt!
Játék információk

Célkitűzés: Az alapállás után egymást követően, felváltva, egy-egy saját bábut mozgató játékos célja, hogy ellenfél királyának mattot adjon, azaz olyan helyzetbe kényszerítse, amelyben az meg van támadva ("sakkban van") és ez a támadás már semmilyen szabályos ellenlépéssel nem hárítható el.

online játék Online is játszható!

Tipus: táblás-társasjáték táblás-társasjáték RSS csatorna táblás-társasjáték nyomtatása
Létszám: 2 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): sakktábla, sakkbábuk
Játék: Sakk nyomtatása Sakk egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A 9x9-es tábla összes oszlopába és sorába 1-9-ig úgy kell a számokat beírni, hogy minden szám csak egyszer szerepeljen soronként vagy oszloponként. A nagy négyzetrács összes többi 3x3-as négyzeteiben is csak egyszer szerepelhet egy szám.

A sodoku nehézsége attól függ, hogy a 9x9-es táblában hány számot adnak meg előre (minél több szám van megadva, annál könnyebb a játék).
A(z) Sodoku / Sudoku / Szúdoku játék online is játszható itt!
Játék információk

online játék Online is játszható!

Pedagógiai javaslat: A Sudoku-t Howard Garns amerikai matematikus találta ki 1979-ben. Az első bemutatás nem vert nagy port: a "Number place"-nek nevezett játék 1984-ben Japánba érkezett, ahol aztán óriási népszerűségre tett szert (elsőként a Nikoli magazinban jelent meg a játék leírása, az akkori nevéből alakult ki a mai szúdoku (amerikaiasan sudoku) elnevezés).

Tipus: táblás-társasjáték táblás-társasjáték RSS csatorna táblás-társasjáték nyomtatása
Létszám: 1 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Sodoku tábla
Játék: Sodoku / Sudoku / Szúdoku nyomtatása Sodoku / Sudoku / Szúdoku egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

tök jó ez a játék, órákon rengeteget megoldok :) külön tetszik az online sudoku az oldalon! :)
2008-10-17 12:06:08
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: Tik-Tak-ToTáblája háromszor három négyzetből áll, amelyekbe a játékosok felváltva rajzolják be jelüket. A cél három jelünket vízszintesen, függőlegesen vagy átlósan egymás mellé állítani - utóbbi nyilván csak a főátlókban lehetséges. Oldalt látható a játék táblája a mezőket jelző számokkal. Ezt a játékot csak ketten játszhatják.
A tik-tak-to stratégiája igen egyszerű. A kezdő játékosnak a középső (5-ös) mezőre kell tennie, majd ellenfele lépését követően egy sarokmezőre. Például: 5, 9; 3, 7; 2. Az utolsó lépéssel a kezdő nyert, hiszen ellenfele nem tehet az 1-es és a 8-as mezőre egyszerre. A másodikként lépő játékosnak szintén a sarokmezőket kell választania (hacsak a kezdőjátékos üresen nem hagyta a középső mezőt).
Játék információk

Tipus: táblás-társasjáték táblás-társasjáték RSS csatorna táblás-társasjáték nyomtatása
Létszám: 2 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Kellék(ek): Előre megrajzolt tábla a lenti minta szerint
Játék: Tik-tak-to nyomtatása Tik-tak-to egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]


Játékszabály: A két játékos elé kétszer egy 10x10-es négyzetrácsokra osztott lap kerül (szélükön az Excelhez hasonló jelölés oldalt 1-10-ig, illetve felül A-J-ig), az egyik lapra helyezik külön-külön a saját flottájuk hajóit. A két játékos nem láthatja a másik két tábláját. Ezután a hajók felrakása sorrendben történik, a legnagyobb hajóval kezdve.
Elhelyezhető hajók (lehet más, előre egyeztetett kombináció is):
- 1x5 egység hosszú
- 2x4 egység hosszú
- 4x3 egység hosszú
- 4x2 egység hosszú
Ha mindkét játékos minden hajót elhelyezett, kezdődhet a tényleges játék.
A játék során az ellenfél területére adhatnak le felváltva lövéseket a játékosok. Ha a lövés nem talált, akkor a másik ezt közli és a saját lapunkon (nem arra, amelyiken a saját hajóinkat rajzoltuk fel, hanem a másik, üres lapra) egy X-et rajzolunk, jelezve, hogy oda már céloztunk, de nem volt találat. Az ellenfelünk ugyanígy jelzi a lövést, de ő azon a lapon, amelyikre a hajóit rajzolta. Ha talált, akkor egy "o" kerül a saját ellenőrző lapunkra. Ez azt jelzi, hogy egy ellenséges hajó egy darabja az adott mezőn van ellefelünknél. Ilyenkor érdemes a szomszédos mezőket is végiglőni, hogy a fennmaradó részeket is eltaláljuk. Ha egy hajó minden darabját eltaláltuk, akkor az elsüllyedtnek számít.
A játék nyertese az, aki előbb lövi ki az ellenfél hadiflottáját, vagyis az összes hajóját.
A(z) Torpedó játék online is játszható itt!
Játék információk

Célkitűzés: A játékban a két játékos egy-egy hajóflottát irányít, mindkettejük célja a másik flottájának elsüllyesztése.

online játék Online is játszható!

Pedagógiai javaslat: A játék nagyfokú bizalomra épül (nem látom a másik ellenfél hajóit, de el kell fogadnom, ha azt mondja, hogy nem talált a célzásom.

Tipus: táblás-társasjáték táblás-társasjáték RSS csatorna táblás-társasjáték nyomtatása
Létszám: 2 játékos
Korosztály: tetszőleges
Játékidőtartam: tetszőleges
Játék: Torpedó nyomtatása Torpedó egyedi RSS csatornája

  ?


HozzáfüzésekHozzáfűzések

Nem értem még mindig!!Xd
2011-01-10 19:27:16
van olyan játékszabály(nem tudom mi a neve)amelyiknél mindenkinek 4 bábut kell osztani?
2010-12-30 17:25:40
három+2? (számmal)
Csak a latin ABC betűi, számok, valamint csak a ?, !, . írásjelek írhatóak be!
 
[Fel]
Van ám még ennél jóval több játék is!
Legelső játék oldal Előző játék oldal Aka-Kő || Mah-Tor ||   Következő játék oldal  Legutolsó játék oldal

Honlap készítés, Tárhelyszolgáltatás. Az oldal a gyűjtemény.net lapcsalád tagja.
© 2009-2019. Játékgyűjtemény - minden jog fenntartva! Beleértve a másolást, az adatrögzítő rendszerben való tárolást is. Kizárólagosan non-profit célra használható fel az oldalon található összes játék, játékszabály.